Je moet vooral niet scheldenquote:Op woensdag 23 september 2009 22:52 schreef Heracles25 het volgende:
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek bij een VMBO school als Assistent ICT. Ik heb nog nooit zo'n gesprek gehad, ben immers 21. Ik heb vorig jaar bij dat bedrijf stage gelopen.
Maar wat voor vragen kan ik krijgen? En wat moet ik vooral niet zeggen
Optreden bij storingen, en het instrueren van de gebruikers (docenten en leerlingen)quote:Op woensdag 23 september 2009 22:54 schreef Thomass het volgende:
Wat houdt dat in? Assistent ICT?
Als ik precies weet wat het is kan ik misschien een goede vraag bedenken
Hoe ga je om met stress? Werkervaring? Waarom solliciteer je? Wat verwacht je van je baan? Goede en slechte kanten?quote:Op woensdag 23 september 2009 22:56 schreef Heracles25 het volgende:
[..]
Optreden bij storingen, en het instrueren van de gebruikers (docenten en leerlingen)
En een klein gedeelte netwerk onderhoud.
Dat zijn me voornaamste taken
quote:Op woensdag 23 september 2009 22:54 schreef Dennis101 het volgende:
En dit soort dingen ga je je een avond van te voren een keer bedenken?
Als het een vacature is en geen open solicitatie zeker terug vragen stellen (achteraf meestal), zoals waarom werkt u hier (nog) en wat zijn de vooruitzichten ivm ICT etc .quote:Op woensdag 23 september 2009 23:01 schreef Sinat het volgende:
Verzin zelf ook vragen!!! Toon interesse door vragen te stellen over het netwerk, welke software ze gebruiken, welk OS ze gebruiken, stappen jullie over op Windows 7 om maar iets te noemen.
Zo krijg je een leuk gesprek en is het voorbij voordat je er erg in hebt (in de goede zin dan, niet dat je binnen 5 minuten weer buiten staat zonder baan...)
Die vragen zou ik in dit geval maar achterwege laten, als TS daar nú nog achter moet komen ...quote:Op woensdag 23 september 2009 23:01 schreef Sinat het volgende:
Verzin zelf ook vragen!!! Toon interesse door vragen te stellen over het netwerk, welke software ze gebruiken, welk OS ze gebruiken,
haha jaquote:Op woensdag 23 september 2009 23:10 schreef Dawnbreaker het volgende:
Of zoals op tv:
"Waarom zouden we jou moeten aannemen?"
...
"Waarom niet?"
Begin niet zelf over je goede eigenschappen. Laat de ander het gesprek maar voeren. Meestal hebben ze wel al een soort van gesprek in gedachten en hoef jij alleen te antwoorden als zij iets vragen. Vraag echter zelf ook door als je iets niet helemaal begrijpt. Wees gewoon jezelf.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:22 schreef Heracles25 het volgende:
Is het handig om zelf te beginnen van me positieve en negatieve kanten op te noemen? enz..
Of moet ik rustig afwachten tot dat ze erover beginne?
Helaas. Als je jong bent gaat dat misschien nog even op, maar als je wat ouder wordt gaan zaken zoals goede secundaire arbeidsvoorwaarden, het soort bedrijf waar je werkt en of je het werk zelf leuk vindt ook meetellenquote:Op donderdag 24 september 2009 00:44 schreef Dawnbreaker het volgende:
dat heb ik nooit begrepen... het enige ware en mogelijke antwoord op "waarom wil je hier werken?" is: "omdat ik dan geld krijg"
Negatief punt: ik heb de grootste moeite met enige vorm van zelf reflectie.quote:Op donderdag 24 september 2009 01:10 schreef ikbenschipper het volgende:
Hopelijk lees je het nog,
zorg ervoor dat als je de kans hebt en de vraag word gesteld over je positieve en negatieve punten dat je altijd eeerst negatief en daarna positief noemt, het laatste blijft het langst hangen namelijk
quote:Op woensdag 23 september 2009 23:01 schreef Sinat het volgende:
Verzin zelf ook vragen!!! Toon interesse door vragen te stellen over het netwerk, welke software ze gebruiken, welk OS ze gebruiken,
Dat zijn toch geen dingen die je even van internet haalt?quote:Op woensdag 23 september 2009 23:09 schreef r_one het volgende:
Die vragen zou ik in dit geval maar achterwege laten, als TS daar nú nog achter moet komen ...
Lees de OP nog eensquote:Op donderdag 24 september 2009 08:11 schreef jeroen25 het volgende:
Dat zijn toch geen dingen die je even van internet haalt?
tuurlijk mag dat wel. je mag zelfs als je dat lollig vind schema's maken in visio en die meesjouwenquote:Op donderdag 24 september 2009 10:18 schreef Heracles25 het volgende:
Natuurlijk neem ik ook een notitieblok mee, mag ik daar al enkele dingen opschrijven? Zodat ik enkele aanknopingspunten heb voor het gesprek?
Of is dat not done
TS vraagt wat hij zou kunnen vragen en er is toch niets mis met vragen over met welke systemen men werkt?quote:
En hij heeft er al stage gelopen. Als je daar stage hebt gelopen als ICT medewerker neem ik aan dat je wel weet welk systeem ze gebruikenquote:Op donderdag 24 september 2009 10:35 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
TS vraagt wat hij zou kunnen vragen en er is toch niets mis met vragen over met welke systemen men werkt?
Dat. of je bent tijdens je stage als voetveeg gebruikt en hebt je tijd besteed met patchkasten inventariseren en printertoner vervangenquote:Op donderdag 24 september 2009 10:40 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
En hij heeft er al stage gelopen. Als je daar stage hebt gelopen als ICT medewerker neem ik aan dat je wel weet welk systeem ze gebruiken
Te jong als persoon, niet naar de leeftijd kijkende. Dus gewoon hoe ik als persoon benquote:Op donderdag 24 september 2009 14:42 schreef karr-1 het volgende:
Te jong als persoon? Hadden ze een leeftijdsgrens?
Hmmm oke, ik vind het een wat vaag antwoord. Maar wel jammer dat je het niet geworden bent.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:47 schreef Heracles25 het volgende:
[..]
Te jong als persoon, niet naar de leeftijd kijkende. Dus gewoon hoe ik als persoon ben
Heb je de OP nou herlezen of nietquote:Op donderdag 24 september 2009 10:35 schreef jeroen25 het volgende:
TS vraagt wat hij zou kunnen vragen en er is toch niets mis met vragen over met welke systemen men werkt?
Dat dus idd.quote:Op donderdag 24 september 2009 10:40 schreef Dawnbreaker het volgende:
En hij heeft er al stage gelopen. Als je daar stage hebt gelopen als ICT medewerker neem ik aan dat je wel weet welk systeem ze gebruiken
Bij het noordik of erasmus of niet in almelo?quote:Op woensdag 23 september 2009 23:05 schreef Heracles25 het volgende:
Heb er zelf al wel rustig over nagedacht hoor, was alleen benieuwd als er nog andere dingen zijn waar ik op moet letten![]()
Het is natuurlijk wel een voordeel dat ik het bedrijf en de mensen ken, en ze kennen mij ook. Daardoor ook totaal geen zenuwen
Ze zoeken gewoon iemand die wat meer gewicht in de functie kan leggen, iemand die wat natuurlijk overwicht heeft.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:56 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hmmm oke, ik vind het een wat vaag antwoord. Maar wel jammer dat je het niet geworden bent.
Was bij het Noordik in Almelo, locatie aaldrinkshoekquote:Op donderdag 24 september 2009 17:45 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Bij het noordik of erasmus of niet in almelo?
Ik wens je succes.
Ah oke. Maar als ze TS al kennen van stage dan zouden ze toch moeten weten dat TS het wel of niet kan?quote:Op donderdag 24 september 2009 20:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ze zoeken gewoon iemand die wat meer gewicht in de functie kan leggen, iemand die wat natuurlijk overwicht heeft.
En is het wat geworden?quote:Op donderdag 24 september 2009 20:43 schreef Heracles25 het volgende:
[..]
Was bij het Noordik in Almelo, locatie aaldrinkshoek
Ben het helaas niet geworden.quote:
Oke dat is toch jammer dat je het niet geworden bent maar goed verder zoeken naar een werkgever.quote:Op donderdag 24 september 2009 23:05 schreef Heracles25 het volgende:
[..]
Ben het helaas niet geworden.
De voornaamste reden was dat ik nog te jong ben als persoon, hij gaf wel aan dat ik het in me had om deze functie te bekleden.
De andere paste blijkbaar beter in het team.
Maar hij gaf me wel een compliment naar het gesprek vanochtend. Hij gaf aan dat ik me wel goed had voorbereid etc En dit was me 1e sollicitatiegesprek dus ik wist niet wat ik kon verwachten.
Ben toch er ondanks dat ik niet aangenomen ben, er wel lichtelijk tevreden over! Ik had immers niks te verliezen
Ik vervolg nu gewoon me studie ictquote:Op donderdag 24 september 2009 23:06 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Oke dat is toch jammer dat je het niet geworden bent maar goed verder zoeken naar een werkgever.
Succes ts
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |