Maar zwarte pieten zijn slaven en dat past niet met mijn pedagogische manier van opvoeden van andermans kinderen.quote:Op donderdag 24 september 2009 11:23 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Mijn god, wat voor ouders heb jij?
Ongelofelijk en dan voor andere mensen willen bepalen hoe zijj hun kinderen opvoeden. Ik had je een knal voor je kop gegeven als jij zo'n opmerking tegen mijn kinderen had gemaakt. Had je zeker ook een topic over geopend
Maar het is nogsteeds een ontzettend leuk feest als je ze niet voorliegt over de sint, als je gewoon zegt dat het een soort van spelletje is met een hele mooie gedachtegang erachter.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:15 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Wel, zal ik je even wat uitleggen.
Sinterklaas wordt al sinds Nederlandse mensenheugenis gevierd. Het is een in de eerste instantie voor een kinderen bedoeld festijn, wat op het laatste moment Pakjesavond betekent, wat uit in een avond vol plezier en het uitpakken van cadeautjes.
De gedachtegang van kinderen werkt anders dan die van volwassenen, als ook het beredeneren. Een volwassene zou roepen, als deze nog nooit van Sinterklaas gehoord had, dat een stoomboot nooit van de hak op de tak zo even vanuit Spanje naar Nederland zou kunnen varen. Bij kinderen kan dat, zoals je kunt zien. Zij geloven erin. Tot op een zekere leeftijd, waarbij het kind door de ouder of klasgenoot wordt verteld dat deze oude man met witte baard niet bestaat.
De leugen is er een om bestwil. Pakjesavond betekent plezier voor het kind, alsmede voor het hele gezin. Als het kind plezier heeft, heeft de ouder dit ook door de liefde voor het kind zelf.
Nee hoor, maar ik vind jou en meerdere mensen in dit topic gewoon triest.quote:Op donderdag 24 september 2009 11:22 schreef Otis2.0 het volgende:
Henkie heeft serieuze issues denk ik.
Waarom?quote:Op donderdag 24 september 2009 11:40 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Nee hoor, maar ik vind jou en meerdere mensen in dit topic gewoon triest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bemoei je gewoon niet met opvoeding van anderen, want dat durf je ook niet als een groep marokkanen iets staat te jatten![]()
Leer anders even de ware geschiedenis en laat je niet zo leiden door linkse leugens.quote:Op donderdag 24 september 2009 11:14 schreef HenkieVdV het volgende:
zwarte piet is van oorsprong een negroide slaaf uit Afrika en heeft dus geen fuck met roet te maken.
Zie het probleem van TS.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:14 schreef snakelady het volgende:
voelde zich dus een beetje buitengesloten.
Grappig hoe ze dat zo verschillend op kunnen pakken, mijn zoontje vond het juist heel erg stoer om samen met de grote mensen het grote geheim te kennen en groeide van het vertrouwen dat wij in hem stelde dat hij het geheim zou houden.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:14 schreef snakelady het volgende:
Zelf hebben we 2 dochters en getwijfeld of we mee moesten doen met de hele hype.
Maar, mijn man is hetzelfde opgevoed als jij, sinterklaas bestaat niet!
Hij heeft alleen helemaal geen fijne gevoelens overgehouden aan heel het sinterklaasgedoe, hij was de enige die wist dat het nep was in de klas en mocht tegen de andere kinderen niks zeggen, voelde zich dus een beetje buitengesloten.
Ikzelf heb hele leuke herinneringen aan sinterklaas en kijk er met veel plezier naar terug.
Dus hebben we besloten toch mee te doen en onze dochters te laten geloven dat Sinterklaas echt bestaat, mochten ze er zelf mee komen en twijfels hebben of extreme angsten hebben ( gebeurd ook) dan zullen we wel eerlijk zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
quote:Op donderdag 24 september 2009 18:01 schreef gniffie het volgende:
Oke TS wij zullen je niet meer langer voorliegen, iedereen op dit forum haat je.
Rot op met je anti-hater-klaser attitude!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En ben het eens met die post over het arm en rijk verschil. Mijn kind zal zich iig nooit 'niet goed genoeg' voelen. het zal altijd weten dat ik mijn uiterste best voor hem doe.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 24 september 2009 19:46 schreef Qaox het volgende:
Ook al nagedacht?
Voor die kiddo's is het hartstikke leuk toch?
Beetje cadeautjes krijgen, laat opblijven.
Gezellig avondje, spanning of ze wel ''zoet'' zijn geweest (lees; gedragen hebben)
Gewoon leuk dus.
Als je kind aan je vraagt hoe hij of zij gemaakt is, zeg je toch ook niet: ,,Ik heb je moeder keihard volgeblaft![]()
![]()
![]()
''
Of als je ouders omgekomen zijn in Apeldoorn, en je koter vraagt: hoe komt het dat opa en oma er niet meer zijn?
,,Ja, een of andere graflijer is mijn zijn pauper suzuki-swift zo door al die oranjegezinden heel gesjeesd.''Er is een verschil tussen kinderen gewoon in het vage laten als dingen niet voor ze bestemd zijn en echt bewust een leugen verzinnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 24 september 2009 19:46 schreef Qaox het volgende:
Ook al nagedacht?
Voor die kiddo's is het hartstikke leuk toch?
Beetje cadeautjes krijgen, laat opblijven.
Gezellig avondje, spanning of ze wel ''zoet'' zijn geweest (lees; gedragen hebben)
Gewoon leuk dus.
Als je kind aan je vraagt hoe hij of zij gemaakt is, zeg je toch ook niet: ,,Ik heb je moeder keihard volgeblaft![]()
![]()
![]()
''
Of als je ouders omgekomen zijn in Apeldoorn, en je koter vraagt: hoe komt het dat opa en oma er niet meer zijn?
,,Ja, een of andere graflijer is mijn zijn pauper suzuki-swift zo door al die oranjegezinden heel gesjeesd.''Wat vertel je je kind dan, dat hij uit de bloemkool getrokken is ofzo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je kind vraagt waar hij vandaan komt dan leg je dat uit(geschikt voor de betreffende leeftijd, zijn prachtige leeftijdsgerichte boekjes en alles voor te krijgen).
En als opa en oma dood zijn, zeg je dan ze zijn gewoon op vakantie ofzo, lijkt me ook niet heel wenselijk, gewoon netjes uitleggen dat opa en oma zijn overleden.
Er is echt niets mis met gewoon open een eerlijk zijn en nogmaals, het feest kan nogsteeds heel erg leuk gevierd worden zonder te denken dat de sint echt is, het heeft ons hier er iig nooit van weerhouden om een hoop lol te maken.Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |