abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73182186
Ik ben nog niet zo bekend met het fok! forum maar ik ben altijd al benieuwd geweest naar mensen die de wereld zien als perfect. Zijn er hier mensen die de wereld als perfect interpreteren?
Het leven is te kort of te lang om me de luxe te permitteren het zo slecht te leven...
  maandag 28 september 2009 @ 16:00:28 #2
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_73182221
Er kan geen perfecte wereld bestaan want dan is het een utopie en utopieën bestaan niet.
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_73182224
TS begint.
pi_73182316
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:00 schreef -SG- het volgende:
Er kan geen perfecte wereld bestaan want dan is het een utopie en utopieën bestaan niet.
Wat versta jij onder een utopie dan?
Het leven is te kort of te lang om me de luxe te permitteren het zo slecht te leven...
  maandag 28 september 2009 @ 16:04:47 #5
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_73182411
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:02 schreef SweetSurrender het volgende:

[..]

Wat versta jij onder een utopie dan?
Perfectie.
pi_73182459
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:04 schreef -SG- het volgende:

[..]

Perfectie.
Ja maar dat is simpel gezegd. Als je dat uit zou kunnen leggen?
pi_73182482
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:06 schreef SweetSurrender het volgende:

[..]

Ja maar dat is simpel gezegd. Als je dat uit zou kunnen leggen?
Alles is van tieten gemaakt en de zee is van bier.
pi_73182653
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:06 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Alles is van tieten gemaakt en de zee is van bier.
En nu een serieuze reden waarom jij de wereld niet als perfect ziet...
pi_73182675
Als je deze wereld al als perfect beschouwt leef je echt in een droom.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_73182713
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:13 schreef peristilius het volgende:
Als je deze wereld al als perfect beschouwt leef je echt in een droom.
Waarom?
pi_73182754
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:14 schreef SweetSurrender het volgende:

[..]

Waarom?
Waarom wil je dit zo graag weten?
pi_73182778
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:14 schreef SweetSurrender het volgende:

[..]

Waarom?
Ik weet niet, maar vanuit mijn ogen is het onderdrukken van volken, verkrachten van kinderen, beroven van oude vrouwtjes en uitroeien van duizenden diersoorten per jaar niet echt hetzelfde als perfect. Wat zijn volgens jou dan de voordelen hiervan?
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
  maandag 28 september 2009 @ 16:17:45 #13
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_73182807
Als alles perfect is, dan springt er ook niets uit. Oftewel, als je geen ongelukkige dingen/minpuntjes in je leven hebt, kun je de goede dingen ook slecht zien. Echt gelukkig ben je ook niet als je alles al hebt.
pi_73182827
Paul bannen is al een stap in de goeie richting
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
pi_73182870
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:16 schreef peristilius het volgende:

[..]

Ik weet niet, maar vanuit mijn ogen is het onderdrukken van volken, verkrachten van kinderen, beroven van oude vrouwtjes en uitroeien van duizenden diersoorten per jaar niet echt hetzelfde als perfect. Wat zijn volgens jou dan de voordelen hiervan?
Ik zie het als manieren om te leren. Alles staat vast in tijd, net zoals dat elk moment gebeurt met een reden. Elk kutmoment dat iedereen meemaakt zorgt ervoor dat we iets leren waar we beter van worden, al duurt het soms iets langer.
pi_73182911
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:17 schreef BasEnAad het volgende:
Als alles perfect is, dan springt er ook niets uit. Oftewel, als je geen ongelukkige dingen/minpuntjes in je leven hebt, kun je de goede dingen ook slecht zien. Echt gelukkig ben je ook niet als je alles al hebt.
Daarom denk ik ook dat geluk niet bestaat.
pi_73182920
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:19 schreef SweetSurrender het volgende:

[..]

Ik zie het als manieren om te leren. Alles staat vast in tijd, net zoals dat elk moment gebeurt met een reden. Elk kutmoment dat iedereen meemaakt zorgt ervoor dat we iets leren waar we beter van worden, al duurt het soms iets langer.
Ik geloof absoluut niet dat alles gebeurt met een reden. Wel dat je kan leren van fouten, maar wat ik kan leren van een kinderverkrachter is mij nog een raadsel.
pi_73182937
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:21 schreef peristilius het volgende:

[..]

Ik geloof absoluut niet dat alles gebeurt met een reden.
En waarom niet?
  maandag 28 september 2009 @ 16:22:43 #19
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73182963
Dat deze wereld perfect is, heeft voor sommige religieuzen (denk vooral aan Leibniz) wel een zeker belang. Immers, waarom zou God ons met een rotwereld afschepen?

Leibniz’ opvatting was dat deze wereld uiteindelijk de best mogelijke was van alle mogelijkheden. Uiteindelijk is dan alles, ook al lijkt het niet zo goed, in het algehele plaatje gezien toch nog de beste keus. Soms moet je kiezen uit twee kwaden lijkt het.

Een wereld waar alles van tieten gemaakt is, en de zee van bier, zou natuurlijk qua leven lastiger zijn. Er is geen computer die uit tieten gemaakt wordt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_73183010
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:21 schreef SweetSurrender het volgende:

[..]

En waarom niet?
Omdat dat zou betekenen dat er van tevoren een plan is, en daar geloof ik niet in. Ik denk niet dat er iemand is die aan touwtjes trekt, maar dat alles een samenloop van omstandigheden is.
  maandag 28 september 2009 @ 16:25:24 #21
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_73183056
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:22 schreef Iblis het volgende:
waarom zou God ons met een rotwereld afschepen?
Waarom zou God dat niet doen?
pi_73183068
quote:
Dat deze wereld perfect is, heeft voor sommige religieuzen (denk vooral aan Leibniz) wel een zeker belang. Immers, waarom zou God ons met een rotwereld afschepen?

Leibniz’ opvatting was dat deze wereld uiteindelijk de best mogelijke was van alle mogelijkheden. Uiteindelijk is dan alles, ook al lijkt het niet zo goed, in het algehele plaatje gezien toch nog de beste keus. Soms moet je kiezen uit twee kwaden lijkt het.

Een wereld waar alles van tieten gemaakt is, en de zee van bier, zou natuurlijk qua leven lastiger zijn. Er is geen computer die uit tieten gemaakt wordt.
Eindelijk iemand die iets zinnigs zegt
pi_73183079
quote:

en dat is nu juist één van de dingen die in deze imperfecte wereld dus ontbreekt.
"All proofs inevitably lead to propositions which have no proof. All things are known because we want to believe in them." -- Bene Gesserit precept
pi_73183118
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:24 schreef peristilius het volgende:

[..]

Omdat dat zou betekenen dat er van tevoren een plan is, en daar geloof ik niet in. Ik denk niet dat er iemand is die aan touwtjes trekt, maar dat alles een samenloop van omstandigheden is.
Ik heb het ook niet over god maar dat overal talloze oorzaken en gevolgen aan liggen.
pi_73183144
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:25 schreef SweetSurrender het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die iets zinnigs zegt
Ik vindt eigenlijk dat er al wel meer zinnigs is gezegd hoor.

Waarom vind jij de voorgaande reacties allemaal (niet /on)zinnig? Alleen omdat ze niet bij jouw denkwereld aansluiten? Of heb je er ook een valide reden voor?
"All proofs inevitably lead to propositions which have no proof. All things are known because we want to believe in them." -- Bene Gesserit precept
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')