http://www.cnn.com/2009/C(...)on.atkins/index.htmlquote:Susan Denise Atkins, a former member of the Manson family who killed pregnant actress Sharon Tate during a two-day killing spree in 1969, has died, according to a California corrections spokesman. She was 61.
Susan Atkins, here with husband James Whitehouse, died Thursday night after a battle with brain cancer.
Susan Atkins, here with husband James Whitehouse, died Thursday night after a battle with brain cancer.
Click to view previous image
1 of 3
Click to view next image
Atkins died at 11:46 p.m. PT Thursday (2:46 a.m. Friday ET) at the Central California Women's Facility in Chowchilla, said Terry Thornton with the California Department of Corrections and Rehabilitation.
Atkins, California's longest-serving female inmate, was suffering from terminal brain cancer. Since she entered prison in 1971, she became a born-again Christian who worked to help at-risk youth, victims of violent crimes and homeless children, among others, according to a Web site maintained by her attorney and husband, James Whitehouse.
But Atkins was best known for her actions in 1969 when as a 21-year-old she and other Manson family members participated in seven murders over two days, a rampage that terrorized Los Angeles.
By her own admission, Atkins held Tate, who was the eight months' pregnant, down as the 26-year-old actress pleaded for mercy, stabbing her 16 times. In a 1993 parole board hearing, Atkins said Tate "asked me to let her baby live. ... I told her I didn't have any mercy on her."
After stabbing Tate to death, Atkins -- known in the family as Sadie Mae Glutz -- scrawled the word "pig" in blood on the door of the home Tate shared with her husband, director Roman Polanski, according to historical accounts of the murders.
Polanski was not home at the time, but three of Tate's houseguests -- Abigail Folger, Jay Sebring and Voytek Frykowski -- were killed. Also slain was teenager Steven Parent, who was visiting the home's caretaker in his cottage out back.
Dat zeg ik toch, tietkanker..quote:
sharon stone? lol.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:43 schreef Copycat het volgende:
De vrouw die Sharon Stone en haar ongeboren kind met enorm veel messteken om het leven bracht en in de gevangenis opnieuw geboren werd.
Karma is soms een bitch, vermomd als kanker.
Tate...quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:43 schreef Copycat het volgende:
De vrouw die Sharon Stone en haar ongeboren kind met enorm veel messteken om het leven bracht en in de gevangenis opnieuw geboren werd.
Shit! Tate!!!quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
sharon stone? lol.
anyhow good riddance.
mwoa, ligt ook wel erg dicht bij elkaar.quote:
Vind ik ook. Die kleine mafkees is immers zo geïnstitutionaliseerd dat ie buiten binnen de kortste keren ook het loodje legt.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:44 schreef laforest het volgende:
Ik vind dat Manson wel eens vrijgelaten mag worden.
Het was gewoon stom.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:46 schreef zoalshetis het volgende:
mwoa, ligt ook wel erg dicht bij elkaar.
Omdat ze haar tijd heeft gedaan en nu best wel in vrede mag rusten. Je doet net of ze jou iets heeft aangedaan. Verder was jij waarschnlijk nog niets eens in een melkpak te vinden toen dit gebeurde.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:46 schreef mrSPLIFFY het volgende:
RIP???? Waarom RIP??? Laat ze branden in de hell man...
Wat die hoer heeft gedaan....
Ok dan mogen ze de vader van dat kind ook wel even in de bak gooien, die veroordeelde en voorvluchtige Joodse pedofiel Polanski.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:49 schreef mrSPLIFFY het volgende:
net of dat uitmaakt... ALs je zoiets ziek doet mag je van geluk spreken dat ze haar toen niet gelijk de doodstraf gegeven hebben...
Ik hoor je wel als ze jouw vrouw doodsteken met je ongeboren baby erin...
je haalt wat dingen door elkaar in notabene je eigen topic. atkins verdient het om pijnlijk te sterven.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:51 schreef laforest het volgende:
[..]
Ok dan mogen ze de vader van dat kind ook wel even in de bak gooien, die veroordeelde en voorvluchtige Joodse pedofiel Polanski.
Maar die mag lekker vrij rondlopen en Manson die nooit iemand heeft vermoord mag in de bak zitten omdat het een gevalletje klassenjustitie is. Heb je geld? Mag je lekker vrij rondlopen, ben je arm? Mag je lekker de bak in, ook als je onschuldig bent.
Ook dat...quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je haalt wat dingen door elkaar in notabene je eigen topic. atkins verdient het om pijnlijk te sterven.
Pff ook al heeft hij dat gedaan dan vind ik dat hij lang genoeg heeft gezeten. Verder als je totaal met z'n allen onder de LSD zit vind ik dat je niet volledig verantwoordelijk kunt worden gehouden. Verder was de bewijsvoering voor aanzetten tot wel ERG MAGER...quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:56 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ik geloof niet dat ik had gezegd dat Polanski een van de goeie is in dit verhaal of wel??
Daar heb ik t uberhaubt niet over...
En kom op ga jij Charles Manson ff vrij zitten praten hier debiel
Ik hoef je geloof ik niets uit te leggen over aan zetten tot enzo he..
Vind ik niet.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je haalt wat dingen door elkaar in notabene je eigen topic. atkins verdient het om pijnlijk te sterven.
Jij bent nog gekker dan hun man....quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:58 schreef laforest het volgende:
[..]
Pff ook al heeft hij dat gedaan dan vind ik dat hij lang genoeg heeft gezeten. Verder als je totaal met z'n allen onder de LSD zit vind ik dat je niet volledig verantwoordelijk kunt worden gehouden. Verder was de bewijsvoering voor aanzetten tot wel ERG MAGER...
Ik heb weinig medelijden met goedgelovige idioten die zich door een eerste klas loser laten hersenspoelen en in zijn opdracht gewetenloos mensen over de kling jagen...quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:48 schreef laforest het volgende:
[..]
Omdat ze haar tijd heeft gedaan en nu best wel in vrede mag rusten. Je doet net of ze jou iets heeft aangedaan. Verder was jij waarschnlijk nog niets eens in een melkpak te vinden toen dit gebeurde.
Mr Spliffy gaat drugsgebruik natuurlijk goedpraten.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:00 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
Jij bent nog gekker dan hun man....
en net of je met LSD opeens iedereen gaat vermoordenBULLSHIT
Ik zag Leslie laatst in een interview op een veranda, die heeft geen spijt.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:03 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ik heb weinig medelijden met goedgelovige idioten die zich door een eerste klas loser laten hersenspoelen en in zijn opdracht gewetenloos mensen over de kling jagen...
Heb laatst nog wat gezien over Leslie van Houten...ook één van die droeftoeters...die had nog bar weinig spijt van hetgeen wat ze had gedaan...laat ook maar lekker wegrotten...en dat geld al helemaal voor die idioot van een Charles Manson. Die had gvd nog niet eens "de klasse" om die moorden zelf te plegen...de loser.
Nou ja...ze zijn wel het schoolvoorbeeld waarom sekte-aanhangers de meest trieste variant zijn van "religieuzen".En ja ik vind het eigenlijk beledigend om dat soort debielen te categoriseren als religieuzen.
quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:06 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Hehehe als dat t enige tegen argument is waarmee je kunt komen!
Chapeau!
Nou ga jij lekker Charles Manson ophemelen, ga ik nog ff een Spliffy roken...
Oohnee ik blow al een jaar of 5 niet meer
Volgens mij zit ze nog steeds gevangen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:08 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik zag Leslie laatst in een interview op een veranda, die heeft geen spijt.
ja, in gevangenissen kan je ook interviewen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:21 schreef voyeur het volgende:
[..]
Volgens mij zit ze nog steeds gevangen.
Ah en het feit dat zij zo debiel is dat ze geen greintje spijt of twijfel toont, zelf nu nog vind jij wel om te lachen?quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:08 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik zag Leslie laatst in een interview op een veranda, die heeft geen spijt.
Bronquote:Van Houten remains housed in the California Institution for Women in Chino, along with Krenwinkel. Filmmaker John Waters has actively advocated for Van Houten's parole.[9][10]
Nou ja, bij veranda denk je al snel aan een leuk kek huisje natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja, in gevangenissen kan je ook interviewen.
