JBi | vrijdag 25 september 2009 @ 23:48 |
Rij je rustig over de A12... zie je verderop een vrachtwagen rijden.. dus je geeft aan dat je naar links gaat en wisselt van rijbaan.. Achter de vrachtwagen rijdt nog een Ford (Ka).. Net dat je op het punt staat de Ford Ka te passeren, gaat die kolere hufter naar links.. uiteraard zonder aan te geven, want hij hoeft dat niet.. dus je trapt op de rem.. En in plaats van dat meneer de hufter zijn snelheid verhoogt naar laten we zeggen in ieder geval 100.. nee meneer blijft rustig 80 rijden.. Ondertussen rijd er acht mij een Volkswagen (Golf), die met groot licht gebaard dat hij er graag langs zou willen.. 't gaat niet snel genoeg voor meneer Golf, dus die ontsteekt zijn groot licht gewoon vol uit!! Ik kan niet harder en kan ook niet naar rechts.. maar dat ziet deze arrogante klootzak natuurlijk niet.. die is te druk met bellen.. Enfin, meneer hufter is eindelijk klaar met zijn inhaal sprint van 80 Kmph en gaat naar rechts.. Ik haal hem in geef aan dat ik naar de rechter rijbaan ga.. en ja hoor... Daar schiet meneer Golf al bellend voorbij... Aangezien de rechter rijbaan niet echt doorrijd.. 100 Kmph... kies ik er voor om weer even links te gaan rijden.. ik bedoel de max. snelheid is toch 120 Kmph, dus waarom zou ik dan ook niet die snelheid aanhouden toch? Ik zit nog niet eens op de 120 Kmph of er komt een Volvo aan sjeezen, en je raad het al.. van rechts.. Hij schiet me voorbij gaat naar links zonder aan te geven, want een Volvo-rijder hoeft dat niet! Nog 'n klein stuk links blijven rijden en dan is er rechts weer plek om rustig verder te rijden.. Ah.. we zijn bijna bij onze exit.. dus we geven aan.. over 300 meter ga ik er af.. LET OP!!! Nog 150 meter.. 100.. 50.. en ja, we kunnen er af.. maar de voorganger, Suzuki Alto, gooit hem er voor en voor de 2e keer moet ik weer op de rem.. Klootwijf.. geef dan aan! IS DAT NOU ZOU MOEILIJK!!?!!?!?!??! En dat was dan op de heen weg.. de terug weg.. bijna geen enkel probleem.. op de N325 na.. Rijden 3 auto's voor mij.. die netjes aangeven.. alleen de voorste vind het nodig om ruim 600 meter voor de afslag af te remmen.. dit doet hij ook op de afrit.. Verkeerslicht is in zicht en staat op rood.. Verkeerslicht springt op groen.. Ik denk (waarschijnlijk net las mijn 2 voorgangers...) das mazzel hebben! Maar niets is minder waar.. we gaan langzamer.. en staan bijna stil... Trekt die voorste auto.. 'n F*CKING FIAT PANDA.. 'n sprint en staan wij voor 'n rood licht! GVD!!!! IS HET NU WERKELIJK ZO F*CKING MOEILIJK???? LINKS KOPPELING MIDDEN REM RECHTS GAS LINKS VAN HET STUUR KAN JE RICHTING AANGEVEN LINKS MEANS GO..GO..GO.. GROEN MEANS DRIVE F*CKING SLOW ASS SUNDAY DRIVERS ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Bonzai. | vrijdag 25 september 2009 @ 23:50 |
Ga te voet ![]() | |
MarkyMarkx | vrijdag 25 september 2009 @ 23:50 |
lief dagboek ![]() | |
Thomass | vrijdag 25 september 2009 @ 23:50 |
WOWOWOWOOWOWO GEK WOWOWOOWOWOWWOWOWOWO ZIEKE SHITTTTTTTTTTT ![]() ![]() | |
Crutch | vrijdag 25 september 2009 @ 23:50 |
Samenvatting? | |
Juup© | vrijdag 25 september 2009 @ 23:50 |
Gelukkig rij jij perfect auto ![]() | |
TNA | vrijdag 25 september 2009 @ 23:51 |
De OP is me te lang, maar ik vermoed dat je een opgefokte tokkie bent die niet snapt dat je beter relaxed kunt rijden om op een uur reistijd welgeteld één minuut later aan te komen. | |
Rekkie | vrijdag 25 september 2009 @ 23:51 |
Sorry | |
zatoichi | vrijdag 25 september 2009 @ 23:55 |
quote:Helemaal verkeerd vermoed; TS ergert zich voornamelijk aan het feit dat er een hoop kutmongolen rondrijden die vinden dat ze de koning van de weg zijn, en verder geen aandacht besteden aan de rest van het verkeer, net zoals jij eigenlijk hier post zonder ook maar te lezen wat er staat. Ik kan me best wat voorstellen bij de reactie van TS. | |
MarkyMarkx | vrijdag 25 september 2009 @ 23:57 |
quote:Anders maak een kloontje aan en ga vervolgens je kloon verdedigen met je originele account ![]() | |
Crutch | vrijdag 25 september 2009 @ 23:59 |
Okay, helemaal gelezen ![]() Klacht terecht, maaaaaaaaar jij had kunnen inschatten dat die Ford Ka( ![]() Overigens heb jij ook groot licht en een claxon om die Ka wat sneller vooruit te pushen. | |
TNA | vrijdag 25 september 2009 @ 23:59 |
quote:Dat scheelt me weer wat leeswerk. | |
griekjeee | zaterdag 26 september 2009 @ 00:02 |
quote:Dat ik ga die shit echt niet lezen. | |
Genius-F | zaterdag 26 september 2009 @ 00:04 |
TS heeft gelijk, maar daar moet je je maar op instellen dan als het altijd zo gaat. Bovendien kom je over alsof je net je rijbewijs hebt en doet alsof jij het perfect weet ![]() | |
JBi | zaterdag 26 september 2009 @ 00:12 |
quote:Perfect wil ik niet zeggen.. maar ik geef aan wanneer het hoort.. kleef niet aan de bumpers en houdt me in ieder geval aan de minimum snelheid ![]() | |
swarmahoer | zaterdag 26 september 2009 @ 00:12 |
ts kan zelf niet rijden, als je rechts ingehaald wordt betekent dat dat je daar zelf had kunnen rijden ts rijdt onnodig links ![]() | |
JBi | zaterdag 26 september 2009 @ 00:13 |
quote: ![]() | |
JBi | zaterdag 26 september 2009 @ 00:15 |
quote:Klopt.. 9 van de 10 keer heb ik ook zoiets van 3..2..1.. ja hoor.. Deze had ik niet verwacht om 6:15 in de ochtend.. En als ik met groot licht en claxon ga lopen spelen dan ben ik niet veel beter dan die kutmongool die toen achter mij aan reed.. ![]() | |
WurM | zaterdag 26 september 2009 @ 00:17 |
quote:TS heeft voor het eerst zonder rij-instructeur/ouders gereden. [ Bericht 0% gewijzigd door WurM op 26-09-2009 00:17:32 (Improved readability. W00t) ] | |
WurM | zaterdag 26 september 2009 @ 00:18 |
quote:Whehehe, dat zei ik ook ![]() | |
JBi | zaterdag 26 september 2009 @ 00:19 |
quote:Ik heb hem inderdaad niet lang.. maar ruim 1,5 jaar... Maar sinds dat ik hem heb rij ik wel elke dag voor m'n werk van Arnhem naar Utrecht en visa versa.. Dus rij ervaring genoeg ![]() Ik doe niet alsof ik het perfect weet, zoals ik hierboven al zei.. ik rij niet perfect.. maar doe wel de benodigde dingen die nodig zijn om veilig te rijden.. Sure, ik rij niet altijd 120 Kmph.. ik rij ook wel 's 140.. 150.. Maar ik geef niet aan mijn voorganger door van he.. King of the Road here.. aan de kant! Daar hebben we andere automerken voor ![]() | |
Brad | zaterdag 26 september 2009 @ 00:21 |
quote: | |
JBi | zaterdag 26 september 2009 @ 00:22 |
quote:Jij kent die types dus niet die nog net ff snel voorbij schieten? Of ben je er zelf zo één? | |
JBi | zaterdag 26 september 2009 @ 00:24 |
quote: ![]() | |
swarmahoer | zaterdag 26 september 2009 @ 00:26 |
quote:als iemand niet naar rechts gaat terwijl die er genoeg tijd/ruimte voor heeft ga ik er idd rechts langs, maar niet per definitie al en ik ga ook niet drukken of met groot licht seinen of toeteren | |
Crutch | zaterdag 26 september 2009 @ 00:28 |
quote:Maar... daar zijn die dingen toch voor? ![]() | |
JBi | zaterdag 26 september 2009 @ 00:34 |
quote:Dit was dus niet zo'n geval.. dit was dus zo'n King of the Road typje.. En de afstand waar het over ging was misschien 4 auto's.. dus.. voor 4 auto's ga ik niet even rechts rijden.. | |
JBi | zaterdag 26 september 2009 @ 00:35 |
quote:Lol, ja maar niet in dit soort situaties! ![]() | |
CasB | zaterdag 26 september 2009 @ 00:37 |
Maak je niet zo druk joh, is slecht voor je hart. | |
JBi | zaterdag 26 september 2009 @ 00:39 |
quote:Waarom denk je dat ik m'n hart lucht ![]() Normaal maak ik mij er ook niet zo druk om.. maar die lui vandaag.. ![]() | |
weps | zaterdag 26 september 2009 @ 00:50 |
Een paar weetjes in t verkeer: - Linksrijden moet: Dat doet iedereen. Vooral in files ben je daardoor veel sneller thuis. Want iedereen rijdt links. - Snelheden gelden niet: Je MOET of te snel of te langzaam (Lees 40 te hard of te langzaam). Hoe langzamer hoe veiliger. Als je 60 rijdt op een snelweg is de kans dat je de macht over t stuur verliest vele malen kleiner. De rest is met >120 km/u tenslotte een wegpiraat. - Knipperlichten is sierverlichting. Dat gebruik je alleen tijdens kerstmis. Mensen krijgen er namelijke abrupt een psychose door waardoor ze denken achtervolgt te worden. Want ja waarom is het nodig dat iemand weet waar je heen gaat. - Geduld hebben tijdens als de voorganger bezig is met inhalen hoeft niet. Bumper kleven is een effectievere manier om ruimte te maken. - Grootlicht is niet om t zicht te verbeteren. Nee andere weggebruikers verblinden is een stuk veiliger. - Bellen mag t liefst met van alles in de hand en een boekje erbij bijv. Je bent tenslotte alleen op de weg. - Gas geven? NIET DOEN! Dat kost benzine en daar gaat je auto stuk van. Op de koppeling rijden is zuiniger en daar slijt je auto niet van. En 1 auto op de kruising is veel veiliger dat die 8 andere auto's die normaal over zouden steken. - Remmen doe je altijd midden op een lege snelweg. Dan geef je tenminste duidelijk aan dat je te hard rijdt. Want auto's remmen niet op de motor. En zo kunnen we t boekje nog veel dikker maken ![]() | |
Juup© | zaterdag 26 september 2009 @ 01:14 |
quote: ![]() | |
koffiegast | zaterdag 26 september 2009 @ 01:40 |
Ging woesndag naar Belgie, wat ik allemaal wel niet meegemaakt heb ![]() Auto die van de weg werd geduwd omdat een vrachtwagen met 2 km/u verschil een andere vrachtwagen wou inhalen... een auto die 40 meter voor een afslag voor ons er nog even probeert voor te komen... diverse autos anderen rechts zien inhalen... paar daarvan deden dat door heel snel achter een vrachtwagen te rijden en vervolgens als de auto op de linkerbaan er aan komt er voor te springen, met gevolg dat meerdere auto's op de rem weer trappen. Verder in brussel een van de raarste dingen ooit gezien: een auto die voor linksaf stond kon niet door (want het oh zo geweldige belgisch systeem zorgt ervoor dat autos uit tegenovergestelde richtingen tegelijk rijden, maar ook mag je daar naar links (waardoor je moet wachten tot iedereen weg is) en ook rechts afslaan (en leuk! voetgangers krijgen tegelijkertijd ook groen!) en kortom iedereen staat vast), en stond op de 2 banen van de tram die er inmiddels aankwam. De auto reed naar achteruit en de auto achter hem ging ook naar achteren om ruimte te maken. Nadat de autos eindelijk voldoende naar achteren waren en de trams voorbij gebeurde het onverwachtbare: de auto die ook naar achter reed (dus die achter degene die dus op de tramrails stond) ging zo floep de anderen inhalen en op de tramrails staan. Dat slaat echt alles. verder in brussel, bussen die elkaar van de weg zowat duwen en auto's die spontaan omkeren met gevolg dat ze bijna andere auto's rammen. Verder richting antwerpen waren er werkzaamheden en dat hield in 5km ~2,5 km brede weg met links cementwand (met verkeer uit andere richting daarachter) en rechts een diepe greppel van 20cm. En dat dan meerdere keren. | |
TheKC | zaterdag 26 september 2009 @ 02:06 |
TS heeft net zijn rijbewijs ![]() | |
In_Qontrol | zaterdag 26 september 2009 @ 02:08 |
TS laat zich klemrijden ![]() ![]() | |
FB14 | zaterdag 26 september 2009 @ 02:22 |
TS heeft gelijk. Niets zo irritant als vrouwen/bejaarden die hem ervoor gooien als je met 140 aankomt op de linkerbaan. Direct van de weg afdrukken. | |
KintoUn | zaterdag 26 september 2009 @ 03:19 |
quote: ![]() | |
AAAAAA | zaterdag 26 september 2009 @ 03:54 |
Maar de A12 is inderdaad een drama. Je rijd wel als een miet, dat wel, maar je hebt een punt. | |
FB14 | zaterdag 26 september 2009 @ 04:04 |
quote: | |
AAAAAA | zaterdag 26 september 2009 @ 04:10 |
quote:Je hebt gelijk. Vroeger had je huizen OMDAT er bedrijven waren. Nu moet bedrijven en wegen weggetreiterd worden OMDAT er huizen zijn. Omgekeerde wereld. Proost. | |
KintoUn | zaterdag 26 september 2009 @ 04:13 |
Zal je zien dat ik straks uit de nachtdienst niet eens vol gas naar huis kan blaffen omdat er wegwerkzaamheden zijn...![]() | |
rekenwonder | zaterdag 26 september 2009 @ 04:22 |
Drinken en rijden gaan niet samen, TS :-) | |
Geerd | zaterdag 26 september 2009 @ 04:23 |
iig weer buiten geweest ts das al heel wat. | |
JBi | zaterdag 26 september 2009 @ 08:38 |
quote:Oooohh... is dat het? ![]() ![]() ![]() | |
JBi | zaterdag 26 september 2009 @ 08:40 |
quote:TS werd verrast om 6:10 in de morgen.. Dan slaapt merendeel van jullie nog dunkt me.. ![]() | |
JBi | zaterdag 26 september 2009 @ 08:41 |
quote: ![]() ![]() | |
ColtZ40 | zaterdag 26 september 2009 @ 09:01 |
quote:Stond je stil? Knap van de golf dat hij maar 16 meter nodig heeft op je rechts in te halen.. | |
ImMaxa | zaterdag 26 september 2009 @ 09:07 |
Een alto? Damn. Die zondagsrijders geven andere altorijders (Zoals ondergetekende) een slechte naam... | |
gebrokenglas | zaterdag 26 september 2009 @ 09:13 |
Het is een kwestie van geven en nemen in het verkeer. | |
Sounddragon | zaterdag 26 september 2009 @ 09:14 |
Gelukkig ben je nog jong en kan je hart diit nog wel een beetje hebben... zo rond je 50e moet je wel je mentaliteit een beetje aan gaan passen hoor, anders gaat het mis.. Tip: koop een Frot Ka, dan durf je zelf ook niet meer zo hard ![]() | |
cvboer | zaterdag 26 september 2009 @ 09:46 |
quote:1,5 jaar elke dag hetzelfde stuk rijden rijervaring noemen ![]() | |
FCZwolleZuid | zaterdag 26 september 2009 @ 10:02 |
Ts heeft gelijk! Mensen die mij van de weg af proberen te drukken terwijl ik links van een vrachtwagen rij kunnen de pot op. Speciaal voor mijn plezier blijf ik er dan nog minimaal een kilometer naast rijden. Groot licht heeft geen zin want mijn achterruit is geblindeerd. | |
deepart | zaterdag 26 september 2009 @ 10:30 |
Misschien lok je het zelf wel uit ![]() | |
Mopst3r | zaterdag 26 september 2009 @ 10:57 |
Jij kan zelf niet autorijden TS, leaserijders hebben altijd voorrang dat weet je toch.... Huilie ![]() Sjeezen ![]() | |
gniffie | zaterdag 26 september 2009 @ 11:18 |
Ik zou echt niet bij jou in de auto willen zitten, je rijdt echt als een paranoide stuk vreten ![]() | |
3keernix | zaterdag 26 september 2009 @ 11:19 |
TS heeft gelijk. Hij kan niet rijden | |
JBi | zaterdag 26 september 2009 @ 13:22 |
quote:Oh.. dan heb ik dus ook altijd en overal voorrang? ![]() | |
JBi | zaterdag 26 september 2009 @ 13:24 |
quote:Dat zeg je nu.. dit is 'n klaagbaak.. geen afzeikbaak ![]() Mensen trekken al heel snel conclusies, helaas.. | |
poqpoq | zaterdag 26 september 2009 @ 13:25 |
EEEEEENSCCHHH volledig begrijpelijke frustratie! het zou verboooden moeten worden! DAT DAT KAN IN NEEDERLAAND ONGELOOOOVEELIJK! | |
Athmozz | zaterdag 26 september 2009 @ 13:27 |
als je 120 rijdt waar je 120 mag moet je gewoon opzij gaan als er rechts ruimte is, er zijn nog steeds mensen die sneller willen, en je bent verplicht om zo rechts mogelijk te rijden op je baan, dus oprotten en de rest door laten rijden als ze daar zin in hebben (of niet klagen dat je rechts ingehaald wordt) ik zeg; iedereen elke 5 jaar opnieuw een rijvaardigheidstest laten afleggen, dan kunnen ze eens beginnen met die fossielen van de baan halen. ![]() | |
Mikkie | zaterdag 26 september 2009 @ 13:28 |
quote:Kortom: jij rijdt onnodig links. | |
Panzerknacker666 | zaterdag 26 september 2009 @ 13:28 |
Goeie klachten. | |
JBi | zaterdag 26 september 2009 @ 13:30 |
quote:Niet alleen het zelfde stuk vriend.. En daarbij.. ben ik het niet helemaal met je eens over de duur.. Ik ben van mening dat 1,5 jaar niet uitmaakt.. Maar hoe vaak je in die 1,5 jaar in de auto hebt gezeten.. Als ik 5 dagen per week rij, en iemand anders 2 dagen per week in die zelfde 1,5 jaar.. doe ik toch meer rijervaring.. Jij hebt misschien meer ervaring omdat jij je rijbewijs al 5 jaar hebt ofzo.. Laat ik het dan zo zeggen.. Ik heb 1,5 jaar rijervaring.. Niet dat dat wat uitmaakt.. Er zijn ook mensen die hebben 't rijbewijs 20 jaar.. en kunnen nog niet rijden.. Maar goed.. ![]() | |
Maeghan | zaterdag 26 september 2009 @ 13:31 |
quote:Niet helemaal waar hoor. Je wordt soms weleens rechts ingehaald terwijl zo'n auto maar net tussen het verkeer door past. Echt net. Ik rij dan niet meer op de rechterbaan omdat de afstand tot mijn voorganger niet meer veilig zou zijn en dan komt er zo'n idioot die 'm er gewoon tussendoor fietst en z'n auto op gevaarlijke afstand voor jou gooit. Nooit meegemaakt? | |
JBi | zaterdag 26 september 2009 @ 13:31 |
quote: ![]() | |
JBi | zaterdag 26 september 2009 @ 13:35 |
quote:Precies! Waar ik rechts kan ga ik rechts.. rijd het niet door ga ik naar links en ga ik met het verkeer mee.. En wat betreft die fossielen.. ![]() | |
JBi | zaterdag 26 september 2009 @ 13:35 |
quote:Kortom: jij leest niet goed of niet alles.. ![]() | |
Maeghan | zaterdag 26 september 2009 @ 13:37 |
Iemand had het trouwens over Belgie, volgens mij wonen daar echt de slechtste bestuurders ter wereld. Dit jaar vier keer door Belgie heen gereden en drie ongelukken gezien net een beetje zuidelijk van de Ring Antwerpen. | |
JBi | zaterdag 26 september 2009 @ 13:41 |
quote:Ik had 'n collega, en die komt uit Roemenië.. Hij zei dat ze daar gewoon geen regels hebben... en iedereen maar wat aankloot.. Alsof je daar je rijbewijs bij 'n pak melk kon krijgen.. ![]() Weet niet of het zo is.. (hoop het niet) | |
Broekpaling | zaterdag 26 september 2009 @ 13:43 |
Dit is toch algemeen bekend als je tegenwoordig de weg opgaat? | |
Athmozz | zaterdag 26 september 2009 @ 13:46 |
quote:veel mensen hebben hier nog hun rijbewijs van de tijd dat je het gewoon kon afhalen (mensen vanaf een jaar of 50 konden er gewoon om gaan), en veel recente chauffeurs hebben het van hun ouders geleerd (die zelf geen les gehad hebben). Tel daarbij nog eens totaal onoverzichtelijke wegen die in slechte staat zijn bij, en een hoop vrachtwagens met transitverkeer, en dan heb je inderdaad véél ongelukken (gelukkig meestal blikschade). Ikzelf ben ook voor een veel strengere controle op rijbewijzen; in plaats van een minimum opleidingsduur voor te schrijven zouden ze moeten gaan naar een minimum aantal kilometers, en pas vanaf 10.000 gereden kilometers rijbewijzen beginnen uitdelen. Ik zit zelf vaak op de baan, en kom bijna dagelijks tegen dat ik fouten van een ander moet corrigeren. Ik ga niet zeggen dat ik er nooit maak, maar er is wel een enorm verschil in het aantal fouten die ik maak, en het aantal fouten die ik moet opvangen. Laatst nog bijna een frontale crash gehad met een bejaarde die in de verkeerde richting een rond punt op reed. En dan kwam ze nog op mijn ruitje tikken dat ik véél kalmer moest rijden, en de leeftijd voorrang moest geven ![]() | |
Maeghan | zaterdag 26 september 2009 @ 13:57 |
Een rotonde bedoel je??? Het eerste ongeluk ging duidelijk niet om blikschade. Ik had de ramen open en kreeg een berg zand in m'n gezicht, zegt m'n vriend dat ze dat altijd op de weg strooien als er bloed ligt. Brr, ik wil niet weten wat ik in m'n gezicht heb gekregen toen =P | |
JBi | zaterdag 26 september 2009 @ 14:00 |
quote:Daar gaat het mij dus om.. het opvangen van fouten die anderen maken.. Tuurlijk maak ik ook wel 's een fout, vergeet ik 'n keer bij 'n rotonde 't knipperlicht.. Maar ik heb het er dus over mensen die bewust geen richting aangeven.. Omdat zij vinden dat zij dat niet hoeven, en zo dus een gevaar zijn voor anderen.. Of bewust gaan kleven omdat zij vinden dat zij belangrijker zijn dan anderen.. Waar het mij gisteren om ging.. is het asociale gedrag van die mensen.. Gisteren was ik dat gewoon even zat! En dan dat commentaar van sommige mensen dat ik dan niet kan rijden.. of net mijn rijbewijs heb.. Jullie kunnen lullen wat jullie willen, maar kennen mij niet en weten niet hoe ik rij.. Jullie weten heus wel wat ik bedoel.. Nogmaals.. ik rij niet perfect.. en ja.. ik hou van doorrijden.. maar ik houd rekening met anderen.. Dat is toch het minste wat we kunnen doen? Dus gelukkig zijn er ook mensen die er wel (semi) serieus op reageren.. En die mensen wil ik bedanken voor hun reacties! | |
cvboer | zaterdag 26 september 2009 @ 14:16 |
quote:Daar heb jij weer gelijk in ![]() | |
Mikkie | zaterdag 26 september 2009 @ 14:23 |
quote:Jawel, maar ik ben het er gewoon niet mee eens. Sommige mensen vinden namelijk 200m afstand al 'niet meer veilig' en gaan dan naar links. Je reinste bullshit. | |
slindenau | zaterdag 26 september 2009 @ 15:03 |
@TS: kijk eens naar je eigen ondertitel ![]() | |
JBi | zaterdag 26 september 2009 @ 15:15 |
quote: ![]() ![]() Touche! | |
Ra1kkoneN | zaterdag 26 september 2009 @ 16:06 |
quote:Niet waar. Dat is de ruitenwisser, richting geef je aan met het rechter pookje ![]() | |
L2S | zaterdag 26 september 2009 @ 16:14 |
TS Luisterdt naar Kanye West ![]() ![]() ![]() | |
Crutch | zaterdag 26 september 2009 @ 16:23 |
quote:Leer Nederlands, lutser! | |
JBi | zaterdag 26 september 2009 @ 16:29 |
quote:In wat voor auto rij jij? ![]() | |
JBi | zaterdag 26 september 2009 @ 16:30 |
quote: ![]() | |
LoggedIn | zaterdag 26 september 2009 @ 16:34 |
quote:Linksrijders die klagen over het weggedrag van anderen ![]() | |
JBi | zaterdag 26 september 2009 @ 16:40 |
quote: ![]() | |
mug89 | zaterdag 26 september 2009 @ 16:49 |
ik word altijd zo kwaad op die bumperklevers die voor me rijden.. zo irritant.. terechte klacht trouwens.. | |
amvrosios | zaterdag 26 september 2009 @ 18:00 |
TS heeft ook 2 weken zn rijbewijs hoor ![]() | |
Zapato | zaterdag 26 september 2009 @ 18:07 |
Anticiperen heet dat. ![]() | |
NekoKoneko | zaterdag 26 september 2009 @ 18:11 |
Voor plakkende mensen heb ik een rempedaal. Tik ik eerst een kaar aan, als ze daarna blijven plakken of ze gaan met het groot licht knipperen ga ik vol in de ankers ![]() Nederland zit gewoon vol met mongolen die niet kunnen rijden. Kun je niks aan doen. Ik houd zelf wel altijd voldoende afstand met de wagen voor me. | |
Ra1kkoneN | zaterdag 26 september 2009 @ 18:20 |
quote:Nissan Skyline | |
Mikkie | zaterdag 26 september 2009 @ 18:23 |
quote:Zo hee... jij bent stoer!!! Zeker net je rijbewijs? | |
koffiegast | zaterdag 26 september 2009 @ 18:31 |
quote:Das niet stoer, das slim. Die mensen die 2 meter achter je blijven rijden zouden ze hun rijbewijs moeten afpakken. Een klein dingetje kan maar gebeuren of ze hebben een ongeluk veroorzaakt. Uiteraard zeg ik dit als de auto voor hun al met 140 wegtukt en niet met 100 waar men 120 mag. | |
JBi | zaterdag 26 september 2009 @ 18:52 |
quote:Tief jij ff lekker op.. ![]() ![]() | |
JBi | zaterdag 26 september 2009 @ 18:52 |
quote:En bij jou zit ie rechts.. Bij mij zit ie links ![]() | |
slindenau | zaterdag 26 september 2009 @ 19:31 |
quote:Plotseling gaan remmen op hoge snelheid als iemand heel dicht achterop je zit is inderdaad erg slim... | |
koffiegast | zaterdag 26 september 2009 @ 19:55 |
quote:je moet het dan ook wel vakkundig toepassen ![]() | |
Mikkie | zaterdag 26 september 2009 @ 20:01 |
quote:Het volledig bewust veroorzaken van een levensgevaarlijke situatie en mogelijk een ongeluk waarbij gewonden of zelfs doden kunnen vallen vind jij slim? ![]() Je kunt je ook eens bedenken dat er wellicht wel een reden is dat iemand haast heeft. Wie ben jij om de betweterige, belerende zakkenwasser uit te hangen? | |
koffiegast | zaterdag 26 september 2009 @ 20:09 |
Als je haast hebt is nog geen reden om zelf een meter achter iemand te rijden. Lijkt mij dat een persoon die zo iets flikt toch wel degene is die hier het ongeluk veroorzaakt. Vooral motorrijders kunnen er wat van... die rijden ook gewoon regelrecht direct linksachter je maar dan net zo dat ze niet in je buitenspiegel of achteruitspiegel zichtbaar zijn. Ik zelf zou niet gevaarlijk doen en remmen op een compleet onverwachte tijd... maar met 1 meter afstand is zelfs rechts afslaan met beetje remmen genoeg om de sukkel achter je te doen laten verongeluken... | |
cvboer | zondag 27 september 2009 @ 00:02 |
quote:Haast is gewoon een slap lul verhaaltje, het is een gevolg van een slechte planning. Verder interesseert het mij geen zak waarom iemand haast heeft, daarom hoeft ie nog geen onnodig risico te nemen. | |
Mikkie | zondag 27 september 2009 @ 00:07 |
quote:Zeker nog nooit in een auto gezeten als chauffeur met iemand die achterin bijna dood ligt te gaan? Ademhaling die een minuut stopt, iemand die helemaal wegzakt? Maar: geen ambu beschikbaar, dus moet je zelf rijden. Nee zeker? ![]() Of een sterfgeval in de nabije familie? Dat je hoort dat iemand plotseling heel slecht ligt door omstandigheden, en dat ze hooguit het leven nog een uur of anderhalf kunnen rekken terwijl jij nog 150 km moet rijden? Is het dan nog steeds slechte planning? En geeft jou dat nog steeds het recht om je zo betweterig te gedragen? | |
Mikkie | zondag 27 september 2009 @ 00:09 |
quote:Lekker individualistisch weer, de hele wereld draait immers om jou. Ik ga lachen als jij ooit geen afscheid kan nemen van een dierbaar familielid omdat iemand anders vond dat jij niet wat te snel mocht rijden ![]() Ik ben het met je eens dat bumperkleven absoluut niet handig is en zeker niet aan te raden (doe het zelf ook niet), het is zelfs gevaarlijk, ja. Maar dat geeft jou niet meteen het recht om het nog veel gevaarlijker te maken door vol in de remmen te gaan. | |
cvboer | zondag 27 september 2009 @ 00:32 |
quote:Dan is het geen slechte planning, ik vind wel dat je realistisch moet zijn, als iemand op sterven ligt oké, maar dat geeft je nog niet het recht om je als een aso door het verkeer te begeven. Een politieagent zal hier ook geen boodschap aan hebben als ze je staande houden. Ik kom misschien wat ongenuanceerd over, maar zo ben ik niet. In 9 van de 10 gevallen is het gewoon een slechte planning, mensen die een vergadering of een andere afspraak alleen halen als ze als een idioot gaan rijden. Hard rijden scheelt bijna niks in tijd, hooguit win je er 2 a 3 minuten mee. Dit terwijl je kans op een ongeluk drastisch toeneemt. Is het je dat risico waard? [qoute]Lekker individualistisch weer, de hele wereld draait immers om jou. Ik ga lachen als jij ooit geen afscheid kan nemen van een dierbaar familielid omdat iemand anders vond dat jij niet wat te snel mocht rijden . Ik ben het met je eens dat bumperkleven absoluut niet handig is en zeker niet aan te raden (doe het zelf ook niet), het is zelfs gevaarlijk, ja. Maar dat geeft jou niet meteen het recht om het nog veel gevaarlijker te maken door vol in de remmen te gaan.[/qoute] Waar zie jij staan dat ík vol in de remmen ga met een bumperklever achter mij? Ik kijk wel uit wat ik doe. Slechts het gas loslaten volstaat prima. | |
FB14 | zondag 27 september 2009 @ 00:45 |
quote:Leuk. Lachen man. Jij bent echt stoer. Zullen nog wel eens zien of je hetzelfde praat als je je geplande actie uitvoert bij een SUV van 3 ton die jouw autotje de vangrail in katapuleert waarna je overreden wordt door een vrachtwagen. Wat jij doet is overigens artikel 5 en ik hoop dat ze direct je rijbewijs afnemen en nooit meer terugnemen. | |
Athmozz | zondag 27 september 2009 @ 09:14 |
quote:op zo'n moment laat je je dan ook niet staande houden & rijd je door tot waar je moet zijn, en mogen ze achteraf je rijbewijs + je auto desnoods hebben. Een rijbewijs haal je opnieuw, en een auto koop je opnieuw dus dat vormt geen probleem. quote:Ik heb onlangs voor zo'n reden vrij hard moeten terugrijden, en ik ben er in geslaagd voor een traject waar anderen normaal zo'n 1u45 tot 2u over rijden af te leggen in net geen uur. De kans op ongelukken is inderdaad groter, maar op zo'n moment ga je er gewoon vanuit dat het nu eens aan de anderen is om jouw fouten op te vangen. Verder; je kan gerust extreem snel door het verkeer gaan zonder onveilig te gaan rijden. Gewoon op de snelweg én je gewone lichten, en je mistlichten en je grootlichten op zetten, en iedereen ziet je gewoon komen, dus geen last van mensen die opeens naar links gaan. Op gewone banen ook met grootlicht rijden, en als er tegenliggers komen gewoon even uitzetten, maar het feit dat je met grootlicht komt aanzetten weet een medeweggebruiker direct dat je een (veel) te hoge snelheid op zal hebben. | |
postmortum | zondag 27 september 2009 @ 09:54 |
quote:wat een huilverhaal ![]() ![]() | |
cvboer | zondag 27 september 2009 @ 10:25 |
[quote]Op zondag 27 september 2009 09:14 schreef Athmozz het volgende: [..] op zo'n moment laat je je dan ook niet staande houden & rijd je door tot waar je moet zijn, en mogen ze achteraf je rijbewijs + je auto desnoods hebben. Een rijbewijs haal je opnieuw, en een auto koop je opnieuw dus dat vormt geen probleem. Het is maar wat je er voor over hebt, Ik heb even snel in mijn boeteboekje gekeken en je zult ongeveer een slordige 1000 euro aan boetes hebben, afhankelijk wat de officier van justitie je oplegt, het gevolg kan zelfs een invordering van je rijbewijs zijn voor langere tijd. Ik weet niet wat de regeltjes in België zijn, maar hier is het asociaal rijgedrag, wat dus valt onder artikel 5 WVW. Met opnieuw halen van je rijbewijs zul je zeker 3/4 jaar bezig zijn. tot die tijd mag je dus met het ov naar je werk/school. Wel ben ik met je eens dat je een auto zo weer koopt, al hoewel dat natuurlijk niet voor iedereen opgaat. Mocht ik ooit in een dergelijke situatie terecht komen dan zal ik het wel zó doen dat ik binnen alle invorderingen blijf, ik kan simpelweg mijn rijbewijs niet missen. | |
classpc | zondag 27 september 2009 @ 10:48 |
Autorijden is helemaal niet moeilijk maar je moet ver vooruit kijken en rekening houden met wat anderen doen. Genoeg afstand houden en eventueel anderen laten meekomen als jij een vrachtwagen gaat inhalen en zij zitten er nog achter. | |
Athmozz | zondag 27 september 2009 @ 11:39 |
quote:meestal zal het slechts intrekking voor 3 maand zijn, en zélfs als ze het helemaal afnemen dan ben je in België althans een maandje na je rijverbod alweer in het bezit van een rijbewijs. Zoiets krijg je volgens mij zelfs uitgelegd op de politierechtbank dat je enkel een boete en geen rijverbod hebt, ze weten ook wel dat dat uitzonderingen zijn (en als je een dergelijke afstand kan afleggen op zo'n manier zonder ongelukken te krijgen, dan kan je ook wel inschatten waar de grens ligt) | |
Dark_Prince | zondag 27 september 2009 @ 12:21 |
Bij een oude aflevering van wegmisbruikers hadden ze ook een auto aangehouden die 160+ reed waar je 80 mocht. Die kerel die had vrouw achterin liggen met heel veel pijn. Die lieten ze ook doorrijden zonder een bekeuring te geven. | |
cvboer | zondag 27 september 2009 @ 12:33 |
quote:Dat zijn ook extreme uitzonderingen natuurlijk. Alleen ik blijf bij mijn standpunt dat het in 9 van de 10 gevallen een slechte planning betreft. In het geval wat Dark_prince beschrijft zal de bestuurder ook wel flink met zijn grootlicht knipperen. Altans, dat hoop ik dan maar. | |
JF_ | zondag 27 september 2009 @ 12:34 |
quote:'De minimum snelheid' bestaat al een paar jaar niet meer. Wel een 'minimum constructie snelheid', zodat bijvoorbeeld bromscooters en landbouwtrekkers niet op de snelweg mogen, maar al het andere valt onder artikel 5. Daar mogen ze alle idioten aan opknopen die gevaarlijk rijden, waaronder dus ook 'gevaarlijk snelheidsverschil tov overig verkeer'. 60 rijden terwijl de rest 120 rijdt is dus strafbaar onder artikel 5. Omgekeerd is het trouwens net zo strafbaar om met 120kmh in dikke mist langs een stilstaande file te rijden (ook al hou je je dan wel aan de formele maximum snelheid). | |
koffiegast | zondag 27 september 2009 @ 13:24 |
quote: ![]() Dan toeter je wel en rij je wel een stuk harder en haal je wel op de vluchtstrook in... dan ga je niet als een idioot een meter achter iemand rijden.... Verder mag jij er naast gaan liggen als je zo idioot bent dat jezelf zo in gevaar brengt. Overigens moet je als volwassen vent/vrouw toch wel enigszins al erop voorbereid kunnen zijn dat een familielid sterft als ie al in het ziekenhuis ligt. Wees dan verstandig en zorg er niet voor dat je familieleden ook zodirect voor jou langs moeten komen en nog erger dat anderen ook nog naar hun familielid moeten gaan door de door jou veroorzaakte ongeluk. Wat is dan nog egoistischer? | |
Mikkie | zondag 27 september 2009 @ 16:50 |
quote:Vaak is het slechte planning ja, dat ben ik met je eens. Feit is echter dat jij dat niet kan beoordelen en dat je vervolgens dus ook niet op de stoel van de agent moet gaan zitten. Of de politie er iets mee doet of niet, is niet aan jou om te beoordelen. Een goede vriend van me heeft het al eens meegemaakt, een sterfgeval. Die is staande gehouden met 200+ op de snelweg, moest meekomen. Situatie uitgelegd, gegevens achtergelaten en mocht meteen door, als 'ie het maar veilig zou houden. Ze zouden wel alles checken en als z'n verhaal niet klopte was hij de lul. Die heeft uiteindelijk nergens een boete voor gekregen. quote:Waar haal je dat vandaan? Op kleine stukken zal het inderdaad weinig zin hebben, maar ik heb ook al regelmatig een half uur van m'n reistijd af gereden door flink door te knallen. En hard rijden hoeft helemaal niet per definitie gevaarlijker te zijn dan 120 rijden. Je rijstijl en anticiperend vermogen zijn daarvoor veel meer van belang. quote:Want dan mag je wel eigen rechter spelen? | |
Mikkie | zondag 27 september 2009 @ 16:59 |
quote:Het negeren van een stopteken icm je rijstijl zal bij de politie leiden tot een achtervolging met sirene en al, lijkt me niet handig. Je kunt er niet zomaar voor kiezen om geen gevolg te geven aan de staandehouding. quote:Dat zegt niets. Ik heb dat ook gehad met een doodziek iemand achterin, oprecht haast. En degene voor me vond het een goed idee om een remmentest te doen toen ik ivm haast knipperde met m'n grootlicht. ![]() quote:Ik wil niks goedpraten, ik geef alleen aan dat het niet aan anderen is om te oordelen over waarom iemand hard rijdt. quote:Ik zeg ook dat ik bumperkleven nooit zal doen en niet goedkeur. Waar het me om gaat is de mensen die constant links plakken 'want ze rijden al de maximumsnelheid'. Of mensen die gewoon de auto naar links gooien, ongeacht of je hard rijdt of niet. 'Moet je maar eerder vertrekken', dat volk ![]() quote:Dat is een nonargument. Zo kun je wel bij alles zeggen 'moet je maar voorbereid zijn'. Punt is, dat het hier draait om momenten waarop je níet voorbereid bent. Een gezond persoon met een hartinfarct, bijvoorbeeld, of een tumor die er al jaren blijkt te zitten en ineens toeslaat. Dan lig je dus niet eerst in het ziekenhuis. Of zoals gesteld, de acute spoedsituatie waarbij geen ambu beschikbaar is. Je gaat iemand ook niet laten creperen, toch? | |
koffiegast | zondag 27 september 2009 @ 17:10 |
quote:Laat ik het zo zeggen, dat kwam op geen enkele manier duidelijk naar voren in je berichten. Als je nou gezegd had dat 'ja maximumsnelheid'-linksrijders had gezegd sure. Waar ik dacht dat we het over hadden was dat men wel doodleuk continu achter iedereen gaat bumperkleven. quote:Je kunt zeggen wat je wilt, maar als jij doodleuk gaat bumperkleven en overal gekke capriolen uithaalt met een zieke achterin, moet je wel realiseren dat je ook een groot gevaar voor anderen bent. En dan is het niet bepaald raar dat mensen reageren op de manier waarop je in het verkeer te bezig gaat. Die andere mensen kunnen het ook niet ruiken dat je een zieke in de auto hebt. En verder acht ik dat zulke situaties veel eenvoudiger op te lossen zijn door te toeteren veelvoudig ipv achter iemand te bumperkleven... daar help je jezelf gewoon niet mee omdat het gros toch niet zal meewerken. Verder lijkt het me stug dat er geen ambulances beschikbaar zijn voor mensen die hartaanvallen en dergelijk krijgen, ik weet niet hoe het elders in Nederland is, maar hier in omgeving Amsterdam komt dat voor zover ik heb meegemaakt wel goed. | |
cvboer | zondag 27 september 2009 @ 17:17 |
quote:Het eerste gedeelte ben ik wel met je eens, dat zijn ook uitzonderingen. Alhoewel ik heel nuchter tegen dit soort dingen aankijk zullen er mensen zijn die dat niet doen. Met andere woorden: het zal voor mij geen motivatie zijn om met 200+ naar de plaats van bestemming toe te gaan. Nogmaals, ieder zijn mening. Dan het tweede gedeelte, ik ken je persoonlijk niet en kan dus ook geen mening vormen over je manier van rijden. Jij kunt dan wel beter anticiperen, maar kun jij dan ook zo snel reageren als iemand die niet oplet zijn auto voor die van jou gooit? ik durf dit in twijfel te trekken. Je hebt altijd een onzekere factor in het verkeer wat je totaal niet in de hand hebt. Tot slot het derde gedeelte, Nee, voor eigen rechter spelen mag nooit. Er zit alleen wel een verschil tussen het gas loslaten en daadwerkelijk remmen. Een bumperklever zal al snel meer agressie voelen wanneer hij/zij de remlichten van zijn voorganger ziet oplichten. | |
Maeghan | zondag 27 september 2009 @ 17:57 |
quote:Ik heb geen idee wat dan een normale afstand is, maar er wordt twee seconde afstand aangeraden en in de randstad haal je dat alleen 's nachts. Probeer maar twee seconde afstand te houden op de A16, gegarandeerd dat iemand denkt 'goh wat een mooie ruimte, ik gooi 'm er even tussen'. Dus dat iemand het op een druk stuk weg voor elkaar krijgt om een bizarre hoeveelheid afstand te laten vallen en dan al in te gaan halen, lijkt me stug. En als het niet druk is, is de kans dat iemand gaat inhalen en meteen nog iemand achter zich heeft die hem/haar weer in wil gaan halen niet zo groot. | |
Maeghan | zondag 27 september 2009 @ 18:00 |
quote:Of je nu twee meter achter iemand rijdt of tien, je gaat nog steeds even hard hoor. quote:Eh, misschien zeg ik iets geks hoor, maar doe je dan niet je alarmlichten aan of zo? Of pak gewoon de vluchtstrook. Dat ding is er voor noodgevallen, iemand die achterin je auto dood ligt te gaan lijkt me daar wel onder vallen. Iemand heeft me ooit eens verteld dat je in zo'n situatie na contact met de meldkamer wel te hard mag rijden e.d. Weet niet of het waar is, maar werd me verteld door iemand die op de ambulance heeft gezeten. Verder hebben we het wel over uitzonderingen he. De mensen waar ik last van heb zijn altijd van die zakenpakken in zo'n pooierbak waar de bank nog eigenaar van is, die vaak ondertussen nog lekker zitten te bellen en zo. Als iemand achter me in beeld komt terwijl ie met alarmlichten aan rijdt of zo, dan denk ik wel 'goh, er zal wel wat zijn' en dan ga ik opzij. Maar niet zomaar omdat iemand vindt dat 120 niet hard genoeg is, terwijl er voor mij ook gewoon een auto rijdt en ik ook niet harder kan, al zou ik het willen. [ Bericht 55% gewijzigd door Maeghan op 27-09-2009 18:06:17 ] | |
Athmozz | zondag 27 september 2009 @ 22:27 |
quote:op zich is de pechstrook nemen zelfs maar een minieme overtreding (in belgie dan toch). Inhalen over de pechstrook is goedkoper dan 145km/u geflitst worden op de snelweg... Ik heb dit ook onlangs pas opgemerkt, dus nu snij ik als het stuk naar de afrit in de file sta gewoon de laatste 2 of 3km over de pechstrook. Bespaart mij dagelijks zowat 20 minuutjes, en voor die ene boete per maand die je binnen krijgt kost je dat maar een kleine 10¤ per uur. Best schappelijk dus ![]() quote:Alarmlichten zie je niet vanop afstand als je daarbij nog eens gewone lichten aan hebt hoor, dan kan je beter gewoon met je grootlichten knipperen, dat is véél effectiever ![]() |