Als ie ook maar een beetje wegheeft van de interimmer waarmee ik heb gewerkt, zal hij heel erg hard zorgen dat hij niets met je krijgtquote:Op donderdag 24 september 2009 21:28 schreef Vivi het volgende:
Nou ja, juist daarom dacht ik dat het misschien wel goed was om die man even persoonlijk te contacteren, zodat ie wél wat met me "krijgt", zeg maar.
Aan de andere kant zetten interim managers ook vaak van alles stop zodat ze op hun gemakje de situatie kunnen bekijken en na een paar weekjes alles weer aan de gang brengen.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ie ook maar een beetje wegheeft van de interimmer waarmee ik heb gewerkt, zal hij heel erg hard zorgen dat hij niets met je krijgt
Eigenwijs en hardhoofdig en dan zelfs in staat tegen beter weten in die functie niet in te vullen of iig niet met jou!
Maar goed, dit was 'de mijne' en ik weet natuurlijk niet of deze hetzelfde is.
Is het ook. Een interim-manager heeft in de meeste gevallen nauwelijks een band met het bedrijf (en dat is logisch, gezien het werk dat 'ie er waarschijnlijk moet doen), dus heeft ook niets met levende sentimenten e.d.quote:Op vrijdag 25 september 2009 09:17 schreef Vivi het volgende:
Nou ja, dat is de initiele reactie natuurlijk, maar ik denk dat het gewoon een kwestie van overmacht is als zo'n interimmer zoiets beslist.
Intremmers zijn puinruimers, die reorganiseren en gaan weer weg.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:21 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb een aantal jaren met een interim-manager gewerkt, en inderdaad kan het zo werken. Uit ervaring zeg ik dus ook dat contact opnemen met de interimmer niet echt een goed idee is. Hij heeft nog niets met jou, heeft jou niet gesproken, niet aangenomen en is alleen bezig met wat hij nu heeft. Hij kan je gemakkelijk aan de kant schuiven. De manager die je aangenomen heeft, heeft daar meer moeite mee: hij kent je, heeft je gesproken, wil je graag hebben én heeft je dit nare nieuws moeten brengen.
Mja, dat lijkt me sterk aangezien hij me verleden week heeft aangenomen, daarna nog een positieve referentie heeft gekregen van mijn vorige baas en me een heel pakket voor collectieve verzekeringen en andere formulieren voor de indiensttreding heeft toegestuurd die ik maandag mee moest nemen. Ik bedoel, alles kan natuurlijk, maar ik zou geen reden kunnen bedenken waarom.quote:Op vrijdag 25 september 2009 09:43 schreef kasper het volgende:
Misschien is dat afdelingshoofd gewoon een slappe zak die niet durft te zeggen dat hij je eigenlijk niet meer wilt hebben. Dus verzint hij maar een interimmanager als kwade genius die wellicht niet eens bestaat.
Dat weet ik, dat heb ik dus een aantal jaren gedaan met die betreffende interimmer.quote:Op vrijdag 25 september 2009 09:32 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Intremmers zijn puinruimers, die reorganiseren en gaan weer weg.
Vanochtend om half 9, maar de beste man blijkt vrij te zijn. Maandag dan maar weerquote:
Ah, hij is ontslagen!quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:09 schreef Vivi het volgende:
[..]
Vanochtend om half 9, maar de beste man blijkt vrij te zijn. Maandag dan maar weer.
quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ah, hij is ontslagen!
Succes, maandag
absoluut NIET doen. Een interimmer word juist ingeschakeld om zonder enige emotie ergens orde op zaken te stellen. Hij kan de Kwalitatief Uitermate Teleurstellende berichten de organisatie inbrengen en vertrekt daarna weer. De mensen die blijven zijn dan niet de boze boodschappers geweest.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:28 schreef Vivi het volgende:
Nou ja, juist daarom dacht ik dat het misschien wel goed was om die man even persoonlijk te contacteren, zodat ie wél wat met me "krijgt", zeg maar.
Doe ik ook, maar was wel een perfecte baan, ik was er echt blij meequote:Op vrijdag 25 september 2009 13:40 schreef HarryP het volgende:
Gewoon even afwachten maar tegelijkertijd ook door solliciteren misschien kom je nog een veel betere baan tegen.
Ik begrijp dat het een enorme domper is. Als het mij zou overkomen zou er wel wat sneuvelen hier in huis...quote:Op vrijdag 25 september 2009 13:40 schreef Vivi het volgende:
Bedankt voor je input, ik had idd al besloten gewoon nog eens met het afdelingshoofd te bellen en verder niets, maar omdat ik zoiets nog nooit heb meegemaakt of er ook maar over heb gehoord is het prettig meningen van anderen te horen die er wél wat van af weten.
Tijd voor bierquote:Op vrijdag 25 september 2009 15:10 schreef Mwanatabu het volgende:
...
Zo, dat was mijn rondje frusti voor vandaag
hopelijk komt het nog optijd voor je , want zo'n "reorganisatie" gaat meestal niet over 1 nacht ijs.quote:Op woensdag 30 september 2009 18:54 schreef Vivi het volgende:
Ik heb er ook wel een goed gevoel bij vooralsnog, die man zei ook dat ie zich enorm gegeneerd voelde en dat ie zijn best ging doen voor mij. Dus wie weet komt het toch nog goed. *Hoopt*.
ik werk nu een tijdje als interimmer en dit is inderdaad geen vreemde gang van zaken, maar gelukkig niet "standaard praktijk". Je komt nu eenmaal vaak binnen op een moment dat er een probleem is bij een organisatie en dan wil je vooral eerst de boel in kaart hebben. De interimmer benaderen gaat niet veel helpen vrees ikquote:Op donderdag 24 september 2009 21:19 schreef Vivi het volgende:
Ja, ik werd er al heel achterdochtig van omdat ik het zo'n raar verhaal vond. Maar anderen zeggen dat dat idd vaak zo werkt met die interimmers (pun intended
). en de afdelingsmeneer verzekerde me dat ze me graag wilden hebben
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |