abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73082141
Wat is er mis met een paar uurtjes flink iemands leven verzieken op Facebook?

Het feit dat 1wel geplaatste opmerking hun hele online 'vrienden kring' kan ontbinden is toch te gek voor woorden. Al niet te spreken over wat voor gevolgen dat kan hebben in hun echte leef omgeving. Bezoek van de politie, kinder bescherming, echtscheidingen, moord, etc. Wat bezielt mensen om hun hele leven op internet bloot te geven en dan te verwachten dat alles maar naar behoren behandeld word? Zeker als je bekijk dat je dit in je echte leven ook niet doet en het toch wel vrij duidelijk is dat het internet nog vele malen anarchistischer is dan dat.

Klacht: De volslagen idiote hoop dat men 'veilig' kan internetten.
anti-klacht: Persoonlijk beleef ik er groot genoegen aan om al het digi-drama te aanschouwen en waar nodig, aan te wakkeren.
.: Second place only means you are first in a long line of losers. :.
pi_73082193
Hier wil ik overigens even aan toevoegen dat ik me helemaal verbaas over het feit dat veel bedrijven tegenwoordig het internet gebruiken om achtergrond informatie over hun potentiële werknemers te onderzoeken.
pi_73082200
Wat doe je nu zelf dan?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_73082204
Volgens mij ben jij degene die het internet iets te serieus neemt.
pi_73082222
Het wereldwijde web is een serieuze zaak
pi_73082226
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:48 schreef SkyChat het volgende:
Volgens mij ben jij degene die het internet iets te serieus neemt.
Niet echt nee.
  donderdag 24 september 2009 @ 20:49:30 #7
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_73082227

Der Katz heeft altijd gelijk!!
It's fun to lose.
And to pretend.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 september 2009 @ 20:49:41 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_73082234
Dus eigenlijk bedoel je te zeggen dat mensen internet wel serieus moeten nemen
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 24 september 2009 @ 20:49:47 #9
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_73082238
<filmpje>
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_73082263
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:49 schreef Skylark. het volgende:
<filmpje>
<reactie op het filmpje>
pi_73082269
Erm, volgens mij bedoel jij dat mensen het internet noujuist NIET serieus nemen en er onveilig mee omgaan.
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_73082314
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:50 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

<reactie op het filmpje>
<tegenspraak op reactie van het filmpje>
  donderdag 24 september 2009 @ 20:52:04 #13
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_73082351
Euhm...doe eens linkje plaatsen ?
Tot zover de kwaliteitspost
pi_73082354
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:50 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Erm, volgens mij bedoel jij dat mensen het internet noujuist NIET serieus nemen en er onveilig mee omgaan.
Nee, ik bedoel te zeggen dat ze er onveilig mee omgaan zonder te beseffen dat het echt geen goed idee is. Met als resultaat dat ze vroeg of laat bedrogen uit komen en dan uit hun slof vliegen omdat ze verwacht hadden dat het allemaal veilig en serieus zou zijn.

Excuses voor eventuele onduidelijkheid.
  donderdag 24 september 2009 @ 20:52:25 #15
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_73082377
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:50 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

<reactie op het filmpje>
<duimpje omlaag>
pi_73082451
Gaat dit nog specifiek ergens over? Ik heb geen zin om me in te lezen als het er allemaal toch niet toe doet.
HÆLP.
  donderdag 24 september 2009 @ 20:54:32 #17
254539 player-boy
nee ik ben geen cloon!!
pi_73082466
post een keer een rar van jezelf op internet. is volkomen veilig hoor
wachtwoord
waarom sluiten mods mijn topics na 17 posts? altijd he..
ik wil gewoon heel graag de wereld rond maar het mag niet van de kinderbescherming... komop een 16 jarige met een brommer, wat kan er mis gaan?
pi_73082480
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:54 schreef ehqo. het volgende:
Gaat dit nog specifiek ergens over? Ik heb geen zin om me in te lezen als het er allemaal toch niet toe doet.
Mjah, opzich een goede en serieuze klacht.

Helaas zijn een stel josti's het topic aan het verkloten.
pi_73082497
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:52 schreef Skylark. het volgende:

[..]

<duimpje omlaag>
<willekeurig,inhoudsloos gebash met een : ') erbij>
Derevaun Seraun.
pi_73082545
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:54 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Ik bedoel meer: 'is dit naar aanleiding van iets?'
HÆLP.
  donderdag 24 september 2009 @ 20:56:35 #21
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_73082546
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:54 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Ik maak mij zo ontzettend druk wat mensen in mijn topic posten op het forum van FoK!.
  donderdag 24 september 2009 @ 20:56:57 #22
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_73082558
Mensen die denken dat ze zomaar alles ongestraft kunnen zeggen omdat het 'toch maar' internet is
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_73082596
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:56 schreef Skylark. het volgende:

[..]

Ik maak mij zo ontzettend druk wat mensen in mijn topic posten op het forum van FoK!.
Ik leef met je mee
pi_73082684
Internet is trouwens ook een mooi voorbeeld van hoe mensen zijn als de sociale controle weg valt en ze anoniem zijn. Overal wordt over geklaagd en mensen zeggen gewoon keihard hun mening over alles.
En op hyves waar de sociale controle zeer groot is is dat juist weer geheel andersom. Dan is het juist een gigantisch geslijm en geglibber met allerei leuke berichtjes.

Dit vind ik best een interessant fenomeen van internet.
pi_73082702
FOK! is je leven...
“Civilised adults do not take apple juice with dinner...”
pi_73082799
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:00 schreef NoShitSherlock het volgende:
Internet is trouwens ook een mooi voorbeeld van hoe mensen zijn als de sociale controle weg valt en ze anoniem zijn. Overal wordt over geklaagd en mensen zeggen gewoon keihard hun mening over alles.
En op hyves waar de sociale controle zeer groot is is dat juist weer geheel andersom. Dan is het juist een gigantisch geslijm en geglibber met allerei leuke berichtjes.

Dit vind ik best een interessant fenomeen van internet.
Goed punt. Dit is me ook al een paar maal opgevallen. Het probleem is dat deze sociale controle op internet nare gevolgen kan hebben als bijvoorbeeld jouw profiel gehacked word en een of andere Jan Lul besluit je pagina vol te plakken met belastend materiaal. De mensen in je 'vrienden kring' zijn vaak niet of nauwelijks op de hoogte van het feit dat dit kan gebeuren en nemen al die onzinnige posts dan ook onterecht serieus. Met alle nare gevolgen van dien.
pi_73082821
Die mensen leven bij de gratie van internetanonimiteit. Ergens heeft het iets romantisch want als je het mij vraagt is die anonimiteit nog maar een kort leven beschoren.
Over dertig jaar is het:
"Weet je nog? Toen je ongebreideld kon tieren en kankeren op van alles en nog wat op het internet, omdat toch niemand wist wie het precies zei?"
-"Oh ja, toen je nog schaamteloos tubgirl kon posten."
HÆLP.
pi_73082908
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:04 schreef ehqo. het volgende:
Die mensen leven bij de gratie van internetanonimiteit. Ergens heeft het iets romantisch want als je het mij vraagt is die anonimiteit nog maar een kort leven beschoren.
Over dertig jaar is het:
"Weet je nog? Toen je ongebreideld kon tieren en kankeren op van alles en nog wat op het internet, omdat toch niemand wist wie het precies zei?"
-"Oh ja, toen je nog schaamteloos tubgirl kon posten."
Ik denk dat dit inderdaad niet lang gaat duren. Over een jaar of vijf al vrees ik.
pi_73082912
Neemt overigens niet weg dat die zwartmakerij en gekanker compleet overbodig is.
HÆLP.
pi_73082960
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:06 schreef NoShitSherlock het volgende:

[..]

Ik denk dat dit inderdaad niet lang gaat duren. Over een jaar of vijf al vrees ik.
Tsjah je weet maar nooit.
Ik denk noujuist van niet. Hoe kan je de anonimiteit weghalen op internet dan? (Bijvoorbeeld op Fok!)
pi_73082996
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:07 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Ik denk noujuist van niet. Hoe kan je de anonimiteit weghalen op internet dan? (Bijvoorbeeld op Fok!)
Door je IP adres met naam en adres zichtbaar te maken in je profiel ofzo.
pi_73083027
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:08 schreef NoShitSherlock het volgende:

[..]

Door je IP adres met naam en adres zichtbaar te maken in je profiel ofzo.
Ohzo. Tsjah, wie weet. Met deze betuttelende overheid en de EU-wetgeving zie ik zoiets inderdaad ook nog weleens gebeuren.
pi_73083094
Het overgrote deel zal dan simpelweg geen gebruik meer maken van de fora waar deze regels gelden, of zich verbergen achter een horde proxy servers. De controle op dit soort regels is erg moeilijk uit te voeren en zal nooit volledig werken.
pi_73083180
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:07 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Ik denk dat het helemaal niet zo gek bedacht is als je paspoort tevens een soort 'onlineID' wordt waar je niet omheen kan. Als ik al die programma's op Discovery enzo ook maar een beetje voor waar aanneem is alles straks één groot netwerk, dat kan alleen maar werken als er een transparante gebruikersdatabase is, denk ik. Althans, het lijkt me sterk dat je straks deelneemt aan een infrastructuurnetwerk en er ineens staat dat ene 'Penisbaard' achter je rijdt.
HÆLP.
pi_73083270
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:56 schreef Skylark. het volgende:

[..]

Lamon Wat een figuur is dat
  donderdag 24 september 2009 @ 21:17:58 #36
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_73083355
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:09 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Ohzo. Tsjah, wie weet. Met deze betuttelende overheid en de EU-wetgeving zie ik zoiets inderdaad ook nog weleens gebeuren.
Tegen die tijd zorg ik wel voor een draadloze verbinding (dongel oid) of ik surf illegaal mee op het netwerk van de buren.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_73083387
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:17 schreef IJsblock het volgende:

[..]

Tegen die tijd zorg ik wel voor een draadloze verbinding (dongel oid) of ik surf illegaal mee op het netwerk van de buren.
Je moet niet raar opkijken als je straks niet eens het internet op kan zonder je identiteit te gebruiken.
HÆLP.
pi_73083594
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:19 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Je moet niet raar opkijken als je straks niet eens het internet op kan zonder je identiteit te gebruiken.
Voor absolute controle is dat wellicht wel de beste oplossing. Ik bedenk me net ook dat de enige manier waarop dit te handhaven is, is door de controle apparatuur/software rechtstreeks bij je ISP te installeren. Hierdoor hebben proxies geen zin en kan alles gelogged worden zodra het je huis uit komt. Het enige obstakel hier is een gedeelde verbinding met meerdere mensen in je huis.

Ik verwacht dan ook dat praktijken zoals we die in Australie hebben gezien, ook hier snel genoeg aan de orde zijn. Nieuwe wetgevingen die ISP's verplichten om "onder bepaalde omstandigheden" gegevens te loggen en beschikbaar te stellen zullen ongetwijfeld de eerste stap in deze richting zijn.
pi_73085323
Dit heeft alleen niks met het serieus nemen te maken, meer met onwetendheid van de gevaren
pi_73085416
Ik neem het internet anders heel serieus!
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
  donderdag 24 september 2009 @ 22:20:58 #41
271378 Suikerwafel
Niet uit Luik maar wel lekker.
pi_73085620
internet
  donderdag 24 september 2009 @ 22:24:56 #42
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_73085780
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:20 schreef Suikerwafel het volgende:
internet
tamtam ftw!
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_73087610
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:13 schreef CaptainCookie het volgende:
Dit heeft alleen niks met het serieus nemen te maken, meer met onwetendheid van de gevaren
Dat is wellicht een betere verwoording ja. Doch het resultaat is hetzelfde.
pi_73089480
is toch juist grappig
pi_73098855
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:48 schreef jimt het volgende:
Hier wil ik overigens even aan toevoegen dat ik me helemaal verbaas over het feit dat veel bedrijven tegenwoordig het internet gebruiken om achtergrond informatie over hun potentiële werknemers te onderzoeken.
Ik vraag me altijd af hoe ze de werknemers onderscheiden van eventuele naamgenoten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')