abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 september 2009 @ 08:46:35 #1
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_73172305
Mijn situatie is als volgt. Ik werk vanaf mei 2007 via een uitzendbureau bij een bedrijf op kantoor. Nu werkte ik in het begin 20 uur per week (ben student), maar dit is later naar beneden bijgesteld in verband met een grotere studielast. Afgelopen zomer heb ik, omdat ik gedurende de zomer meer tijd had, mijn contract bij laten stellen naar 20 uur omdat ik inmiddels gedetacheerd was en alleen het aantal contracturen uitbetaald krijg, ongeacht het aantal gewerkte uren. Daarbij heb ik (helaas niet schriftelijk) te kennen heb gegeven dat dit slechts tijdelijk was omdat ik na de zomer weer verder zou gaan studeren. Dit was in het verleden namelijk geen enkel probleem; ik heb zelfs een contract voor 4 uur per week gehad. Nu ik echter mijn uren weer naar beneden wil bijstellen geeft het bedrijf waar ik werk aan dat dit absoluut niet mogelijk is en dat mijn contract dus per eerstvolgende datum beėindigd wordt (overmorgen , 1 oktober) als ik niet weer 20 uur ga werken. Het uitzendbureau geeft echter aan dat zij hier niets aan kunnen doen omdat er 'duidelijke afspraken zijn gemaakt', wat volgens mij dus echt niet zo is.

Ik vraag me af of ik hier nog iets aan kan doen, of dat ik vanaf overmorgen dus op zoek moet naar iets anders?
Maar toch niet helemaal.
  maandag 28 september 2009 @ 08:52:21 #2
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_73172361
Overigens heb ik voor september een contract gekregen voor 12 uur per week, maar ik kreeg nog wel steeds 20 uur per week betaald. Mijn teamleider gaf echter aan dat dan het contract beeindigd zou worden per 1 oktober, waar ik het niet mee eens was en ik het heb laten uitzoeken door het uitzendbureau, waarvan ik dus vrijdag bericht heb gehad.
Maar toch niet helemaal.
pi_73172443
Als je contract tot 1 oktober loopt, heb je gewoon pech
  maandag 28 september 2009 @ 09:01:28 #4
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_73172485
quote:
Op maandag 28 september 2009 08:58 schreef Keiichi het volgende:
Als je contract tot 1 oktober loopt, heb je gewoon pech
Dat voorgestelde contract heb ik niet ontvangen. Sterker nog, het uitzendbureau heeft NIETS ter bevestiging hiervan laten horen; ik kreeg ook gewoon mijn oude contracturen uitbetaald. Hierdoor ging ik er dus vanuit dat mijn contract gewoon door zou lopen tot de eerder gestelde einddatum (1 april 2010).
Maar toch niet helemaal.
pi_73172518
Dat is toch het hele idee van werken via een uitzendbureau? Beide partijen kunnen makkelijk opzeggen.
censuur :O
pi_73172543
Volgens mij zit jij met twee contracten. een bij je werkgever (het uitzendburo) en een bij de opdrachtgever (het bedrijf waar je daadwerkelijk werk voor doet)

Als ik het goed begrijp wil de opdrachtgever de stekker er uit trekken? Helaas maar waar, dat is zijn goed recht.
Juist hierom zijn grote bedrijven vaak genegen om een kleine groep ingehuurd personeel te hebben. Die kunnen er makkelijk uit als het nodig is

Aangezien je gedetacheerd bent (en dus niet uitgezonden) is het aan je werkgever (het uizendburo) om je aan het werk te houden. Dat jij nu thuis komt te zitten is in zekere zin niet jouw probleem. Je hebt een detacheringscontract.

Je zal dit met beide partijen op moeten lossen. De opdrachtgever is vrij duidelijk geweest. Maar hoe je echte werkgever er tegenover staat is mij niet geheel duidelijk.
If things don't go right, turn left!
  maandag 28 september 2009 @ 09:20:28 #7
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_73172778
quote:
Op maandag 28 september 2009 09:06 schreef Orthello het volgende:
Volgens mij zit jij met twee contracten. een bij je werkgever (het uitzendburo) en een bij de opdrachtgever (het bedrijf waar je daadwerkelijk werk voor doet)

Als ik het goed begrijp wil de opdrachtgever de stekker er uit trekken? Helaas maar waar, dat is zijn goed recht.
Juist hierom zijn grote bedrijven vaak genegen om een kleine groep ingehuurd personeel te hebben. Die kunnen er makkelijk uit als het nodig is
Klopt. Het is echter alleen niet echt een kleine groep; de verhouding vast - uitzend is ongeveer 1:1. Daarbij zullen er de komende tijd weer veel extra uitzendkrachten worden ingehuurd. Mede hierom vind ik het eigenlijk niet eerlijk (ook al weet ik dat dat niet echt een argument is natuurlijk ).
quote:
Aangezien je gedetacheerd bent (en dus niet uitgezonden) is het aan je werkgever (het uizendburo) om je aan het werk te houden. Dat jij nu thuis komt te zitten is in zekere zin niet jouw probleem. Je hebt een detacheringscontract.

Je zal dit met beide partijen op moeten lossen. De opdrachtgever is vrij duidelijk geweest. Maar hoe je echte werkgever er tegenover staat is mij niet geheel duidelijk.
Dat klopt inderdaad. Het is alleen nog niet ter sprake gekomen als mogelijkheid (ook niet door het uitzendbureau trouwens). Ik weet alleen niet precies wat dat inhoudt? Als ze nu geen passend werk kunnen aanbieden (wat niet onwaarschijnlijk is gezien het beperkte banenaanbod), wat is het uitzendbureau dan verplicht gezien mijn detacheringscontract?
Maar toch niet helemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')