Hoi en welkom ^^.quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:08 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wat dit voor iets is weet ik niet meer, volgens mij een Fyra
[ link | afbeelding ]
Woesh![]()
[ link | afbeelding ]
De Utrecht boog, Een van de meest intrigerende spoorweg projecten van Nederland IMO. Waaat overstappen in duivendrecht.. Mweh we pleuren er een brug neer, dat scheelt weer 7 minuten![]()
[ link | afbeelding ]
nog een keertje
[ link | afbeelding ]
en nog een Benelux loc op HS
Verkapt zelfportretquote:
Herstel: elk stel bestaat uit twee bakken. GVB werkt met maximaal 4 bakken, maar vanwege materieeltekort komen ze niet verder dan 3 (uitzonderingen daargelaten).quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:53 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Op lijn 50, eveneens uit Gein maar met eindpunt Isolatorweg, rijdt het type M4 van het Spaanse CAF. Deze metro kan maximaal uit vier bakken of twee stellen bestaan.
Er staat geen lijnnummer op de voorkant, dus het was een ledig-materieel-rit.quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:53 schreef Zug-Chef het volgende:
De Duivendrecht boog. Donderdag 24 september 2009
[ afbeelding ]
Het Gemeentelijk Vervoerbedrijf (GVB) van Amsterdam blinkt niet uit in een goede materieelinzet in de avondspits. Met slechts 2 bakken metrotype LHB (type M1) is deze metro als Lijn 54 van Gein onderweg naar Amsterdam Centraal, hier kort voor Duivendrecht.
Meestal rijden ze met drie gekoppelde stellen hoor.quote:[ afbeelding ]
Op lijn 50, eveneens uit Gein maar met eindpunt Isolatorweg, rijdt het type M4 van het Spaanse CAF. Deze metro kan maximaal uit vier bakken of twee stellen bestaan.
Of een testrit.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Er staat geen lijnnummer op de voorkant, dus het was een ledig-materieel-rit.
dat ligt aan de telefooncamera.. dat doet die van mij ook als ik liggend foto's neemquote:Op dinsdag 29 september 2009 20:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Verkapt zelfportret
Heb je dat schuine effect bewust gedaan of is het toeval?
Dat is de beeldsensor van de iPhone, die wordt linear uitgelezen ipv. integraal. Goed bedacht bij Apple hč?quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Verkapt zelfportret
Heb je dat schuine effect bewust gedaan of is het toeval?
Er zijn 3 series, DDM1, DDM2, DDM3. DDM2 en DDM3 worden DD-AR genoemd. Zijn moderne versies van DDM1, en hebben ook moderne toepassingen aan boord. 1700/1800 hingen/hangen ze aan alle series, mDDM motorbakken worden alleen op DD-AR's gebruikt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:26 schreef Yreal het volgende:
Mmmm morgen dan maar eens een proberen een loc erop te zetten
Alleen zit ik op de HES in amsterdam, en het enige dat stopt in bijlmer zijn DD-AR en VIRM![]()
Over DD-AR. wat is nou eigelijk het verschil met DDM? De loc? ik zag trouwens vorige week een loc in het midden meerrijden :s zal morgen eens kijken of ik de foto daar van nog heb
het zijn sowieso waardeloze graf treine, bah maak eens ruime stoelenquote:Op dinsdag 29 september 2009 22:49 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Er zijn 3 series, DDM1, DDM2, DDM3. DDM2 en DDM3 worden DD-AR genoemd. Zijn moderne versies van DDM1, en hebben ook moderne toepassingen aan boord. 1700/1800 hingen/hangen ze aan alle series, mDDM motorbakken worden alleen op DD-AR's gebruikt.
En DDM1 had een rood interieur. DD-AR blauw/groen.
Pimpel idd, super trein!quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:50 schreef James1988 het volgende:
Dan maak je na je studie een ommetje langs Amsterdam CS of Schiphol? Er stopt genoeg leuke meuk daar... CNL, ICE, Thalys, Benelux, Fyra, en dan nog VIRMs en Koplopers. En Mat '64 en DDM voor de liefhebbers.
Vanaf Schiphol vertrekt ook de Berlijntrein ("de pimpel") wat een erg fijn treintje is.
Wat voor motorbakken hingen er dan aan de DDM1? Geen 2 1700/1800's toch?quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:49 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Er zijn 3 series, DDM1, DDM2, DDM3. DDM2 en DDM3 worden DD-AR genoemd. Zijn moderne versies van DDM1, en hebben ook moderne toepassingen aan boord. 1700/1800 hingen/hangen ze aan alle series, mDDM motorbakken worden alleen op DD-AR's gebruikt.
En DDM1 had een rood interieur. DD-AR blauw/groen.
Even wat verbeteren:quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:49 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Er zijn 3 series, DDM1, DDM2, DDM3. DDM2 en DDM3 worden DD-AR genoemd. Zijn moderne versies van DDM1, en hebben ook moderne toepassingen aan boord. 1700/1800 hingen/hangen ze aan alle series, mDDM motorbakken worden alleen op DD-AR's gebruikt.
En DDM1 had een rood interieur. DD-AR blauw/groen.
Zie boven.quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:06 schreef Heracles25 het volgende:
[..]
Wat voor motorbakken hingen er dan aan de DDM1? Geen 2 1700/1800's toch?
Omdat alleen de mDDM moterbakken alleen bij DD-AR word gebruikt.
Want ik snap het verhaal met de DD-AR's ook niet echt
HUH?quote:Ik snap dat op de meeste van een DDM serie geen 2 mDDM motorbakken zitten, omdat ze niet op tijd konden worden geleverd.
Je bedoelt "of"?quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Even wat verbeteren:
DDM-1-stammen worden door 1800's getrokken/geduwd en hebben stuurstandrijtuigen voorzien van een pantograaf. Alhoewel de pantograaf niet meer zoveel nut meer heeft, de 1800's worden niet net zoals de 1600's vroeger voor zowel passagiers- als cargodiensten gebruikt.
DDM-2- en DDM-3-stammen worden getrokken/geduwd door 1700's en hebben een mDDM-motorrijtuig. Stuurstandrijtuigen zijn niet voorzien van een pantograaf.
Misschien verkeerd omschreven, ik bedoel ditquote:
Maar ze zijn wel mooiquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
het zijn sowieso waardeloze graf treine, bah maak eens ruime stoelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |