http://www.ryanair.com/site/EN/faqs.php?sect=bag&quest=checkedbaggageallowancequote:Op zondag 1 november 2009 12:42 schreef Brici het volgende:
Waar kan ik op de site de afmetingen voor de koffer vinden?
Of maakt dit niets uit zolang die maar 15kilo weegt?
Op zich een interesante optie. Maar ik ben (zonder bagage en online inchecken) voor 7 euro in Eindhoven (trein+bus), betaal 14 euro (enkele reis) vanaf Stansted en de vlucht kost me 5 euro. Totaalbedrag retour = 52 euro. Dan blijft RA toch goedkoper. En van waar ik woon ben ik met een beetje geluk in 4 uur in hartje Londen.quote:Op zondag 1 november 2009 12:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zit net op de website van NS Hispeed te kijken... Als ik die prijzen en reisduur van een retourtje Maastricht-Londen zie, is zelfs Ryanair geen optie... Voor 99 euro heen en terug (goedkoopste tarief dat ik kon vinden). Reisduur: 5 uur. Tel es uit wat je bij een vlucht aan tijd (naar vliegveld, twee uur van te voren inchecken, gezeik met bagage) en kosten (er naartoe rijden, parkeergeld, van vliegveld naar centrum van Londen) kwijt bent...
Yup, voor mij is de trein wel ideaal, omdat ik in Maastricht woon. Als ik vanaf Eindhoven, Weeze, Charleroi of Keulen zou vliegen, zou ik minstens een uur extra reistijd, de kosten ernaartoe en terug en parkeerkosten hebben... enz.quote:Op zondag 1 november 2009 13:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Op zich een interesante optie. Maar ik ben (zonder bagage en online inchecken) voor 7 euro in Eindhoven (trein+bus), betaal 14 euro (enkele reis) vanaf Stansted en de vlucht kost me 5 euro. Totaalbedrag retour = 52 euro. Dan blijft RA toch goedkoper. En van waar ik woon ben ik met een beetje geluk in 4 uur in hartje Londen.
Maar je hebt wel het gedoe met bagage idd. Ik heb de link dan ook gebookmarkt voor als ik met meer bagage naar Londen ga. Want via Maastricht is dat best te doen.
Kun je dan geen compensatie krijgen?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:21 schreef kwahgib het volgende:
Ik had afgelopen week 3.5 uur vertraging met ryanair op RIX -> NYO
Ik had recht gehad op "verfrissingen en maaltijden in verhouding tot de ontstane vertraging" volgens EU wetgeving, in dit geval dus ongeveer 1 drankje. Ik had geen zin om dat gezeur aan te gaan bij Ryanair.quote:Op zondag 1 november 2009 13:42 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Kun je dan geen compensatie krijgen?
Die daling van de gemiddelde ticketprijs is toch makkelijk te beperken door in plaats van 0,01 euro-acties 1,00 euro-acties te doen? Alsof er dan minder mensen een vlucht boeken... En iedere passagier aan boord is een kans (geen zekerheid) om geld te verdienen door bingo, verkoop eten/drinken/taxfree.quote:Winst Ryanair bijna verviervoudigd
DUBLIN - De Ierse prijsvechter Ryanair heeft de nettowinst in het eerste halfjaar van zijn boekjaar bijna zien verviervoudigen tot 387 miljoen euro, zo meldde het luchtvaartbedrijf maandag.
Maar het bedrijf waarschuwde voor verlies in het tweede halfjaar door lagere tarieven.
Evengoed denkt de luchtvaartmaatschappij het boekjaar af te sluiten met een winst van tussen de 200 miljoen en maximaal 300 miljoen euro.
De gemiddelde ticketprijs daalde in de afgelopen zes maanden met 17 procent, voor de tweede helft van het jaar rekent Ryanair op een daling tot 20 procent van de prijs.
Het goede resultaat in het eerste halfjaar was voor een groot deel te danken aan lagere brandstofkosten, zo zei topman Michael O'Leary in een verklaring.
Werkend model
Volgens O'Leary bewijst de winsttoename en een toename in het aantal vervoerde passagiers dat het 'goedkoopste ticket-model' en het 'meedogenloze kostenbeleid' werkt.
Verder zei Ryanair dat gesprekken met vliegtuigbouwer Boeing over de aanschaf van tweehonderd nieuwe toestellen niet soepel verlopen en dat het bedrijf overweegt de langdurige samenwerking met Boeing te beëindigen. ''Als we ons overtollig kapitaal niet op een efficiënte manier in vliegtuigen kunnen steken, dan zouden we het aan de aandeelhouders moeten uitkeren'', zei O'Leary.
Ryanair zei dat het nog steeds marktaandeel afsnoept van gevestigde namen zoals Air France-KLM, British Airways en Lufthansa.
Je moet voor jezelf bepalen wat je wil betalen. Maar ik kan me voorstellen dat de prijs - afhankelijk van wat ie nu is - nog wel wat kan zakken.quote:Op maandag 2 november 2009 09:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Voor de zomer van 2010 kun je alweer vluchten boeken. Vorig jaar hadden wij ook erg vroeg geboekt. Een tijdje later werden de tickets nog wat goedkoper nadat wij de vlucht vast hadden gezet. Mijn vraag is; kunnen we dit jaar het beste even wachten? Of is de kans dat ze toch duurder zullen worden aanwezig?
O'leary wil dan ook het liefst een zo laag mogelijke ticketprijs, en alle inkomsten halen uit de ancillerary revenuequote:Op maandag 2 november 2009 09:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)-verviervoudigd.html
[..]
Die daling van de gemiddelde ticketprijs is toch makkelijk te beperken door in plaats van 0,01 euro-acties 1,00 euro-acties te doen? Alsof er dan minder mensen een vlucht boeken... En iedere passagier aan boord is een kans (geen zekerheid) om geld te verdienen door bingo, verkoop eten/drinken/taxfree.
Lijkt me niet, al heb je nooit de garantie dat ze niet controleren. Zolang je het niet zo vol propt dat het koffertje nóg groter wordt :=.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:37 schreef aardappel het volgende:
Hoe goed letten ze op de afmetingen van je handbagage bij ryanair? Volgens de site mag je handbagage niet groter zijn dan 55 cm x 40 cm x 20 cm. Mijn koffertje is 31.8 cm x 43.2 cm x 26 cm. Het gaat maar om een paar centimeter, gaan ze daar moeilijk om doen?
Superirritant al die mensen met te grote handbagagequote:Op woensdag 4 november 2009 10:37 schreef aardappel het volgende:
Hoe goed letten ze op de afmetingen van je handbagage bij ryanair? Volgens de site mag je handbagage niet groter zijn dan 55 cm x 40 cm x 20 cm. Mijn koffertje is 31.8 cm x 43.2 cm x 26 cm. Het gaat maar om een paar centimeter, gaan ze daar moeilijk om doen?
En je hebt dan aan je handbagage voldoendequote:Op woensdag 4 november 2009 14:00 schreef sjorti het volgende:
Ik heb voor januari/februari staan: EIN-MAD-ACE-MAD-RAK-MAD en de rest moet nog worden ingevuld, waarschijnlijk nog naar rome, en vanaf daar terug naar NL. Tot noch toe in totaal 30 euro voor die vluchten betaald!! Go Ryanair!
Shit. Welke maatschappij is FR?quote:Op maandag 9 november 2009 00:02 schreef noekk het volgende:
Ryanair vliegt niet in de winter op Bristol. Dit komt omdat er weinig vraag is naar deze vlucht.
De kans is zeer groot aanwezig dat FR hier ook niet meer op gaat vliegen.
Dus ook na de winter niet meer?quote:Op maandag 9 november 2009 00:02 schreef noekk het volgende:
Ryanair vliegt niet in de winter op Bristol. Dit komt omdat er weinig vraag is naar deze vlucht.
De kans is zeer groot aanwezig dat FR hier ook niet meer op gaat vliegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |