Beste mensen,
Via Peterlanghoutheb ik een reis geboekt (excursie, vervoer en verblijf) naar Noord Engeland. Vrijdag kreeg ik onderstaande bevestiging van ze binnen.
quote:
Geachte Mijnheer van de Weg,
Hartelijk dank voor het boeken van zo'n heerlijke vakantie bij Peter Langhout Reizen!
Wij zullen de boekingsgegevens en de daarbij behorende factuur per e-mail sturen. Uw reisbescheiden ontvangt u uiterlijk 5 werkdagen voor vertrek.
U heeft geboekt:
Boekingsnummer: xxxxxxx
Relatienummer: xxxxxxx
Let op: Wij controleren alle internetboekingen op de juiste gegevens en beschikbaarheid. Het door ons gepubliceerde tarief is op basis van het laagste tarief dat geldt bij voldoende beschikbaarheid. Indien blijkt dat wij u tegen een hoger tarief moeten inboeken dan nemen wij hierover binnen 3 werkdagen contact met u op.
Heeft u vragen, dan kunt u kijken op
http://www.peterlanghout.nl/vragen.html of bellen naar onze klantenservice via het nummer 0900 - 0991 ( 0,15 p/m). De klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 21.00 uur. Op zaterdag van 09.00 tot 17.30 uur en op zondag van 10.00 tot 17.30 uur.
Namens alle medewerkers van Peter Langhout Reizen wensen wij u hierbij een onvergetelijke vakantie toe!
Met vriendelijke groet,
Peter Langhout Reizen
0900 - 0991 ( 0,15 p/m)
Voor vakantiereizen (logies & vervoer) geboekt via het internet is de afkoelingsperiode waarin gesproken wordt binnen de wet “kopen op afstand” niet van toepassing.
Aangezien de reis slechts drie dagen duurt heb ik na ontvangst van de bevestiging nog hetéén en ander er omheen bijgeboekt. Groot was nu mijn verbazing toen ik gisteren van Peter Langhout de volgend mailkreeg:
quote:
Boekingsnummer xxxxxxx
Debiteurnummer xxxxxx
Geachte heer van de Weg,
Onlangs heeft u bij ons de reis "3 dgn Minicuise Ridders en Heksen" geboekt voor vertrek 21-12-2009. Deze reis was op aanvraag. Wij hebben inmiddels contact gehad met de accommodatieverschaffer en onze afdeling inkoop.
Helaas moeten wij u meedelen, dat uw aanvraag niet akkoord gekomen is en wij uw aanvraag derhalve niet kunnen omzetten in een definitieve boeking.
Wij raden u aan om contact op te nemen met een van onze reisinformatrices om in overleg te kijken naar alternatieve mogelijkheden. Onze reisinformatrices zijn bereikbaar via 0900-0991 (0,15 p/min).
Met vriendelijke groet,
Peter Langhout Reizen
Benga B.V.
Castorstraat 1
2402 BV Alphen aan den Rijn
Daarop heb ik weer de volgend mail teruggestuurd:
quote:
Geachte heer/ mevrouw,
Vanmiddag heb ik jullie mail gekregen betreffende het gegeven dat jullie niet akkoord gaan met mijn boeking. De manier waarop dit gaat vind ik onacceptabel. Gisteren heb ik van jullie nog een bevestiging gekregen van mijn boeking. Nu jullie niet akkoord gaan vind ik op zijn
minst dat jullie daar een reden voor dienen te geven.
Bovendien stond in jullie bevestiging die ik gisteren van jullie kreeg onder andere het volgende:
1. Wij controleren alle internetboekingen op de juiste gegevens en beschikbaarheid. Het door ons gepubliceerde tarief is op basis van het laagste tarief dat geldt bij voldoende beschikbaarheid. Indien blijkt dat wij u tegen een hoger tarief moeten inboeken dan nemen wij
hierover binnen 3 werkdagen contact met u op.
2. Voor vakantiereizen (logies & vervoer) geboekt via het internet is de afkoelingsperiode waarin gesproken wordt binnen de wet “kopen op afstand” niet van toepassing.
Naar aanleiding van het niet akkoord gaan uwer zijds wil ik refererende naar bovenstaande twee punten het volgende zeggen:
1. In uw bevestiging staat niets over een eventuele afwijzing. U spreekt alleen over een eventueel hoger tarief bij onvoldoende beschikbaarheid. Het lijkt mij sterk dat jullie voor een reis die plaats had moeten vinden van 21 december 2009 tot en met 23 december 2009 nu reeds iets kunnen zeggen over de bechikbaarheid.
2. U kunt dan welstellen dat deze reis op aanvraag was, bevestiging is bevestiging. Als u in die bevestiging ook nog keihard stelt dat de zogenaamde wettelijke respijtperiode niet van toepassing is (of te wel: er is een overeenkomst gesloten die niet door de consument is te annuleren), vind ik het schandalig dat de overeenkomst wel door jullie te annuleren is.
Notabene zonder opgave van een duidelijke reden en dan ook nog met advies dat wij contact op moeten nemen met uw helpdesk á 0,15 cent per minuut) voor een alternatief advies. Kom nou toch, is dat niet de omgekeerde wereld? U komt uw afspraken niet na en vervolgens moeten
wij contact opnemen voor een alternatief?
U begrijpt dat ik hier niet me akoord ga. Zoals u mij aan verplichtingen heeft gehouden (voor vakantiereizen (logies & vervoer) geboekt via het internet is de afkoelingsperiode waarin gesproken wordt binnen de wet “kopen op afstand” niet van toepassing), zo houd ik u nu aan de uwe. Als u van mening bent niet aan die verplichting te kunnen voldoen, dan bent u degene die contact dient op te nemen met alternatieven (zie ook uw eigen algemene voorwaarden, artikel 11).
In afwachting op uw reactie,
Groeten,
Tim
Mijn vraag is natuurlijk wat jullie van de situatie vinden?
[ Bericht 0% gewijzigd door thsvdweg op 27-09-2009 11:32:12 ]