abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73055063
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek bij een VMBO school als Assistent ICT. Ik heb nog nooit zo'n gesprek gehad, ben immers 21. Ik heb vorig jaar bij dat bedrijf stage gelopen.

Maar wat voor vragen kan ik krijgen? En wat moet ik vooral niet zeggen
pi_73055100
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:52 schreef Heracles25 het volgende:
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek bij een VMBO school als Assistent ICT. Ik heb nog nooit zo'n gesprek gehad, ben immers 21. Ik heb vorig jaar bij dat bedrijf stage gelopen.

Maar wat voor vragen kan ik krijgen? En wat moet ik vooral niet zeggen
Je moet vooral niet schelden
friet saté
pi_73055108
En dit soort dingen ga je je een avond van te voren een keer bedenken?
pi_73055112
Wat houdt dat in? Assistent ICT?

Als ik precies weet wat het is kan ik misschien een goede vraag bedenken
pi_73055215
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:54 schreef Thomass het volgende:
Wat houdt dat in? Assistent ICT?

Als ik precies weet wat het is kan ik misschien een goede vraag bedenken
Optreden bij storingen, en het instrueren van de gebruikers (docenten en leerlingen)
En een klein gedeelte netwerk onderhoud.

Dat zijn me voornaamste taken
pi_73055224
Vragen zoals, wat je leuk vind aan het werk wat je te doen krijgt.
Bedenkt ook alvast wat ze van jou kunnen verwachten.
Alle vragen waar je geen antwoord op weet, antwoorden dat je gemotiveerd bent en zin hebt om te beginnen.

Geef ook meteen aan dat je goed bent in koffie halen, want docenten kunnen dat wel waarderen in een stagiaire.
  woensdag 23 september 2009 @ 22:57:29 #7
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_73055232
Je gaat zeker en vast falen, ik voel het...
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_73055259
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:56 schreef Heracles25 het volgende:

[..]

Optreden bij storingen, en het instrueren van de gebruikers (docenten en leerlingen)
En een klein gedeelte netwerk onderhoud.

Dat zijn me voornaamste taken
Hoe ga je om met stress? Werkervaring? Waarom solliciteer je? Wat verwacht je van je baan? Goede en slechte kanten?
smakelijk
pi_73055293
Als je als assistent ICT google niet weet te vinden, heb ik weinig hoop
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_73055402
Verzin zelf ook vragen!!! Toon interesse door vragen te stellen over het netwerk, welke software ze gebruiken, welk OS ze gebruiken, stappen jullie over op Windows 7 om maar iets te noemen.

Zo krijg je een leuk gesprek en is het voorbij voordat je er erg in hebt (in de goede zin dan , niet dat je binnen 5 minuten weer buiten staat zonder baan...)
  woensdag 23 september 2009 @ 23:03:10 #11
271378 Suikerwafel
Niet uit Luik maar wel lekker.
pi_73055445
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:54 schreef Dennis101 het volgende:
En dit soort dingen ga je je een avond van te voren een keer bedenken?
pi_73055524
Heb er zelf al wel rustig over nagedacht hoor, was alleen benieuwd als er nog andere dingen zijn waar ik op moet letten

Het is natuurlijk wel een voordeel dat ik het bedrijf en de mensen ken, en ze kennen mij ook. Daardoor ook totaal geen zenuwen
pi_73055536
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:01 schreef Sinat het volgende:
Verzin zelf ook vragen!!! Toon interesse door vragen te stellen over het netwerk, welke software ze gebruiken, welk OS ze gebruiken, stappen jullie over op Windows 7 om maar iets te noemen.

Zo krijg je een leuk gesprek en is het voorbij voordat je er erg in hebt (in de goede zin dan , niet dat je binnen 5 minuten weer buiten staat zonder baan...)
Als het een vacature is en geen open solicitatie zeker terug vragen stellen (achteraf meestal), zoals waarom werkt u hier (nog) en wat zijn de vooruitzichten ivm ICT etc .
pi_73055586
vergeet niet te vragen of je msn mag gebruiken!
<hr>
pi_73055636
quote:
Verzin zelf ook vragen!!! Toon interesse door vragen te stellen over het netwerk, welke software ze gebruiken, welk OS ze gebruiken,
Die vragen zou ik in dit geval maar achterwege laten, als TS daar nú nog achter moet komen ...
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_73055697
Of zoals op tv:

"Waarom zouden we jou moeten aannemen?"
...
"Waarom niet?"
<hr>
pi_73055824
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:10 schreef Dawnbreaker het volgende:
Of zoals op tv:

"Waarom zouden we jou moeten aannemen?"
...
"Waarom niet?"
haha ja
Daar had ik ook aal aan gedacht
pi_73056144
Is het handig om zelf te beginnen van me positieve en negatieve kanten op te noemen? enz..
Of moet ik rustig afwachten tot dat ze erover beginne?

[ Bericht 2% gewijzigd door Heracles25 op 23-09-2009 23:28:16 ]
pi_73057004
Positief is altijd handig, negatief alleen als je denkt dat dat verwacht wordt. (als in je hebt toch niet alleen postieve kanten)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_73058231
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:22 schreef Heracles25 het volgende:
Is het handig om zelf te beginnen van me positieve en negatieve kanten op te noemen? enz..
Of moet ik rustig afwachten tot dat ze erover beginne?
Begin niet zelf over je goede eigenschappen. Laat de ander het gesprek maar voeren. Meestal hebben ze wel al een soort van gesprek in gedachten en hoef jij alleen te antwoorden als zij iets vragen. Vraag echter zelf ook door als je iets niet helemaal begrijpt. Wees gewoon jezelf.

Geef ook aan dat je plezier in dit werk hebt. En dat je geschikt bent vanwege je opleiding, je ervaring met je stage, weet wat het werk inhoudt, dat je de mensen al kent... Maar vooral: weet waarom je er solliciteert! Wat trekt je aan in de baan? Wat vind je er leuk aan?

Kleine voorzet: "ik vind het leuk om leerlingen te helpen zich te ontwikkelen en te helpen hen van een omgeving waarin dat optimaal kan, in een vakgebied waar ik zelf ook veel affiniteit mee heb".
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_73058450
Bedankt vogeltjesdans!

Ik heb morgen om 11 uur het gesprek, dus ik ga nu me nest in duiken
pi_73058631
dat heb ik nooit begrepen... het enige ware en mogelijke antwoord op "waarom wil je hier werken?" is: "omdat ik dan geld krijg"
<hr>
pi_73058965
quote:
Op donderdag 24 september 2009 00:44 schreef Dawnbreaker het volgende:
dat heb ik nooit begrepen... het enige ware en mogelijke antwoord op "waarom wil je hier werken?" is: "omdat ik dan geld krijg"
Helaas. Als je jong bent gaat dat misschien nog even op, maar als je wat ouder wordt gaan zaken zoals goede secundaire arbeidsvoorwaarden, het soort bedrijf waar je werkt en of je het werk zelf leuk vindt ook meetellen
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_73059094
Hopelijk lees je het nog,

zorg ervoor dat als je de kans hebt en de vraag word gesteld over je positieve en negatieve punten dat je altijd eeerst negatief en daarna positief noemt, het laatste blijft het langst hangen namelijk
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_73059517
quote:
Op donderdag 24 september 2009 01:10 schreef ikbenschipper het volgende:
Hopelijk lees je het nog,

zorg ervoor dat als je de kans hebt en de vraag word gesteld over je positieve en negatieve punten dat je altijd eeerst negatief en daarna positief noemt, het laatste blijft het langst hangen namelijk
Negatief punt: ik heb de grootste moeite met enige vorm van zelf reflectie.

Klaar!
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_73060246
quote:
Verzin zelf ook vragen!!! Toon interesse door vragen te stellen over het netwerk, welke software ze gebruiken, welk OS ze gebruiken,
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:09 schreef r_one het volgende:
Die vragen zou ik in dit geval maar achterwege laten, als TS daar nú nog achter moet komen ...
Dat zijn toch geen dingen die je even van internet haalt?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_73062093
quote:
Op donderdag 24 september 2009 08:11 schreef jeroen25 het volgende:
Dat zijn toch geen dingen die je even van internet haalt?
Lees de OP nog eens
.
pi_73062181
Bedankt allen voor jullie behulpzame reacties!!!
pi_73062229
probeer het eens met de star methode vooraf voorbereiden. Situatie, Taak, Aanpak, Resultaat. dus bijvoorbeeld bij een computerstoring: Situatie: computerstoring, Taak: storing oplossen, Aanpak: wat doe je om dat op te lossen, Resultaat: was het gefixt?

twee a drie voorbeelden geeft wel een duidelijk beeld.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_73062268
Natuurlijk neem ik ook een notitieblok mee, mag ik daar al enkele dingen opschrijven? Zodat ik enkele aanknopingspunten heb voor het gesprek?

Of is dat not done
pi_73062281
quote:
Op donderdag 24 september 2009 10:18 schreef Heracles25 het volgende:
Natuurlijk neem ik ook een notitieblok mee, mag ik daar al enkele dingen opschrijven? Zodat ik enkele aanknopingspunten heb voor het gesprek?

Of is dat not done
tuurlijk mag dat wel. je mag zelfs als je dat lollig vind schema's maken in visio en die meesjouwen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_73062690
quote:
Op donderdag 24 september 2009 10:08 schreef r_one het volgende:
Lees de OP nog eens
TS vraagt wat hij zou kunnen vragen en er is toch niets mis met vragen over met welke systemen men werkt?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_73062822
Je moet vooral enthousiasme uitstralen.
Je hebt als werkgever 10x meer aan iemand die graag wil dan iemand die alles kan maar het met tegenzin doet.
Als je kunt overbrengen dat dit voor jou op dit moment een droombaan is dan heb je een goede kans.
Wie dit leest is gek
pi_73062825
quote:
Op donderdag 24 september 2009 10:35 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

TS vraagt wat hij zou kunnen vragen en er is toch niets mis met vragen over met welke systemen men werkt?
En hij heeft er al stage gelopen. Als je daar stage hebt gelopen als ICT medewerker neem ik aan dat je wel weet welk systeem ze gebruiken
<hr>
pi_73062944
quote:
Op donderdag 24 september 2009 10:40 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

En hij heeft er al stage gelopen. Als je daar stage hebt gelopen als ICT medewerker neem ik aan dat je wel weet welk systeem ze gebruiken
Dat. of je bent tijdens je stage als voetveeg gebruikt en hebt je tijd besteed met patchkasten inventariseren en printertoner vervangen

Voor de rest gewoon kijken hoe het gesprek loopt. Bij positieve en negatieven punten kijken of je dingen kunt koppelen. Dingen zoals 'ik ben secuur en wil altijd alles goed afmaken, maar de kans bestaat dat ik daardoor andere zaken wat voor me uitschuif' e.d.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_73065048
Zojuist het gesprek gehad, het gesprek liep zeer positief. En ik krijg vandaag of morgen de uitslag
pi_73065086
Goed bezig!
pi_73065111
pi_73067927
Mooi, ik zal voor je duimen dat je gekozen word.

Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_73069239
Ben het helaas niet geworden.
De voornaamste reden was dat ik nog te jong ben als persoon, hij gaf wel aan dat ik het in me had om deze functie te bekleden.

De andere paste blijkbaar beter in het team.

Maar hij gaf me wel een compliment naar het gesprek vanochtend. Hij gaf aan dat ik me wel goed had voorbereid etc En dit was me 1e sollicitatiegesprek dus ik wist niet wat ik kon verwachten.

Ben toch er ondanks dat ik niet aangenomen ben, er wel lichtelijk tevreden over! Ik had immers niks te verliezen

[ Bericht 1% gewijzigd door Heracles25 op 24-09-2009 14:34:17 ]
  donderdag 24 september 2009 @ 14:42:33 #41
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_73069877
Te jong als persoon? Hadden ze een leeftijdsgrens?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_73070050
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:42 schreef karr-1 het volgende:
Te jong als persoon? Hadden ze een leeftijdsgrens?
Te jong als persoon, niet naar de leeftijd kijkende. Dus gewoon hoe ik als persoon ben
  donderdag 24 september 2009 @ 14:56:18 #43
152789 karr-1
pi_73070327
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:47 schreef Heracles25 het volgende:

[..]

Te jong als persoon, niet naar de leeftijd kijkende. Dus gewoon hoe ik als persoon ben
Hmmm oke, ik vind het een wat vaag antwoord. Maar wel jammer dat je het niet geworden bent.
pi_73075769
quote:
Op donderdag 24 september 2009 10:35 schreef jeroen25 het volgende:
Heb je de OP nou herlezen of niet
quote:
Op donderdag 24 september 2009 10:40 schreef Dawnbreaker het volgende:
Dat dus idd.

Als TS er nog niet zo lang geleden stage heeft gelopen en dan nu nog niet eens weet welke systemen er gebruikt worden (waarom vraag je het anders?), dan zal deze werkgever terecht ernstige vraagtekens mogen zetten bij de opgedane de ICT-kennis en -vaardigheden.
.
pi_73075830
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:05 schreef Heracles25 het volgende:
Heb er zelf al wel rustig over nagedacht hoor, was alleen benieuwd als er nog andere dingen zijn waar ik op moet letten

Het is natuurlijk wel een voordeel dat ik het bedrijf en de mensen ken, en ze kennen mij ook. Daardoor ook totaal geen zenuwen
Bij het noordik of erasmus of niet in almelo?
Ik wens je succes.
pi_73080841
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:56 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hmmm oke, ik vind het een wat vaag antwoord. Maar wel jammer dat je het niet geworden bent.
Ze zoeken gewoon iemand die wat meer gewicht in de functie kan leggen, iemand die wat natuurlijk overwicht heeft.
pi_73082016
quote:
Op donderdag 24 september 2009 17:45 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Bij het noordik of erasmus of niet in almelo?
Ik wens je succes.
Was bij het Noordik in Almelo, locatie aaldrinkshoek
  donderdag 24 september 2009 @ 22:04:53 #48
152789 karr-1
pi_73085040
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:15 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ze zoeken gewoon iemand die wat meer gewicht in de functie kan leggen, iemand die wat natuurlijk overwicht heeft.
Ah oke. Maar als ze TS al kennen van stage dan zouden ze toch moeten weten dat TS het wel of niet kan?
pi_73086967
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:43 schreef Heracles25 het volgende:

[..]

Was bij het Noordik in Almelo, locatie aaldrinkshoek
En is het wat geworden?
pi_73087044
-edit-

Zie volgende pagina
pi_73087064
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:00 schreef maickeltje het volgende:

[..]

En is het wat geworden?
Zie de uitslag..
pi_73087107
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:03 schreef Heracles25 het volgende:

[..]

Zie de uitslag..
pi_73087151
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:04 schreef maickeltje het volgende:

[..]

De voornaamste reden was dat ik nog te jong ben als persoon, hij gaf wel aan dat ik het in me had om deze functie te bekleden.

Maar hij gaf me wel een compliment naar het gesprek vanochtend. Hij gaf aan dat ik me wel goed had voorbereid etc En dit was me 1e sollicitatiegesprek dus ik wist niet wat ik kon verwachten.

Ben toch er ondanks dat ik niet aangenomen ben, er wel lichtelijk tevreden over! Ik had immers niks te verliezen
pi_73087212
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:05 schreef Heracles25 het volgende:

[..]

Oke dat is toch jammer dat je het niet geworden bent maar goed verder zoeken naar een werkgever.
Succes ts
pi_73087231
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:06 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Oke dat is toch jammer dat je het niet geworden bent maar goed verder zoeken naar een werkgever.
Succes ts
Ik vervolg nu gewoon me studie ict
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')