Hallo allemaal,
ik ben opzoek naar een bepaalde uitgave van Donald Duck (Kan een pocket, extra, vakantieboek of normale zijn), waarin er een vliegtuig door het WTC vliegt.
Ik heb al mijn Duck's al doorzocht, maar kon het niet niet vinden.
Ik dacht dat ik hem had toen ik het verhaal vond waarin Dagobert Duck eigenaar werd van Manhatten, maar het enige wat daarin gebeurt met het WTC is dat hij er popcorn in wil doen.
Het plaatje (in de strip) waar ik het over heb ziet er ongeveer zo uit:
![]()
(1 is het vliegtuig, en 2 zijn de WTC)
De reden weet ik niet meer, maar wat er dus gebeurt is dat er een vliegtuig (volgens mij met Dagobert er zelf in!) dwars door het WTC vliegt, en op die manier met de vleugels twee gaten maakt waardoor de bovenkant van de flats tegen elkaar aankomen.
Wat Dagobert daarna zegt is iets in de richting van "Ik maak er een toeristische attractie van".
Waarschijnlijk heb ik hem wel hier ergens liggen, maar dat zal ik dan eens rustig moeten doorzoeken.
Ook weet ik zeker dat hij van voor 11 september 2001 is, niet alleen omdat hij anders bijzonder grof is, maar ook omdat ik mijn abbonement had stopgezet na 2001.
Ik vroeg me af of iemand anders misschien die Donald Duck heeft en hem kan inscannen, en of misschien andere mensen nog meer rare dingen hebben gezien in de Donald Duck?