abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_73123134
Omdat ik me aan het inlezen/voorbereiden ben op bovenstaand dieet (weeg 100 kg en moet hiermee terug naar 80) zou ik graag jullie ervaringen willen horen.
Wie heeft er prodimed, sanaslank of prodiet geprobeerd, zijn er dingen waar ik aan moet denken en ook : hoe hebben jullie je streefgewicht blijvend behouden op de langere termijn? Doe je dan af en toe een week of zo weer van die zakjes?


PS: adviezen (en goedbedoelde) reakties over dat 3X per dag eten ook afvallen bevordert zullen door mij worden genegeerd
pi_73123200
Ga je hier ook bij sporten TS?
pi_73123452
Ik sport niet (versleten si gewricht/progressieve artrose etc) maar fiets en wandel veel, dat is allemaal in orde. Ik móet wegens deze lichamelijke gebreken op korte termijn afvallen.
pi_73123497
Omdat je gezien je OP waarschijnlijk niet zit te wachten op een mega uitleg ga ik mijn energie niet verspillen daaraan, maar als diëtist wil ik je één advies geven: Doe het niet, een proteïne-dieet is niet gezond en niet effectief..

P.s. Wandelen en fietsen is ook beweging: prima dus, mits een goede intensiteit en frequentie.
pi_73123502
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:24 schreef Joplin het volgende:
Ik sport niet (versleten si gewricht/progressieve artrose etc) maar fiets en wandel veel, dat is allemaal in orde. Ik móet wegens deze lichamelijke gebreken op korte termijn afvallen.
Oke. Ik heb namelijk ook een eiwit dieet gevolgd + afslank tabletten. Niet omdat ik overgewicht had maar om me zelf droog te trainen. Ik ben in anderhalve maand 8 kilo afgevallen.
Als je je goed aan je dieet houd , geen alcohol drinkt, en genoeg beweging hebt dus lange stukken fietsen zodat je hartslag steeds hoog ligt kan je zeker veel vetten verbranden. Als je vragen hebt hoor ik het wel.
pi_73123507
Je stelt een crashdieet voor. Ik ken niemand die daarvan ooit op gewicht gebleven is. Maar kijk eens naar het ziekenhuisdieet, dat is bedoelt voor patienten die snel af moeten vallen voor operaties. Daarmee blijf je op gewicht door 1 dag per week een bepaald dieet te volgen, dacht ik.
Resistance is futile
pi_73123508
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:26 schreef Spees_Eend het volgende:
Omdat je gezien je OP waarschijnlijk niet zit te wachten op een mega uitleg ga ik mijn energie niet verspillen daaraan, maar als diëtist wil ik je één advies geven: Doe het niet, een proteïne-dieet is niet gezond en niet effectief..
Pure onzin.
pi_73123545
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:26 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Pure onzin.
Zo vat je het proteine-dieet prima samen!
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:28:24 #9
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73123546
van al die specifieke dieet maaltijden zal je portemonnee lekker afvallen ja.

Je bewijst jezelf een grotere dienst door je eigen voedingspatroon op orde te brengen. Geen aardappels, rijst, pasta en brood eten bv, en tegelijk je proteine inname verhogen.

Koolhydraten kun je dan uit peulvruchten e.d. halen.
Intelligent, but fucked up.
pi_73123590
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:
van al die specifieke dieet maaltijden zal je portemonnee lekker afvallen ja. <= idd.

Je bewijst jezelf een grotere dienst door je eigen voedingspatroon op orde te brengen. Geen aardappels, rijst, pasta en brood eten bv, en tegelijk je proteine inname verhogen.

Koolhydraten kun je dan uit peulvruchten e.d. halen.
Nee hoor, aardappels, zilvervliesrijst en volkorenpasta passen prima in een gezond dieet. Grootste fabeltje ooit is dat aardappels veel calorieën bevatten. Peulvruchten zijn overigens in een gevarieerd dieet wel een prima vervanging voor bovenstaande producten.
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:33:35 #11
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73123673
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:30 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Nee hoor, aardappels, zilvervliesrijst en volkorenpasta passen prima in een gezond dieet. Grootste fabeltje ooit is dat aardappels veel calorieën bevatten. Peulvruchten zijn overigens in een gevarieerd dieet wel een prima vervanging voor bovenstaande producten.
Klopt, maar je hebt geen aardappels nodig. Zelfde geldt voor zilvervliesrijst rn volkorenpasta. Als je wil afvallen zou ik aanraden dat te vervangen door de juiste groenten.

Je krijgt al snel te veel koolhydraten binnen met een normaal dieet en weinig beweging.

Het is net hoe ver je wil gaan en allemaal niet zo heel zwart/wit.
Intelligent, but fucked up.
pi_73123856
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:11 schreef Joplin het volgende:
PS: adviezen (en goedbedoelde) reakties over dat 3X per dag eten ook afvallen bevordert zullen door mij worden genegeerd
Waarom?
pi_73123864
Het gaat me om eerst die 80k te bereiken.
Dan op gewicht te blijven, zo simpel is het
pi_73123885
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:40 schreef Sarabi het volgende:


Waarom?
Omdat ik alléén vraag naar ervaringen met het proteinedieet?
pi_73124005
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:26 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Oke. Ik heb namelijk ook een eiwit dieet gevolgd + afslank tabletten. Niet omdat ik overgewicht had maar om me zelf droog te trainen. Ik ben in anderhalve maand 8 kilo afgevallen.
Als je je goed aan je dieet houd , geen alcohol drinkt, en genoeg beweging hebt dus lange stukken fietsen zodat je hartslag steeds hoog ligt kan je zeker veel vetten verbranden. Als je vragen hebt hoor ik het wel.
pi_73124606
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:26 schreef Spees_Eend het volgende:
Doe het niet, een proteïne-dieet is niet gezond en niet effectief..

P.s. Wandelen en fietsen is ook beweging: prima dus, mits een goede intensiteit en frequentie.
Een proteïne-dieet is niet effectief?

Neem nou bijvoorbeeld grote bodybuilders als Arnold Swarzenegger of Ronnie Coleman. Die gasten eten maandenlang meer dan 10.000 kcal per dag zodat ze optimaal hun spieren kunnen voeden. Nadeel is dat je er ook kwa vet aardig van aankomt. De heren in kwestie gaan dan ter voorbereiding op een wedstrijd wekenlang zoveel mogelijk eiwit als primaire voedingsbron gebruiken. En zeg nou zelf, er valt na die tijd werkelijk geen grammetje vet meer te bespeuren.

Okee, gezond is het misschien niet, maar wat is tegenwoordig nou wel gezond

Overigens had je wel gelijk wat betreft fietsen en wandelen. Doe dat een of 2 uurtjes per dag, eet gewoon wat minder en drink 4 liter water op een dag. Moet jij eens kijken wie er binnen een half jaar netjes van z'n 20 kilo af is!
pi_73124822
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 14:14 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Een proteïne-dieet is niet effectief?

Neem nou bijvoorbeeld grote bodybuilders als Arnold Swarzenegger of Ronnie Coleman. Die gasten eten maandenlang meer dan 10.000 kcal per dag zodat ze optimaal hun spieren kunnen voeden. Nadeel is dat je er ook kwa vet aardig van aankomt. De heren in kwestie gaan dan ter voorbereiding op een wedstrijd wekenlang zoveel mogelijk eiwit als primaire voedingsbron gebruiken. En zeg nou zelf, er valt na die tijd werkelijk geen grammetje vet meer te bespeuren.

Okee, gezond is het misschien niet, maar wat is tegenwoordig nou wel gezond

Overigens had je wel gelijk wat betreft fietsen en wandelen. Doe dat een of 2 uurtjes per dag, eet gewoon wat minder en drink 4 liter water op een dag. Moet jij eens kijken wie er binnen een half jaar netjes van z'n 20 kilo af is!
Haar argument staat nog steeds. Het blijft niet gezond en ook niet effectief. Deels is je verhaal waar, maar bodybuilders gebruiken diuretica voor definitie en bovendien gaan we weer keurig naar een normaal dieet over wanneer de wedstrijden over zijn. Effectief? Voor hun doel wel ja, de wedstrijd op de korte termijn. Heeft TS de korte termijn of de lange termijn als doel? Ik neem aan de lange termijn, dus hoge proteïne diëten zullen voor haar niet effectief zijn.
pi_73124881
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 14:14 schreef Sm0keZ het volgende:

Overigens had je wel gelijk wat betreft fietsen en wandelen. Doe dat een of 2 uurtjes per dag, eet gewoon wat minder en drink 4 liter water op een dag. Moet jij eens kijken wie er binnen een half jaar netjes van z'n 20 kilo af is!
Is 4 liter niet een beetje veel?
Goth Juice. The most powerful hairspray known to man. Made from the tears of Robert Smith.
pi_73125342
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 14:14 schreef Sm0keZ het volgende:


Overigens had je wel gelijk wat betreft fietsen en wandelen. Doe dat een of 2 uurtjes per dag, eet gewoon wat minder en drink 4 liter water op een dag. Moet jij eens kijken wie er binnen een half jaar netjes van z'n 20 kilo af is!
1. Ik eet al te weinig kcal per dag bovendien is mijn stofwisseling naar de kloten door 20 jr geleden een fout dieet gevolgd te hebben (op aanraden van een dieëtist in opleiding ) Dus wat ik nu ook doe, meer eten, minder eten ik blijf al jaren op die 100k. en schommel ook niet of zo.
2. Ik kan door kapoete rug half uur lopen max. en fietsen een uurtje. Dat doe ik bijna dagelijks.
3. 4 liter op een dag drinken jaag ik er ook makkelijk doorheen al met al. (thee, koffie, water, cola light en alle vocht wat je uit je voeding haalt bij elkaar opgeteld)

En dan nu mensen die erváringen hebben graag
  zaterdag 26 september 2009 @ 14:59:23 #20
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_73125499
Stap eens een weekje over op enkel fruit en mijdt vet...
pi_73125516
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 14:59 schreef TeleluvR het volgende:
Stap eens een weekje over op enkel fruit en mijdt vet...
En dan ben ik 20k kwijt?
Ik wil ervaringen over het bovengenoemde dieet niet alle adviezen die ik overal al kan lezen.
pi_73125674
Tsja, je kan ook misschien eens wat minder koppig zijn. Je stelt:
quote:
hoe hebben jullie je streefgewicht blijvend behouden op de langere termijn?
Daarmee vraag je dus eigenlijk: wat is het beste dieet (of in ieder geval: wat voor dieet na de zakjes)? Immers stapt iedereen van die zakjes af, je kan niet heel je leven alleen maar van die zakjes blijven eten. Wellicht val je inderdaad prima af van dat dieet (zoals talloze diëten), maar het afvallen is absoluut geen kunst. Behoud van het gewicht wel. Wat verwacht je nou, dat die zakjes een slechte levensstijl kunnen compenseren door ze bijvoorbeeld 1x in de week te gebruiken? Niets compenseert een slechte basis.
  zaterdag 26 september 2009 @ 15:20:03 #23
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_73125848
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 15:00 schreef Joplin het volgende:

[..]

En dan ben ik 20k kwijt?
Ik wil ervaringen over het bovengenoemde dieet niet alle adviezen die ik overal al kan lezen.
Waar heb je dat advies al eens gelezen dan? Hier werkt het prima (100->85, still going strong)

Aap...
pi_73125958
Dit dieet bestaat uit fases, bij de laatste fase bouw je de 'zakjes' langzaam af, waarbij je je stofwisseling langzaam op een bepaald peil brengt.
Omdat je het langzaam aan weer terugbrengt zou dat peil dan theoretisch constant moeten blijven op langere termijn.
pi_73125975
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 15:20 schreef TeleluvR het volgende:


Waar heb je dat advies al eens gelezen dan? Hier werkt het prima (100->85, still going strong)

Aap...
Ik ben geen aap
Lijkt me ongezond, een week alleen op fruit, je ontbeert veel stoffen die je lichaam nodig heeft-dus eenzijdig?
pi_73126227
Kijk eens rond bij het dutchbodybuildforum, het forum vetverlies en voeding. Staat heel veel in om gezond vet te verliezen.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/
  zaterdag 26 september 2009 @ 15:40:54 #27
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_73126249
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 15:26 schreef Joplin het volgende:

[..]

Ik ben geen aap
Lijkt me ongezond, een week alleen op fruit, je ontbeert veel stoffen die je lichaam nodig heeft-dus eenzijdig?
Alleen eiwit is dat niet?

Faalaap
pi_73126267
Ga ik doen

Hierbij nog iets belangrijks wat ik vond bij proDiet wat gaat over het behouden van je gewicht :
quote:
Fase 4. Stabilisatie

Stabilisatie is een onmisbaar begrip om gewichtstoename te vermijden.
Daar overgewicht meestal chronisch is, begrijpt men hoe belangrijk het is, eens het streefgewicht is bereikt, om dat op peil te houden. Bovendien streeft het lichaam gedurende een bepaalde tijd na de afslanking naar het weer aannemen van vroegere vormen. Men dient het lichaam dan ook gewoon te maken aan het nieuwe gewicht.
Stabilisatie toont het welslagen van het ProDiet dieet: Men heeft geleerd de voedingsgewoonten te verbeteren. Terugkeren naar vroegere eetgewoonten is synoniem voor gewichtstoename!
Als resultaat van onderzoek in het domein van de spijsverteringsfysiologie berust het behoud van het gewicht op enkele eenvoudige principes die noch een beperking van calorieën, noch een beperking van voedingskwaliteit inhouden
pi_73126311
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 15:40 schreef TeleluvR het volgende:


Faalaap
Schelden is nodig omdat?
pi_73126621
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 15:41 schreef Joplin het volgende:
Ga ik doen
Zeer goede tip van boskameel.

Wat je zeker moet bekijken is "Boek: Burn the Fat, Feed the Muscle". Daarmee ben ik ongeveer 10 kilo afgevallen na eerst 37 kilo naar beneden gecrashed te hebben (en ik niet meer verder afviel door het 'dieet' wat ik toen had). Als ik me keurig aan het dieet houd, blijf ik op gewicht en krijg ik alles binnen wat een mens nodig heeft. Bovendien: beweging is niet noodzakelijk voor het slagen en dat is in jouw geval zeker meer dan een pluspunt.
pi_73126718
eiwit als primaire energiebron gebruiken is niet verstandig. het verbrand minder schoon dan koolhydraten.

wat je zou kunnen doen is een natuurdieet volgen. enkel groenten, volkorenproducten, noten (voor de vetten) en een klein beetje fruit. vlees hoeft niet zo vaak, 3x per week is genoeg. magere vleeswaren op brood ipv suikerhoudende producten. vermijdt sowieso alle geraffineerde suikers en producten met verzadigde vetten. ook producten met aspartaam bevatten alsnog redelijk wat kcaloriën. enkel water en groene thee dus (geen cafeïne=belastend)

ga gewoon op de 2000 kcal zitten en ga sporten, dan ga je op den duur zeker wel resultaat zien, tenzij je hormonale stoornissen hebt (schildklier/diabetes) , maar als jij je gezond voelt is de kans daar klein op. je zou kunnen beginnen met krachttraining. misschien op een manier die je artrose niet in de weg zit? spieren verbranden meer vet, dus dan kan je na een 3 maanden over schakelen op cardio. (zwemmen zou in jou geval het minst belastend zijn) je verbrand dan zo'n 500 kcal in een uur. 1 gram vet = 9 kcal. dus je kan makkelijk 80 gram per dag afvallen. rekenen is leuk, maar pin jezelf er niet op vast want je word knettergek. volg je gevoel dan gewoon

uiteindelijk zal het toch te maken hebben met wat je eet, het ene lichaam is efficiënt in overschot kcal opslaan (dan word je dus snel dik) de ander verbrand in eerste instantie alle overschotten.

[ Bericht 11% gewijzigd door Synthesist op 26-09-2009 16:10:15 ]
  zaterdag 26 september 2009 @ 17:40:33 #32
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73129001
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 14:24 schreef vdHoek het volgende:

[..]

Haar argument staat nog steeds. Het blijft niet gezond en ook niet effectief. Deels is je verhaal waar, maar bodybuilders gebruiken diuretica voor definitie en bovendien gaan we weer keurig naar een normaal dieet over wanneer de wedstrijden over zijn. Effectief? Voor hun doel wel ja, de wedstrijd op de korte termijn. Heeft TS de korte termijn of de lange termijn als doel? Ik neem aan de lange termijn, dus hoge proteïne diëten zullen voor haar niet effectief zijn.
Hogere proteine inname en meer aandacht voor (lagere) koolhydraat inname zijn voor de gemiddelde persoon een prima manier om af te vallen hoor.

Zeker icm met meer lichaamsbeweging.

Daar is niets 'crash' aan. Het is ook iets anders dan proberen je proteine inname te gebruiken als primaire bron van energie. Dat lijkt me ook niet echt gezond.
Intelligent, but fucked up.
pi_73150052
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 14:28 schreef Peachcore het volgende:

[..]

Is 4 liter niet een beetje veel?
Niet altijd... Op trainingsdagen in de zomer met 30+ gaat er bij mij soms 6-7.5 liter doorheen. TS zit op 100kg, ikzelf zit daar bijna 3 kilo onder (bij 2.03m)
pi_73167067
quote:
Op zondag 27 september 2009 15:45 schreef Sm0keZ het volgende:


Niet altijd... Op trainingsdagen in de zomer met 30+ gaat er bij mij soms 6-7.5 liter doorheen. TS zit op 100kg, ikzelf zit daar bijna 3 kilo onder (bij 2.03m)
Tja, ik ben 'maar' 1.76m
Ik heb inmiddels 2nd thoughts gekregen bij mijn besluit om het prodiet te gaan volgen. Bovendien lees ik ook nog over nierfalen op termijn met dit soort dieëten en 75% vd mensen die dit soort dieëten hebben gevolgd zijn dus weer zwaarder dan toen ze begonnen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')