Dit.quote:Op zondag 1 november 2009 21:18 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nee, dat dient echt een ander doel. Er is een reden dat je in je command-line commando’s als mdfind, mdls, enz. hebt. Nogmaals, het is óf Terminal, óf GUI, het is én.
Rechtermuis op je panel, add widget, zoek naar pager, toevoegenquote:Op zondag 1 november 2009 19:33 schreef maartena het volgende:
En dan meteen even een paar vraagjes.....
Ik moet in KDE altijd "composting" weer aanzetten na het opstarten, op een of andere manier schakelt ie dat uit. Handmatig inschakelen werkt dan wel weer prima.
Ik ben mijn icoontje voor meerdere desktops kwijt van de taakbalk, en ik kan niet meer vinden hoe ik dat ding weer terug krijg.
Oh, Ubuntu heeft ook van die widgets? Dat zal mijn vrouw leuk vinden, die vroeg daar al naarquote:Op zondag 1 november 2009 22:22 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Rechtermuis op je panel, add widget, zoek naar pager, toevoegen
Dat zijn toch die dingen op het bureaubladquote:Op maandag 2 november 2009 07:13 schreef Bart het volgende:
[..]
Oh, Ubuntu heeft ook van die widgets? Dat zal mijn vrouw leuk vinden, die vroeg daar al naar
Je bedoelt die balken onderaan de quote en de post neem ik aan? Met welke browser zie je die? (Ik vraag dit even omdat je muiscursor naar die witte balk tussen postheader en post wijst, die is namelijk ‘normaal’).quote:Op zondag 1 november 2009 21:25 schreef Bowlingbal het volgende:
Wat wel jammer was, maar denk ik mijn fout, is dat ik in het begin kernel errors kreeg.
Na mijn verse installatie gaf mijn KVM kuren, waardoor ik de power er even af moest gooien.
Na 2-3 keer herstarten gaf hij dat echter niet meer.
Wat ik nu wel heb in 9.10, en dat heb ik niet op de netbook remix, zijn van die vage balken?
[ afbeelding ]
Heb ik ook met Firefox onder 9.10. Maar ik werk nu onder Chrome, zoveel sneller en de GUI is zoveel beter.quote:Op maandag 2 november 2009 08:59 schreef Iblis het volgende:
[..]
Je bedoelt die balken onderaan de quote en de post neem ik aan? Met welke browser zie je die? (Ik vraag dit even omdat je muiscursor naar die witte balk tussen postheader en post wijst, die is namelijk ‘normaal’).
Nee, dit zijn widgets van KDE. Maar het zijn wel dingen zoals je ook op Mac/Windows hebt. Maar in KDE4.x is alles een widget (of plasmoid).quote:Op maandag 2 november 2009 07:13 schreef Bart het volgende:
[..]
Oh, Ubuntu heeft ook van die widgets? Dat zal mijn vrouw leuk vinden, die vroeg daar al naar
Waar heb je Chrome vandaan?quote:Op maandag 2 november 2009 10:45 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Heb ik ook met Firefox onder 9.10. Maar ik werk nu onder Chrome, zoveel sneller en de GUI is zoveel beter.
KDE, oke, ga ik eens checken. Bedanktquote:Op maandag 2 november 2009 12:26 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Nee, dit zijn widgets van KDE. Maar het zijn wel dingen zoals je ook op Mac/Windows hebt. Maar in KDE4.x is alles een widget (of plasmoid).
Als je KDE4.x op Suse, Fedora of Debian draait, ze zijn hetzelfde. Niet gelimiteerd aan Ubuntu dus
Je hoeft niet KDE helemaal te installeren voor de widgets hoor. Gebruik dan gewoon mijn bovenstaande tipquote:Op maandag 2 november 2009 12:34 schreef Bart het volgende:
[..]
KDE, oke, ga ik eens checken. Bedankt
Is er trouwens niet ergens een handig lijstje van must-have software voor n00bs?
Dankuquote:Op maandag 2 november 2009 12:32 schreef Bart het volgende:
[..]
http://www.google.com/chr(...)l=unstable_amd64_deb
En van "unstable" zou ik mij niets aantrekken, Chrome is hier zo stabiel als wat. Nog geen bugs meegemaakt, of andere gekkigheden.quote:
Ga ik ook mee aan de slagquote:Op maandag 2 november 2009 12:38 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Je hoeft niet KDE helemaal te installeren voor de widgets hoor. Gebruik dan gewoon mijn bovenstaande tip
screenlets.org, ook te vinden in de synaptic pakketbeheer. Gewoon in gnome, dus.
NPquote:
Hoezo dat dan?quote:
Dus je zegt nu eigenlijk dat je zelf ook tof bentquote:Op maandag 2 november 2009 13:49 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Gewoon omdat we zo met Ubuntu bezig zijn.
Bij mij ook. Ik heb een (tijdelijke) oplossing, Compiz Fusion Icon toevoegen, dan bij Bureaublad kiezen voor Bureaublad Muur en dan in het tabje Rand Kantelen eerste optie aanvinken. Als je nu met je muis over de rand van het blad gaat krijg je het naastliggende blad. Eigenlijk vind ik dit nog handiger, omdat ik nu niet naar een leeg stukje bureaublad hoef te zoeken.quote:Op zondag 1 november 2009 21:11 schreef Klonk het volgende:
sla mij maar lek, van 9.04 naar 9.10 overgestapt en nu doet iets het niet meer wat ik vaak gebruik.
als je met je muisscrolwieltje in 9.04 op je bureaublad was en daar een slinger aan gaf ging je van het ene werkblad naar het andere, en nu doet ie dat niet meer
Hmm, ik heb last van een bekende bug. Even een foutloze verse install gedaan en ik heb em nog steeds.quote:Op zondag 1 november 2009 21:25 schreef Bowlingbal het volgende:
Wat wel jammer was, maar denk ik mijn fout, is dat ik in het begin kernel errors kreeg.
Na mijn verse installatie gaf mijn KVM kuren, waardoor ik de power er even af moest gooien.
Na 2-3 keer herstarten gaf hij dat echter niet meer.
Ik doel hier op de 3 grijze dunne balken..quote:Wat ik nu wel heb in 9.10, en dat heb ik niet op de netbook remix, zijn van die vage balken?
[ afbeelding ]
Het is me ook totaal onduidelijk waar die vandaan komt.quote:Op maandag 2 november 2009 23:22 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Hmm, ik heb last van een bekende bug.
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/422536
[..]
Ik doel hier op de 3 grijze dunne balken..
De onderste zit tussen de post en de sig. Voorheen had ik die niet, en op de netbook remix heb ik dat ook niet. Ik vind het lelijk
Misschien dat ik even Chrome ga proberen danquote:Op maandag 2 november 2009 23:31 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het is me ook totaal onduidelijk waar die vandaan komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |