abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73143155
Beste mensen,

Via Peterlanghoutheb ik een reis geboekt (excursie, vervoer en verblijf) naar Noord Engeland. Vrijdag kreeg ik onderstaande bevestiging van ze binnen.
quote:
Geachte Mijnheer van de Weg,

Hartelijk dank voor het boeken van zo'n heerlijke vakantie bij Peter Langhout Reizen!

Wij zullen de boekingsgegevens en de daarbij behorende factuur per e-mail sturen. Uw reisbescheiden ontvangt u uiterlijk 5 werkdagen voor vertrek.
U heeft geboekt:
Boekingsnummer: xxxxxxx
Relatienummer: xxxxxxx

Let op: Wij controleren alle internetboekingen op de juiste gegevens en beschikbaarheid. Het door ons gepubliceerde tarief is op basis van het laagste tarief dat geldt bij voldoende beschikbaarheid. Indien blijkt dat wij u tegen een hoger tarief moeten inboeken dan nemen wij hierover binnen 3 werkdagen contact met u op.

Heeft u vragen, dan kunt u kijken op http://www.peterlanghout.nl/vragen.html of bellen naar onze klantenservice via het nummer 0900 - 0991 ( 0,15 p/m). De klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 21.00 uur. Op zaterdag van 09.00 tot 17.30 uur en op zondag van 10.00 tot 17.30 uur.

Namens alle medewerkers van Peter Langhout Reizen wensen wij u hierbij een onvergetelijke vakantie toe!

Met vriendelijke groet,

Peter Langhout Reizen
0900 - 0991 ( 0,15 p/m)

Voor vakantiereizen (logies & vervoer) geboekt via het internet is de afkoelingsperiode waarin gesproken wordt binnen de wet “kopen op afstand” niet van toepassing.
Aangezien de reis slechts drie dagen duurt heb ik na ontvangst van de bevestiging nog hetéén en ander er omheen bijgeboekt. Groot was nu mijn verbazing toen ik gisteren van Peter Langhout de volgend mailkreeg:
quote:
Boekingsnummer xxxxxxx
Debiteurnummer xxxxxx

Geachte heer van de Weg,

Onlangs heeft u bij ons de reis "3 dgn Minicuise Ridders en Heksen" geboekt voor vertrek 21-12-2009. Deze reis was op aanvraag. Wij hebben inmiddels contact gehad met de accommodatieverschaffer en onze afdeling inkoop.

Helaas moeten wij u meedelen, dat uw aanvraag niet akkoord gekomen is en wij uw aanvraag derhalve niet kunnen omzetten in een definitieve boeking.

Wij raden u aan om contact op te nemen met een van onze reisinformatrices om in overleg te kijken naar alternatieve mogelijkheden. Onze reisinformatrices zijn bereikbaar via 0900-0991 (0,15 p/min).

Met vriendelijke groet,

Peter Langhout Reizen
Benga B.V.
Castorstraat 1
2402 BV Alphen aan den Rijn
Daarop heb ik weer de volgend mail teruggestuurd:
quote:
Geachte heer/ mevrouw,

Vanmiddag heb ik jullie mail gekregen betreffende het gegeven dat jullie niet akkoord gaan met mijn boeking. De manier waarop dit gaat vind ik onacceptabel. Gisteren heb ik van jullie nog een bevestiging gekregen van mijn boeking. Nu jullie niet akkoord gaan vind ik op zijn
minst dat jullie daar een reden voor dienen te geven.

Bovendien stond in jullie bevestiging die ik gisteren van jullie kreeg onder andere het volgende:

1. Wij controleren alle internetboekingen op de juiste gegevens en beschikbaarheid. Het door ons gepubliceerde tarief is op basis van het laagste tarief dat geldt bij voldoende beschikbaarheid. Indien blijkt dat wij u tegen een hoger tarief moeten inboeken dan nemen wij
hierover binnen 3 werkdagen contact met u op.

2. Voor vakantiereizen (logies & vervoer) geboekt via het internet is de afkoelingsperiode waarin gesproken wordt binnen de wet “kopen op afstand” niet van toepassing.

Naar aanleiding van het niet akkoord gaan uwer zijds wil ik refererende naar bovenstaande twee punten het volgende zeggen:

1. In uw bevestiging staat niets over een eventuele afwijzing. U spreekt alleen over een eventueel hoger tarief bij onvoldoende beschikbaarheid. Het lijkt mij sterk dat jullie voor een reis die plaats had moeten vinden van 21 december 2009 tot en met 23 december 2009 nu reeds iets kunnen zeggen over de bechikbaarheid.

2. U kunt dan welstellen dat deze reis op aanvraag was, bevestiging is bevestiging. Als u in die bevestiging ook nog keihard stelt dat de zogenaamde wettelijke respijtperiode niet van toepassing is (of te wel: er is een overeenkomst gesloten die niet door de consument is te annuleren), vind ik het schandalig dat de overeenkomst wel door jullie te annuleren is.

Notabene zonder opgave van een duidelijke reden en dan ook nog met advies dat wij contact op moeten nemen met uw helpdesk á 0,15 cent per minuut) voor een alternatief advies. Kom nou toch, is dat niet de omgekeerde wereld? U komt uw afspraken niet na en vervolgens moeten
wij contact opnemen voor een alternatief?

U begrijpt dat ik hier niet me akoord ga. Zoals u mij aan verplichtingen heeft gehouden (voor vakantiereizen (logies & vervoer) geboekt via het internet is de afkoelingsperiode waarin gesproken wordt binnen de wet “kopen op afstand” niet van toepassing), zo houd ik u nu aan de uwe. Als u van mening bent niet aan die verplichting te kunnen voldoen, dan bent u degene die contact dient op te nemen met alternatieven (zie ook uw eigen algemene voorwaarden, artikel 11).

In afwachting op uw reactie,

Groeten,

Tim
Mijn vraag is natuurlijk wat jullie van de situatie vinden?

[ Bericht 0% gewijzigd door thsvdweg op 27-09-2009 11:32:12 ]
pi_73143272
Let op: Wij controleren alle internetboekingen op de juiste gegevens en beschikbaarheid.

Uit de mail maak ik niet op dat de reis al definitief is, maar dat deze gecheckt wordt op beschikbaarheid en dat je dat binnen 3 dagen te horen krijgt.
  zondag 27 september 2009 @ 11:31:43 #3
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_73143280
Vind het kut voor je. Ze zullen vast wel kleine lettertjes op die site hebben die ze deze mogelijkheid geeft ben ik bang.

Heb je die al gelezen ?
pi_73143357
quote:
Let op: Wij controleren alle internetboekingen op de juiste gegevens en beschikbaarheid.

Uit de mail maak ik niet op dat de reis al definitief is, maar dat deze gecheckt wordt op beschikbaarheid en dat je dat binnen 3 dagen te horen krijgt.
Ja, dat is waar. Maar zeker hun opmerking die daar direct opvolgt
quote:
Indien blijkt dat wij u tegen een hoger tarief moeten inboeken dan nemen wij hierover binnen 3 werkdagen contact met u op.
doet toch vermoeden dat het dan enkel om een tariefswijziging zou gaan en niet om een annulering.

Ik kan er niet bij dat de boeking voor mij wel direct definitief is, maar niet voor de reisorganisatie zelf.
  zondag 27 september 2009 @ 11:42:06 #5
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_73143472
Als een boeking op aanvraag is, had dat wel duidelijk vermeld moeten staan toen je de reis boekte.

Verder staat in de kleine lettertjes dat "op aanvraag" betekent dat de boeking pas definitief is op het moment dat de accommodatieverschaffer akkoord geeft.

Ik vind het wel slecht dat in de bevestiging die je gekregen hebt niet duidelijk vermeld staat dat dat de boeking nog niet definitief is, het is allemaal veel te vaag omschreven.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zondag 27 september 2009 @ 11:53:47 #6
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73143728
Als ik het goed lees zo in de gauwigheid, mogen ze alleen opzeggen of wijzigen als er een 'gewichtige omstandigheid' op te voeren is. Zie artikel 10 en 11.

Op z'n minst mogen ze dus uitleggen waarom ze hun afspraken niet nakomen en het is inderdaad van de zotte dat jij een 0900-nummer mag gaan draaien, terwijl zij de boel annuleren. Lekkere service.

Dank voor dit topic in ieder geval, dan weet ik waar ik mijn reisjes niet moet boeken.
Stop the world, I want to get out.
  zondag 27 september 2009 @ 12:20:10 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73144329
quote:
Deze reis was op aanvraag.
Kortom, ze gaan pas reserveren bij hun leverancier op het moment dat je bestelt.

Als je goed leest kun je dit waarschijnlijk terugvinden in de advertentie. Staat dat er niet, dan hebben ze een foute voorstelling van zaken gegeven.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_73146596
quote:
Op zondag 27 september 2009 11:24 schreef thsvdweg het volgende:
"3 dgn Minicuise Ridders en Heksen"
TS -->
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zondag 27 september 2009 @ 13:55:12 #9
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_73146702
PL is dan ook wel een cheap ass organisatie die waarschijnlijk wel een manier vind om hier mee weg te komen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_73147055
quote:
Op zondag 27 september 2009 13:55 schreef karr-1 het volgende:
PL is dan ook wel een cheap ass organisatie die waarschijnlijk wel een manier vind om hier mee weg te komen.
Vanzelfsprekend. Algemene voorwaarden waar staat dat ze dit soort dingen mogen ofzo. Peter Langhout is een baggerorganisatie die soort streken erg vaak flikt.
pi_73147774
Let op: Wij controleren alle internetboekingen op de juiste gegevens en beschikbaarheid. Het door ons gepubliceerde tarief is op basis van het laagste tarief dat geldt bij voldoende beschikbaarheid. Indien blijkt dat wij u tegen een hoger tarief moeten inboeken dan nemen wij hierover binnen 3 werkdagen contact met u op.

lijkt me duidelijk
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  zondag 27 september 2009 @ 14:37:19 #12
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73148116
quote:
Op zondag 27 september 2009 14:26 schreef oinkoink12 het volgende:

lijkt me duidelijk
Juist niet.

Door deze toelichting lijkt het juist alsof de enige restrictie bij onvoldoende beschikbaarheid van het laagste tarief is, dat je meer zou moeten betalen. Niet dat ze eventueel je boeking annuleren. Duidelijk zou zijn als ze dat laatste er gewoon open en transparant bijzetten.

Maar het is commercieel blijkbaar interessanter om mensen half of vals voor te lichten
  zondag 27 september 2009 @ 15:32:15 #13
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_73149726
quote:
Op zondag 27 september 2009 14:37 schreef Lkw het volgende:

[..]

Juist niet.

Door deze toelichting lijkt het juist alsof de enige restrictie bij onvoldoende beschikbaarheid van het laagste tarief is, dat je meer zou moeten betalen. Niet dat ze eventueel je boeking annuleren. Duidelijk zou zijn als ze dat laatste er gewoon open en transparant bijzetten.

Maar het is commercieel blijkbaar interessanter om mensen half of vals voor te lichten
De eerste email van PL is geen bevestiging, slechts een bevestiging van ontvangst van de reservering. Mocht het laagste tarief namelijk volgeboekt zijn nemen zij contact met je op of je met dit tarief akkoord gaat. (Je boekt namelijk voor een bepaalde prijs, en PL kan natuurlijk dan niet de consument verplichten dat je maar akkoord moet gaan voor een hogere prijs), andersom geldt natuurlijk ook dat zij ervan af kunnen zien als er geen beschikbaarheid is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 27 september 2009 @ 17:02:42 #14
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73152157
quote:
Op zondag 27 september 2009 15:32 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De eerste email van PL is geen bevestiging, slechts een bevestiging van ontvangst van de reservering. Mocht het laagste tarief namelijk volgeboekt zijn nemen zij contact met je op of je met dit tarief akkoord gaat. (Je boekt namelijk voor een bepaalde prijs, en PL kan natuurlijk dan niet de consument verplichten dat je maar akkoord moet gaan voor een hogere prijs), andersom geldt natuurlijk ook dat zij ervan af kunnen zien als er geen beschikbaarheid is.
Dat dus.
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  zondag 27 september 2009 @ 17:03:23 #15
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_73152177
quote:
Op zondag 27 september 2009 14:05 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend. Algemene voorwaarden waar staat dat ze dit soort dingen mogen ofzo. Peter Langhout is een baggerorganisatie die soort streken erg vaak flikt.
Yep ik heb jaren geleden een busreis naar Parijs bij ze geboekt. Het was goedkoop, maar das dan ook alles mee gezegd.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 27 september 2009 @ 19:48:37 #16
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_73157349
quote:
Op zondag 27 september 2009 15:32 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat is jouw interpretatie van hun tekst. Nu nog de letterlijke tekst waarin zij dit duidelijk en onomfloerst stellen.

Daarbij moet TS een 0900-nummer bellen, hetgeen wat anders is dan 'nemen zij contact met je op'.
pi_73160288
quote:
Op zondag 27 september 2009 13:51 schreef CoExist het volgende:

TS --> [ afbeelding ]
Hee, die ene gozer ken ik Ik heb hem afgelopen weekend niet gezien though...
Ik ga die reis ook eens checken, klinkt wel interessant

Anyway, ontopic: de tekst laat nogal ruimte voor interpretatie open, en ik vermoed dat er wel algemene voorwaarden zijn die zeggen dat je nergens recht op hebt enzo. Niettemin: niet netjes
pi_73190517
quote:
Op zondag 27 september 2009 19:48 schreef Lkw het volgende:

[..]

Dat is jouw interpretatie van hun tekst. Nu nog de letterlijke tekst waarin zij dit duidelijk en onomfloerst stellen.

Daarbij moet TS een 0900-nummer bellen, hetgeen wat anders is dan 'nemen zij contact met je op'.
TS moet helemaal niets, TS zit namelijk nergens aan vast, dat maakte de eerste email in mijn ogen ook duidelijk.
Op het moment dat de boeking bevestigd zou worden, dus na controle van de gegevens en beschikbaarheid, krijg je een bevestiging, of wordt er contact opgenomen indien de prijs hoger is dan waarvoor de reservering is gemaakt.

TS hoeft dus nu geen kosten te maken, de reservering gaat immers niet door, dus is het prima dat hij een 0900 nummer moet bellen voor het maken van een andere reservering, een compleet nieuwe reis.
Dat je er dingen omheen boekt voordat je een definitieve bevestiging met reisgegevens hebt is geheel voor eigen risico.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')