Dus ze had spijt? Ik las juist dat ze geen spijt van haar daad had? Waar lees jij dat ze wel spijt had?quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:11 schreef voyeur het volgende:
Tragisch is het enige woord om dit te beschrjven. Susan Atkins heeft vanaf 71 vastgezeten. Ze was een modelgevangene die zicih inzette voor dakloze kinderen en kiinderen die dreigde te onstporen. Haar man heeft nog getracht om haar humanitair verlof te geven omdat ze toen al zo goed als dood was. Haar kind is haar ontnomen door de staat en ze heeft nooit geweten waar hij terechtgekomen is.
Ze heeft Manson betiteld als een psychopaat, maar heeft wel altijd de verantoordelijkheid genomen voor haar eigen acites en is na 38 jaar zitten in de gevangenis gestorven. Treurig.
Zonder per se vergevingsgezind te zijn of medelijden met ze te hebben, vind ik wel dat je je mag afvragen in hoeverre iemand nog een bedreiging is voor de samenleving. Manson zelf is nog steeds een gevaarlijke gek, maar die vrouwen die nog vast zitten? Ik denk het eigenlijk niet. Die hebben zich allang van Manson afgekeerd. Maar hoe dan ook is de kans dat ze ooit vrijkomen natuurlijk heel klein, gezien de gruweldaden van toen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:17 schreef Xenomaniac het volgende:
Grappig om te zien dat er een generatie (of 2) later zo vergevingsgezind over gedacht wordt, terwijl de wereld destijds geschockeerd was.
je denkt te feministisch. charlie had er weinig mee te maken. het waren de dames die op moordpad uitgingen. hoe zielig sommige hoeren nu ook jekkeren.quote:Op zaterdag 26 september 2009 00:38 schreef Jane het volgende:
[..]
Zonder per se vergevingsgezind te zijn of medelijden met ze te hebben, vind ik wel dat je je mag afvragen in hoeverre iemand nog een bedreiging is voor de samenleving. Manson zelf is nog steeds een gevaarlijke gek, maar die vrouwen die nog vast zitten? Ik denk het eigenlijk niet. Die hebben zich allang van Manson afgekeerd. Maar hoe dan ook is de kans dat ze ooit vrijkomen natuurlijk heel klein, gezien de gruweldaden van toen.
Ondertussen is trouwe aanhangster Sandra Good gewoon vrij en loopt Lynette Fromme nu inmiddels ook alweer een maand vrij rond. Fromme werd veroordeeld voor een poging tot een moordaanslag op President Ford en ontsnapte in 1987 nog uit de gevangenis om Manson te zien. Tevens zijn beide vrouwen zeer waarschijnlijk betrokken geweest bij een aantal andere moorden van de Manson Family, maar er is nooit genoeg bewijs geweest om ze te kunnen veroordelen.
Interview met Sandra Good:
En Squeaky Fromme:
Tja, wie zijn er 'enger'? Wat mij betreft die laatste twee.
En dat zeg ik nogmaals, zonder medelijden te hebben met wijlen Atkins, Van Houten en Krenwinkel.
Hij twittert er anders wel vrolijk op los:quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Vind ik ook. Die kleine mafkees is immers zo geïnstitutionaliseerd dat ie buiten binnen de kortste keren ook het loodje legt.
quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:43 schreef Copycat het volgende:
De vrouw die Sharon Tate en haar ongeboren kind met enorm veel messteken om het leven bracht en in de gevangenis opnieuw geboren werd.
quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je denkt te feministisch. charlie had er weinig mee te maken. het waren de dames die op moordpad uitgingen. hoe zielig sommige hoeren nu ook jekkeren.
prima idee, als ze jou daarvoor in haar plaats 15 jaar wegstoppen in een of ander hol met een wekelijkse dosis shocktherapie heeft het helemaal mijn zegen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:44 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch, tietkanker..
Maar goed, jammer dat ze dood is.
Ik vind dat Manson wel eens vrijgelaten mag worden.
Treft dat even:quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:51 schreef laforest het volgende:
[..]
Ok dan mogen ze de vader van dat kind ook wel even in de bak gooien, die veroordeelde en voorvluchtige Joodse pedofiel Polanski.
Je wens is verhoord. Polanski is gisteren in Zwitserland opgepakt.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:51 schreef laforest het volgende:
[..]
Maar die mag lekker vrij rondlopen en Manson die nooit iemand heeft vermoord mag in de bak zitten omdat het een gevalletje klassenjustitie is. Heb je geld? Mag je lekker vrij rondlopen, ben je arm? Mag je lekker de bak in, ook als je onschuldig bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |