CDA/D66/PvdA/GroenLinks = 79 zetels. Ik zie mogelijkhedenquote:Op zondag 27 september 2009 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk dat we in NL andere problemen hebben
Hoe wil je in godsnaam hieruit een behoorlijke regering vormen
http://www.telegraaf.nl/b(...)nt_PvdA__.html?p=1,1
Hoe lang denk je dat die coalitie overeind blijft?quote:Op zondag 27 september 2009 14:24 schreef remlof het volgende:
[..]
CDA/D66/PvdA/GroenLinks = 79 zetels. Ik zie mogelijkheden
Langer dan elke coalitie met de PVV er inquote:Op zondag 27 september 2009 14:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe lang denk je dat die coalitie overeind blijft?
neequote:Op zondag 27 september 2009 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kitao, krijgen we hier nog antwoord op, of schaam je je voor een uitkering ofzo?
LOL, dat is dan ook weer waar. Ik denk eigenlijk dat het ergste wat de PVV kan gebeuren is dat ze mee moeten doen met een regering. Dan zinken ze net zo hard weg als een stuk lood in een vat benzine.quote:Op zondag 27 september 2009 14:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Langer dan elke coalitie met de PVV er in
was het topic nog aan het lezenquote:Op zondag 27 september 2009 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die pas je aan, maar zijn gescheld over dat homos de parasieten van de samenleving zijn laat je staan?
Je hoeft je ook niet te schamen, vroeg me alleen af wat iemand die zo een beeld van de maatschappij doet in die maatschappij en hoe die dat verantwoord.quote:
Ik heb argumenten en heb daarbij iets gezocht op het internet dat dit binnen een paar minuten in beeld kan brengen ; daarentegen stel je wel vragen of ik op school , werk of soos zit , wat er verder geen zak mee te maken heeft , maar hebt geen interesse in naar datgeen wat ik probeer duidelijk te maken.quote:Op zondag 27 september 2009 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[En ik ga niet je videos kijken, kom zelf maar met argumenten
Ben ik de maatschappij gedachtenmotivatie en verantwoording schuldig ?quote:Op zondag 27 september 2009 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hoeft je ook niet te schamen, vroeg me alleen af wat iemand die zo een beeld van de maatschappij doet in die maatschappij en hoe die dat verantwoord.
Het is een openbaar discussieforum, niemand verplicht jou te antwoorden.quote:Op zondag 27 september 2009 14:56 schreef kitao het volgende:
[..]
Ben ik de maatschappij gedachtenmotivatie en verantwoording schuldig ?
Volgens mij laat jij nu juist de gevaarlijke kant daarvan zien en de anti-democratische opvattingen , want wie heeft jou verdomme het recht gegeven om aan mij te vragen wat ik doe in die maatschappij en hoe ik dat zal verantwoorden ?
.
Ik ben geen steno-typiste en ik vind het leuk om dingen via een video te tonen die mij aanspreken.quote:Op zondag 27 september 2009 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Omdat ik met jou de discussie aanwil, en niet met een youtube filmpje
Lijkt er toch op dat je zelf geen argumenten hebt.quote:Op zondag 27 september 2009 15:05 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik ben geen steno-typiste en ik vind het leuk om dingen via een video te tonen die mij aanspreken.
Vaak gaat dit beter als dat ik zelf ellenlange verhalen op ga hangen.
En het blijft op dit forum opgeslagen zodat ik het later ook terug kan vinden , en misschien open ik er ook de ogen van andere mensen mee die verder willen kijken dan alleen de gangbare media.
Niet dat ik hun niet in staat acht om dit zelf te vinden , integendeel , ik heb me bewust gelange tijd van de internethype afzijdig gehouden , dus ik loop nog behoorlijk achter daarmee.
Maar zeg gerust dat ik aan het nawauwelen ben , dat heb ik vaker gehoord en ook toen me niets van aangetrokken.
Dat is dezelfde als de "originele" Wahl-o-Mat, die ook in Nederlandse vertaling beschikbaar is:quote:Op zondag 27 september 2009 15:15 schreef remlof het volgende:
Voor de liefhebbers, de Stemwijzer van Bild: http://wahlomat.bild.de/btwahlomat/
Verrassend, bij mij 1 CDU, 2 SPD, 3 Grünequote:Op zondag 27 september 2009 15:34 schreef freako het volgende:
[..]
Dat is dezelfde als de "originele" Wahl-o-Mat, die ook in Nederlandse vertaling beschikbaar is:
http://www.stemwijzer.nl/Duitsland2009/index.html
quote:Die Deutschen bleiben zu Hause
Die Beteiligung an der Bundestagswahl ist bis zum frühen Nachmittag deutlich niedriger als vor vier Jahren. Das teilte der Bundeswahlleiter mit. In Thüringen und Frankfurt gab es Pannen bei der Organisation.
Bei der Bundestagswahl droht ein neues Rekordtief bei der Wahlbeteiligung. Nach Angaben des Bundeswahlleiters gaben bis 14.00 Uhr 36,1 Prozent aller Wahlberechtigten ihre Stimme ab. Bei dieser Zahl wurden die Stimmen der Briefwähler noch nicht berücksichtigt. Bei der letzten Bundestagswahl 2005 lag die Wahlbeteiligung bis 14.00 Uhr bei 41,9 Prozent; die Wahlbeteiligung insgesamt betrug 77,7 Prozent. Dies war schon die niedrigste Wahlbeteiligung bei allen bisherigen Bundestagswahlen.
Im bevölkerungsreichsten Bundesland Nordrhein-Westfalen hatten nach Angaben der Landeswahlleiterin bis zum Mittag erst knapp 35 Prozent der Wahlberechtigten gewählt; 2005 waren es zu diesem Zeitpunkt 39,83 Prozent. Auch in Berlin blieb die Wahlbeteiligung mäßig. Wegen des schönen Wetters wurde damit gerechnet, dass viele Bürger erst später ins Wahllokal gehen. Außerdem wurde stärker als 2005 per Brief gewählt.
In Schleswig-Holstein und Brandenburg, wo gleichzeitig die Landtage neu bestimmt werden, wurde dagegen eine regere Teilnahme verzeichnet. In Brandenburg gaben bis 14.00 Uhr 36,3 Prozent der Wahlberechtigten ihre Stimme ab, wie der Landeswahlleiter am Sonntag in Potsdam mitteilte. Das waren sechs Prozentpunkte mehr als vor fünf Jahren. Im Norden lag die Wahlbeteiligung bis 11.00 Uhr bei 25,9 Prozent im Vergleich zu 17,2 Prozent vier Jahre zuvor.
Unterdessen sorgt eine Panne für Irritationen in Thüringen: Wahlbriefe aus Köln udn Wiesbaden für die Bundestagswahl sind am Wahltag Hunderte Kilometer entfernt in dem Bundesland aufgetaucht. Im Briefkasten einer Gemeinde im Wartburgkreis fanden die Wahlvorstände die Briefe aus Wiesbaden und Köln.
«Wie die da rein gekommen sind, ist schon verwunderlich», sagte die zuständige Kreiswahlleiterin, Regina Spieß, in Bad Salzungen. Die Stadt Köln beauftragte nach Angaben einer Sprecherin einen Taxifahrer, den Umschlag noch rechtzeitig ins Rheinland zu bringen.
Auch in Frankfurt ging am Wahltag etwas schief: In einigen Wahlbezirken lagen Stimmzettel mit den Direktkandidaten aus Hanau aus, wie der Radiosender hr-info am Sonntag berichtet. Das Frankfurter Wahlamt habe dem Sender gegenüber bestätigt, dass durch eine Panne bis zu 600 Hanauer Stimmzettel von einer Druckerei an mindestens sechs Wahlbezirke im Wahlkreis Frankfurt II verschickt wurden. Wie es dazu kam, ist noch nicht klar.
Laut Wahlamt hätten einige Mitarbeiter in Wahlbezirken die falschen Stimmzettel rechtzeitig bemerkt und aussortiert. Es könne aber nicht ausgeschlossen werden, dass auch Hanauer Wahlzettel an Frankfurter Bürger ausgegeben wurden. Sollte sich das bei der Auszählung bestätigen, würde die Zweitstimme gezählt werden, die Frankfurter Erststimme für einen Hanauer Direktkandidaten nicht.
Angela Merkel hat bereits gewählt
Rund 62,2 Millionen Bundesbürger können noch bis 18.00 Uhr den neuen Bundestag wählen. Laut Umfragen hat Kanzlerin Angela Merkel (CDU) gute Chancen, im Amt zu bleiben - entweder an der Spitze eines Bündnisses mit der FDP oder in der Wiederauflage der Großen Koalition.
Die CDU-Chefin gab am Mittag in Berlin ihre Stimme ab. SPD-Kanzlerkandidat Frank-Walter Steinmeier hatte zuvor ebenfalls in Berlin gewählt. Bei der Bundestagswahl 2005 hatten CDU/CSU 35,2 Prozent der Stimmen erreicht, die SPD 34,2 Prozent, die FDP 9,8 Prozent, die Linke 8,7 Prozent und die Grünen 8,1 Prozent.
In Brandenburg und Schleswig-Holstein bemühen sich die Ministerpräsidenten Matthias Platzeck (SPD) und Peter Harry Carstensen (CDU) um eine Wiederwahl.
Wat is de strekking van het verhaal.quote:Op zondag 27 september 2009 16:51 schreef remlof het volgende:
De Frankfurter Algemeine zag het ook al aankomen, interessant achtergrondartikel: Aus einem versöhnten Land
[ afbeelding ]
Der Reichstag als Entspannungsort: Deutschland im Frühherbst 2009
Dat alle partijen zich heel terughoudend hebben opgesteld en dat er geen hele grote verschillen tussen de partijprogramma's zijn, de verschillen zitten in de details.quote:Op zondag 27 september 2009 17:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is de strekking van het verhaal.
Zou ik maar doen ja, anders wordt je allicht uit je functie ontheven.quote:Op zondag 27 september 2009 17:47 schreef IHVK het volgende:
Ik had:
Die Linke
SPD
Piraten
FDP
Ik wist niet dat ik zo links was.
ff opnieuw doen en wel goed lezen nu
Frankfurter Algemeine is..... een rechtse krant...quote:Op zondag 27 september 2009 17:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat alle partijen zich heel terughoudend hebben opgesteld en dat er geen hele grote verschillen tussen de partijprogramma's is, de verschillen zitten in de details.
quote:Op zondag 27 september 2009 17:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zou ik maar doen ja, anders wordt je allicht uit je functie ontheven.
* remlof zet de ARD opquote:Op zondag 27 september 2009 17:51 schreef Libereco het volgende:
Streams : http://www.ard.de/
Straks prognoses.
Ja, dit forum, en ook de moderatie is zo rechts als de pest had ik al na een half jaartje door.quote:
Wat voor studie doe je dan? Of wat voor werk?quote:Op zondag 27 september 2009 14:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omdat ik veel met van die mensen die problemen hebben mee in aanraking ben gekomen.
Veel opdrachten gaan over het analyseren van wijken en buurten en kijken hoe je ze kunt verbeteren en vaak zijn de stenen niet hetgeen wat de problemen veroorzaakt maar de mensen die er in wonen.
En dit ondanks dat er vaak voor duizenden euro`s aan subsidies heen vloeit.
mwoah dat zou ik niet zeggen..quote:Op zondag 27 september 2009 17:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, dit forum, en ook de moderatie is zo rechts als de pest had ik al na een half jaartje door.
Volgens de ARD halen ze 2%. Geen zetels dus.quote:Op zondag 27 september 2009 18:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zou wel mooi zijn als de PiratenPartei een zetel haalt.
Schaam je er voor ofzo?quote:Op zondag 27 september 2009 17:59 schreef IHVK het volgende:
[..]
mwoah dat zou ik niet zeggen..
maar daar is dit topic niet voor.
Dat is toch CDU/CSU en FDP?quote:
Dat zou jammer zijn.quote:Op zondag 27 september 2009 18:03 schreef freako het volgende:
Volgens de ARD halen ze 2%. Geen zetels dus.
En dan moeten ze ook nog eens hun radicale standpunten inleveren, net zoals dat bij de LPF het geval was.quote:Op zondag 27 september 2009 14:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LOL, dat is dan ook weer waar. Ik denk eigenlijk dat het ergste wat de PVV kan gebeuren is dat ze mee moeten doen met een regering. Dan zinken ze net zo hard weg als een stuk lood in een vat benzine.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |