abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73122260
.. Ik zitnu in mijn derde jaar, het jaar dat iedereen die naar het buitenland wil, gaat. In het eerste jaar bedacht ik me dat ik ook wou gaan. Het probleem is nu echter:

1. Ik heb een half jaar vertraging waardoor ik mijn P pas dit semester kon ophalen. Die P was nodig om op Erasmus te kunnen, dus het zou pas volgend semester kunnen. Maar volgend semester ga ik stage lopen bij een school. Dat is erg onhandig omdat ik het buitenland te doen, want ik moet toch ervaring hebben binnen een Nederlandse school om lesbevoegdheid te krijgen?

2.Ik zou dus pas mijn master in het buitenland moeten doen. Maar die zou pas vanaf februari beginnen, dus dat wordt sowieso lastig.

3.. het geld. Ik heb het heel druk en werk maar 1 dag per week. Ik kan zo niet mijn verblijf betalen, en mijn ouders sponsoren me ook niet gedeeltelijk. De rest van mijn studiegnoten heeft deze financiele hulp wel. Ik zou dus dik moeten lenen.

4. Ik heb een jaar lang een vriend die aan het begin ook een tijd lang weg was in het buitenland. Ik ben bang dat als ik zo kort na hem wegga en meteen ook zo lang, de relatie stukloopt. Bij alle andere relaties had het me niet uitgemaakt, maar dit is de eerste keer dat ik zoveel voel en ik wil mijn leven met hem delen.

---

Ik zit nu dus maar te denken om een zomercursus te doen oid, maar tegelijkertijd ben ik ook bang dat ik daar spijt van krijg als ik niet een langere tijd ga. Hoe moet ik dit oplossen? Vriendlief kan ook niet mee, die studeert ook nog de komende tijd.
pi_73122309
Duidelijk verhaal weer..
Maak je studie af en ga dan, wat doe je moeilijk?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_73122361
Als je naar 't buitenland binnen Europa krijg je een Erasmus beurs, financiële ondersteuning. Dus ik zou me niet al te veel zorgen maken over het financiële gebeuren.

Daarbij moet je bij de Erasmus beurs ook gewoon nog de IB bij tellen he, en het feit dat je dan uitwonend bent.
pi_73122377
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 12:39 schreef DuTank het volgende:
Duidelijk verhaal weer..
Mijn relatie?
pi_73122390
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 12:41 schreef ReWout het volgende:
Als je naar 't buitenland binnen Europa krijg je een Erasmus beurs, financiële ondersteuning. Dus ik zou me niet al te veel zorgen maken over het financiële gebeuren.

Daarbij moet je bij de Erasmus beurs ook gewoon nog de IB bij tellen he, en het feit dat je dan uitwonend bent.
daar kan je niet van huren en leven lijkt me, dan heb je een minimum?
pi_73122393
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 12:41 schreef AntiAnti het volgende:

[..]

Mijn relatie?
Die koop je zo een nieuwe
pi_73122471
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 12:42 schreef DuTank het volgende:

[..]

Die koop je zo een nieuwe
Dat wil ik niet, ik wil gewoon hem. Dat is hetgene wat me echt tegenhoud. Want ik weet dat ookal red ik mezelf daar en heb ik daar vrienden en mss een scharrel, die laatste betekenisloos blijft en ik mijn vriend gruwelijk zal missen, net als toen hij weg was.
pi_73122486
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 12:39 schreef DuTank het volgende:
Duidelijk verhaal weer..
Dit dus.

Het buitenland blijft er nog wel even.
pi_73122551
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 12:45 schreef AntiAnti het volgende:

[..]

Dat wil ik niet, ik wil gewoon hem. Dat is hetgene wat me echt tegenhoud. Want ik weet dat ookal red ik mezelf daar en heb ik daar vrienden en mss een scharrel, die laatste betekenisloos blijft en ik mijn vriend gruwelijk zal missen, net als toen hij weg was.
Maak eerst je studie af, kijk of het dan nog aan is, beslis dan.
Je wilt super graag naar het buitenland, maar je wilt niet omdat je bang bent je vriend kwijt te raken.
Je wilt je vriend niet kwijt, dus dat houdt je tegen.
Maar toch wil je erg graag naar het buitenland!

Ik zie een soort loop* hier zo.

* (spreek uit: loep)
pi_73122689
Ja klopt. Ik zou gaan als ik 100% wist dat het aanbleef, maar dat weet ik niet zeker. En mss kan het morgen uitgaan, maar ik ga het niet nog een ahndje helpen.
pi_73124110
Ik denk dat dit topic beter in R&P past.

Sowieso vind ik dat HBO'ers niet op uitwisseling moeten gaan, want je leert als HBO'er toch voor de Nederlandse beroepspraktijk
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_73124259
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:51 schreef MoneyTalks het volgende:

Sowieso vind ik dat HBO'ers niet op uitwisseling moeten gaan, want je leert als HBO'er toch voor de Nederlandse beroepspraktijk
Oh really?
pi_73125198
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:51 schreef MoneyTalks het volgende:

Er bestaan zat internationale (Engelstalige) HBO opleidingen, die je niet zozeer opleiden voor een managementfunctie in Nederland.
pi_73125895
Ik ben geen HBO-er?
pi_73125916
Ik doe gewoon een universitaire opleiding met een leraren minor.
pi_73126030
Nou, dan blijf ik erbij dat je je studie moet afmaken en tegen die tijd is je relatie aangesterkt of naar de klote.
  zaterdag 26 september 2009 @ 18:20:40 #17
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_73130015
Ik mis eigenlijk een beetje de mening van je vriend in dit verhaal en de plek waar je naartoe zou willen gaan? Lijkt me wel belangrijk... Ik ben op uitwisseling gegaan toen ik ook zeker wist mijn leven met een man te willen delen, hij steunde me daarin en alles is goed gegaan (ben 11 maanden weg geweest). Een paar jaar later is het alsnog uit gegaan maar ik ben eeuwig blij dat ik ben gegaan!!

Mijn advies is: sowieso gaan!

2 opties:

• Je gaat gewoon voor je minor naar het buitenland maar houdt het dicht bij de deur zodat jullie elkaar makkelijk kunnen opzoeken. Een leuke stad in het oosten hoeft daarnaast ook geen grote aanslag op je bankrekening te plegen (denk aan Praag, Budapest, Berlin).
  • Je wacht tot jullie allebei zijn afgestudeerd en gaan dan samen. Het nadeel is dan wel dat je universiteit niet alles voor je regelt en een baan zal moeten zoeken op een plek waar je het niet kent...
  • Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_73135744
    quote:
    Op zaterdag 26 september 2009 12:42 schreef AntiAnti het volgende:

[..]

daar kan je niet van huren en leven lijkt me, dan heb je een minimum?
    Daar kun je echt wel van leven hoor... Ik krijg 400 van IB en 250 ongeveer van Erasmus als jij van 650 niet kunt rondkomen dan vraag ik me af wat je met al dat geld doet.

-edit- ik zou trouwens ook van 250 euro kunnen rondkomen eigenlijk.
    -edit2- Een kamer in het buitenland huren is vaak veel goedkoper als in Nederland. Hier in Duitsland betaal ik voor me kamer 170 waar ik in Nederland zeker weten 350-400 euro zou moeten betalen. De huurprijzen zijn in dat opzicht in Nederland echt belachelijk hoog.

[ Bericht 5% gewijzigd door ReWout op 26-09-2009 22:25:20 ]
    pi_73140888
    -hbo uni gejammer-

[ Bericht 95% gewijzigd door Rene op 27-09-2009 10:19:27 ]
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
    pi_73140903
    Ga samen?
    Jusqu'ici tout va bien...
      zondag 27 september 2009 @ 05:39:29 #21
    208846 FB14
    Lijpe shit ouwe!
    pi_73141178
    -reactie op edit-

OT: Je moet je nooit tegen laten houden door een relatie. Das het stomste wat je kunt doen. Als jullie echt voor elkaar gemaakt zijn moet ene jaartje zonder elkaar ook wel kunnen.

[ Bericht 57% gewijzigd door GlowMouse op 27-09-2009 11:50:10 ]
    Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
      zondag 27 september 2009 @ 12:30:31 #22
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_73144538
    quote:
    Op zaterdag 26 september 2009 22:06 schreef ReWout het volgende:

[..]

Daar kun je echt wel van leven hoor... Ik krijg 400 van IB en 250 ongeveer van Erasmus als jij van 650 niet kunt rondkomen dan vraag ik me af wat je met al dat geld doet.

Niet overal is de huur goedkoper dan in Nederland... In Barcelona betaal je je ook scheel . 650 lijkt me vrij weinig...
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_73145856
    ik heb nu 3,5 jaar een relatie en studeer nu ook voor 4 maanden in het buitenland

Gewoon gaan! Als je niet gaat, grote kans dat het alsnog uitgaat met je vriend, omdat je dan onbewust je relatie, of je vriend, de schuld gaat geven voor het feit dat je niet gegaan bent. Het zal toch spanningen met zich meebrengen.

Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor Belgie, Duitsland of Denemarken. Lekker dicht bij NL en alledrie landen staan bekend om hun uitstekende onderwijsprogramma's. Je vriend kan je dan regelmatig opzoeken!

Om het contact warm te houden kun je dagelijks even gaan skypen met elkaar, bovendien, als deze relatie stukloopt omdat je op uitwisseling gaat, was deze relatie toch al niks waard. Zo kun je het ook zien!

Als je niet gaat krijg je sowieso spijt
    pi_73147000
    de een is de ander niet.

Ik zit nu ook bijna 3 jaar in een relatie, ik weet zeker dat hij niet stuk gaat als ik zou gaan, maar ik weet wel dat ik niet zonder hem zou willen gaan

We wonen nu al bijna 2 jaar samen en staan op het punt te gaan trouwen. Wellicht een andere situatie, maar ik zou niet zo makkelijk zeggen 'het is mijn droom, dus ik ga', want ik heb ook rekening te houden met zijn gevoelens en zijn plannen.

Als je niet samenwoont lijkt het me al weer anders, maar de kosten die we nu hebben bijvoorbeeld, kan ik niet éven aan hem overlaten als ik een half jaar naar het buitenland zou gaan, en ik kan het dan ook niet betalen om beide (huis in Nederland en kamer in buitenland) te bekostigen.

Maargoed.. niet iedereen is hetzelfde en doet zoiets 'even', ondanks dat een relatie goed zit.
    Ja doei.
    pi_73148552
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 14:03 schreef motorbloempje het volgende:
    de een is de ander niet.

Ik zit nu ook bijna 3 jaar in een relatie, ik weet zeker dat hij niet stuk gaat als ik zou gaan, maar ik weet wel dat ik niet zonder hem zou willen gaan

We wonen nu al bijna 2 jaar samen en staan op het punt te gaan trouwen. Wellicht een andere situatie, maar ik zou niet zo makkelijk zeggen 'het is mijn droom, dus ik ga', want ik heb ook rekening te houden met zijn gevoelens en zijn plannen.

Als je niet samenwoont lijkt het me al weer anders, maar de kosten die we nu hebben bijvoorbeeld, kan ik niet éven aan hem overlaten als ik een half jaar naar het buitenland zou gaan, en ik kan het dan ook niet betalen om beide (huis in Nederland en kamer in buitenland) te bekostigen.

Maargoed.. niet iedereen is hetzelfde en doet zoiets 'even', ondanks dat een relatie goed zit.
    Nee stel je voor dat je even een tijdje zonder elkaar bent

En dat van dubbele kosten is onzin. Ik woon ook samen met mijn vriendin en moet gewoon aan haar de maandelijkse huur voldoen, mijn huur hier in het buitenland betaal ik van mijn erasmusbeurs. Geef dan gewoon toe dat je te afhankelijk bent geworden van je relatie/vriend.

Sowieso, mensen die zich tegen laten houden door een relatie

[ Bericht 12% gewijzigd door Leonidas82 op 27-09-2009 15:22:28 ]
    pi_73149991
    ik wil inderdaad geen jaar zonder mijn vriend nee dat zei ik ook al in mijn post, en hij ook niet zonder mij, dus zoals ik al zei: de een is de ander niet

gelukkig heb ik jouw goedkeuring over hoe ik mijn leven indeel niet nodig dus vind vooral je eigen dingen ik vind het zo, wij doen het zo, en accepteer ook dat andere mensen het wellicht niet precies zo zien als dat jij het ziet

[ Bericht 24% gewijzigd door motorbloempje op 27-09-2009 15:55:31 ]
    Ja doei.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')