Dat is echt zo'n statement als "alle Marokkanen zijn criminelen".quote:Op maandag 19 oktober 2009 02:05 schreef Ryan3 het volgende:
West-Brabanders blijven in mijn ogen een hardvochtig, onvriendelijk, ongastvrij, naar, gesloten volkje.
De meeste mensen die dat soort generalisaties maken mbt Marokkanen, kennen de Marokkanen niet echt en weten ook niet gek veel meer van de Marokkanen dan een paar oppervlakkige kenmerken of dingen die ze oppikken uit de media. Mijn generalisatie wordt gemaakt vanuit een geheel ander perspektief. Ik ken niet alleen West-Brabanders uit dingen die ik oppik uit de media, ik leef er dag in dag uit tussen, werk ermee, en heb hier al bijna 15 jaar gewoond.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:18 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat is echt zo'n statement als "alle Marokkanen zijn criminelen".
En daarom zijn ze allemaal zo? Want dat is wat je letterlijk zegt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De meeste mensen die dat soort generalisaties maken mbt Marokkanen, kennen de Marokkanen niet echt en weten ook niet gek veel meer van de Marokkanen dan een paar oppervlakkige kenmerken of dingen die ze oppikken uit de media. Mijn generalisatie wordt gemaakt vanuit een geheel ander perspektief. Ik ken niet alleen West-Brabanders uit dingen die ik oppik uit de media, ik leef er dag in dag uit tussen, werk ermee, en heb hier al bijna 15 jaar gewoond.
Ik pas me al 15 jaar aan, alsof ik tussen moslims woon, je weet dat je nooit 'eigen' zal worden, je wordt in principe ook altijd buitengesloten, omdat je niet 'eigen' bent, maar verder kan ik wel normaal met deze mensen omgaan hoor, en doe ook net alsof, alleen als ik thuis ben dan weet ik dat het een hardvochtig, laagbijdegronds, naar, gesloten volkje is.quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:51 schreef teknomist het volgende:
[..]
En daarom zijn ze allemaal zo? Want dat is wat je letterlijk zegt.
Ik denk dat je wel een beetje overdrijft. Ik ken genoeg mensen van buiten de regio West-Brabant die hier zijn gaan wonen en die deze ervaring niet met je kunnen delen. Zoals ik al, het ligt er ook een beetje aan hoe je er zelf instaat.quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik pas me al 15 jaar aan, alsof ik tussen moslims woon, je weet dat je nooit 'eigen' zal worden, je wordt in principe ook altijd buitengesloten, omdat je niet 'eigen' bent, maar verder kan ik wel normaal met deze mensen omgaan hoor, en doe ook net alsof, alleen als ik thuis ben dan weet ik dat het een hardvochtig, laagbijdegronds, naar, gesloten volkje is..
Nederland is nu eenmaal niet een monolithisch geheel. Als je van huisuit open bent, vriendelijk bent ingesteld, gastvrij, nuchter, niet narrowminded etc. dan voel je hier een glitch. Die alleen groter is bij de eigenheimers in Zeeland.
Ik heb ook genoeg vergelijkingsmateriaal hoor, weliswaar niet in Rotjesdam opgepikt, maar toch.quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:07 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel een beetje overdrijft. Ik ken genoeg mensen van buiten de regio West-Brabant die hier zijn gaan wonen en die deze ervaring niet met je kunnen delen. Zoals ik al, het ligt er ook een beetje aan hoe je er zelf instaat.
Ik heb zelf bijna 10 jaar in Rotterdam gewoond, dus ik heb gelukkig wel enigszins vergelijkingsmateriaal.
Maar goed, zover mijn nare en hardvochtige reactie.
Waar komt dan het *wij zijn bourgondisch en zeer gastvrij* gevoel wat hier heerst vandaanquote:Op maandag 19 oktober 2009 22:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik pas me al 15 jaar aan, alsof ik tussen moslims woon, je weet dat je nooit 'eigen' zal worden, je wordt in principe ook altijd buitengesloten, omdat je niet 'eigen' bent, maar verder kan ik wel normaal met deze mensen omgaan hoor, en doe ook net alsof, alleen als ik thuis ben dan weet ik dat het een hardvochtig, laagbijdegronds, naar, gesloten volkje is..
Daar klopt ook geen sodemieter van. Dat is door die lui van boven de rivieren badinerend gepitched, en sommigen hier hebben dat overgenomen, o, ja en er zit een dun geschiedenisverhaaltje aan vast, dat Brabant tot de generaliteitsgebieden behoorde, volgens mij, onder de hoede van Bourgondië, maar dat heeft niets met lands aard te maken. Brabanders zijn ook helemaal niet gezellig. Het is lomp volk, zonder geschiedenis, behalve misschien dat meneer pastoor ze dom heeft gehouden en meneer de frabikant ze arm heeft gehouden.quote:Op maandag 19 oktober 2009 23:09 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Waar komt dan het *wij zijn bourgondisch en zeer gastvrij* gevoel wat hier heerst vandaan
Dat noem ik een verwrongen zelfbeeld.quote:Op maandag 19 oktober 2009 23:09 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Waar komt dan het *wij zijn bourgondisch en zeer gastvrij* gevoel wat hier heerst vandaan
Wow, de Liga!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:22 schreef Binkster001 het volgende:
Bergen op Zoom is lange tijd een van de rijkere steden van het hertogdom Brabant geweest hoor (en later ook NL) Totdat dat verdomde Roosendaal eerder een spoorlijn kreeg en alle industrie verhuisde. (kijk naar de LIGA (van de koekjes) uber berregs mar toch verhuist naar roosendaal)
Een Bergenaar die jaloers is op Roosendaal, 't moet niet veel gekker wordenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:22 schreef Binkster001 het volgende:
Bergen op Zoom is lange tijd een van de rijkere steden van het hertogdom Brabant geweest hoor (en later ook NL) Totdat dat verdomde Roosendaal eerder een spoorlijn kreeg en alle industrie verhuisde. (kijk naar de LIGA (van de koekjes) uber berregs mar toch verhuist naar roosendaal)
Wowie, 'kga direct ff kijken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:32 schreef Binkster001 het volgende:
Maar ander Nieuws beerrege staat op google streetview!![]()
quote:Op woensdag 11 november 2009 08:52 schreef Tokus het volgende:
vanavond weer alle malloten de straat op met een gordijn om de nek?
Grappig om je eigen straat zo te zien.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:32 schreef Binkster001 het volgende:
Correctie ik ben dus compleet anti-roosendaal.
Maar ander Nieuws beerrege staat op google streetview!![]()
quote:Op woensdag 11 november 2009 08:52 schreef Tokus het volgende:
vanavond weer alle malloten de straat op met een gordijn om de nek?
Ik helaas nietquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |