abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 23 september 2009 @ 17:46:15 #101
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_73043810
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:33 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind een 'dresscode' voor begrafenissen echt onzinnig. Op mijn crematie mag iedereen gewoon als zichzelf komen wmb.
Alsof de rest van de gedragsregels leuk zijn... Ik vind het ook niets om te zingen bij de begrafenis, maar wie ben ik om daarover te oordelen? Uit respect zing je gewoon al dan niet op gematigde toon mee. Dat hoort, en in de gedachte van de overledene is het een plicht.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 23 september 2009 @ 17:47:06 #102
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_73043827
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:42 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. Maar ik heb nu gezegd hoe IK erover denk.
Precies. Want uiteindelijk gaat zo'n begrafenis natuurlijk om jou.
pi_73043835
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Het gaat om het idee dat zijn moeder net is overleden en wil dat op de begrafenis van zijn moeder iedereen netjes gekleed gaat. En zoals TS al aangeeft in dit topic gaat het niet om het geld, het gaat om het belachelijke principe van hem
Ja maar wie bepaald nou wat NETJES is? Ik vind een normale zwarte spijkerbroek netjes. Daar boven draag ik een nette zwarte trui met kleine witte ruitjes en nette leren schoenen (Tommy)

Zojuist aan moeders de vrouw (en nee, geen Hannah Tokki replica) gevraagd en die deelt mijn mening.
pi_73043841
Ik hoop iig niet dat als je straks je vriendin spreekt je alles precies zo verwoord als hier. En ik zou zeker niet je slechte band met je schoonpa er bij halen, want het draait nu even niet om jou.
Als ik haar was had je eigenlijk al niet meer hoeven te komen..
pi_73043847
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:47 schreef Tijn het volgende:

[..]

Precies. Want uiteindelijk gaat zo'n begrafenis natuurlijk om jou.
Nee, maar er word wel bezwaar gemaakt tegen MIJN kledingstijl, hetgeen ik netjes vind.
pi_73043861
Je toont je respect naar haar oma toch al door gewoon netjes op die begrafenis te verschijnen en je vriendin te steunen. Wat maakt een onopvallende zwarte jeans dan uit, nog meer respect. Ik had de zwartste broek dus ik had meer respect voor oma. Kom nou zeg.

Ik heb zelf ook kostuums voor zulke gelegenheden maar die heb ik vaker nodig. Handig maar niet noodzakelijk.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_73043865
Nou dan heb je geluk, en wat wordt nu de oplossing?
pi_73043868
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:47 schreef snkr-xxx het volgende:

Als ik haar was had je eigenlijk al niet meer hoeven te komen..
Begin daar s.v.p. niet over want je kent me toch verder helemaal niet. Alsof ik alles zo tegen haar ga vertellen. Natuurlijk niet
pi_73043887
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:48 schreef Adfundum het volgende:
Ik had de zwartste broek dus ik had meer respect voor oma. Kom nou zeg.
Goeie Maar inderdaad, die kant vind ik het wel op gaan.
pi_73043913
Dus om het even samen te vatten, je gaat puur om de vader van je vriendin te zieken lekker dwars niet aan hun verzoek om je gepast te kleden voldoen. Terwijl je vriendin het zo belangrijk vindt dat je je wel gepast kleedt dat ze de kleding voor je wil kopen.

Echt een rots in de branding ben je he.
  woensdag 23 september 2009 @ 17:50:03 #111
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73043916
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:47 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

Nee, maar er word wel bezwaar gemaakt tegen MIJN kledingstijl, hetgeen ik netjes vind.
Het is echter niet BlackRhino’s modeshow, het is een begrafenis van iemand anders. Neem je ook je MP3-speler mee zodat je naar muziek kunt luisteren tijdens de begrafenis die jij wel mooi vindt?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_73043918
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:48 schreef snkr-xxx het volgende:
Nou dan heb je geluk, en wat wordt nu de oplossing?
Als mijn vriendin echt wilt dat ik een "nette" zwarte broek (dus geen spijker) aantrek, dan mag zij die voor mij kopen. Die heeft meer geld dan ik Ik studeer nog, zij werkt. Ik doe het dan uiteraard voor haar, ook al heb ik met een zgn. nette broek net zoveel respect voor alles daar dan in m'n spijker, maar allez.
pi_73043930
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:50 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het is echter niet BlackRhino’s modeshow, het is een begrafenis van iemand anders. Neem je ook je MP3-speler mee zodat je naar muziek kunt luisteren tijdens de begrafenis die jij wel mooi vindt?
Ik dacht meer aan een boombox Misschien blijf ik wel in de auto zetten met een leuk muziekje op.
pi_73043934
Alsof die vader nu moeilijk gaat doen omdat hij je niet mag. Z'n moeder is net overleden, je hebt écht een te groot ego als je denkt dat hij je nu dwars gaat zitten om het dwars zitten .

Maar mooi dat moesje het ermee eens is hoor. Dan mag het.
pi_73043952
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:50 schreef Dipkip het volgende:
Dus om het even samen te vatten, je gaat puur om de vader van je vriendin te zieken lekker dwars niet aan hun verzoek om je gepast te kleden voldoen. Terwijl je vriendin het zo belangrijk vindt dat je je wel gepast kleedt dat ze de kleding voor je wil kopen.

Echt een rots in de branding ben je he.
Neen. Zij heeft gezegd dat het HAAR persoonlijk niet uitmaakt, maar dat haar vader het wilt. En die is bij haar thuis nogal "the man" in huis zeg maar Maar ik kan nogal koppig zijn ja. Slechte eigenschap.
  woensdag 23 september 2009 @ 17:51:20 #116
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_73043954
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:47 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

waarom vraag je fok dan om hun mening?

Zoals hier al 50 keer gezegd is. Het gaat hier niet om JOUW, en ook niet om JOUW kledingstijl.. Nee, ik loop ook nooit in pak...Maar als ik naar een begravenis ga, welke niet mijn eigen is, pas ik me aan... Dat is het laatste wat je voor de overleden persoon en nabestaanden kunt doen... En dan ga jij op je achterpoten staan voor een paar kut euro's?!
Frysk bloed tsjoch op!
pi_73043959
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:44 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Dat ze de broek desnoods voor wil schieten, nee zelfs kopen, zegt genoeg lijkt me.
[..]

het gaat erom dat je op een belangrijke familie-aangelegenheid bent en je uit respect bést 's mag conformeren aan de ongeschreven regels die daar gelden.

BULLSHIT TS heeft die overdreven supernette zwarte broek niet, maar TS zorgt voor andere nette zwarte kleding, Als schoonpa hier niet mee eens is dan moet die maar betalen, en niet vriendinnetjelief of TS zelf.

* babipangang heeft gesproken
pi_73043967
Oh dear god. Het geval is 24 (!). Ik had écht 16 verwacht.
pi_73043970
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:42 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. Maar ik heb nu gezegd hoe IK erover denk. Uiteraard ga ik nog met haar praten erover
Oke, maar jij vraagt hoe IK er over denk, en zo denk ik er over .
pi_73043982
Wat is TS een nerd
pi_73043987
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:51 schreef babipangang het volgende:

[..]

BULLSHIT TS heeft die overdreven supernette zwarte broek niet, maar TS zorgt voor andere nette zwarte kleding, Als schoonpa hier niet mee eens is dan moet die maar betalen, en niet vriendinnetjelief of TS zelf.

* babipangang heeft gesproken
Er wordt gevraagd om een zwarte broek, niet om een tux. Stel je niet aan.
pi_73044001
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:51 schreef iFries het volgende:

[..]

waarom vraag je fok dan om hun mening?

Zoals hier al 50 keer gezegd is. Het gaat hier niet om JOUW, en ook niet om JOUW kledingstijl.. Nee, ik loop ook nooit in pak...Maar als ik naar een begravenis ga, welke niet mijn eigen is, pas ik me aan... Dat is het laatste wat je voor de overleden persoon en nabestaanden kunt doen... En dan ga jij op je achterpoten staan voor een paar kut euro's?!
Wie zegt dat die oma het zo gewild had? Het is weer het 1001e retarded idee van haar pa, die altijd overal denkt dat 'ie het mannetje is en denkt dat als hij met z'n vingers knipt, iedereen aan z'n benen ligt. Daar word ik opstandig van ja.

Maar ik ga er in elk geval met m'n vriendin over praten en waarschijnlijk doe ik waar zij zich het fijnst bijvoelt. Uiteindelijk ga ik mee om haar te steunen ja.
  woensdag 23 september 2009 @ 17:53:18 #123
137556 L.no
Midlife crisis
pi_73044007
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:45 schreef iFries het volgende:

[..]

TS weet zelf donders goed dat het niet gepast is, anders had hij hier niet om bijval gevraagd...

Mijn mening: Ik vind het echt respectloos hoe je je gedraagt...
Ik ben met jouw mening eens en ik vind hem best nog kinderachtig ook.
In een reis naar Wenen met mijn klas moesten we verplicht gala-kleding (de jongens een pak) aandoen voor een musical. Voor een paar uur. De scholieren hebben geen geld om een dure te kopen. Iedereen deed zijn/haar best om nette kleding te kopen/lenen. Ik heb geen bijbaan en weinig geld, maar ik was wel in staat om jurk te halen.
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
  woensdag 23 september 2009 @ 17:54:46 #124
137556 L.no
Midlife crisis
pi_73044053
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh dear god. Het geval is 24 (!). Ik had écht 16 verwacht.
Stiekem checkte ik ook naar zijn leeftijd.
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_73044059
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:53 schreef L.no het volgende:

[..]

Ik ben met jouw mening eens en ik vind hem best nog kinderachtig ook.
In een reis naar Wenen met mijn klas moesten we verplicht gala-kleding (de jongens een pak) aandoen voor een musical. Voor een paar uur. De scholieren hebben geen geld om een dure te kopen. Iedereen deed zijn/haar best om nette kleding te kopen/lenen. Ik heb geen bijbaan en weinig geld, maar ik was wel in staat om jurk te halen.
Gala kleding is zelfs een rok voor mannen overigens, maar in dit geval doe je het wel voor jezelf dus ben je niet zo'n egocentrisch eikeltje om daar niet aan toe te geven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')