abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73094535
Lubbers pleitte onlangs voor het toelaten van meer immigranten in NL om zo de oplopende kosten van de vergrijzing tegen te gaan. Dit staat in schril contrast met de kosten van immigratie die volgens Wilders e.a. vele malen hoger zijn dan de opbrengsten (bijv. het onderzoek van Elsevier).

Nu lijkt mij dit de ideale situatie om uit te rekenen wat een immigrant kost en opbrengt. Dan is er eindelijk duidelijkheid of het zin heeft om migranten naar NL te halen (met als doel geld te verdienen voor NL) of dat migranten alleen maar geld kosten en dat het dus geen zin heeft om migranten naar NL te halen om geld te verdienen.

Dus als Lubbers zo zeker is dat migranten geld opleveren waarom zou je dan nog tegen een onderzoek zijn dat dit kan bevestigen of ontkrachten?
  vrijdag 25 september 2009 @ 11:05:22 #2
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_73094592
Heeft Lubbers niks beters te doen.? Wat vrouwen in de kont knijpen bijvoorbeeld.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_73094649
Het beste zou zijn om een volksraadpleging te houden of dit wenselijk is.

En indien dat het geval is (zou best kunnen toch?) dan dient het volk een stem te hebben waar die immigranten vandaan moeten komen. We hebben bijvoorbeeld meer behoefte aan mensen uit Noord-Afrika en het Midden-Oosten en minder behoefte aan Aziaten.
pi_73094689
Als Nederland een systeem zoals veel andere landen (Canada, Australie etc.) zou nemen, waarbij immigranten wat moeten opleveren voor het land (lees: opleiding, baan, etc.), dan heb je er wat aan.
Echter, nu komt de meeste migratie door het aantrouwen van laagopgeleiden-uit-het-thuisland door de nabestaanden van de originele gastarbeiders, of door asielzoekers, en dat zijn vrijwel uitsluitend mensen die nooit wat gaan opleveren.
censuur :O
pi_73094748
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:03 schreef kakner2 het volgende:
Lubbers pleitte onlangs voor het toelaten van meer immigranten in NL om zo de oplopende kosten van de vergrijzing tegen te gaan. Dit staat in schril contrast met de kosten van immigratie die volgens Wilders e.a. vele malen hoger zijn dan de opbrengsten (bijv. het onderzoek van Elsevier).

Nu lijkt mij dit de ideale situatie om uit te rekenen wat een immigrant kost en opbrengt. Dan is er eindelijk duidelijkheid of het zin heeft om migranten naar NL te halen (met als doel geld te verdienen voor NL) of dat migranten alleen maar geld kosten en dat het dus geen zin heeft om migranten naar NL te halen om geld te verdienen.

Dus als Lubbers zo zeker is dat migranten geld opleveren waarom zou je dan nog tegen een onderzoek zijn dat dit kan bevestigen of ontkrachten?
Het lijkt mij vrij stupide om op basis van de kosten van de recente immigratie, die voornamelijk ongeschoolden voor kutwerk betrof, te stellen dat meer immigranten altijd geld kosten. Wat arbeidsmigratie betreft zou je best eisen kunnen stellen aan de migranten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_73094875
quote:
Instituut bekijkt kosten-baten van immigratie

UTRECHT - Het Instituut voor Multiculturele Ontwikkeling Forum in Utrecht gaat een kosten-baten analyse van de immigratie in Nederland maken. Een woordvoerder van het instituut bevestigt vrijdag een bericht daarover in dagblad Trouw.

Het instituut stelt dat de feiten op tafel moeten komen om een goede discussie te kunnen voeren over het immigratievraagstuk. Hoogleraar economie Peter Nijkamp van de Vrije Universiteit in Amsterdam is bij het onderzoek betrokken. Nijkamp bestudeerde eerder al soortgelijke kosten-batenanalyses in het buitenland.

Forum wil zich naar eigen zeggen niet in de politieke discussie over immigratie mengen. Ook is de analyse niet bedoeld als antwoord op de vragen van de PVV over de kosten van de immigratie in Nederland.
Wat zou dat onderzoek eigenlijk kosten?
pi_73094882
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:16 schreef Frutsel het volgende:

[..]

vast geen 200 miljard, zoals de kosten van immigratie
pi_73095394
Laten we inderdaad leren van het verleden.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_73096055
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:16 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Lekker onafhankelijk ook
De uitslag is al bekend.
pi_73096389
Hangt natuurlijk af van het type immigrant die je binnenhaalt. Wanneer de beroepsbevolking wordt uitgebreid met immigranten, dan is dat wmb een goede zet. Het zijn nu relatief weinig schouders die de enorme kosten van de AOW (babyboomers) moeten betalen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_73096949
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:12 schreef KoosVogels het volgende:
Hangt natuurlijk af van het type immigrant die je binnenhaalt. Wanneer de beroepsbevolking wordt uitgebreid met immigranten, dan is dat wmb een goede zet. Het zijn nu relatief weinig schouders die de enorme kosten van de AOW (babyboomers) moeten betalen.
Men moet Nederland aantrekkelijk maken voor hoogopgeleiden immigranten en onmogelijk maken voor gelukzoekers.

Waarom is dit zo moeilijk? Waarom zijn we hier 15 jaar geleden al niet mee gestart?
  vrijdag 25 september 2009 @ 12:34:27 #12
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_73096961
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:07 schreef bluespice het volgende:
We hebben bijvoorbeeld meer behoefte aan mensen uit Noord-Afrika en het Midden-Oosten en minder behoefte aan Aziaten.
Asjeblief niet. We hebben al genoeg Noord-Afrikanen, en of die nou allemaal zoveel positiefs bijdragen......
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 25 september 2009 @ 12:36:34 #13
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_73097012
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Als Nederland een systeem zoals veel andere landen (Canada, Australie etc.) zou nemen, waarbij immigranten wat moeten opleveren voor het land (lees: opleiding, baan, etc.), dan heb je er wat aan.
Echter, nu komt de meeste migratie door het aantrouwen van laagopgeleiden-uit-het-thuisland door de nabestaanden van de originele gastarbeiders, of door asielzoekers, en dat zijn vrijwel uitsluitend mensen die nooit wat gaan opleveren.
dat dus
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_73097779
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:33 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Men moet Nederland aantrekkelijk maken voor hoogopgeleiden immigranten en onmogelijk maken voor gelukzoekers.

Waarom is dit zo moeilijk? Waarom zijn we hier 15 jaar geleden al niet mee gestart?
Hoe wou je hoogopgeleide immigranten dan noemen, ellendezoekers?
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:07:02 #15
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_73097797
Wat een eikel die Lubbers
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:09:38 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73097859
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Gelukbrengers
In veel landen zijn immigranten daardoor erg welkom.
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:21:47 #17
3542 Gia
User under construction
pi_73098171
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Inderdaad. Daarbij heb je dan ook nog smakken kinderbijslag en AOW die het land uitgaan. Velen die na 10 jaar werken in Nederland in de WAO terecht zijn gekomen. Anderen die weigeren in te burgeren en daardoor banen verliezen en in de bijstand belanden.

Ik denk dat je, per immigrant, negatief uitkomt als je de plussen en minnen tegen elkaar weg gaat strepen.

Gewoon maatregelen nemen om dat geld hier te houden, of in elk geval binnen Europa.
En geen immigranten erbij. Ook niet in het kader van gezinshereniging na uithuwelijking.
Zeker geen bijstand mogelijk maken in het buitenland, wat nu, soms wel voorkomt.
pi_73098185
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:09 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Gelukbrengers
Ik zou me niet echt welkom voelen in een land waarin een groot deel van de inwoners de buitenlanders eruit wil trappen.
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:23:12 #19
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_73098208
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:09 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Gelukbrengers
er zijn hier genoeg hoogopgeleiden die vanwege gezeur met diploma's taxichauffeur of vuilnisman zijn.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:24:36 #20
3542 Gia
User under construction
pi_73098252
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik zou me niet echt welkom voelen in een land waarin een groot deel van de inwoners de buitenlanders eruit wil trappen.
Niemand wil alle buitenlanders eruit trappen.
Alleen de criminele buitenlanders en dat is terecht.
pi_73098305
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. Daarbij heb je dan ook nog smakken kinderbijslag en AOW die het land uitgaan. Velen die na 10 jaar werken in Nederland in de WAO terecht zijn gekomen. Anderen die weigeren in te burgeren en daardoor banen verliezen en in de bijstand belanden.

Ik denk dat je, per immigrant, negatief uitkomt als je de plussen en minnen tegen elkaar weg gaat strepen.

Gewoon maatregelen nemen om dat geld hier te houden, of in elk geval binnen Europa.
En geen immigranten erbij. Ook niet in het kader van gezinshereniging na uithuwelijking.
Zeker geen bijstand mogelijk maken in het buitenland, wat nu, soms wel voorkomt.
Ik ken genoeg hoger opgeleiden die in Nederland b.v. onderzoek doen en die het klootjesvolk een middelvinger geven met hun inburgeren, Nederlands leren en meer van dat soort onzin. Types als Verdonk (toen ze nog minister was) en Wilders zijn uitermate geschikt om migranten die een significante bijdrage kunnen leveren aan Nederland buiten de deur te houden.
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:29:26 #22
798 voyeur
bemoeit zich
pi_73098385
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:24 schreef Gia het volgende:

[..]

He, een topic als dit is niet compleet zonder Wilders, maar hij pleit toch voor uitzetting van alle moslims?
Here we are now, entertain us.
pi_73098421
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Tuurlijk Gia, lul het maar weer recht.
pi_73098528
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:29 schreef voyeur het volgende:

[..]

He, een topic als dit is niet compleet zonder Wilders, maar hij pleit toch voor uitzetting van alle moslims?
Niet alleen voyeuristisch gluren maar je oren ook gebruiken, echt, scheelt een hoop en het is gratis.
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:37:33 #25
3542 Gia
User under construction
pi_73098627
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:29 schreef voyeur het volgende:

[..]

Echt waar?

Kun je daar een bron van geven?
pi_73098698
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Minister Eberhard van der Laan heeft niet voor niets gesteld dat 'voortdurende immigratie de spankracht te boven gaat.’
En Tofik Dibi stelde onlangs dat er in Marokko een beeld heerst van Nederland als een Utopia waar heel gemakkelijk uitkeringen te verkrijgen zijn. Dit wordt nog eens versterkt door vakantie vierende Nederlandse Marokkanen.

Met andere woorden is binnen de politiek de blik niet enkel eenzijdig meer. Daarmee is nog niets veranderd, overigens.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:41:30 #27
3542 Gia
User under construction
pi_73098745
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tuurlijk Gia, lul het maar weer recht.
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=788&Itemid=139

Hier de speerpunten van de PVV, wijs jij maar aan waar staat dat alle buitenlanders eruit moeten.
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:48:36 #28
3647 B.R.Oekhoest
pi_73098945
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Carrierezoekers. En nee, niet op zoek naar het snelle blingblingwereldje.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_73099047
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Carrierezoekers. En nee, niet op zoek naar het snelle blingblingwereldje.
Carrière en 'blingbling' zijn beiden gewoon vormen van status. Het relevante onderscheid lijkt me eerder de kans van slagen om op legale wijze die status te bereiken.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:12:14 #30
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73099523
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, zolang de overheid klaarstaat met zakken geld, nemen ze dat op de koop toe...
pi_73099694
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Tsja, zolang de overheid klaarstaat met zakken geld, nemen ze dat op de koop toe...
Alsof dat schijntje wat je eventueel van de overheid zou krijgen ook maar iets voorstelt voor een hoger opgeleide immigrant.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:29:41 #32
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73099957
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Alsof dat schijntje wat je eventueel van de overheid zou krijgen ook maar iets voorstelt voor een hoger opgeleide immigrant.
De hoger opgeleiden zijn dan ook niet de mensen die zich niet welkom hoeven te voelen! Maar de hoger opgeleiden zijn over het algemeen dan ook Westerse buitenlanders.
pi_73100473
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:29 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De hoger opgeleiden zijn dan ook niet de mensen die zich niet welkom hoeven te voelen! Maar de hoger opgeleiden zijn over het algemeen dan ook Westerse buitenlanders.
Het hele punt is nu juist dat de aanpassen of oprotten mentaliteit van Wilders en co de hoger opgeleiden ook 'afschrikt'.
pi_73101468
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het hele punt is nu juist dat de aanpassen of oprotten mentaliteit van Wilders en co de hoger opgeleiden ook 'afschrikt'.
Sowieso trekken hoogopgeleiden veel vaker naar de Verenigde Staten, is het aandeel ongeschoolden dat naar Europa vertrekt nog vele malen groter en is het vooral het systeem in Europa zelf dat voor immigranten onaantrekkelijk is.
Google maar eens op blue card (hoewel je met het trekken van de Wilders-kaart je het wat gemakkelijker vanaf kan brengen).
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_73101752
quote:

[..]

Gek is dat, vele anderen die ik ken en mij heeft het niet afgeschrikt. Dus ik weet niet over wie je het hebt.
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:37:16 #36
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73101996
quote:

[..]

Het belastingklimaat zal eerder een probleem zijn... Ik heb genoeg hoger opgeleiden in Nederland ontmoet, en die laten zich echt niet afschrikken door Wilders. Sowieso, Wilders zit in de oppositie en heeft niets te zeggen.
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:37:47 #37
798 voyeur
bemoeit zich
pi_73102007
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:33 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Niet alleen voyeuristisch gluren maar je oren ook gebruiken, echt, scheelt een hoop en het is gratis.
Laat ik nou gewoon het nieuws volgen. DEN HAAG - Alle moslims die zich in Europa schuldig maken aan criminaliteit, over de jihad of de sharia nadenken moeten worden uitgezet en raken hun Europese nationaliteit kwijt. Bovendien mogen er geen moslims meer naar Europa immigreren.

Volgens Wilders gaat het om tientallen miljoenen mensen.

Los van zijn voorstel tot gedachtenpolitie is dit is nagenoeg de hele moslim populatie van Europa. Do the math.
pi_73102054
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het belastingklimaat zal eerder een probleem zijn... Ik heb genoeg hoger opgeleiden in Nederland ontmoet, en die laten zich echt niet afschrikken door Wilders. Sowieso, Wilders zit in de oppositie en heeft niets te zeggen.
Niet direct door Wilders, aangezien die nog niet echt in staat is regeltjes te maken. Wel door het beleid van het voorproefje op Wilders, rechtdoorzee Rita.
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:40:56 #39
798 voyeur
bemoeit zich
pi_73102107
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Gek is dat, vele anderen die ik ken en mij heeft het niet afgeschrikt. Dus ik weet niet over wie je het hebt.
Mogelijk ben je niet hoger opgeleid?
pi_73102185
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Laat S de gehele set van potentiële hoogopgeleide immigranten zijn, S1 de subset van S die toch naar Nederland komt en S2 de set die afhaakt. Dan is de relevante vraag met betrekking tot het beleid dat b.v. Verdonk heeft gevoerd en dat Wilders wil voeren de vraag wat de relatieve invloed van dat beleid is op de verhouding S1:S. Dat jij en anderen hierheen zijn gekomen zegt niet zo veel. Daarnaast heb ik niet het idee dat je hier pas woont.
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:44:16 #41
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73102203
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:37 schreef voyeur het volgende:

[..]

Laat ik nou gewoon het nieuws volgen. DEN HAAG - Alle moslims die zich in Europa schuldig maken aan criminaliteit, over de jihad of de sharia nadenken moeten worden uitgezet en raken hun Europese nationaliteit kwijt. Bovendien mogen er geen moslims meer naar Europa immigreren.

Volgens Wilders gaat het om tientallen miljoenen mensen.

Los van zijn voorstel tot gedachtenpolitie is dit is nagenoeg de hele moslim populatie van Europa. Do the math.
En het probleem is? Nu de resterende gelovigen nog
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Niet direct door Wilders, aangezien die nog niet echt in staat is regeltjes te maken. Wel door het beleid van het voorproefje op Wilders, rechtdoorzee Rita.
Als hoger opgeleide zou ik liever naar een land verhuizen waar geen tienduizenden gelukszoekende asielzoekers en illegalen naar toe komen dan waar dat wel het geval is.
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:45:45 #42
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73102254
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Laat S de gehele set van potentiële hoogopgeleide immigranten zijn, S1 de subset van S die toch naar Nederland komt en S2 de set die afhaakt. Dan is de relevante vraag met betrekking tot het beleid dat b.v. Verdonk heeft gevoerd en dat Wilders wil voeren de vraag wat de relatieve invloed van dat beleid is op de verhouding S1:S. Dat jij en anderen hierheen zijn gekomen zegt niet zo veel. Daarnaast heb ik niet het idee dat je hier pas woont.
Je vergeet S3, de subset van hoger opgeleiden die niet naar een land-vol-nietsnutten willen, maar wel naar een land waar je zelf wat mag bereiken.
O wacht, S3 vertrekt toch wel naar de VS...
pi_73102327
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:45 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je vergeet S3, de subset van hoger opgeleiden die niet naar een land-vol-nietsnutten willen, maar wel naar een land waar je zelf wat mag bereiken.
O wacht, S3 vertrekt toch wel naar de VS...
Nee die vergeet ik helemaal niet, die zijn alleen niet relevant in deze context. Bovendien zou dat niet S3 zijn, maar een toename van de omvang van S betekenen. Daar gaat Wilders ook helemaal niets aan doen, dat valt niet zo best bij z'n achterban. De 'graaiers' aanpakken scoort veel beter.
pi_73102345
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:40 schreef voyeur het volgende:

[..]

Daarom zit jij dan ook bij mij op de bagagedrager sinds dat je geworpen bent.
pi_73102520
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee die vergeet ik helemaal niet, die zijn alleen niet relevant in deze context. Bovendien zou dat niet S3 zijn, maar een toename van de omvang van S betekenen. Daar gaat Wilders ook helemaal niets aan doen, dat valt niet zo best bij z'n achterban. De 'graaiers' aanpakken scoort veel beter.
Natuurlijk scoort het vele malen beter om graaiers aan te pakken en de netto betalers pamperen en met rust te te laten of je moet de illusie hebben dat geld aan bomen groeit.
pi_73102736
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:57 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Natuurlijk scoort het vele malen beter om graaiers aan te pakken en de netto betalers pamperen en met rust te te laten of je moet de illusie hebben dat geld aan bomen groeit.
Met 'graaiers' bedoel ik natuurlijk de mensen die in absolute zin de grootste netto betalers zijn. Dat is natuurlijk maar een marginale groep kiezers in tegenstelling tot de afgunstige middenklasse die Wilders moet zijn te pamperen. Die verschuiving naar links is de laatste tijd vrij duidelijk te zien bij Wilders. Zijn achterban zit dan ook helemaal niet te wachten op 'rechtse economische maatregelen' als de afschaffing van het minimumloon.
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:35:17 #47
3647 B.R.Oekhoest
pi_73103498
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Carrière en 'blingbling' zijn beiden gewoon vormen van status. Het relevante onderscheid lijkt me eerder de kans van slagen om op legale wijze die status te bereiken.
Ik bedoel: gekwalificeerde, gemotiveerde immigranten die bewust voor Nederland kiezen omdat het een land is met een goede levenskwaliteit waar je goed kunt werken en wonen.
  zaterdag 26 september 2009 @ 17:40:27 #48
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_73128999
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_73134704
Welke bedrijven in Nederland willen een hoog opgeleide immigrant in dienst ?

Ik heb nog NOOIT een vacature gezien met:

Gezocht:

Medewerker/Directeur/Manager/Adviseur/Coordinator etc. etc.

Profiel:

U bent hoogopgeleid en naar Nederland geemigreerd.

Dus:

Laat Nederland s.v.p. niet verloederen en VerLUBBEREN.
pi_73135043
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Maar de hoger opgeleiden zijn over het algemeen dan ook Westerse buitenlanders.
Dat is een verhaal van 25 jaar geleden.
De meeste universitair geschoolde migranten komen anno 2009 uit Oost-Europa.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_73135074
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:20 schreef Bankfurt het volgende:
Welke bedrijven in Nederland willen een hoog opgeleide immigrant in dienst ?
Bij de meeste internationale bedrijven werken grote aantallen hoger opgeleiden immigranten.
Bij bedrijven als Shell of Philips praat je voor de hogere functies al gauw over 30-40%.
Dergelijke bedrijven streven juist bewust naar een gemengde populatie.

[ Bericht 4% gewijzigd door FeestNummer op 26-09-2009 21:42:31 ]
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_73135175
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:35 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Niet in mijn ervaring...
pi_73135841
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Niet in mijn ervaring...
Er stond een paar maanden geleden artikeltje over in de Metro of de Spits, ik weet niet meer welke van de twee.
Daarin stond dat de populatie aan buitenlandse universtair geschoolde immigranten razendsnel veranderd is. Het aantal Amerikanen en West-Europeanen is enorm gedaald, Oost Europeanen en in mindere mate Aziaten beheersen inmiddels de markt. De voornaamste reden die genoemd werd was dat Oost-Europese immigranten tegen een gewoon Nederlands salaris te krijgen zijn, terwijl Amerikanen en West Europeanen peperdure expat condities gewend zijn.

Overigens kan je indruk liggen aan de branch liggen waarin je werkzaam bent. Vooral in technische beroepen en ICT etc. zie je tegenwoordig grote aantallen Oost-Europesche hoger opgeleiden (Joegoslavie, Rusland, Wit-Rusland, etc.) En genoemde sectoren zijn juist de sectoren waar grote aantallen hoog opgeleide migranten werkzaam zijn omdat daar nauwelijks Nederlands personeel te krijgen is.
pi_73135918
laten we alle babyboomers op hun 74e een spuitje geven, probleem opgelost, dan hebben we ook weer ons geld terug.
pi_73135925
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:35 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Jij gaat me toch niet vertellen dat al die dronken Polen en Russen die ik op het platteland tegenkom

universitair geschoolde migranten zijn ??????
pi_73136096
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 22:14 schreef Bankfurt het volgende:
Jij gaat me toch niet vertellen dat al die dronken Polen en Russen die ik op het platteland tegenkom

universitair geschoolde migranten zijn ??????
Met jouw redenering kan ik ook concluderen dat iedere Nederlander een domme, ongeschoolde tokkie is, immers als je in het weekend een voetbalwedstrijd bezoekt struikel je over dergelijke Nederlandse exemplaren.

Dat er ook grote aantallen ongeschoolde beschonken Poolse landarbeiders en pseudo-bouwvakkers rondlopen, zegt niets over de samenstelling van de populatie hoog geschoolde immigranten. Ga bijv. eens bij de research van Shell of Philips kijken of bij een gemiddeld ICT-bedrijf.

Dezelfde ongenuanceerde onzin lees je ook over asielzoekers die allemaal ongeschoold zouden zijn. In werkelijkheid is de gemiddelde Somalische asielzoeker analfabeet, de gemiddelde Iraanse asielzoeker middelbaar of hoger opgeleid.
  zondag 27 september 2009 @ 05:07:02 #57
798 voyeur
bemoeit zich
pi_73141112
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Daarom zit jij dan ook bij mij op de bagagedrager sinds dat je geworpen bent.
Pardon? Ik zit niet graag achterop en ben aanmerkelijk ouder dan jij dus het lijkt me stug.
Grote aantallen Turken die hier een academische opleiding gevolgd hebben (da's dus hoger dan jouw VMBO) gaan terug naar hun eigen land omdat ze zich gediscrimeerd voelen. Dat heet een brain drain (staat vast in je woordenboek).
pi_73141378
quote:
Op zondag 27 september 2009 05:07 schreef voyeur het volgende:

[..]

Pardon? Ik zit niet graag achterop en ben aanmerkelijk ouder dan jij dus het lijkt me stug.
Yep, je bent een ouwe lul die nog nat is achter de oren.
quote:
Grote aantallen Turken die hier een academische opleiding gevolgd hebben (da's dus hoger dan jouw VMBO) gaan terug naar hun eigen land omdat ze zich gediscrimeerd voelen.
Nogal een aannames heb jij over mijn opleiding.

Maargoed, vervolgens kruipen ze op hun blote knietjes terug naar NL daar het in hun land van melk en honing toch het gras niet groener is als dat ze dachten in hun natte dromen want de corruptie, discriminatie, slechte mensenrechten en bureaucratie tiert daar nogal in overvloed en is aan de orde van de dag.

Geloof jij maar in je eigen sprookjes, dan kom je er wel sukkel.
quote:
Dat heet een brain drain (staat vast in je woordenboek).
Wat in mijn woordenboek staat zal jij in je hele leven niet bij elkaar kunnen gluren al zou je 300 jaar worden ziel.
pi_73141432
Nog meer mensen hier naartoe halen om de vergrijzing tegen te gaan? Maar die vergrijzen op de duur toch ook weer? Wat is de oplossing daarvoor? Nóg meer mensen hier naartoe halen? Gaan we Noordzee inpolderen ofzo?
pi_73143564
quote:
Op zondag 27 september 2009 08:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Nog meer mensen hier naartoe halen om de vergrijzing tegen te gaan? Maar die vergrijzen op de duur toch ook weer? Wat is de oplossing daarvoor? Nóg meer mensen hier naartoe halen? Gaan we Noordzee inpolderen ofzo?
Door de vergrijzing zal de bevolking zonder immigratie fors gaan inkrimpen. Sinds de jaren '70 ligt het geboortecijfer op 1,5, dat betekent dat iedere generatie 25% kleiner wordt dan de vorige. Als je dat een eeuw volhoudt (4 generaties) is er een krimp van 70% (3/4*3/4*3/4*3/4). Daarnaast is er ook nog eens een hoge jaarlijkse emigratie van vooral jonge, hoog opgeleiden, die het vergrijzingsprobleem nog verder verergert. Kortom immigratie leidt bij het huidige geboortecijfer hooguit tot een iets minder snelle inkrimping van de bevolking zodat de economie niet in een keer als een kaartenhuis in elkaar stort.

Wat het economische aspect: er is op dit moment een staatsschuld van 300 miljard en een hypotheekschuld van 600 miljard, samen 900 miljard. Dat is bijna 60.000 euro per hoofd van de bevolking, van baby tot 100-jarige en dat is zelfs hoger dan in de VS. Hoe denk je dat dat ooit afgelost gaat worden als de werkende bevolking gaat inkrimpen en tegelijk de kosten van de vergrijzing (AOW, gezondheidszorg, AWBZ, pensioenen) gaan exploderen? Hoog opgeleide immigranten (die geld opleveren) zullen dringend nodig zijn om een totaal bankroet te voorkomen. De vraag is zo meteen dan ook niet of die immigranten hier naar toe mogen komen, maar of ze wel hier naar toe willen komen. Minder failliete landen zouden voor hoog opgeleiden wel eens aantrekkelijker kunnen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door FeestNummer op 27-09-2009 12:06:34 ]
pi_73151173
quote:
Op zondag 27 september 2009 11:46 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Door de vergrijzing zal de bevolking zonder immigratie fors gaan inkrimpen. Sinds de jaren '70 ligt het geboortecijfer op 1,5, dat betekent dat iedere generatie 25% kleiner wordt dan de vorige. Als je dat een eeuw volhoudt (4 generaties) is er een krimp van 70% (3/4*3/4*3/4*3/4). Daarnaast is er ook nog eens een hoge jaarlijkse emigratie van vooral jonge, hoog opgeleiden, die het vergrijzingsprobleem nog verder verergert. Kortom immigratie leidt bij het huidige geboortecijfer hooguit tot een iets minder snelle inkrimping van de bevolking zodat de economie niet in een keer als een kaartenhuis in elkaar stort.
Voorlopig groeit de bevolking toch alleen maar?
quote:
Wat het economische aspect: er is op dit moment een staatsschuld van 300 miljard en een hypotheekschuld van 600 miljard, samen 900 miljard. Dat is bijna 60.000 euro per hoofd van de bevolking, van baby tot 100-jarige en dat is zelfs hoger dan in de VS. Hoe denk je dat dat ooit afgelost gaat worden als de werkende bevolking gaat inkrimpen en tegelijk de kosten van de vergrijzing (AOW, gezondheidszorg, AWBZ, pensioenen) gaan exploderen? Hoog opgeleide immigranten (die geld opleveren) zullen dringend nodig zijn om een totaal bankroet te voorkomen. De vraag is zo meteen dan ook niet of die immigranten hier naar toe mogen komen, maar of ze wel hier naar toe willen komen. Minder failliete landen zouden voor hoog opgeleiden wel eens aantrekkelijker kunnen zijn.
De extra kosten zijn idd. een pfobleem, maar wel van zeer tijdelijke aard. Overigens hebben zeer veel mensen zelf gespaard voor hun pensioen, en me dunkt dat als het probleem van de staatsschuld zo urgent is, dat er wel wat eerder met aflossen begonnen had kunnen worden. We hadden dus eigenlijk geen geld voor de betuwelijn, de JSF en ongelimiteerde hypotheekrenteaftrek.
Natuurlijk lost dat niet het hele probleem op, maar ieder miljardje dat wordt afgelost, daar betaal je geen rente over. Zo zou ik het doen, maar ja, dat is mss. mijn Calvinistische aard..
pi_73159889
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:36 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Bij de meeste internationale bedrijven werken grote aantallen hoger opgeleiden immigranten.
Bij bedrijven als Shell of Philips praat je voor de hogere functies al gauw over 30-40%.
Dergelijke bedrijven streven juist bewust naar een gemengde populatie.
Oh ja ? uit Oost-Europa en Azie ?????????/

Laaaaaaat me niet lachen

[ Bericht 13% gewijzigd door Bankfurt op 27-09-2009 21:02:13 ]
pi_73173372
quote:
Op zondag 27 september 2009 11:46 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Elk jaar neemt de bevolking nog toe in NL. We zitten op 16 miljoen ipv 13 miljoen in de jaren 70. Een van de redenen daarvoor zijn de allochtonen die gemiddeld meer kinderen krijgen dan nederlanders (dit is meerdere malen onderzocht).

Je wil nu dus een economisch probleem oplossen door meer immigranten binnen te halen waarvan jij denkt dat deze, in tegenstelling tot immigranten uit de jaren 70, opeens wel veel geld opbrengen
pi_73174051
quote:
Op maandag 28 september 2009 09:53 schreef kakner2 het volgende:

[..]

Elk jaar neemt de bevolking nog toe in NL. We zitten op 16 miljoen ipv 13 miljoen in de jaren 70. Een van de redenen daarvoor zijn de allochtonen die gemiddeld meer kinderen krijgen dan nederlanders (dit is meerdere malen onderzocht).

Je wil nu dus een economisch probleem oplossen door meer immigranten binnen te halen waarvan jij denkt dat deze, in tegenstelling tot immigranten uit de jaren 70, opeens wel veel geld opbrengen
En daarbij is het een negatieve spiraal want zolang het idiote omslagstelsel bestaat moeten er altijd meer mensen werken dan in achter de geraniums zitten, op die manier mag je NOOIT een krimpende bevolking hebben en kan je op den duur je kont helemaal niet meer keren in dit land. Beter om gewoon per individu je eigen aow te laten sparen net als bij je pensioen, dan is het ook geen probleem als de bevolking krimpt.

Een eeuwig groeiende bevolking, echt wtf dachten ze toen ze het omslagstelsel bedachten!
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 28 september 2009 @ 14:54:18 #65
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73180446
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:40 schreef voyeur het volgende:

[..]

Ze schijnt een doctorandus titel te hebben.

Ik geloofde m'n ogen ook niet hoor.
Intelligent, but fucked up.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')