abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 september 2009 @ 20:42:56 #1
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73082010
Hallo,

Verleden week heb ik twee sollicitatie-rondes doorlopen en had ik een nieuwe baan, ik was erg in mijn nopjes en zou maandag het arbeidsvoorwaardengesprek gaan voeren en vervolgens op 1 oktober beginnen. Oke, UWV ingelicht (ik was werkloos) en meerdere dagen opvang geregeld voor mijn zoontje, so far so good.

Vanmiddag werd ik gebeld door het hoofd van mijn afdeling die me ook heeft aangenomen dat hij erg slecht nieuws had; er was een nieuwe interim manager aangenomen die een acute vacaturestop heeft ingelast, incluis die van mij . Eigenlijk was ik te flabbergasted om adequaat te reageren maar kan ik hier nog iets mee (wrs niet) en komt zoiets wel vaker voor?! De man had het erover dat het hopelijk een kwestie van een paar weken vertraging zou zijn totdat de boel geinventariseerd was..en dat ze toch echt iemand in "mijn" functie nodig hadden. Ik heb gevraagd of ik dit hele verhaal op papier kon krijgen en morgen wil ik hem nog even terugbellen als e.e.a. wat bezonken is. Ik ben benieuwd of iemand hier nog goede tips heeft?

Ik baal enorm en voel me best wel zielig eiks .

[ Bericht 0% gewijzigd door Vivi op 24-09-2009 20:54:35 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Milf donderdag 24 september 2009 @ 20:44:06 #2
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_73082042
Wat sneu Vief.

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 september 2009 @ 20:44:37 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_73082070
Hoerig.
Sterkte......
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_73082072
weg

[ Bericht 98% gewijzigd door Five_Horizons op 24-09-2009 20:46:16 ]
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_73082164
Kun je niets aan doen. Ze zouden je bij wijze van spreken nog de eerste werkdag kunnen wegsturen i.v.m. je proeftijd. Erg jammer (of gewoon kut....) dat het zo loopt.

Mocht je toch willen bellen: vraag of je hem lastig mag blijven vallen i.v.m. de vacature (om de twee weken, ik noem maar wat) en wat zíjn prognoses zijn. Laat in elk geval merken dat je het eigenlijk geen stijl vindt (in normale bewoordingen uiteraard...dus niet wat je echt vindt ). Leg het maar bij hem neer, wellicht kan hij nog iets doen in de tussentijd om e.e.a. te bespoedigen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 september 2009 @ 20:53:39 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_73082434
Maar een mondelinge toezegging is toch gewoon rechtsgeldig?

Al heeft FH natuurlijk wel gelijk dat je er in je proeftijd zó uigedonderd kunt worden
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 24 september 2009 @ 20:53:52 #7
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73082445
Thnx, ja, ik dacht al dat ik juridisch gezien niet echt een poot om op te staan heb. Idd, in de proeftijd kunnen ze je ook gewoon wegsturen natuurlijk. Ik vind het behoorlijk balen, word je gekozen uit 15 mensen krijg je alsnog dit . Zou het zin hebben te proberen die interim zelf te contacteren?
pi_73082564
Ik zou die interimmer vooralsnog niet contacten, Vief. Die andere manager is je ingang, denk ik. Inderdaad wat F_H zegt: vraag of je hem over twee weken nog eens mag bellen, laat merken dat je de baan echt heel graag wil, ook met vertraging, en dat je van deze gang van zaken erg baalt.

Deze manager moet die interimmer gaan bewerken, ik denk niet dat jij daar iets kunt bereiken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_73082632
Ik zou niet vragen of je hem mag blijven lastig vallen, maar dat gewoon blijven doen... Niet op een verwijtende manier, maar op een informerende, beleefde, niet opdringerige manier. Om de paar weken eens even bellen. En ondertussen zelf ook lekker blijven solliciteren.

Wel kut zeg...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_73082946
Ow ja en dan natuurlijk wel aangeven dat je die baan echt wel graag wil enzo, maar dat je niet oneindig zult blijven wachten. Als ze je graag willen (wat wel zo lijkt te zijn, toch?), dan zullen ze moeten proberen snel te schakelen zodat jij nog niet iets anders hebt.
  donderdag 24 september 2009 @ 21:19:08 #11
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73083393
Ja, ik werd er al heel achterdochtig van omdat ik het zo'n raar verhaal vond . Maar anderen zeggen dat dat idd vaak zo werkt met die interimmers (pun intended ). en de afdelingsmeneer verzekerde me dat ze me graag wilden hebben .
pi_73083476
Ik heb een aantal jaren met een interim-manager gewerkt, en inderdaad kan het zo werken. Uit ervaring zeg ik dus ook dat contact opnemen met de interimmer niet echt een goed idee is. Hij heeft nog niets met jou, heeft jou niet gesproken, niet aangenomen en is alleen bezig met wat hij nu heeft. Hij kan je gemakkelijk aan de kant schuiven. De manager die je aangenomen heeft, heeft daar meer moeite mee: hij kent je, heeft je gesproken, wil je graag hebben én heeft je dit nare nieuws moeten brengen.
  donderdag 24 september 2009 @ 21:28:22 #13
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73083703
Nou ja, juist daarom dacht ik dat het misschien wel goed was om die man even persoonlijk te contacteren, zodat ie wél wat met me "krijgt", zeg maar .
  donderdag 24 september 2009 @ 21:34:01 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_73083879
Wat een rotnieuws. En je was er zo blij mee
Ik zou het even een weekje laten rusten en over 1-2 weken weer even contact opnemen met de man die je heeft aangenomen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_73084016
Hè gedver, Vief...

Stomme interimmer...
Rimmer... whehehe...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_73084438
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:28 schreef Vivi het volgende:
Nou ja, juist daarom dacht ik dat het misschien wel goed was om die man even persoonlijk te contacteren, zodat ie wél wat met me "krijgt", zeg maar .
Als ie ook maar een beetje wegheeft van de interimmer waarmee ik heb gewerkt, zal hij heel erg hard zorgen dat hij niets met je krijgt
Eigenwijs en hardhoofdig en dan zelfs in staat tegen beter weten in die functie niet in te vullen of iig niet met jou!

Maar goed, dit was 'de mijne' en ik weet natuurlijk niet of deze hetzelfde is.
pi_73084591
Interimmers lijken er vaak nogal voor zichzelf te zitten helaas.
Hoop dat je de baan alsnog gaat krijgen want dit is echt rot.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 24 september 2009 @ 21:56:49 #18
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73084736
Yep. Bedankt voor de input iig .
pi_73088367
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als ie ook maar een beetje wegheeft van de interimmer waarmee ik heb gewerkt, zal hij heel erg hard zorgen dat hij niets met je krijgt
Eigenwijs en hardhoofdig en dan zelfs in staat tegen beter weten in die functie niet in te vullen of iig niet met jou!

Maar goed, dit was 'de mijne' en ik weet natuurlijk niet of deze hetzelfde is.
Aan de andere kant zetten interim managers ook vaak van alles stop zodat ze op hun gemakje de situatie kunnen bekijken en na een paar weekjes alles weer aan de gang brengen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_73088487
Is het niet eenvoudig?

Zou je nog voor een bedrijf je jas uit willen doen, terwijl je weet hoe ze mensen behandelen?
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:15:42 #21
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73091963
dubbel..
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:17:29 #22
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73091997
Nou ja, dat is de initiele reactie natuurlijk, maar ik denk dat het gewoon een kwestie van overmacht is als zo'n interimmer zoiets beslist.
pi_73092107
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:17 schreef Vivi het volgende:
Nou ja, dat is de initiele reactie natuurlijk, maar ik denk dat het gewoon een kwestie van overmacht is als zo'n interimmer zoiets beslist.
Is het ook. Een interim-manager heeft in de meeste gevallen nauwelijks een band met het bedrijf (en dat is logisch, gezien het werk dat 'ie er waarschijnlijk moet doen), dus heeft ook niets met levende sentimenten e.d.

Voor jou gewoon een kwestie van verkeerde timing, maar het blijft natuurlijk gewoon een sneu verhaal...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73092286
Vief!

wat klote!
Ja doei.
pi_73092301
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:21 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb een aantal jaren met een interim-manager gewerkt, en inderdaad kan het zo werken. Uit ervaring zeg ik dus ook dat contact opnemen met de interimmer niet echt een goed idee is. Hij heeft nog niets met jou, heeft jou niet gesproken, niet aangenomen en is alleen bezig met wat hij nu heeft. Hij kan je gemakkelijk aan de kant schuiven. De manager die je aangenomen heeft, heeft daar meer moeite mee: hij kent je, heeft je gesproken, wil je graag hebben én heeft je dit nare nieuws moeten brengen.
Intremmers zijn puinruimers, die reorganiseren en gaan weer weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')