Maar Nederland is wel koploper wat betreft belastingen en de insteek van deze belastingen. Het is gewoon mongoloïde lachwekkend wat/waar ze hier voor heffenquote:Op woensdag 23 september 2009 20:34 schreef sanger het volgende:
Gemeentebelasting betaal je om de voorzieningen van jouw gemeente te bekostigen. Bv. de brandweer. De waterschapsbelastingen voor het gebruik van de wateraansluiting en de vervuiling die je daarmee veroorzaakt.
Waarom het niet uit 1 pot kan? Omdat BTW en accijnzen verbruiksbelastingen zijn. Oftewel, de gebruiker betaald. Dus ook diegene die niet in Nederland belastingplichtig zijn maar wel kopen.
En wij zijn zo achterlijk dat we het gewoon maar blijven betalen...quote:Op woensdag 23 september 2009 20:36 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Maar Nederland is wel koploper wat betreft belastingen en de insteek van deze belastingen. Het is gewoon mongoloïde lachwekkend wat/waar ze hier voor heffen
En wat gebeurt er dan? Sta je dan klaar met de pannen vol loeihete olie?quote:Op woensdag 23 september 2009 20:52 schreef Chinless het volgende:
Verder zn dwangbevel laat ik altijd dicht, ze komen toch minimaal ruim na 1 half jaar x langs.
Nee, dan is het extra schelden omdat er invorderingsrente overheen komt.quote:Op woensdag 23 september 2009 22:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
En wat gebeurt er dan? Sta je dan klaar met de pannen vol loeihete olie?
Het gaat mij om het bepalen van grenzen. Ik vind het redelijk dat ik belasting over mijn inkomsten en zelfs uitgaven moet betalen, maar als de overheid zomaar uit naam van "het waterschap", "de gemeente", of wat dan ook rekeningen mijn kant op kan sturen, wil ik wel weten of er ergens een grens is. Kan "de overheid" zomaar een belasting instellen, hoe moet die zich daarvoor verantwoorden? Wat staat er hierover in het wetboek?quote:Op woensdag 23 september 2009 22:41 schreef DonJames het volgende:
Even voor mijn beeldvorming: Is dit een klaagbaaktopic over het aantal belastingen, of is jouw vraag de klassieker "waar haalt de wetgever de autoriteit vandaan om aan mij regels op te leggen"?
Nee, die grens is er niet, althans niet formeel. Ik zou ook niet weten hoe ik me dat zou moeten voorstellen.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:08 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het gaat mij om het bepalen van grenzen. Ik vind het redelijk dat ik belasting over mijn inkomsten en zelfs uitgaven moet betalen, maar als de overheid zomaar uit naam van "het waterschap", "de gemeente", of wat dan ook rekeningen mijn kant op kan sturen, wil ik wel weten of er ergens een grens is.
Ja, via een wet.quote:Kan "de overheid" zomaar een belasting instellen
De verantwoording loopt via het wetgevingsproces. Verantwoording zal moeten worden gegeven bij de Ministerraad, de Tweede Kamer en de Eerste Kamer, die elk invloed kunnen uitoefenen of het wetsvoorstel kunnen verwerpen.quote:, hoe moet die zich daarvoor verantwoorden?
Ik ga niet het volledige wetgevingsproces behandelen. Wat je moet begrijpen is (denk ik): als je het er niet mee eens bent zal je het in de politieke hoek moeten zoeken.quote:Wat staat er hierover in het wetboek?
Volgens mij is de belastingdruk in Nederland gemiddeld, gezien in de Europese context. Jij kunt echter vast onderbouwen dat de belastingdruk hier extreem hoog is.quote:Op woensdag 23 september 2009 20:36 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Maar Nederland is wel koploper wat betreft belastingen en de insteek van deze belastingen. Het is gewoon mongoloïde lachwekkend wat/waar ze hier voor heffen
quote:Inkomstenbelasting en netto sociale lasten modale eenverdieners met twee kinderen, full-time werkzaam.
1. Zweden 42,4%
2. Polen 42,1%
3. Frankrijk 41,7%
4. België 40,3%
5. Hongarije 39,9%
6. Griekenland 39,2%
7. Finland 38,4%
8. Oostenrijk 35,5%
9. Italië 35,2%
10. Spanje 33,4%
11. Denemarken 29,6%
12. Nederland 29,1%
13. Tsjechië 27,1%
14. Verenigd Koninkrijk 27,1%
15. Portugal 26,6%
16. Slowakije 23,2%
17. Luxemburg 12,2%
18. Ierland 8,1%
Bron: OESO, 2005.
Nee hoor, want op die brief heb ik netjes gereageerd dat ik geen aanmaning etc gezien heb waardoor ik niet op de hoogte was van de invorderingsrente. Moeten ze het maar aangetekend sturenquote:Op woensdag 23 september 2009 22:47 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee, dan is het extra schelden omdat er invorderingsrente overheen komt.
"Leuk" verzonnen, maar zo werkt het niet.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:35 schreef Chinless het volgende:
[..]
Nee hoor, want op die brief heb ik netjes gereageerd dat ik geen aanmaning etc gezien heb waardoor ik niet op de hoogte was van de invorderingsrente. Moeten ze het maar aangetekend sturen
De belastingdruk waar jij het over hebt, gaat, voor zover ik heb kunnen zien, over IB. Daar staan we inderdaad, Europees gezien, in de middenmoot.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Volgens mij is de belastingdruk in Nederland gemiddeld, gezien in de Europese context. Jij kunt echter vast onderbouwen dat de belastingdruk hier extreem hoog is.
Dat zal er inderdaad niet in zitten, maar de BTW is volgens mij inmiddels binnen Europa op een vergelijkbaar niveau bebracht en het CJIB int geen belastingen. Qua accijnzen zitten we naar mijn gevoel wel bij de toppers van Europa. Van de andere punten die je noemt heb ik daar eerlijk gezegd geen idee van.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:40 schreef Five_Horizons het volgende:
De belastingdruk waar jij het over hebt, gaat, voor zover ik heb kunnen zien, over IB. Daar staan we inderdaad, Europees gezien, in de middenmoot.
Maar gaan we accijnzen (drank, tabak, brandstof), BTW, toeristenbelasting, OZB, waterschapsbelasting, energieheffingen, motorrijtuigenbelasting, BPM, assurantiebelasting, hondenbelasting en CJIB-brieven meerekenen, dan vraag ik me af hoe het er daadwerkelijk voor staat.
Daarover verschillen de meningen nogal.quote:
Een belasting op wat? Op het overtreden van de regelsquote:Op donderdag 24 september 2009 07:12 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Daarover verschillen de meningen nogal.
Ik zelf ben van mening dat vele bekeuringen ordinaire belastingen zijn.
Niet gehoord van quota voor aspirant agenten?quote:Op donderdag 24 september 2009 07:26 schreef sanger het volgende:
[..]
Een belasting op wat? Op het overtreden van de regels
Dat kan niemand garanderen. Je zou voor de grap eens naar het belastingmuseum in Rotterdam moeten gaan. Er zijn een hoop verschillende soorten rare belasting geweest in het verleden.quote:Op woensdag 23 september 2009 20:28 schreef Farenji het volgende:
Maar wie zegt me dat er morgen niet een acceptgiro voor de zonbelasting, fokheffing of pisbelasting op mijn deurmat ligt?
Oftewel; ze moeten een bepaalde performance halen om promotie te kunnen maken. Niets anders dan in het bedrijfsleven dunkt me.quote:Op donderdag 24 september 2009 07:30 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Niet gehoord van quota voor aspirant agenten?
Ze moeten nogal wat bekeuringen schrijven om examen te mogen doen.
Dus dat!quote:Op donderdag 24 september 2009 07:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Oftewel; ze moeten een bepaalde performance halen om promotie te kunnen maken. Niets anders dan in het bedrijfsleven dunkt me.
Het is geen belasting maar een bekeuring/beschikking voor het overtreden van de regels (die weliswaar door de overheid gemaakt zijn).
Die zogenaamde quota zijn dan ook een hardnekkige fabel die al jaren bestaat en niet uit te roeien is.quote:Op donderdag 24 september 2009 07:30 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Niet gehoord van quota voor aspirant agenten?
Ze moeten nogal wat bekeuringen schrijven om examen te mogen doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |