abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73832225
Overigens denk ik dat je helemaal niet zo kunt generaliseren. Dat is w.m.b. gewoon echt flauwekul.
Toen ik hier kwam wonen had ik op mijn werk de beste ervaring met Zeeuwen. Ik vond ze zelfs heel open in vergelijking met de West Brabanders uit de dorpjes rondom BoZ.

En zo kun je Bergenaren niet vergelijken met Hoogerheidenaren en dus kun je niet alles op 1 grote hoop gooien.
pi_73834073
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 02:05 schreef Ryan3 het volgende:
West-Brabanders blijven in mijn ogen een hardvochtig, onvriendelijk, ongastvrij, naar, gesloten volkje.
Dat is echt zo'n statement als "alle Marokkanen zijn criminelen".
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_73834364
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_73854350
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 09:18 schreef teknomist het volgende:

[..]

Dat is echt zo'n statement als "alle Marokkanen zijn criminelen".
De meeste mensen die dat soort generalisaties maken mbt Marokkanen, kennen de Marokkanen niet echt en weten ook niet gek veel meer van de Marokkanen dan een paar oppervlakkige kenmerken of dingen die ze oppikken uit de media. Mijn generalisatie wordt gemaakt vanuit een geheel ander perspektief. Ik ken niet alleen West-Brabanders uit dingen die ik oppik uit de media, ik leef er dag in dag uit tussen, werk ermee, en heb hier al bijna 15 jaar gewoond.
I´m back.
pi_73860835
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 19:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De meeste mensen die dat soort generalisaties maken mbt Marokkanen, kennen de Marokkanen niet echt en weten ook niet gek veel meer van de Marokkanen dan een paar oppervlakkige kenmerken of dingen die ze oppikken uit de media. Mijn generalisatie wordt gemaakt vanuit een geheel ander perspektief. Ik ken niet alleen West-Brabanders uit dingen die ik oppik uit de media, ik leef er dag in dag uit tussen, werk ermee, en heb hier al bijna 15 jaar gewoond.
En daarom zijn ze allemaal zo? Want dat is wat je letterlijk zegt.
pi_73860867
Ik zie overigens alleen het tegendeel; ook tegen mensen van buiten West-Brabant.
Maar ja, het is maar welke bril je opzet he?
pi_73861325
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 21:51 schreef teknomist het volgende:

[..]

En daarom zijn ze allemaal zo? Want dat is wat je letterlijk zegt.
Ik pas me al 15 jaar aan, alsof ik tussen moslims woon, je weet dat je nooit 'eigen' zal worden, je wordt in principe ook altijd buitengesloten, omdat je niet 'eigen' bent, maar verder kan ik wel normaal met deze mensen omgaan hoor, en doe ook net alsof, alleen als ik thuis ben dan weet ik dat het een hardvochtig, laagbijdegronds, naar, gesloten volkje is. .
Nederland is nu eenmaal niet een monolithisch geheel. Als je van huisuit open bent, vriendelijk bent ingesteld, gastvrij, nuchter, niet narrowminded etc. dan voel je hier een glitch. Die alleen groter is bij de eigenheimers in Zeeland.
I´m back.
pi_73861649
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik pas me al 15 jaar aan, alsof ik tussen moslims woon, je weet dat je nooit 'eigen' zal worden, je wordt in principe ook altijd buitengesloten, omdat je niet 'eigen' bent, maar verder kan ik wel normaal met deze mensen omgaan hoor, en doe ook net alsof, alleen als ik thuis ben dan weet ik dat het een hardvochtig, laagbijdegronds, naar, gesloten volkje is. .
Nederland is nu eenmaal niet een monolithisch geheel. Als je van huisuit open bent, vriendelijk bent ingesteld, gastvrij, nuchter, niet narrowminded etc. dan voel je hier een glitch. Die alleen groter is bij de eigenheimers in Zeeland.
Ik denk dat je wel een beetje overdrijft. Ik ken genoeg mensen van buiten de regio West-Brabant die hier zijn gaan wonen en die deze ervaring niet met je kunnen delen. Zoals ik al, het ligt er ook een beetje aan hoe je er zelf instaat.

Ik heb zelf bijna 10 jaar in Rotterdam gewoond, dus ik heb gelukkig wel enigszins vergelijkingsmateriaal.
Maar goed, zover mijn nare en hardvochtige reactie.
pi_73861759
Maar goed, je woont in Woensdrecht toch? Daar zou ik ook niet willen wonen.
pi_73861819
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:07 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik denk dat je wel een beetje overdrijft. Ik ken genoeg mensen van buiten de regio West-Brabant die hier zijn gaan wonen en die deze ervaring niet met je kunnen delen. Zoals ik al, het ligt er ook een beetje aan hoe je er zelf instaat.

Ik heb zelf bijna 10 jaar in Rotterdam gewoond, dus ik heb gelukkig wel enigszins vergelijkingsmateriaal.
Maar goed, zover mijn nare en hardvochtige reactie.
Ik heb ook genoeg vergelijkingsmateriaal hoor, weliswaar niet in Rotjesdam opgepikt, maar toch. .
Als ik hier 15 jaar gewoond heb dan heb ik 32 jaar elders gewoond.
I´m back.
  † In Memoriam † maandag 19 oktober 2009 @ 23:09:55 #136
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_73864222
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waar komt dan het *wij zijn bourgondisch en zeer gastvrij* gevoel wat hier heerst vandaan
pi_73866852
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 23:09 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Waar komt dan het *wij zijn bourgondisch en zeer gastvrij* gevoel wat hier heerst vandaan
Daar klopt ook geen sodemieter van. Dat is door die lui van boven de rivieren badinerend gepitched, en sommigen hier hebben dat overgenomen, o, ja en er zit een dun geschiedenisverhaaltje aan vast, dat Brabant tot de generaliteitsgebieden behoorde, volgens mij, onder de hoede van Bourgondië, maar dat heeft niets met lands aard te maken. Brabanders zijn ook helemaal niet gezellig. Het is lomp volk, zonder geschiedenis, behalve misschien dat meneer pastoor ze dom heeft gehouden en meneer de frabikant ze arm heeft gehouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 20-10-2009 02:08:01 ]
I´m back.
pi_73866934
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 23:09 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat noem ik een verwrongen zelfbeeld. .
Brabanders zijn inderdaad heel gezellig, met hun familie en verder alleen maar achter je rug.

Brabanders zijn niet gastvrij naar wat ze niet kennen.
En mijn ervaring is wel dat het jaren kan duren eer ze je van uitzichzelf groeten.
pi_74200204
Bergen op Zoom is lange tijd een van de rijkere steden van het hertogdom Brabant geweest hoor (en later ook NL) Totdat dat verdomde Roosendaal eerder een spoorlijn kreeg en alle industrie verhuisde. (kijk naar de LIGA (van de koekjes) uber berregs mar toch verhuist naar roosendaal)
Ik zeg maar zoo, want Dierentuin is zo lang
pi_74203195
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:22 schreef Binkster001 het volgende:
Bergen op Zoom is lange tijd een van de rijkere steden van het hertogdom Brabant geweest hoor (en later ook NL) Totdat dat verdomde Roosendaal eerder een spoorlijn kreeg en alle industrie verhuisde. (kijk naar de LIGA (van de koekjes) uber berregs mar toch verhuist naar roosendaal)
Wow, de Liga!

Bergen op Zoom heeft Philip Morris, Sabic, Cargill, Bruynzeel en nog zo'n frietenfabrikant.
En stoppen al die treinen ook in Roosendaal voor goederenvervoer? Wij hebben een haven en straks de doortrekking van de A4.

En wat is rijk als de inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting direct naar het rijk gaat?
pi_74203233
Zeker een troll dit?
pi_74203413
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 20:22 schreef Binkster001 het volgende:
Een Bergenaar die jaloers is op Roosendaal, 't moet niet veel gekker worden
pi_74203662
Het is ongehoord, het behoort andersom te zijn!
pi_74575029
Correctie ik ben dus compleet anti-roosendaal.

Maar ander Nieuws beerrege staat op google streetview!
Ik zeg maar zoo, want Dierentuin is zo lang
  † In Memoriam † woensdag 11 november 2009 @ 00:59:00 #145
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_74592830
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:32 schreef Binkster001 het volgende:

Wowie, 'kga direct ff kijken.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 november 2009 @ 08:52:18 #146
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_74594835
vanavond weer alle malloten de straat op met een gordijn om de nek?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 11 november 2009 @ 09:41:06 #147
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_74595825
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:52 schreef Tokus het volgende:
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_74596286
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:32 schreef Binkster001 het volgende:
Correctie ik ben dus compleet anti-roosendaal.

Grappig om je eigen straat zo te zien.
pi_74596291
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:52 schreef Tokus het volgende:

En morgen vrij.
pi_74611543
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:00 schreef teknomist het volgende:

[..]

En morgen vrij.
Ik helaas niet niemand die ik ken gaat...
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')