Notarissen stellen zelf contracten op en daar bij maken zij zichzelf nogal eens beheerder van erfenissen waarvan de begunstigden niet duidelijk zijnquote:Op zaterdag 26 september 2009 12:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
Notarissen hoeven toch alleen maar toe te zien op contracten die opgesteld worden en nog meer van dat soort formaliteiten. Waarom dan een derde rekening? .................
Hoe komen ze anders aan tekorten op de derdegelden rekeningquote:Op zaterdag 26 september 2009 12:51 schreef Drugshond het volgende:
Ik volg het ook niet helemaal.....
Dat er sprake is van een tijdelijke transaktierekening geloof ik nog wel. Maar die rekeningen mogen never en nooit gebruikt worden voor de lopende bedrijfsvoering. Want dan zijn ze behoorlijk frauduleus bezig.
bouwdepot wordt daar ook gestort om zowel de verkoper als koper de garantie te geven dat het geld niet zomaar verdwijnt of dat de een zijn verplichtingen niet na kan komen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 12:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
Notarissen hoeven toch alleen maar toe te zien op contracten die opgesteld worden en nog meer van dat soort formaliteiten. Waarom dan een derde rekening? Hoogste tijd dat ook de markt van notarissen veel opener wordt, op dit moment heeft de beroepsvereniging nog veel te veel gereedschap in handen om de markt dicht te kunnen houden.
Okee dat is wel heel makkelijk en kort door de bocht.quote:Op zaterdag 26 september 2009 12:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Notarissen stellen zelf contracten op en daar bij maken zij zichzelf nogal eens beheerder van erfenissen waarvan de begunstigden niet duidelijk zijnen zetten het verolgens op rente die ze natuurlijk zelf in hun zak stoppen
en gaan vervolgens
totdat de rechthebbende zich komt melden
![]()
En ja al ze zelf krap bij kas zitten kunnen ze twee dingen doen geld lenen bij de bank tegen hoog % en moeilijke vragen beantwoorden of gewoon van de derde rekening geld "lenen"tegen 0%![]()
Mag jij raden wat ze doen![]()
En ja je moet je geld bij aankoop of verkoop naar de notaris overmaken maar als de akte is gepasseerd moet je als verkoper dus binnen een dag je geld ontvangen hebben dmv telefonische overboeking andersmet die notaris en blijven zeuren netzolang totdat je je geld ontvangen hebt
TS beweert ook niet dat alle notarissen dit doen, maar zekers 20% is verdacht. Dat is natuurlijk een schrikbarend hoog aantal en doet de naam van de notaris geen goed lijkt mij. Feitelijk moeten de notarissen die zich hier schuldig aan gemaakt levenslang geschorst worden. TS heeft namelijk gelijk als hij deze mensen bestempeld als criminelen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 18:00 schreef Spiegelei het volgende:
Ik praat oneigelijk geldgebruik van de derdengeldenrekening zeker niet goed, maar om nu te beweren dat alle notarissen dit doen en dat ze er alles aan doen om iedereen geld afhandig te maken is gewoon niet waar.
Precies het hele punt van dit topic: blijkbaar zijn notarissen behoorlijk frauduleus bezig, omdat ze geld dat hun in bewaring toevertrouwd is gebruiken voor privé-uitgaven.quote:Op zaterdag 26 september 2009 12:51 schreef Drugshond het volgende:
Dat er sprake is van een tijdelijke transaktierekening geloof ik nog wel. Maar die rekeningen mogen never en nooit gebruikt worden voor de lopende bedrijfsvoering. Want dan zijn ze behoorlijk frauduleus bezig.
quote:Op zondag 27 september 2009 18:39 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Nu het aantal huizenverkopen en daaraan gekoppelde notaristransacties snel opdroogt, loopt die derdenrekening ook rap leeg. En dus ontstaat er een groot probleem voor de betreffende notaris. Ik kan er niet mee zitten, hoog tijd dat malafide notarissen het deksel op de neus krijgen.
Het blijkt dus dat een kantoor er de salarissen en wat prive-uitgaven van heeft betaald.quote:Op zaterdag 26 september 2009 12:51 schreef Drugshond het volgende:
Als jij denkt dat het er maar een isquote:Op maandag 28 september 2009 11:12 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Het blijkt dus dat een kantoor er de salarissen en wat prive-uitgaven van heeft betaald.
Naam graagquote:Op maandag 28 september 2009 13:56 schreef Den_Haag het volgende:
Het zijn er mogelijk meerderen. Maar van eentje (deze maand) is het ook echt bekend geworden dat er betalingen werden gedaan vanaf de klantenrekening.
Uit dat artikel:quote:Op maandag 28 september 2009 15:02 schreef Den_Haag het volgende:
Zal je matsen aangezien het al in het nieuws is met naam en toenaam.
http://www.leeuwardercour(...)aris+uit+ambt+gezet+
Ieder euro tekort op een dergelijke rekening duidt al op oneigenlijk gebruik. Waarom is er niet eerder ingegrepen vraag ik mij af? Dat er nu zo laat ingegrepen dus kan duiden op een gedoogcultuur van het gebruik van derdenrekeningen.quote:De Boer was volgens de Kamer verantwoordelijk voor het tekort op de klantenrekening dat ,,uitsluitend door zijn handelen'' is opgelopen: tussen 1 januari en 11 juni van dit jaar steeg het van ¤75.360 tot ¤284.950.
Zolang je niet de laatste persoon bent die zijn geld terug wil is er niks aan de hand. (Net als bij alle andere piramide constructies).quote:Op donderdag 24 september 2009 20:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
Waarschuwing dus aan een ieder NOOIT geld laten staan bij notaris
Vergeet niet dat er ook nog zo iets bestaat als Accounts Receivable. Het kan zijn dat een bank het geld nog niet overgeboekt heeft maar dat er wel al betaling plaats heeft moeten vinden.quote:Op maandag 28 september 2009 15:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Uit dat artikel:
[..]
Ieder euro tekort op een dergelijke rekening duidt al op oneigenlijk gebruik. Waarom is er niet eerder ingegrepen vraag ik mij af? Dat er nu zo laat ingegrepen dus kan duiden op een gedoogcultuur van het gebruik van derdenrekeningen.
Ik vraag mij eigenlijk ook af wat de lol is van een notaris. Wat kunnen die lui dat een gewone administratie-miep niet kan? Ik krijg steeds meer het idee dat een notaris enkel bestaat omdat er aan hem bepaalde wettelijke taken zijn toegekend. Wettelijke taken zijn prima, maar maak er dan gewoon een ambtenaar op een ministerie van in plaats van het spelen van ondernemertje in die vieze semi-publieke markt.
Er is geen lol. Een bezoek aan de notaris is voor bepaalde handelingen nu eenmaal verplicht en kost vaak een godsvermogen.quote:Op maandag 28 september 2009 15:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vraag mij eigenlijk ook af wat de lol is van een notaris.
Precies, maar ik wil nog even wat verder gaan. Ik vind dat deze vorm van fraude extreem schadelijk is voor het vertrouwen van de burger in deze beroepsgroep. Daarom zou een celstraf van vele jaren niet misstaan bij zo'n daad.quote:Op maandag 28 september 2009 17:58 schreef haatbaard het volgende:
Afijn, die lui die zich hier schuldig aan gemaakt hebben, dienen onmiddelijk uit het notarisambt te worden gezet, en de schade dient op hen persoonlijk te worden verhaald.
Ik begrijp dit niet. Je lijkt te suggereren dat notarissen wel eens derdengeld doorsluizen nog voordat de derde het op hun rekening heeft gezet. Met andere woorden dat de notaris het even voorschiet.quote:Op maandag 28 september 2009 16:27 schreef Den_Haag het volgende:
Vergeet niet dat er ook nog zo iets bestaat als Accounts Receivable. Het kan zijn dat een bank het geld nog niet overgeboekt heeft maar dat er wel al betaling plaats heeft moeten vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |