quote:Typefout kost man 43.000 euro
ALMELO - Een man uit Wageningen moet een typefoutje bij het overboeken van 43.000 euro heeft daarbij een duur foutje gemaakt. Eind juni wilde de man dit bedrag overboeken op de rekening van zijn zoon, maar door een typefout kwam het geld terecht op de rekening van een vrouw in Almelo.
Zij heeft ruim driekwart van het geld meteen gebruikt om gokschulden af te betalen en een auto te kopen.
Een verzoek van de man en de bank aan de vrouw om het geld terug te storten liep op niks uit. Vervolgens is de politie ingeschakeld, die bij een huiszoeking in de woning van de vrouw 10.000 euro aan contant geld vond.
Kort geding
Via een kort geding dinsdag bij de rechtbank in Almelo wil de Wageninger deze 10.000 euro plus het bedrag dat de auto bij verkoop oplevert, terugkrijgen.
Het Openbaar Ministerie in Almelo is inmiddels een strafrechtelijke procedure tegen de vrouw begonnen. Deze kan tot terugvordering van het resterende bedrag leiden. Voordat het zo ver is, kan het nog wel een jaar duren
En daarbij zegt de software toch vaak ook nog welke naam er bij dat rekeningnummer hoort?quote:Op donderdag 24 september 2009 12:06 schreef bluespice het volgende:
Dat moeten dan tenminste 2 typfouten zijn geweest. Op banknummer zit een 11-proef waarmee wordt voorkomen dat je een cijfertje foutief intypt of een getalletje omdraait.
Dat bedoel ik ookquote:Op donderdag 24 september 2009 12:07 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Triest dat mensen het uitgeven alsof het hun eigen geld is ja
Idd, vond het ook al vreemd.quote:Op donderdag 24 september 2009 12:06 schreef bluespice het volgende:
Dat moeten dan tenminste 2 typfouten zijn geweest. Op banknummer zit een 11-proef waarmee wordt voorkomen dat je een cijfertje foutief intypt of een getalletje omdraait.
Niet per se, als je van bijvoorbeeld ING overmaakt naar Rabo dan is er geen check meestal.quote:Op donderdag 24 september 2009 12:07 schreef teknomist het volgende:
Rekeningnummer moet toch overeenkomen met naam en woonplaats?
bij de rabobank nietquote:Op donderdag 24 september 2009 12:07 schreef Iblis het volgende:
[..]
En daarbij zegt de software toch vaak ook nog welke naam er bij dat rekeningnummer hoort?
Omdat hij een typefout maakte.quote:Op donderdag 24 september 2009 12:07 schreef willempjewever het volgende:
Waarom maakt mijn vader nooit 43.000 euro naar mij over?
Alleen op banknummers ja, op gironummers niet.quote:Op donderdag 24 september 2009 12:06 schreef bluespice het volgende:
Misschien dacht hij dat hij zijn bankpasnummer 4 keer moest herhalenquote:Op donderdag 24 september 2009 12:07 schreef Iblis het volgende:
[..]
En daarbij zegt de software toch vaak ook nog welke naam er bij dat rekeningnummer hoort?
Omdat jouw vader een proleet isquote:Op donderdag 24 september 2009 12:07 schreef willempjewever het volgende:
Waarom maakt mijn vader nooit 43.000 euro naar mij over?
Als je ff 43.000¤ op de rekening van je zoon stort, betekent dat je genoeg geld hebt. Iemand met genoeg geld doet daar niet zo nauwkeurig over..quote:Op donderdag 24 september 2009 12:07 schreef Iblis het volgende:
[..]
En dat is een reden om dan maar al het geld direct op te maken als je het onrechtmatig ontvangen hebquote:Op donderdag 24 september 2009 12:10 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Als je ff 43.000¤ op de rekening van je zoon stort, betekent dat je genoeg geld hebt. Iemand met genoeg geld doet daar niet zo nauwkeurig over..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |