abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73146337
Hey mensen,

Ik heb al een tijdje "problemen" met de immobilizer, dat hij soms niet in 1 keer start (immobilizer treed dan ook echt in werking, dus sluit alles af waarmee je kunt starten).
Net probeer ik te starten, en de startmotot geeft een kikje, en valt daarna uit.
Inmiddels al zekering van de immobilizer gecontroleerd, accu even losgehaald en ook voor de zekerheid maar startkabels gebruikt.
Het wil allemaal niet baten.
contact e.d. werkt allemaal gewoon, ruitensproeiers doen het, radio, verlichting etc. etc. alleen gebeurt er helemaal niets als ik naar starten draai.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet, sta nu namelijk op mijn werk en kan dus niet weg.
pi_73146890
Gooi dat stukje verrotte niet startende apparaat dan maar weg, hij doet kennelijk zijn taak niet.

En ja dan heb ik het over die immobilizer.

PS: Werken op zondag? Heiden.
Google is your friend, abuse your friends
  zondag 27 september 2009 @ 14:18:44 #3
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_73147522
ontsteking kapot.

Flinke tik met een hamer wil het probleem tijdelijk verlossen.

dus jij gaat proberen te starten en iemand ramt met een hamer op de ontsteking en hij wil meestal dan wel starten. Ik heb een keer hetzelfde soort probleem gehad alleen dan met een honda.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  zondag 27 september 2009 @ 14:19:31 #4
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_73147550
En idd werken op zondag. Dit is je straf
pi_73148362
quote:
Op zondag 27 september 2009 14:18 schreef _GdR_ het volgende:
ontsteking kapot.

Flinke tik met een hamer wil het probleem tijdelijk verlossen.

dus jij gaat proberen te starten en iemand ramt met een hamer op de ontsteking en hij wil meestal dan wel starten. Ik heb een keer hetzelfde soort probleem gehad alleen dan met een honda.
klap op de startmotor mag ik hopen?
  zondag 27 september 2009 @ 14:53:25 #6
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_73148636
ontsteking volgens mij. ik had t toen met een collega gedaan nadat ik mn broer gebeld had. die heeft het autobedrijf van mn pa overgenomen en heeft er heel erg veel verstand van. dus als hij dat soort dingen zegt dan doe ik dat.
pi_73152850
startmotor was overleden, draadje ook nog weggesmolten door de interne weerstand.
Dit heeft volgens de ANWB waarschijnlijk ook de immobilizer storing veroorzaakt.
Maargoed, met wat geimproviseer hebben we het circuit weer kunnen sluiten en hem kunnen starten, maar wel 1malig.
Staat nu dus bij de garage voor de deur, morgen even de sleutel afgeven en vertellen dat de startmotor vervangen moet worden.
pi_73171600
balen dat de startmotor kapot is

ik heb een tijdje terug ook problemen gehad met de immobilizer. hetzelfde probleem als jij had, sleutel omdraaien, lampje gaat branden, maar verder niks. aantal keer proberen en hij deed het meestal. Bij mij hoefden ze echter alleen de contactring te vervangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')