abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 september 2009 @ 19:21:17 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_73188839
quote:
De EU gaat het mogelijk maken dat Brein je offline gooit.

Aanstaande maandag stemt de EU over een wet die bepaalt dat mensen die drie keer zijn beschuldigd van een overtreding van de auteurswet, van internet verbannen kunnen worden. Eerder leek een dergelijke aanpak van de baan.
Kennelijk gaat het afsluiten zonder de tussenkomst van een rechter. Het enige waarop een beschuldiging gebaseerd kan zijn, is een gebruik van jouw ip-nummer. Mogelijkheden van ip-spoofing en gekraakte wifi-verbindingen zullen maar moeizaam als bewijs aan te voeren zijn. Zelfs voor ISP is het heel lastig om na te gaan of zo'n beschuldiging terecht is. Je zult toch bij de mensen thuis moeten kijken, want het hoeft niet de klant zelf te zijn die de inbreuk pleegt.
Beschuldigd worden van downloaden wordt op deze manier hard gestraft. Jij en je gezin worden afgesloten van nieuwsberichten, weblogs, email, familiefoto's, contact met vrienden en familie, goedkope telefonie, contact met mensen die op reis zijn, tv on demand, planning van het werk via online agenda's, telewerken, onderwijsmiddelen, invloed op politieke partijen, contact met volksvertegenwoordigers... Kortom het is meer een soort digitaal huisarrest.
Maar van de andere kant zullen mensen zich niet zomaar laten afsluiten. De ISP kan de lijn dichtgooien, maar dan neemt de klant een andere provider, of de al dan niet openstaande wifi van de buren, met alle gevolgen voor die mensen. Het is weer typisch zo'n wet die onze burgerrechten aantast, maar op geen enkele manier verbonden is met de praktijk.
wanneer wordt men nu eens GODSAMME wakker.
WAKE UP !! WAKE UP.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 28 september 2009 @ 19:22:37 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_73188893
Bron?

Oh, en mensen die niet weten wat fascisme is en de term te pas en te onpas gebruiken
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_73188931
Wat een bullshit.
Horikita Maki, O+.
  maandag 28 september 2009 @ 19:23:37 #4
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_73188933
De handelswijze van BREIN spreekt me sowieso niet echt aan.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  maandag 28 september 2009 @ 19:24:09 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_73188956
Het is onzin. Brein heeft net zoveel macht hiervoor als jij en ik. Brein is namelijk geen overheidsinstantie.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_73189079
Bron is retecool?
  maandag 28 september 2009 @ 19:28:05 #7
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_73189128
Een andere provider zal natuurlijk niet gaan. De EU kennende zal iedereen die op dat moment op dat adres woont gewoon geen internet aan kunnen vragen.

Benieuwd hoe dat bij een studentenflat zit waar de internetverbinding gedeeld wordt op 1 internetaansluiting. In 1 klap alle 12 studenten jarenlang het internet ontzeggen? Dan kunnen alle 12 studenten de studie wel op hun buik schrijven. Om maar 1 van de ontelbare nadelen te noemen.

Ik snap dan ook niet hoe dit er in Frankrijk doorheen is gekomen.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  maandag 28 september 2009 @ 19:29:04 #8
248844 Bowlingbal
pi_73189165
quote:
Op maandag 28 september 2009 19:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het is onzin. Brein heeft net zoveel macht hiervoor als jij en ik. Brein is namelijk geen overheidsinstantie.
Nee, maar het is wel toegekend als vertegenwoordiger van vele media. Iets wat alle andere burgers niet zijn.

Dat gedoe van 'Brein is niet machtiger dan een willekeurige burger' is onzin.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_73189185
quote:
Op maandag 28 september 2009 19:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Klopt maar brein kan wel lobby-en voor wetgeving en gezien de situatie in frankrijk bestaat er een gerede kans dat deze wetgeving er door gaat komen. Jammer dat politici zo weinig verstand hebben van IT zaken. Hetzelfde geldt overigens voor de rechtelijke macht, dat zijn ook bijna allemaal digibeten. En helaas kun je je slecht verdedigen tegen onkundigheid.

Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 28 september 2009 @ 19:30:59 #11
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73189241
Kat in het bakkie voor onze Tim Kuijk. Een beschuldiging is voldoende om iemand af te sluiten.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 28 september 2009 @ 19:32:20 #12
248844 Bowlingbal
pi_73189300
Illegale content posten op GeenStijl / Dumpert, en vervolgens alle bezoekers aangeven. Ik zie al hoe BREIN zichzelf bezig gaat houden .
- Donald Love
pi_73189319
quote:
Volgens mij is dit één grote faal van retecool, want dat artikel waarnaar gerefereerd wordt (van dat dat we tot maandag zouden hebben), stamt uit 2008:
EUROPEANS! You have until MONDAY to contact your MEP and save the EU from a three-strikes copyright rule!
Posted by Cory Doctorow, July 5, 2008 7:17 AM

Zelfs dat retecool artikel stamt uit 2008.
Zal wel een of ander lulverhaal zijn, of anders is het héél oud nieuws.
  maandag 28 september 2009 @ 19:33:51 #14
248844 Bowlingbal
pi_73189367
quote:
Op maandag 28 september 2009 19:32 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Volgens mij is dit één grote faal van retecool, want dat artikel waarnaar gerefereerd wordt (van dat dat we tot maandag zouden hebben), stamt uit 2008:
[..]
Dit voorstel speelt anders al jaren, en is nog niet opgehouden.
- Donald Love
pi_73189469
quote:
Op maandag 28 september 2009 19:21 schreef Lambiekje het volgende:

wanneer wordt men nu eens GODSAMME wakker.
WAKE UP !! WAKE UP.
Waarom zouden we? We hebben jou toch om voor ons te vechten tegen de samenzweringen?
  maandag 28 september 2009 @ 19:41:53 #16
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_73189710
Lambiekje, dit is een nieuwsbericht uit juli 2008.

Het betreffende voorstel blijkt nooit bestaan te hebben. Zie dit artikel: http://webwereld.nl/artic(...)--spionage-wet-.html

In mei 2009 is door het EP met overgrote meerderheid een amendement aangenomen op de Telecom-richtlijn waarover toen gestemd werd.
quote:
“(fb) applying the principle that no restriction may be imposed on the fundamental rights and freedoms of end-users, without a prior ruling by the judicial authorities, notably in accordance with Article 11 of the Charter of Fundamental Rights of the European Union on freedom of expression and information, save when public security is threatened in which case the ruling may be subsequent.”[12]
Momenteel zijn er onderhandelingen gaande om dit amendement in de definitieve tekst van de Telecom-richtlijn te verweven, een normale procedure.

http://www.computerweekly(...)t-dinner-tonight.htm

[ Bericht 8% gewijzigd door freako op 28-09-2009 19:47:37 ]
pi_73198475
quote:
Op maandag 28 september 2009 19:29 schreef Deetch het volgende:

Klopt maar brein kan wel lobby-en voor wetgeving en gezien de situatie in frankrijk bestaat er een gerede kans dat deze wetgeving er door gaat komen. Jammer dat politici zo weinig verstand hebben van IT zaken. Hetzelfde geldt overigens voor de rechtelijke macht, dat zijn ook bijna allemaal digibeten. En helaas kun je je slecht verdedigen tegen onkundigheid.
Geef eens even aan waar Nederlandse rechters duidelijk onkundige uitspraken hebben gedaan op IT gebied dan?

Ik kan mij herinneren dat een zaak van Brein tegen de providers door de rechter weggevaagd werdt omdat het bewijsmateriaal niet deugdelijk was volgense de Nederlandse wetgeving.
Er is in Nederland ook nog nooit een zaak geweest tegen een downloader die dat niet om commercieele redenen deed.
Nederlandse rechters hoeven geen materie kennis te hebben, ze moeten, en dat doen ze ook, experts op het gebied raadplegen en dan de wet toepassen. God, moet er niet aan denken dat een IT nerd als rechter zou mogen acteren.

En Lambiekje...

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2009 23:26:20 ]
  dinsdag 29 september 2009 @ 10:04:10 #18
52357 Lambiekje
pi_73203496
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Geef eens even aan waar Nederlandse rechters duidelijk onkundige uitspraken hebben gedaan op IT gebied dan?

Ik kan mij herinneren dat een zaak van Brein tegen de providers door de rechter weggevaagd werdt omdat het bewijsmateriaal niet deugdelijk was volgense de Nederlandse wetgeving.
Er is in Nederland ook nog nooit een zaak geweest tegen een downloader die dat niet om commercieele redenen deed.
Nederlandse rechters hoeven geen materie kennis te hebben, ze moeten, en dat doen ze ook, experts op het gebied raadplegen en dan de wet toepassen. God, moet er niet aan denken dat een IT nerd als rechter zou mogen acteren.

En Lambiekje...
zo en .

Internet wordt toch aan alle kanten aangepakt en gecensureerd. Downloaders worden toch ook als ergere criminelen gezien als kinderverkrachter of moordenaar.

We mogen best wel ons internet beschermen voor overheidfascisme
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_73203661
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 10:04 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

zo en .

Internet wordt toch aan alle kanten aangepakt en gecensureerd. Downloaders worden toch ook als ergere criminelen gezien als kinderverkrachter of moordenaar.

We mogen best wel ons internet beschermen voor overheidfascisme
Doorgaans post je wel interessante dingen, vind ik, maar hier sla je de plank toch ff volledig mis. Jouw tekst komt uit 2008. Sindsdien is er het één en ander verandert en is dit voorstel van de baan (voor zover het überhaupt ooit bestaan heeft).
  dinsdag 29 september 2009 @ 10:13:35 #20
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73203685

Hoe wou je het het internet voor overheidsfescisme (pleonasme?) beschermen dan? Lambiekje?

Heb je daar trouwens een macro voor gemaakt? Fascisme?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 29 september 2009 @ 10:13:35 #21
52357 Lambiekje
pi_73203686
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 10:12 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Doorgaans post je wel interessante dingen, vind ik, maar hier sla je de plank toch ff volledig mis. Jouw tekst komt uit 2008. Sindsdien is er het één en ander verandert en is dit voorstel van de baan (voor zover het überhaupt ooit bestaan heeft).
oke heb gezien dat het uit 2008 komt. Maar feit blijft dat internet gemolt wordt tot commerciele shit.
pi_73203789
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 10:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

oke heb gezien dat het uit 2008 komt. Maar feit blijft dat internet gemolt wordt tot commerciele shit.
Dan kan deze wel dicht
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')