Niet echt nee.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:48 schreef SkyChat het volgende:
Volgens mij ben jij degene die het internet iets te serieus neemt.
Nee, ik bedoel te zeggen dat ze er onveilig mee omgaan zonder te beseffen dat het echt geen goed idee is. Met als resultaat dat ze vroeg of laat bedrogen uit komen en dan uit hun slof vliegen omdat ze verwacht hadden dat het allemaal veilig en serieus zou zijn.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:50 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Erm, volgens mij bedoel jij dat mensen het internet noujuist NIET serieus nemen en er onveilig mee omgaan.
Mjah, opzich een goede en serieuze klacht.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:54 schreef ehqo. het volgende:
Gaat dit nog specifiek ergens over? Ik heb geen zin om me in te lezen als het er allemaal toch niet toe doet.
Ik bedoel meer: 'is dit naar aanleiding van iets?'quote:Op donderdag 24 september 2009 20:54 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Mjah, opzich een goede en serieuze klacht.
Helaas zijn een stel josti's het topic aan het verkloten.
Ik maak mij zo ontzettend druk wat mensen in mijn topic posten op het forum van FoK!.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:54 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Mjah, opzich een goede en serieuze klacht.
Helaas zijn een stel josti's het topic aan het verkloten.
Ik leef met je meequote:Op donderdag 24 september 2009 20:56 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ik maak mij zo ontzettend druk wat mensen in mijn topic posten op het forum van FoK!.
Goed punt. Dit is me ook al een paar maal opgevallen. Het probleem is dat deze sociale controle op internet nare gevolgen kan hebben als bijvoorbeeld jouw profiel gehacked word en een of andere Jan Lul besluit je pagina vol te plakken met belastend materiaal. De mensen in je 'vrienden kring' zijn vaak niet of nauwelijks op de hoogte van het feit dat dit kan gebeuren en nemen al die onzinnige posts dan ook onterecht serieus. Met alle nare gevolgen van dien.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:00 schreef NoShitSherlock het volgende:
Internet is trouwens ook een mooi voorbeeld van hoe mensen zijn als de sociale controle weg valt en ze anoniem zijn. Overal wordt over geklaagd en mensen zeggen gewoon keihard hun mening over alles.
En op hyves waar de sociale controle zeer groot is is dat juist weer geheel andersom. Dan is het juist een gigantisch geslijm en geglibber met allerei leuke berichtjes.
Dit vind ik best een interessant fenomeen van internet.
Ik denk dat dit inderdaad niet lang gaat duren. Over een jaar of vijf al vrees ik.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:04 schreef ehqo. het volgende:
Die mensen leven bij de gratie van internetanonimiteit. Ergens heeft het iets romantisch want als je het mij vraagt is die anonimiteit nog maar een kort leven beschoren.
Over dertig jaar is het:
"Weet je nog? Toen je ongebreideld kon tieren en kankeren op van alles en nog wat op het internet, omdat toch niemand wist wie het precies zei?"
-"Oh ja, toen je nog schaamteloos tubgirl kon posten."
Tsjah je weet maar nooit.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:06 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Ik denk dat dit inderdaad niet lang gaat duren. Over een jaar of vijf al vrees ik.
Door je IP adres met naam en adres zichtbaar te maken in je profiel ofzo.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:07 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Tsjah je weet maar nooit.
Ik denk noujuist van niet. Hoe kan je de anonimiteit weghalen op internet dan? (Bijvoorbeeld op Fok!)
Ohzo. Tsjah, wie weet. Met deze betuttelende overheid en de EU-wetgeving zie ik zoiets inderdaad ook nog weleens gebeuren.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:08 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Door je IP adres met naam en adres zichtbaar te maken in je profiel ofzo.
Ik denk dat het helemaal niet zo gek bedacht is als je paspoort tevens een soort 'onlineID' wordt waar je niet omheen kan. Als ik al die programma's op Discovery enzo ook maar een beetje voor waar aanneem is alles straks één groot netwerk, dat kan alleen maar werken als er een transparante gebruikersdatabase is, denk ik. Althans, het lijkt me sterk dat je straks deelneemt aan een infrastructuurnetwerk en er ineens staat dat ene 'Penisbaard' achter je rijdt.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:07 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Tsjah je weet maar nooit.
Ik denk noujuist van niet. Hoe kan je de anonimiteit weghalen op internet dan? (Bijvoorbeeld op Fok!)
Lamonquote:Op donderdag 24 september 2009 20:56 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ik maak mij zo ontzettend druk wat mensen in mijn topic posten op het forum van FoK!.
Tegen die tijd zorg ik wel voor een draadloze verbinding (dongel oid) of ik surf illegaal mee op het netwerk van de buren.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:09 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Ohzo. Tsjah, wie weet. Met deze betuttelende overheid en de EU-wetgeving zie ik zoiets inderdaad ook nog weleens gebeuren.
Je moet niet raar opkijken als je straks niet eens het internet op kan zonder je identiteit te gebruiken.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:17 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Tegen die tijd zorg ik wel voor een draadloze verbinding (dongel oid) of ik surf illegaal mee op het netwerk van de buren.
Voor absolute controle is dat wellicht wel de beste oplossing. Ik bedenk me net ook dat de enige manier waarop dit te handhaven is, is door de controle apparatuur/software rechtstreeks bij je ISP te installeren. Hierdoor hebben proxies geen zin en kan alles gelogged worden zodra het je huis uit komt. Het enige obstakel hier is een gedeelde verbinding met meerdere mensen in je huis.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:19 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Je moet niet raar opkijken als je straks niet eens het internet op kan zonder je identiteit te gebruiken.
Dat is wellicht een betere verwoording ja. Doch het resultaat is hetzelfde.quote:Op donderdag 24 september 2009 22:13 schreef CaptainCookie het volgende:
Dit heeft alleen niks met het serieus nemen te maken, meer met onwetendheid van de gevaren
Ik vraag me altijd af hoe ze de werknemers onderscheiden van eventuele naamgenoten?quote:Op donderdag 24 september 2009 20:48 schreef jimt het volgende:
Hier wil ik overigens even aan toevoegen dat ik me helemaal verbaas over het feit dat veel bedrijven tegenwoordig het internet gebruiken om achtergrond informatie over hun potentiële werknemers te onderzoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |