abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73064063
quote:
Op donderdag 24 september 2009 11:23 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Mijn god, wat voor ouders heb jij?

Ongelofelijk en dan voor andere mensen willen bepalen hoe zijj hun kinderen opvoeden. Ik had je een knal voor je kop gegeven als jij zo'n opmerking tegen mijn kinderen had gemaakt. Had je zeker ook een topic over geopend
Maar zwarte pieten zijn slaven en dat past niet met mijn pedagogische manier van opvoeden van andermans kinderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2009 11:28:17 ]
pi_73064334
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:15 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Wel, zal ik je even wat uitleggen.

Sinterklaas wordt al sinds Nederlandse mensenheugenis gevierd. Het is een in de eerste instantie voor een kinderen bedoeld festijn, wat op het laatste moment Pakjesavond betekent, wat uit in een avond vol plezier en het uitpakken van cadeautjes.

De gedachtegang van kinderen werkt anders dan die van volwassenen, als ook het beredeneren. Een volwassene zou roepen, als deze nog nooit van Sinterklaas gehoord had, dat een stoomboot nooit van de hak op de tak zo even vanuit Spanje naar Nederland zou kunnen varen. Bij kinderen kan dat, zoals je kunt zien. Zij geloven erin. Tot op een zekere leeftijd, waarbij het kind door de ouder of klasgenoot wordt verteld dat deze oude man met witte baard niet bestaat.

De leugen is er een om bestwil. Pakjesavond betekent plezier voor het kind, alsmede voor het hele gezin. Als het kind plezier heeft, heeft de ouder dit ook door de liefde voor het kind zelf.
Maar het is nogsteeds een ontzettend leuk feest als je ze niet voorliegt over de sint, als je gewoon zegt dat het een soort van spelletje is met een hele mooie gedachtegang erachter.

Mijn zoon heeft altijd geweten dat sint nep was, heb hem nooit verteld dat dat wel echt was, toch heeft hij sinterklaas altijd met evenveel plezier gevierd als de andere kinderen.
Wel hem verteld dat andere mensen andere keuzes maken en dat het niet aan hem was om iedereen te vertellen dat sint nep is, wat hij da ook nooit gedaan heeft.

En zo leuk is het niet altijd, ik herriner me nog goed dat er bij mijn zoon in de klas een kind zat dat in zijn schoen een zak zout kreeg met een brief erbij dat als hij niet heel snel meer zijn best ging doen dat zijn eige kadeautje zou zijn, het verdriet was zo groot bij dat kind, afschuwelijk dat misbruik maken van een leugen omdat je blijkbaar te beroerd bent om als ouder het op je eigen schouders te nemen.
Zo ook elk jaar weer huilende kinderen, de sint vindt mij niet leuk, ik krijg maar een simpel kadeautje terwijl die ander een playstation kreeg.
Het verschil tussen rijk en arm wordt dan nog even extra onderstreept en aangezien het kind in kwestie er geen idee van heeft dat zijn familie hun uiterste best heeft gedaan er wat leuks van te maken ziet hij het als een tekortkoming bij zichzelf, niet lief genoeg geweest, niet goed genoeg voor sint.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_73064543
quote:
Op donderdag 24 september 2009 11:22 schreef Otis2.0 het volgende:
Henkie heeft serieuze issues denk ik.
Nee hoor, maar ik vind jou en meerdere mensen in dit topic gewoon triest.
pi_73064943
quote:
Op donderdag 24 september 2009 11:40 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Nee hoor, maar ik vind jou en meerdere mensen in dit topic gewoon triest.
Waarom?
-
pi_73068774
Haha TS is kankerzielig ik kots op je en hoop dat je aids krijgt terwijl je in de bosjes verkracht wordt door een neger met een lul zo groot dat je kut uitscheurt en er allemaal bloed uit komt en dan terwijl je in het ziekenhuis ligt ook nog eens hepatitis krijgt van een geinfecteerde naald
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bemoei je gewoon niet met opvoeding van anderen, want dat durf je ook niet als een groep marokkanen iets staat te jatten
pi_73069023
Zelf hebben we 2 dochters en getwijfeld of we mee moesten doen met de hele hype.

Maar, mijn man is hetzelfde opgevoed als jij, sinterklaas bestaat niet!
Hij heeft alleen helemaal geen fijne gevoelens overgehouden aan heel het sinterklaasgedoe, hij was de enige die wist dat het nep was in de klas en mocht tegen de andere kinderen niks zeggen, voelde zich dus een beetje buitengesloten.

Ikzelf heb hele leuke herinneringen aan sinterklaas en kijk er met veel plezier naar terug.

Dus hebben we besloten toch mee te doen en onze dochters te laten geloven dat Sinterklaas echt bestaat, mochten ze er zelf mee komen en twijfels hebben of extreme angsten hebben ( gebeurd ook) dan zullen we wel eerlijk zijn.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 24 september 2009 @ 14:23:17 #107
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_73069265
quote:
Op donderdag 24 september 2009 11:14 schreef HenkieVdV het volgende:
zwarte piet is van oorsprong een negroide slaaf uit Afrika en heeft dus geen fuck met roet te maken.
Leer anders even de ware geschiedenis en laat je niet zo leiden door linkse leugens.

Hier vieren ze ook Sinterklaas alleen is hij vergezeld door een engel en een zwarte duivel

Negerslaven hebben daar niets mee te maken hoor.
  donderdag 24 september 2009 @ 15:15:40 #108
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_73070914
Mensen die proberen een serieus antwoord te geven als een kind iets vraagt
  donderdag 24 september 2009 @ 15:16:53 #109
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_73071033
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:14 schreef snakelady het volgende:
voelde zich dus een beetje buitengesloten.
Zie het probleem van TS.
-
pi_73071264
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:14 schreef snakelady het volgende:
Zelf hebben we 2 dochters en getwijfeld of we mee moesten doen met de hele hype.

Maar, mijn man is hetzelfde opgevoed als jij, sinterklaas bestaat niet!
Hij heeft alleen helemaal geen fijne gevoelens overgehouden aan heel het sinterklaasgedoe, hij was de enige die wist dat het nep was in de klas en mocht tegen de andere kinderen niks zeggen, voelde zich dus een beetje buitengesloten.

Ikzelf heb hele leuke herinneringen aan sinterklaas en kijk er met veel plezier naar terug.

Dus hebben we besloten toch mee te doen en onze dochters te laten geloven dat Sinterklaas echt bestaat, mochten ze er zelf mee komen en twijfels hebben of extreme angsten hebben ( gebeurd ook) dan zullen we wel eerlijk zijn.
Grappig hoe ze dat zo verschillend op kunnen pakken, mijn zoontje vond het juist heel erg stoer om samen met de grote mensen het grote geheim te kennen en groeide van het vertrouwen dat wij in hem stelde dat hij het geheim zou houden.
Hij speelt het altijd weer erg leuk mee, zo ook afgelopen jaar toen er een sint bij opa en oma kwam voor de kleinere neefjes en nichtjes, dat dan naderhand tante hem even apart neemt en hem een heel fiks compliment geeft dat hij zo leuk meedeed maakt echt dat hij zich een hele grote, verantwoordelijke jongen voelt, iedereen trots op hem, hij trots op zichzelf.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 24 september 2009 @ 15:28:17 #112
217708 Luiheid
Luiheid kent geen tijd.
pi_73071293
Sinterklaas is een matige grap
Was je erbij?
pi_73073873
TS laat die kinderen toch lekker ergens in geloven,voor dat ze de maatschapij in geflikkert worden en tot de kop toe de de grond in worden getrapt,geef ze dan toch even dat sprankje hoop dat hiet niet allemaal een grote tering zooi is,maar nee... je bent in je leven blijkbaar zo teleurgesteld dat je de jeugd van een kind van 6 wilt vernueken,hoer
Vooral dat wat hier boven staat.
  donderdag 24 september 2009 @ 18:01:10 #114
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_73076335
Oke TS wij zullen je niet meer langer voorliegen, iedereen op dit forum haat je.
Rot op met je anti-hater-klaser attitude!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  donderdag 24 september 2009 @ 18:01:39 #115
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_73076348
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:28 schreef Luiheid het volgende:
Sinterklaas is een matige grarp
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_73077947
quote:
Op donderdag 24 september 2009 18:01 schreef gniffie het volgende:
Oke TS wij zullen je niet meer langer voorliegen, iedereen op dit forum haat je.
Rot op met je anti-hater-klaser attitude!
SPOILER

En ben het eens met die post over het arm en rijk verschil. Mijn kind zal zich iig nooit 'niet goed genoeg' voelen. het zal altijd weten dat ik mijn uiterste best voor hem doe.
pi_73079763
Ook al nagedacht?
Voor die kiddo's is het hartstikke leuk toch?
Beetje cadeautjes krijgen, laat opblijven.
Gezellig avondje, spanning of ze wel ''zoet'' zijn geweest (lees; gedragen hebben)

Gewoon leuk dus.
Als je kind aan je vraagt hoe hij of zij gemaakt is, zeg je toch ook niet: ,,Ik heb je moeder keihard volgeblaft ''

Of als je ouders omgekomen zijn in Apeldoorn, en je koter vraagt: hoe komt het dat opa en oma er niet meer zijn?
,,Ja, een of andere graflijer is mijn zijn pauper suzuki-swift zo door al die oranjegezinden heel gesjeesd.''

SPOILER
pi_73080307
Gelukkig dat dat kind geen vraag over baby's stelde. In plaats van het ooievaarverhaal geeft TS waarschijnlijk een antwoord als "De meneer steekt zijn plasser in het spleetje van de mevrouw, hij pompt een paar minuten, dan komen er zaadjes uit de plasser, en die groeien in de buik van de mevrouw tot een baby"
pi_73080321
quote:
Op donderdag 24 september 2009 19:46 schreef Qaox het volgende:
Ook al nagedacht?
Gezellig avondje, spanning of ze wel ''zoet'' zijn geweest (lees; gedragen hebben)

Gewoon leuk dus.
Als je kind aan je vraagt hoe hij of zij gemaakt is, zeg je toch ook niet: ,,Ik heb je moeder keihard volgeblaft ''

Of als je ouders omgekomen zijn in Apeldoorn, en je koter vraagt: hoe komt het dat opa en oma er niet meer zijn?
,,Ja, een of andere graflijer is mijn zijn pauper suzuki-swift zo door al die oranjegezinden heel gesjeesd.''

SPOILER
Er is een verschil tussen kinderen gewoon in het vage laten als dingen niet voor ze bestemd zijn en echt bewust een leugen verzinnen.
pi_73080910
Tegen de tijd dat ik op moest voor militaire dienst, ontwaarde ik bij mijn ouders een groeiende zenuwachtigheid. Op een dag hoorde ik mijn moeder tegen mijn vader zeggen: "Vertel het hem nou gewoon!" en daarna vertoonde mijn vader nog meer ontwijkend gedrag.

Enfin, de dag van het afscheid was gekomen en vader was zwijgzamer dan ooit. Ik hang in de trein uit het raampje en terwijl de trein begint te rollen, zet mijn vader een sprint in en roept: "Trabant, Sinterklaas bestaat niet!"
Farts are jazz to assholes
pi_73083691
quote:
Op donderdag 24 september 2009 19:46 schreef Qaox het volgende:
Ook al nagedacht?

Gewoon leuk dus.

SPOILER
Wat vertel je je kind dan, dat hij uit de bloemkool getrokken is ofzo?
Als je kind vraagt waar hij vandaan komt dan leg je dat uit(geschikt voor de betreffende leeftijd, zijn prachtige leeftijdsgerichte boekjes en alles voor te krijgen).
En als opa en oma dood zijn, zeg je dan ze zijn gewoon op vakantie ofzo, lijkt me ook niet heel wenselijk, gewoon netjes uitleggen dat opa en oma zijn overleden.

Er is echt niets mis met gewoon open een eerlijk zijn en nogmaals, het feest kan nogsteeds heel erg leuk gevierd worden zonder te denken dat de sint echt is, het heeft ons hier er iig nooit van weerhouden om een hoop lol te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')