abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73116807
Ik vraag me af of een nokhoogte van ca 1.80m nu werkelijk te laag is voor een zolderkamer te maken.
Of zou dat best meevallen met eventueel een dakkapel. Niet zon opbouw, want dat vind ik echt niet mooi...Een ander idee, misschien om de zolder gedeeltelijk als een soort vide te gebruiken..
Of zou de hoogte niet voldoende zijn..wat denken jullie...?
pi_73116869
Ligt er ook aan hoe lang de persoon is die van die ruimte gebruik gaat maken....1,80 m en 1,20 meter maakt nogal wat verschil in dit geval.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_73116875
1,80 is te laag, 2 meter minimaal
pi_73117035
nou ja, ikzelf ben 1,57m haha dus voor mij geen probleem en mijn man past er ook zeker onder. Om het nu een "echte kamer"te maken, denk ik ook dat het te laag is. Ik bedoel om er zóveel geld aan uit tegeven voor een dakkapel ed. Misschien gewoon opleuken voor de kids van 3 en 5 om te spelen dan, dan kunnnen ze voorlopig wel vooruit. Maar ik ken mezelf, opleuken is dan misschien toch niet meer genoeg en vraag me dus af, of het de moeite zou zijn om er meer energie en geld in te steken...
Zo'n vide leek me dus ook wel wat, zou dat wel beter kunnen?
pi_73117077
Niet als je mij er wil uitnodigen...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_73117249
Volgens mij word je binnen de kortste keren zo claustrofobisch als ik weet niet wat...
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:58:27 #7
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_73117289
Je zegt het zelf al, je wilt er een kamer van maken. Ik zou 1,80m dan veel te laag vinden. Ook als je maar 1,60m bent ofzo.
Een beetje kast kan er al niet staan, laat staan dat je er zelf fatsoenlijk kunt staan.
From feudal serf to spender.
pi_73117498
nu ja ik probeer gewoon even niet standaard te denken, zeg maar...mja misschien fout gedachtenspinsel. Ik vind het zo zonde om zo'n ruimte alleen als bergruimte te gebruiken. Ik probeer gewoon creatief te zijn ...hmmm . Maar alvast bedankt voor jullie reacties..
pi_73119355
Ik heb een kelder van 1.80 hoog. Ik ben zelf 1.75, dus het gaat net.
Maar dan echt alleen voor gebruik als kelder. Effe snel wat pakken en weer weg.
Ik ben toch de hele tijd bang dat ik m'n hoofd stoot.

Als speelruimte voor je kinderen zou ik geen probleem zien op de zolder hoor. Als ik zelf 1.57 was en mijn partner ook niet langer dan 1.70 ofzo, dan zou ik er ook geen moeite mee hebben om er slaapkamer te maken. Waarom niet? Jij moet er toch verblijven? Als jij er geen problemen mee hebt zou ik het doen.
Ik zou alleen wel eerst uitproberen voor ik er voor een paar mille dakkapellen op liet zetten
pi_73124645
Het is wel officieel te laag om als slaapkamer (gebruiksruimte) te benoemen, je huis wordt er dus niet meer waard van. Maar als je het zelf kunt gebruiken kun je het er natuurlijk wel voor gebruiken. Wat bedoel je trouwens met als vide te gebruiken? Bedoel je dan dat je de vloer er wil halen om zo de verdieping er onder hoger te maken ofzo?
Kan het dak trouwens niet een stukje omhoog?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_73124849
mijn oude kamer bij m'n ouders was 3x 3 met een max stahoogte van 1.70 (ben zelf groter) en was schuinaflopend ik heb mijn bed tegen het puntje aangezet en tegen de zijkanten schotten gemaakt zodat het als kastruimte gebruikt kan worden. Ik had een grond oppervlakte van +- 2 x 1 en ik kon gewoon spelen. Niets aan de hand dus met die hoogte
pi_73131925
Wat voor huisdieren heb je
Als het een kangeroe is gaat het niet tenzij je hem of haar een helmpje opdoet
Anders HOOFDPIJN
pi_73133380
Ik zou het niet doen, ook al pas je er met 1.60m wel onder, dan nog doet het gewoon belachelijk klein aan. Ik heb tijden gewoond op een zolder die 2.05 hoog was, ik ben zelf bijna 2 meter, dat is gewoon irritant. Ik kon met goed fatsoenlijk niet eens een lamp aan het plafond hangen .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_73135417
Officieel mag het geen verblijfruimte zijn. Daarvoor is het te laag.

Als slaapkamer lijkt het mij ook erg ongeschikt, omdat je dan alleen precies in het midden nog een klein beetje loopruimte hebt. 1 stap opzij en je stoot je hoofd al tegen het dak. Niet erg praktisch dus.
Als speelkamer voor de kinderen kan zo een zolder wel weer heel leuk en spannend zijn.
pi_73135458
2 meter is toch echt het minimum.
pi_73135655
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:44 schreef glitter het volgende:
nou ja, ikzelf ben 1,57m haha dus voor mij geen probleem en mijn man past er ook zeker onder. Om het nu een "echte kamer"te maken, denk ik ook dat het te laag is. Ik bedoel om er zóveel geld aan uit tegeven voor een dakkapel ed. Misschien gewoon opleuken voor de kids van 3 en 5 om te spelen dan, dan kunnnen ze voorlopig wel vooruit. Maar ik ken mezelf, opleuken is dan misschien toch niet meer genoeg en vraag me dus af, of het de moeite zou zijn om er meer energie en geld in te steken...
Zo'n vide leek me dus ook wel wat, zou dat wel beter kunnen?
Voordeel van een dakkapel is natuurlijk wel dat je misschien minder geneigd zal zijn om te gaan verhuizen in de toekomst omdat het huis dan wel groot genoeg is.
Een vriend van me heeft enkele jaren geleden een huis gekocht met dakkapel, en daar was de nokhoogte dus ook verhoogd, later heeft hij er aan de voorzijde ook een dakkapel op laten zetten, en zo heeft hij er bijna een volwaardige etage bij gekregen.

Om je een idee te geven, (foto is puur willekeurig bij hem is het over de volle breedte)
pi_73135779
Ziet er onwijs geinig en stoer uit !
pi_73135846
Mijn vriendin heeft een slaapkamer met een hoogte van 1,70 meter. Op zich werkt het prima, als je de kamer alleen gebruikt om te zitten of te liggen of om spullen op te slaan. Het werkt niet als je er andere plannen voor hebt, zoals een werkkamer. Ik stoot wel eens mijn hoofd bij mijn vriendin, maar dat is omdat ik zelf 2,00 meter ben
pi_73225579
oke, bedankt voor jullie reacties!
Het dak ophogen zoals op de foto vind ik geen optie. Ik vind het persoonlijk niet mooi en het past ook niet bij alle huizen..vind ik dan..Dan moet je het gehele dak ophogen, denk ik en dat is natuurlijk wel weer een hele grote verbouwing, dus ook duur
Ik denk dat het maar bij opleuken van de zolderkamer moet blijven, in zon geval, en te gebruiken als kamer voor de kids om in te spelen...Hopelijk kan ik me inhouden
Met een vide bedoel ik idd een gedeelte van de plafonds van bijv. de kinderkamers openbreken en het andere gedeelte (vloer van de zolder dus) op die manier bij de kamer te betrekken. Maar of dat nu echt nuttig is, moet ik dan nog afwegen en bovendien ook naar de kosten kijken, natuurlijk. Weet ook niet of dat zomaar kan. Maar in ieder geval...ben ik nog steeds van mening dat het zonde is om de zolder echt alleen maar als opslag te gebruiken..dus genoeg om te brainstormen. Maar geen dure grote investeringen denk ik...opleuken dus..
Bedankt allemaal..
pi_73232946
Leuk juist!
Zou ook kijken wat de mogelijkheden waren, zodat de kinderen daar zouden kunnen slapen (wel veilig)
Extra plateau ertussen, 2 trapjes naar boven en eigen slaapverdieping hebben.

Ik zou er voor tekenen als kind zijnde!

(Wel vervelend voor mams om bedden op te maken... )
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_73234875
Ja inderdaad, ik vond zoiets als kind ook altijd helemaal geweldig. Maakt de kamer toch wat spannender natuurlijk!! Dus ik zit hier ernstig over te denken haha...Maar ja, moet ook even bekijken hoe dat precies kan en wat de kosten zullen zijn....

Enne bed opmaken???Zodra ze dat zelf kunnen, mogen ze dat van mij hoor hihi...
(Oke verschonen dat zal misschien dan nog ietsje langer duren hmmm) ach ja....daar ben je toch ook moeder voor he
pi_73235082
Edit: Geen dure verbouwing dus, dan kan het eerste stukje wat ik had getypt wel weg...
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:23 schreef glitter het volgende:
...

Met een vide bedoel ik idd een gedeelte van de plafonds van bijv. de kinderkamers openbreken en het andere gedeelte (vloer van de zolder dus) op die manier bij de kamer te betrekken. Maar of dat nu echt nuttig is, moet ik dan nog afwegen en bovendien ook naar de kosten kijken, natuurlijk. Weet ook niet of dat zomaar kan. Maar in ieder geval...ben ik nog steeds van mening dat het zonde is om de zolder echt alleen maar als opslag te gebruiken..dus genoeg om te brainstormen. Maar geen dure grote investeringen denk ik...opleuken dus..
Bedankt allemaal..
Zorg je wel voor genoeg ventilatie? Warmte stijgt op dus op zolder kan het in de zomer behoorlijk warm worden, en dat is niet fijn als je wilt slapen. Zorg er dus in ieder geval voor dat er ergens boven het bed een raam is wat makkelijk open kan.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2009 10:40:36 ]
pi_73250984
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:35 schreef Igen het volgende:
Edit: Geen dure verbouwing dus, dan kan het eerste stukje wat ik had getypt wel weg...
[..]

Zorg je wel voor genoeg ventilatie? Warmte stijgt op dus op zolder kan het in de zomer behoorlijk warm worden, en dat is niet fijn als je wilt slapen. Zorg er dus in ieder geval voor dat er ergens boven het bed een raam is wat makkelijk open kan.
Dat niet alleen, er zijn meer zaken waar je rekening mee moet houden.
Is er wel of geen vaste trap?
Indien geen vaste trap, dan is de ruimte sowieso niet geschikt om te slapen.
Hoewel de beperkte hoogte je er ook min of meer van moet weerhouden.
In een noodsituatie wil je makkelijk weg kunnen vluchten, en het zou erg zonde zijn als je in paniek je hoofd zo hard stoot dat je geeneens meer weg kunt vluchten.

Zorg in ieder geval voor goede rookmelders, niet alleen op de zolder, maar zeer zeker ook op de andere verdiepingen, en het liefst zo dat ze met elkaar doorverbonden zijn dat als er 1 gaat ze allemaal gaan.
Neem in ieder geval voor de zolder een rookmelder met noodverlichting.

eigenlijk zou je ook een goede brandblusser op de zolder moeten hebben of in ieder geval op de tussenliggende etage, en dan niet 1 van een kg, maar 1 van een kilo of 5 a 6.

De meeste mensen denken er pas over na als het te laat is, en met een paar voorzorgsmaatregelen kan je een hoop ellende voorkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')