abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73135690
Ik denk dat ik in bepaalde opzichten verkeerd behandeld word bij mn bijbaan, zo heb ik bijvoorbeeld gehad dat ik van half 8 tot na 1 uur moest wachten op mijn pauze, die uiteindelijk nog eens korter duurt dan eigenlijk de afspraak is. 1 keer is nog wel te hebben maar ik merk dat de laatste tijd vaker dit soort dingen gebeuren.
Ik krijg de pauzes dan wel uitbetaald als ik het opgeef, maar na zo lang werken heb ik wel behoefte aan wat pauze.
Enfin, wat zijn mijn rechten hierin? En waar vind ik actuele regels voor bijbanen?
pi_73135886
Je hebt gewoon recht op pauze, wat dat betreft is een "bij"baan niet anders dan een gewone baan.
Daarbij is het als werkgever knap stom om pauzes in te pikken, de productiviteit wordt er namelijk niet beter van.
censuur :O
pi_73136576
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 22:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Je hebt gewoon recht op pauze, wat dat betreft is een "bij"baan niet anders dan een gewone baan.
Daarbij is het als werkgever knap stom om pauzes in te pikken, de productiviteit wordt er namelijk niet beter van.
ik bedoel meer dat je een na een x aantal uren werken pauze zou moeten krijgen, of als je 10 uur werkt dat je dan recht hebt op een bepaald aantal uren pauze
  zaterdag 26 september 2009 @ 22:54:12 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_73136666
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 22:50 schreef electronique het volgende:

[..]

ik bedoel meer dat je een na een x aantal uren werken pauze zou moeten krijgen, of als je 10 uur werkt dat je dan recht hebt op een bepaald aantal uren pauze
Er zijn volgens mij geen harde regels over wanneer je pauze moet krijgen, alleen DAT je pauze moet krijgen.Ik heb een half uur lunchpauze, maar of ik nu om half 12, 12 uur of om 1 uur ga is mijn eigen keuze.

10 uur achter elkaar werken lijkt me sowieso wat veel.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_73136850
Ik weet niet zeker of deze regels uit de wet of uit een of andere CAO komen, maar wat ik begrepen heb is als je op een dag meer dan 5 uur werkt is je werkgever verplicht je in de gelegenheid te stellen 30 minuten pauze te nemen. Als je meer dan 9 uur werkt, wordt dat 45 minuten. Ik weet alleen niet op welk moment je deze pauze moet kunnen nemen.
pi_73136863
Daar zijn inderdaad regels over.

* Als u langer dan vijf en een half uur werkt, heeft u minimaal dertig minuten pauze. Deze pauze mag worden gesplitst in twee keer een kwartier.
* Als u langer dan tien uur werkt, is uw pauze minstens 45 minuten. De pauze mag worden gesplitst in meer pauzes van minimaal een kwartier.
* Bij collectieve afspraken (bijvoorbeeld in uw cao of tussen uw werkgever en de ondernemingsraad) kunnen afspraken staan over minder of kortere pauzes dan de bovengenoemde. U heeft in ieder geval altijd minimaal vijftien minuten pauze als u langer dan vijf en een half uur werkt.

http://www.postbus51.nl/n(...)l-mag-ik-werken.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')