Note vooraf: Ik woon in Duitsland.
Zoals bijna elk figuur op internet download ik ook weleens muziek.
Nou kreeg ik pas geleden de schrik van m'n leven, ik kreeg een brief (bestaande uit 8 pagina's ofzo) van een advocatenkantoor, ik had namelijk de CD van Mando Diao gedownload, en wel op 28 Juni om zo laat en met dit IP adres. Opdrachtgever is Universal Germany.
Ik kreeg ik het vriendelijke verzoek om de boete van 1200,- te betalen én een formulier te ondertekenen dat als ik ooit nog eens download, ik 5000,- boete moet betalen.
Ik heb met die lui gebeld, want nooit dat ik dat ga betalen.
Ik heb de CD en volgens mij mág dat ook gewoon toch, voor eigen gebruik? Ik vind het handig om hier muziek op de PC te hebben omdat bijna al mijn cd's in de auto liggen.
Ik werk notabene al 15 jaar in de 'entertainment industrie' om het maar even breed te noemen, en om nou m'n eigen branche kapot te downloaden...
Maar goed.
Wat kan ik hier mee? Ik vraag me werkelijk af of dit zomaar kan, hoe zouden ze aan zo'n bedrag komen en hoe kom ik daar onderuit?
Ik heb met die mensen gebeld die deze 'zaak' behartigen en ik zei dat ik dat niet ging betalen want ik heb dat geld niet.
Dan mocht ik wel een brief schrijven met een betalingsregeling, gingen zij wel kijken of ze accoord gingen.
Kon ik ook aangeven wát ik zou willen betalen.
Euh niks? Ik heb die cd gekocht.
Hoeveel poten heb ik om op te staan?
[ Bericht 1% gewijzigd door CarOnline op 27-09-2009 00:50:39 ]
Screw them.
We're going home.