Dit lijkt me best een realistisch scenario, konden ze niets beters verzinnen als "worst case"?quote:Op maandag 28 september 2009 19:26 schreef edwinh het volgende:
In het stress-scenario wordt uitgegaan van 6,3% economische krimp in 2009 en 2010. In dezelfde periode dalen volgens het scenario de huizenprijzen met 30% en de aandelenindex met 50%. De werkloosheid stijgt met 9,7%, aldus de uitgangspunten van het stress-scenario.
en dan denk jij dat je loon stijgt op peil blijft zekerquote:Op maandag 28 september 2009 19:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit lijkt me best een realistisch scenario, konden ze niets beters verzinnen als "worst case"?
BTW, waarom wordt een daling van de huizenprijzen toch altijd als "slecht" gepresenteerd? Een daling van autoprijzen, olieprijzen en supermarktprijzen vinden consumenten toch ook fijn?
Dus inflatie is gunstig?quote:Op maandag 28 september 2009 19:55 schreef edwinh het volgende:
[..]
en dan denk jij dat je loon stijgt op peil blijft zeker
Misschien niet gepresenteerd, maar eerder als een gevoel dat jaren lang werd gedragen dat een investering in een huis, uit kon, vanwege het feit dat het altijd netto steeg in waarde.. men had er nooit over na gedacht dat de prijzen wel eens konden dalen ..quote:Op maandag 28 september 2009 19:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit lijkt me best een realistisch scenario, konden ze niets beters verzinnen als "worst case"?
BTW, waarom wordt een daling van de huizenprijzen toch altijd als "slecht" gepresenteerd? Een daling van autoprijzen, olieprijzen en supermarktprijzen vinden consumenten toch ook fijn?
Dat is knap stom! O wacht, dat zijn de mensen die nu huilen dat ze bij DSB de hypotheek die ze wilden ook daadwerkelijk mochten hebben...quote:Op maandag 28 september 2009 21:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Misschien niet gepresenteerd, maar eerder als een gevoel dat jaren lang werd gedragen dat een investering in een huis, uit kon, vanwege het feit dat het altijd netto steeg in waarde.. men had er nooit over na gedacht dat de prijzen wel eens konden dalen ..
Omdat alles wat je niet hebt en wel wil hebben, beter betaalbaar wordt. Deflatie is goed.quote:BTW, waarom wordt een daling van de huizenprijzen toch altijd als "slecht" gepresenteerd? Een daling van autoprijzen, olieprijzen en supermarktprijzen vinden consumenten toch ook fijn?
Ik kan het vragen aan iemand die bij het Ministerie van Financiën werkt, maar ik geef je zeer weinig kans aangezien zijn baan hem lief is en omdat hij bij de staf van het automatiseringsbeleid zit. Die schijnen niet zoveel contact te hebben met de financiële jongens die waarschijnlijk de stresstest uitgevoerd hebben.quote:Op woensdag 30 september 2009 00:36 schreef dvr het volgende:
Heeft er iemand connecties op minfin.nl?
Des te beter, dan kan hij overal bij, en zijn sporen uitwissen!quote:Op woensdag 30 september 2009 01:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..] en omdat hij bij de staf van het automatiseringsbeleid zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |