Ohne weiteres klinkt dit een beetje als een voorstel voor euthanasie bij een verkoudheidje. Waar lees je dat en/of waar kunnen we meer lezen?quote:Op dinsdag 29 september 2009 08:30 schreef Duvel het volgende:
Ik lees net dat Bert Klerk het spoor wil sluiten als het goederenvervoer niet veiliger wordt.
Zoals ik het nu begrijp gebruikt men de normaalkracht van de trein zelf niet, alleen de normaalkracht van de magneetrem tegen de railstaaf vermeerderd met de kleefkracht van de magneet.quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Om de normaalkracht, en daarmee de wrijving, te vergroten dus.
Die remschoen is van frictiemateriaal gemaakt, net als gewone remblokken. Magnetisme is een extratje. Het is niet zo moeilijk hoor!quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:39 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Zoals ik het nu begrijp gebruikt men de normaalkracht van de trein zelf niet, alleen de normaalkracht van de magneetrem tegen de railstaaf vermeerderd met de kleefkracht van de magneet.
De magneetremstaaf wordt alleen maar zachtjes tegen de rails gedrukt, de magneet doet het verdere (rem)werk.
Nou, wel natuurlijk. Dat is gewoon de bijdrage van de remmende wielen. Maar omdat het contactoppervlak nogal klein is, is het lastig om al die wrijvingskracht over te brengen. Denk maar aan het voortslepen van een stoeptegel aan een touwtje. Dat kost ontzettend veel kracht. Maak je het contactoppervlak kleiner (maar de tegel even zwaar en even ruw) dan gaat het al veel makkelijker. Zet hem eens op zijn kant bijvoorbeeld. Of schuin zodat hij alleen op de hoek rust.quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:39 schreef NikkelCobalt het volgende:
Zoals ik het nu begrijp gebruikt men de normaalkracht van de trein zelf niet,
Ja, waarbij je dus aan moet tekenen dat alles wat je aan normaalkracht op de magneetrem zet, ten koste gaat van de normaalkracht op de wielen. Alleen het magnetisme levert dus een extra aantrekkingskracht.quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:44 schreef Duvel het volgende:
Die remschoen is van frictiemateriaal gemaakt, net als gewone remblokken. Magnetisme is een extratje. Het is niet zo moeilijk hoor!
Ja dat is volgens mijn bron artikel dus niet zoquote:Op dinsdag 29 september 2009 10:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die remschoen is van frictiemateriaal gemaakt, net als gewone remblokken. Magnetisme is een extratje. Het is niet zo moeilijk hoor!
Minder contactoppervlak is meer vertraging? Maar ik snap sowieso niet wat de wielen hier mee te maken hebbenquote:Op dinsdag 29 september 2009 10:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, wel natuurlijk. Dat is gewoon de bijdrage van de remmende wielen. Maar omdat het contactoppervlak nogal klein is, is het lastig om al die wrijvingskracht over te brengen. Denk maar aan het voortslepen van een stoeptegel aan een touwtje. Dat kost ontzettend veel kracht. Maak je het contactoppervlak kleiner (maar de tegel even zwaar en even ruw) dan gaat het al veel makkelijker. Zet hem eens op zijn kant bijvoorbeeld. Of schuin zodat hij alleen op de hoek rust.
Tsjonge, hoe krijg je dat nou eens duidelijk uitgelegd
Sooooow die gaat echt hardquote:Op dinsdag 29 september 2009 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar even een mooie trein erbij dan![]()
[ afbeelding ]
Ik hoop het ookquote:Op dinsdag 29 september 2009 11:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sooooow die gaat echt hard![]()
Ik hoop maar dat hij goed kan remmen
Tja de Railhobby, als die het niet weten, dan weet niemand het.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:10 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ik ga m'n vraag wel naar de Railhobby mailen
Ik wil wel begrijpen maar ik begrijp je gewoon niet : ( Ik heb het totaalplaatje niet, het laatste puzzelstukje. Zonder kan ik niet. Als we het opeens hebben over wielen enzo dan raak ik verwardquote:Op dinsdag 29 september 2009 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gaat niet om weten. Het gaat om ermee om te kunnen gaan dat NiCo het gewoon niet wil begrijpenIk kan daar niet mee omgaan. Misschien de Railhobby wel
Heb wel betere bronnen ja, maar hierin stond toevallig deze maand een artikel hierover.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:59 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Tja de Railhobby, als die het niet weten, dan weet niemand het.
quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:37 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ik wil wel begrijpen maar ik begrijp je gewoon niet : ( Ik heb het totaalplaatje niet, het laatste puzzelstukje. Zonder kan ik niet. Als we het opeens hebben over wielen enzo dan raak ik verward
Wordt de druk met vierkant CM niet hoger bij een gelijk gewicht/gelijke normaalkracht? Een stoeptegel op zijn zij die je door modder moet slepen lijkt me moeilijker dan als je m normaal neerlegt, omdat de druk/kracht beter verdeeld wordt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, wel natuurlijk. Dat is gewoon de bijdrage van de remmende wielen. Maar omdat het contactoppervlak nogal klein is, is het lastig om al die wrijvingskracht over te brengen. Denk maar aan het voortslepen van een stoeptegel aan een touwtje. Dat kost ontzettend veel kracht. Maak je het contactoppervlak kleiner (maar de tegel even zwaar en even ruw) dan gaat het al veel makkelijker. Zet hem eens op zijn kant bijvoorbeeld. Of schuin zodat hij alleen op de hoek rust.
Tsjonge, hoe krijg je dat nou eens duidelijk uitgelegd
[..]
Ja, waarbij je dus aan moet tekenen dat alles wat je aan normaalkracht op de magneetrem zet, ten koste gaat van de normaalkracht op de wielen. Alleen het magnetisme levert dus een extra aantrekkingskracht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |