abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73071981
In augustus verhuisd en daarbij deel laten stuken en verven door dezelfde aannemer.

Deze was vooraf langs geweest om de muren e.d. te bekijken zodat hij een prijs kon maken, het gaat om 3 kamers.
Toen ze begonnen waren bleek dat er in een kamer een wand van ca. 8m2 niet uit gipsplaat maar uit hout bestond.
In z'n beste Nederlands werd me verteld dat hier gips op moest komen, aangezien ik er van uit ging dat tijdens zijn eerste bezoek hij had kunnen voelen dat het geen gips was ging ik er van uit dat het voor zijn rekening was.

Op de eind factuur rekent hij opeens ¤ 384,- incl BTW voor het meerwerk.
Ik vroeg hem wat hij hiermee bedoelde waarop ik een 'specificatie' kreeg voor het meerwerk van de wand:
quote:
# Voorbereiding voor gips plaat.
# Gips plaat - materiaal
# Arbeid loon - 6 uur
Aangezien ik die dag ook in het huis was heb ik gezien dat die gipsplaten op geen enkele wijze waren 'voorbereid' ook is de werknemer maximaal 2 uur bezig geweest met het plaatsen hiervan.

Ik maakte een berekening: en kwam totaal aan ¤ 33,- materiaal en ¤ 40,- aan arbeidsloon is zo'n ¤ 90,- incl btw.

Mijn berekening naar hem gemaild en kreeg als reactie dat dit wel klopte maar:

"maar moet ook voorrijkosten sociaal lasten winst van de bedrijf en mijn salaris ook berekenen,dus de prijzen zijn niet bespreekbaar ,wij hebben heel mooi werk opgeleverd voor korte termijn en met beste kwaliteit"

a. Ik vind eigenlijk dat ik niet hoef te betalen want hij had kunnen weten dat die muur niet uit gips bestond.
Van de ConsuWijzer: Had de aannemer de extra kosten wel kunnen verwachten? Dan hoeft u de extra kosten ook niet te betalen. De aannemer had dat moeten zien toen hij begon met het werk.

b. Ik ben de moeilijkste niet en wil best wat betalen maar vind de ¤ 384,- totaal uit het verband en absoluut niet reëel.

Hij dreigt nu met incasso, wat kan ik het beste doen? heb uiteraard de rest gelijk netjes betaald.

FCT
  donderdag 24 september 2009 @ 15:56:30 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_73072131
quote:
aangezien ik er van uit ging
Ik denk dat daar je fout zit..... Je had het beter van tevoren expliciet kunnen zeggen of beter nog op (laten) schrijven.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_73072171
quote:
In z'n beste Nederlands werd me verteld dat hier gips op moest komen, aangezien ik er van uit ging dat tijdens zijn eerste bezoek hij had kunnen voelen dat het geen gips was ging ik er van uit dat het voor zijn rekening was.
Kan ik hier uit opmaken dat je een Poolse aannemer had? Dan kan je dit soort gezeik hoe dan ook wel verwachten, wit of zwart.

Beetje een ja nee spelletje en ik denk niet dat je die gaat winnen zonder dure rechtszaken enzo. Je bent gewoon genaait met die extra kosten, doe je verder niets aan. Elke andere manier om dit op te lossen kost je minstens het dubbele of een paar ruiten.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_73072994
had je beter op moeten letten, lesje voor de volgende keer.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_73073034
gelukkig gaat het niet om een groot bedrag.
pi_73073153
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:51 schreef Mojave het volgende:
Toen ze begonnen waren bleek dat er in een kamer een wand van ca. 8m2 niet uit gipsplaat maar uit hout bestond.
Een aannemer is verplicht meerwerk te melden, dat heeft hij hier gedaan. Als hij het niet gemeld had of jij had daar duidelijk gemaakt dat hij dat had behoren te zien was het voor zijn rekening geweest. Hieruit lees ik echter dat je dat niet gedaan hebt en dus is het voor jouw rekening, ook is het altijd slim om eerst een offerte voor het meerwerk te vragen. Daarmee voorkom je dergelijke hoge bedragen.

Beetje jammer, maar dit ga je verliezen. Betalen dus.
I believe in God, only I spell it Nature. "Frank Lloyd Wright"
pi_73073280
gips plaat
arbeid loon

pi_73073404
Volgende keer beter opletten, offerte laten maken en laten ondertekenen.
  donderdag 24 september 2009 @ 17:09:39 #9
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_73074613
FAIL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')