er wordt specifiek de mogelijkheid tot opzeggen geboden met 'inachtneming van de wettelijke opzegtermijn'?quote:Op donderdag 24 september 2009 21:44 schreef Osramp het volgende:
Ik heb een contract voor bepaalde tijd (1 jaar), proeftijd is 2 maanden. Contract begon 14 juni en de proeftijd is dus voorbij. Ik kan dus niet meer op 1-2-3 overstappen. Ik het contract wordt de opzegtermijn niet specifiek genoemd, ze verwijzen naar "inachtneming van de wettelijke opzegtermijn". Geen idee hoelang die is.
Eigenlijk had je helemaal geen proeftijd. Die is namelijk maximaal 1 maand bij een contract voor 1 jaar.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:44 schreef Osramp het volgende:
Ik heb een contract voor bepaalde tijd (1 jaar), proeftijd is 2 maanden.
Nu niet meer van belang, maar dat ter zijde.quote:bij het aangaan van een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd kan een proeftijd worden overeengekomen van ten hoogste:
a. een maand, indien de overeenkomst is aangegaan voor korter dan twee jaren;
Indd was het proeftijdbeding vernietigbaarquote:Op vrijdag 25 september 2009 22:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Eigenlijk had je helemaal geen proeftijd. Die is namelijk maximaal 1 maand bij een contract voor 1 jaar.
[..]
Nu niet meer van belang, maar dat ter zijde.
Je had beter eerst even artikel 667 kunnen lezen. Nu mag je heel hard gaan bidden dat er ook daadwerkelijk een opzegtermijn in je contract is overeengekomen.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:59 schreef Osramp het volgende:
Het is dus 1 maand: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/672.html
En opzeggen tegen het einde van de maand, staat er ook in.
Hij geeft al eerder aan dat er een opzegbeding is opgenomen in zijn contract met een verwijzing naar de wettelijke opzegtermijn --> 1 maand.quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:09 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je had beter eerst even artikel 667 kunnen lezen. Nu mag je heel hard gaan bidden dat er ook daadwerkelijk een opzegtermijn in je contract is overeengekomen.
In mijn contract staat het volgende:quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:09 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je had beter eerst even artikel 667 kunnen lezen. Nu mag je heel hard gaan bidden dat er ook daadwerkelijk een opzegtermijn in je contract is overeengekomen.
quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:15 schreef Osramp het volgende:
[..]
In mijn contract staat het volgende:
Artikel 23:
1. Onverminderd het bepaalde in artikel 2, kan ieder der partijen de overeenkomst tussentijds opzeggen met inachtneming van de wettelijke opzegtermijn.
2. De arbeidsovereenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd en eindigt van rechtswege op 10 juni 2010.
Artikel 2:
De dienstbetrekking wordt per 14 juni 2009 aangegaan voor bepaalde tijd voor een periode van 1 jaar, met een proeftijd van 2 maanden (volgens C.A.O.)
Ik begrijp hieruit dat ik gewoon kan opzeggen en de wettelijke opzegtermijn moet aanhouden.
Ik lees hier dat dat 1 maand is.
Artikel 667 stelt inderdaad dat tussentijds opzeggen alleen mogelijk is, als dat recht ook schriftelijk overeengekomen is. Wel, in artikel 23 staat precies dat. Zowel werkgever als werknemer kunnen de arbeidsovereenkomst opzeggen mits de wettelijke termijn in acht genomen wordt.
Correct me if I'm wrong.
Dankjewel. Ik dacht dat uit artikel 23 toch inderdaad zo te begrijpen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Klopt, als artikel 23 er niet was geweest had dat niet gekund.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |