abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73065756
Ik dus MobileBG downloaden, wel gratis overigens, begin ik dat kreng te spelen en zie dat er een AI is.
Ik zet hem meteen op hard (omdat ik retegoed ben), wat blijkt? Het is geen AI, het is gewoon een fukking dubbel-6-generator!! De zetten die AI maakt zijn uitstekend hoor, daar niet van, maar hij gooit me er gewoon uit. Dubbel 6, dubbel 6, dubbel 3, dubbel 5. Heb ik een keer een schijf ongedekt staan, BANG! weg is ie! Staat hij ongedekt ergens achter een blok, gooi ik dubbel 1. Tsja, als je dan toch dubbels krijgt gvd, waarom niet meteen dubbel 1

Klacht: AI die gewoon de worpen maximaliseert ipv de zetten
I feel kinda Locrian today
pi_73065842
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:18 schreef starla het volgende:
Ik dus MobileBG downloaden, wel gratis overigens, begin ik dat kreng te spelen en zie dat er een AI is.
Ik zet hem meteen op hard (omdat ik retegoed ben), wat blijkt? Het is geen AI, het is gewoon een fukking dubbel-6-generator!! De zetten die AI maakt zijn uitstekend hoor, daar niet van, maar hij gooit me er gewoon uit. Dubbel 6, dubbel 6, dubbel 3, dubbel 5. Heb ik een keer een schijf ongedekt staan, BANG! weg is ie! Staat hij ongedekt ergens achter een blok, gooi ik dubbel 1. Tsja, als je dan toch dubbels krijgt gvd, waarom niet meteen dubbel 1

Klacht: AI die gewoon de worpen maximaliseert ipv de zetten
Dat is wel kut ja!
Ik had hem standaard op mijn telefoon zitten met een vrij redelijke AI.
Hij maximaliseert in ieder geval niet zijn eigen zetten!
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_73065876
Je hebt hem gratis gekregen, wat zeur je dan?
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 september 2009 @ 12:23:23 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_73065900

Pwned door backgammon.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_73065933
quote:
Op donderdag 24 september 2009 12:23 schreef Netsplitter het volgende:
backgammon.
Steun ons studieproject! Bezoek ons op: http://www.nextgen-navigation.com
  donderdag 24 september 2009 @ 13:05:55 #6
261659 Folmer
To fly, or to fall?
pi_73067107
pi_73067295
bedankt voor met downloaden van mn app. ik heb je naaktfoto's inmiddels op internet verspreid....
  donderdag 24 september 2009 @ 18:02:40 #8
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_73076372
Hoe moet dat spellie
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_73080651
http://www.nabiscoworld.com/Games/game_large.aspx?gameid=10036

Kom hier een potje tegen me spelen, de Game name is Fok1 en het password is fok.
pi_73082148
ik speel altijd op pogo
pi_73086461
Ja al die jaren heb ik nog steeds geen fucking idee hoe backgammon werkt.
pi_73086976
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:45 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:
Je zou het eens moeten uitvogelen, maar wees gewaarschuwd, het is verslavend!

Schande dat Fok geen backgammon-topic heeft!
pi_73087218
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:45 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:
Backgammon is echt een geniaal spel. Ultieme balans tussen geluk en skill, potjes zijn lekker kort (monopoly, 5 uur bezig met 1 potje ) en extreem makkelijk te leren maar moeilijk te masteren.
Vooral in de zomer is het heerlijk om in de achtertuin met een vriend wat backgammon te spelen, beetje aan een waterpijp lurken (Cliché maarja ) en dacht echte perzische relax-gevoel te krijgen. (Komt van oorsprong uit het midden-oosten.)
Tegen een computer is het eigenlijk helemaal niet leuk want er is niks beter dan je tegenstander helemaal klem zetten of nog nét door een dubbele worp de overwinning vlak voor z'n neus weg te kapen.

Te weinig mensen spelen het... Wat nou islamisering .
pi_73087436
Ik snap helemaal niks van backgammon. Schaken & dammen ken ik de spelregels wel.
Hallon!
  donderdag 24 september 2009 @ 23:14:52 #16
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_73087512
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:06 schreef n0ir het volgende:

[..]

Backgammon is echt een geniaal spel. Ultieme balans tussen geluk en skill, potjes zijn lekker kort (monopoly, 5 uur bezig met 1 potje ) en extreem makkelijk te leren maar moeilijk te masteren.
Vooral in de zomer is het heerlijk om in de achtertuin met een vriend wat backgammon te spelen, beetje aan een waterpijp lurken (Cliché maarja ) en dacht echte perzische relax-gevoel te krijgen. (Komt van oorsprong uit het midden-oosten.)
Tegen een computer is het eigenlijk helemaal niet leuk want er is niks beter dan je tegenstander helemaal klem zetten of nog nét door een dubbele worp de overwinning vlak voor z'n neus weg te kapen.

Te weinig mensen spelen het... Wat nou islamisering .
Hoe moet het dan , open is een topic met lessen voor leergierige fokkertjes
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_73088795
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:14 schreef gniffie het volgende:

[..]

Hier kom je al een eind mee. Zoals noir zegt, makkelijk te leren, maar echt lastig om erg goed te worden.
pi_73088854
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:06 schreef n0ir het volgende:
Volgens mij speel je het wel regelmatig. Ik ben benieuwd wat jouw openingszetten zijn met:

2 3
6 4
3 3
6 2

pi_73088913
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:14 schreef gniffie het volgende:

[..]

http://www.backgammon-spelregels.nl/
Wat dacht je d'r van :p.

Nja die site is wel erg uitgebreid.. Waar het in het kort om gaat is om al je eigen stenen het hele bord over te krijgen tot in je eigen 'thuisvak'. Als ze er allemaal in zitten beweeg je ze verder, van het bord af, en degene die het eerst al z'n stenen van het bord af heeft is de winnaar.
Je gooit met 2 dobbelstenen en het aantal ogen is het aantal vakken dat je je stenen mag verplaatsen. Als je dubbel gooit telt het aantal ogen dubbel. Je kan iemand dwars zitten door die persoon te slaan (met jouw steen op zijn vakje terecht komen), dat kan echter alleen als die steen alleen staat. Als er 2 stenen op dezelfde plek staan zijn ze beschermd, dat moet je dus altijd proberen voor elkaar te krijgen. Als je bent geslagen wordt je steen van het bord gehaald en moet je hem in het thuisvak van je tegenstander (helemaal aan de andere kant van het veld) weer erin brengen.

Natuurlijk kan je aanvallend of juist defensief spelen, dat soort ongein. Als je de kans hebt om het een keer te spelen, zeker doen.
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 00:00 schreef starla het volgende:

[..]

Volgens mij speel je het wel regelmatig. Ik ben benieuwd wat jouw openingszetten zijn met:

2 3
6 4
3 3
6 2

Oooh dit kost me weer veel te veel tijd op de late avond .
Maar meestal zou ik et zo spelen ongeveer.

Meteen weer zin om te spelen.. Toch maar weer 's aan m'n pa vragen of ie zin heeft in een potje volgende keer dat ik langs ga.

[ Bericht 23% gewijzigd door n0ir op 25-09-2009 00:21:57 ]
pi_73089407
Me like your 6 4 Zo speel ik 'em ook. Ik heb een tijdje zitten experimenteren met 6 4 ( 8>2 6>2, 24>14), maar deze bevalt me zo goed. De 6 2 en 3 2 speel ik ook hetzelfde. 3 3 speel ik anders, namelijk als 13>7 13>7. Ik vind het fijn om meteen m'n 7 point geblokt te hebben terwijl ik er nog 3 op 8 point heb staan wat je niet bij 6 1 hebt. Dat biedt weer mooi kansen voor een 3 1 of 4 2. De tegenstander baalt ook gigantisch met 6 6, of nog erger 6 5.
  vrijdag 25 september 2009 @ 00:34:48 #21
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_73089450
tvp
pi_73089487
Kan dit topic niet omgetoverd worden in een centraal backgammon-topic? Modjes?
  vrijdag 25 september 2009 @ 01:17:53 #23
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_73090020
ik had geen verstand van dit spel net even gespeeld tegen de computer best simpel alleen ik snap niet hoe je als je eenmaal alle steentjes op het thuisgebied heb dat ze naar de roll gedeelte gaan.. hoe zit dat met dobbelstenen en dan naar de roll gedeelte.??
pi_73097176
Als je nog (bijvoorbeeld) 2 schijven over hebt, 1 op 5 en 1 op 2 en je gooit 5 2 kun je ze van het bord halen. Met 6 2 kan dat ook, omdat 5 minder is dan 6. Gooi je echter 4 2 dan kan dat niet. De schijf op 5 kun je naar 1 verplaatsten en degene op 2 kun je wel van het bord halen. Andersom geldt het ook: gooi je 6 1, dan kun je de 5 van het bord halen, maar degene op 2 kun je slechts verplaatsen naar 1. Is dat wat je bedoelde?
pi_73097535
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 00:36 schreef starla het volgende:
Kan dit topic niet omgetoverd worden in een centraal backgammon-topic? Modjes?
Alsjeblieft niet, heb ik dadelijk 300 posts lang dit topic in mijn lijst staan terwijl ik hier alleen kwam om commentaar te leveren
pi_73097682
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:57 schreef retuow82 het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet, heb ik dadelijk 300 posts lang dit topic in mijn lijst staan terwijl ik hier alleen kwam om commentaar te leveren
Dan verwijderen we jou toch gewoon?
pi_73097778
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:03 schreef starla het volgende:

[..]

Dan verwijderen we jou toch gewoon?
Als het een backgammon topic gaat worden graag, als we doorgaan met commentaar leveren zoals het hoort in KLB dan mag je me laten staan
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:46:25 #28
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_73098885
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:43 schreef starla het volgende:
Als je nog (bijvoorbeeld) 2 schijven over hebt, 1 op 5 en 1 op 2 en je gooit 5 2 kun je ze van het bord halen. Met 6 2 kan dat ook, omdat 5 minder is dan 6. Gooi je echter 4 2 dan kan dat niet. De schijf op 5 kun je naar 1 verplaatsten en degene op 2 kun je wel van het bord halen. Andersom geldt het ook: gooi je 6 1, dan kun je de 5 van het bord halen, maar degene op 2 kun je slechts verplaatsen naar 1. Is dat wat je bedoelde?
yep thanks..
ik heb al een paar keer gewonnen..
het slimste is om je thuisvak helemaal af te sluiten met 2 stenen, zodat diegene als een steen van hem geslagen is moeilijk weer in het spel kan komen..
wat je allemaal leert in 1 nacht, geweldig..

leuke aan het spel is je hebt nooit verloren tot het uitgespeeld is, je kan altijd nog verrassend terugkomen door een steen van je tegenstander te slaan zelf wanneer hij al zijn steentjes in zijn thuisvak heeft...

[ Bericht 1% gewijzigd door marcusa op 25-09-2009 13:54:41 ]
pi_73099478
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:46 schreef marcusa het volgende:
ik heb al een paar keer gewonnen..
quote:
het slimste is om je thuisvak helemaal af te sluiten met 2 stenen, zodat diegene als een steen van hem geslagen is moeilijk weer in het spel kan komen..
Inderdaad, dat is een goede strategie wat veel beginnende spelers nog wel eens vergeten. Ik speel soms vrij agressief (the blitz) waarbij ik de schijfjes zelfs in mijn thuisvak sla om zo snel mogelijk dat thuisvak vol te hebben. Soms loopt het verkeerd af waardoor je terug moet naar het thuisvak van je tegenstander, maar met een goed blok iets verder kun je zijn spel erg storen. In de tussentijd ga je verder met je thuisvak opvullen.
quote:
leuke aan het spel is je hebt nooit verloren tot het uitgespeeld is, je kan altijd nog verrassend terugkomen door een steen van je tegenstander te slaan zelf wanneer hij al zijn steentjes in zijn thuisvak heeft...
Dat kan ook erg irritant zijn. Welke speler herinnert zich deze situatie niet:

Waarin je dus 6 5 gooit (5 4 is net zo irritant).
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:42:48 #30
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_73100352
ik vind backgammon toch meer een spel voor de plezier, ook als je verliest kan je plezier hebben.. gewoon spontaan en op gevoel spelen is het leukst, en niet teveel berekeningen maken starla anders neem je het allemaal veelste serieus..
pi_73100971
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:42 schreef marcusa het volgende:
ik vind backgammon toch meer een spel voor de plezier, ook als je verliest kan je plezier hebben..
Yup, ik heb nergens anders beweerd.
quote:
gewoon spontaan en op gevoel spelen is het leukst,
Vind ik dus niet, ik wil wel goed willen spelen en ook goed willen zijn. Dat houdt in dat je weet welke
zetten goed zijn.
quote:
en niet teveel berekeningen maken starla anders neem je het allemaal veelste serieus..
Is toch niets mis mee? Iemand die voor een club voetbalt wil ook toch winnen? Traint ook toch elke dag? Moet je eens aankomen met 'te serieus nemen'...Ik speel elke dag denk ik wel 2 uur backgammon, omdat ik het leuk vind en omdat ik goed wil worden. Lijkt me alleszins mijn eigen keuze
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:09:30 #32
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_73102856
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:03 schreef starla het volgende:

[..]

Yup, ik heb nergens anders beweerd.
[..]

Vind ik dus niet, ik wil wel goed willen spelen en ook goed willen zijn. Dat houdt in dat je weet welke
zetten goed zijn.
[..]

Is toch niets mis mee? Iemand die voor een club voetbalt wil ook toch winnen? Traint ook toch elke dag? Moet je eens aankomen met 'te serieus nemen'...Ik speel elke dag denk ik wel 2 uur backgammon, omdat ik het leuk vind en omdat ik goed wil worden. Lijkt me alleszins mijn eigen keuze
chill chill.. take it easy girl.. I think weve got an addict over here..
pi_73103128
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:09 schreef marcusa het volgende:

[..]

chill chill.. take it easy girl.. I think weve got an addict over here..
  vrijdag 25 september 2009 @ 22:57:27 #34
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73114351
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:00 schreef starla het volgende:

[..]

Je zou het eens moeten uitvogelen, maar wees gewaarschuwd, het is verslavend!

Schande dat Fok geen backgammon-topic heeft!
* Ofyles2 al voorbereidingen treft...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')