Wat versta jij onder een utopie dan?quote:Op maandag 28 september 2009 16:00 schreef -SG- het volgende:
Er kan geen perfecte wereld bestaan want dan is het een utopie en utopieën bestaan niet.
Perfectie.quote:Op maandag 28 september 2009 16:02 schreef SweetSurrender het volgende:
[..]
Wat versta jij onder een utopie dan?
Ja maar dat is simpel gezegd. Als je dat uit zou kunnen leggen?quote:
Alles is van tieten gemaakt en de zee is van bier.quote:Op maandag 28 september 2009 16:06 schreef SweetSurrender het volgende:
[..]
Ja maar dat is simpel gezegd. Als je dat uit zou kunnen leggen?
En nu een serieuze reden waarom jij de wereld niet als perfect ziet...quote:Op maandag 28 september 2009 16:06 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Alles is van tieten gemaakt en de zee is van bier.
Waarom?quote:Op maandag 28 september 2009 16:13 schreef peristilius het volgende:
Als je deze wereld al als perfect beschouwt leef je echt in een droom.
Ik weet niet, maar vanuit mijn ogen is het onderdrukken van volken, verkrachten van kinderen, beroven van oude vrouwtjes en uitroeien van duizenden diersoorten per jaar niet echt hetzelfde als perfect. Wat zijn volgens jou dan de voordelen hiervan?quote:
Ik zie het als manieren om te leren. Alles staat vast in tijd, net zoals dat elk moment gebeurt met een reden. Elk kutmoment dat iedereen meemaakt zorgt ervoor dat we iets leren waar we beter van worden, al duurt het soms iets langer.quote:Op maandag 28 september 2009 16:16 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar vanuit mijn ogen is het onderdrukken van volken, verkrachten van kinderen, beroven van oude vrouwtjes en uitroeien van duizenden diersoorten per jaar niet echt hetzelfde als perfect. Wat zijn volgens jou dan de voordelen hiervan?
Daarom denk ik ook dat geluk niet bestaat.quote:Op maandag 28 september 2009 16:17 schreef BasEnAad het volgende:
Als alles perfect is, dan springt er ook niets uit. Oftewel, als je geen ongelukkige dingen/minpuntjes in je leven hebt, kun je de goede dingen ook slecht zien. Echt gelukkig ben je ook niet als je alles al hebt.
Ik geloof absoluut niet dat alles gebeurt met een reden. Wel dat je kan leren van fouten, maar wat ik kan leren van een kinderverkrachter is mij nog een raadsel.quote:Op maandag 28 september 2009 16:19 schreef SweetSurrender het volgende:
[..]
Ik zie het als manieren om te leren. Alles staat vast in tijd, net zoals dat elk moment gebeurt met een reden. Elk kutmoment dat iedereen meemaakt zorgt ervoor dat we iets leren waar we beter van worden, al duurt het soms iets langer.
En waarom niet?quote:Op maandag 28 september 2009 16:21 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ik geloof absoluut niet dat alles gebeurt met een reden.
Omdat dat zou betekenen dat er van tevoren een plan is, en daar geloof ik niet in. Ik denk niet dat er iemand is die aan touwtjes trekt, maar dat alles een samenloop van omstandigheden is.quote:
Waarom zou God dat niet doen?quote:Op maandag 28 september 2009 16:22 schreef Iblis het volgende:
waarom zou God ons met een rotwereld afschepen?
Eindelijk iemand die iets zinnigs zegtquote:Op maandag 28 september 2009 16:22 schreef Iblis het volgende:
Dat deze wereld perfect is, heeft voor sommige religieuzen (denk vooral aan Leibniz) wel een zeker belang. Immers, waarom zou God ons met een rotwereld afschepen?
Leibniz’ opvatting was dat deze wereld uiteindelijk de best mogelijke was van alle mogelijkheden. Uiteindelijk is dan alles, ook al lijkt het niet zo goed, in het algehele plaatje gezien toch nog de beste keus. Soms moet je kiezen uit twee kwaden lijkt het.
Een wereld waar alles van tieten gemaakt is, en de zee van bier, zou natuurlijk qua leven lastiger zijn. Er is geen computer die uit tieten gemaakt wordt.
en dat is nu juist één van de dingen die in deze imperfecte wereld dus ontbreekt.quote:Op maandag 28 september 2009 16:22 schreef Iblis het volgende:
Dat deze wereld perfect is, heeft voor sommige religieuzen (denk vooral aan Leibniz) wel een zeker belang. Immers, waarom zou God ons met een rotwereld afschepen?
Leibniz’ opvatting was dat deze wereld uiteindelijk de best mogelijke was van alle mogelijkheden. Uiteindelijk is dan alles, ook al lijkt het niet zo goed, in het algehele plaatje gezien toch nog de beste keus. Soms moet je kiezen uit twee kwaden lijkt het.
Een wereld waar alles van tieten gemaakt is, en de zee van bier, zou natuurlijk qua leven lastiger zijn. Er is geen computer die uit tieten gemaakt wordt.
Ik heb het ook niet over god maar dat overal talloze oorzaken en gevolgen aan liggen.quote:Op maandag 28 september 2009 16:24 schreef peristilius het volgende:
[..]
Omdat dat zou betekenen dat er van tevoren een plan is, en daar geloof ik niet in. Ik denk niet dat er iemand is die aan touwtjes trekt, maar dat alles een samenloop van omstandigheden is.
Ik vindt eigenlijk dat er al wel meer zinnigs is gezegd hoor.quote:Op maandag 28 september 2009 16:25 schreef SweetSurrender het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die iets zinnigs zegt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |