De voorkeur van de vastgoedbeheerder is dus duidelijk op iemand anders gevallen. Wel heeel erg lullig dat ze je eerst van alles opsturen e.d.quote:Haar is immers toegezegd door de vastgoedbeheerder dat ze een voorkeur kan aangeven voor kandidaat.
Als zij een aanbieding doen, en jij accepteert die, dan heb je een overeenkomst.quote:Op donderdag 24 september 2009 18:06 schreef Doezelhaar het volgende:
Van een huurovereenkomst is nog geen sprake, ook niet voor de andere kandidaat. Het enige wat ik heb is een ondertekende aanbiedingsbrief.
Heb inderdaad daarom zo gehandeld.quote:Op donderdag 24 september 2009 18:13 schreef Lienekien het volgende:
Heb je je huidige appartement opgezegd omdat je de toezeggingsbrief had?
Jup. Er staat wel nog het volgende vermeld: "Na ontvangst van alle benodigde gegevens alsmede een door u voor akkoord ondertekend exemplaar van deze aanbiedingsbrief zullen wij overgaan tot het beoordelen c.q. goedkeuren van de aanvraag."quote:Op donderdag 24 september 2009 18:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als zij een aanbieding doen, en jij accepteert die, dan heb je een overeenkomst.
De vraag is alleen wat ze je precies aangeboden hebben, een aanbod om mee te dingen naar die woonruimte, of een aanbod van die woonruimte? Als zij het aanbod hebben gedaan om die woonruimte te huren, dan zitten ze er aan vast.
Ai. Die goedkeuring heb je dus niet.quote:Op donderdag 24 september 2009 18:26 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Jup. Er staat wel nog het volgende vermeld: "Na ontvangst van alle benodigde gegevens alsmede een door u voor akkoord ondertekend exemplaar van deze aanbiedingsbrief zullen wij overgaan tot het beoordelen c.q. goedkeuren van de aanvraag."
Let wel: heb nooit een afkeuring gehad, ook vanmiddag aan de telefoon geen afkeuring ontvangen.
Een afkeuring is het ontbreken van een goedkeuring.quote:Op donderdag 24 september 2009 18:26 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Jup. Er staat wel nog het volgende vermeld: "Na ontvangst van alle benodigde gegevens alsmede een door u voor akkoord ondertekend exemplaar van deze aanbiedingsbrief zullen wij overgaan tot het beoordelen c.q. goedkeuren van de aanvraag."
Let wel: heb nooit een afkeuring gehad, ook vanmiddag aan de telefoon geen afkeuring ontvangen.
Dan lijkt mij dat het aanbod is dat je die woonruimte kunt huren als je de beoordeling van de opgestuurde gegevens doorstaat. Maw, dat je 1e op de lijst bent en dat het aanbod staat tenzij... En dat tenzij zou dan die ingestuurde stukken moeten betreffen. Het was immers geen vrijblijvend aanbod in de categorie er zijn nog meer gegadigden.quote:Op donderdag 24 september 2009 18:26 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Nee. Maar er staat tevens ook nergens vermeld en/of is mij gemeld dat de aangedragende vanuit de eigenaar van de woning voorkeur geniet. Iets dat mij wel daarnet aangegeven is. De eigenaar heeft heel mijn ingeleverde aanbieding ook nog niet beoordeeld. De huurder van het appartement nu staat ook perplex.quote:Op donderdag 24 september 2009 18:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ai. Die goedkeuring heb je dus niet.
Klopt. Maar correspondeer dat dan op zijn minste met mij alvorens je iemand anders opdracht geeft contact op te zoeken met de huurder voor een afspraak. Ook niet gebeurd.quote:Op donderdag 24 september 2009 18:33 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
Een afkeuring is het ontbreken van een goedkeuring.
Je bent dus nog niet afgekeurd, maar je bent ook zeker nooit goedgekeurd. Beetje voorbarig om dan al je huidige woonruimte op te zeggen. Ze hadden je ook om andere redenen af kunnen keuren: te laag salaris of iets dergelijks.quote:Op donderdag 24 september 2009 18:26 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Op zich wel, maar het impliceert ook dat het daarom hangt, niet dat ze de woning nog even aan een ander gaan aanbieden.quote:Op donderdag 24 september 2009 19:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Je bent dus nog niet afgekeurd, maar je bent ook zeker nooit goedgekeurd. Beetje voorbarig om dan al je huidige woonruimte op te zeggen. Ze hadden je ook om andere redenen af kunnen keuren: te laag salaris of iets dergelijks.
Misschien is opzegging nog wel terug te draaien, denk het overigens wel. Maar ik heb zo gehandeld omdat het einde van de maand was, alles ff snel moest en als ik niet op tijd op zeg betaal ik een maand teveel dubbel huur. Ik heb nu al overlap van 1 maand.quote:Op donderdag 24 september 2009 19:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Je bent dus nog niet afgekeurd, maar je bent ook zeker nooit goedgekeurd. Beetje voorbarig om dan al je huidige woonruimte op te zeggen. Ze hadden je ook om andere redenen af kunnen keuren: te laag salaris of iets dergelijks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |