.. over Sinterklaas. Ik ben zelf opgevoed met het idee dat Sinterklaas gewoon een mythe is. Wij deden er thuis wel aan, maar mijn moeder heeft nooit gezegd dat hij echt was. Mijn vriendjes dachten dat allemaal wel, en ik wist ook heus wel dat het niet leuk was als ik dan zei dat hij niet bestond. Echter, nu ben ik 20 en zijn de mensen die geloofden zelf de ouders geworden van koters die het sinterklaasfeest vieren. Opzich vind ik het ergens al ver gaan dát mensen hun kinderen voorliegen, maar zolang ze nog jong en naief zijn oke...
Echter, laatst kwam zon kind van 6 er zelf achter. 'Maar mama, hoe kan sinterklaas nou overal zijn in een nacht? dat kan toch niet, dat is nep!' zei ze, waar ik bij was. Dat kan ook helemaal niet zei ik. Zegt moederlief opeens 'ach welnee, hij heeft hulpklazen', om vervolgens zuur naar mij te kijken. WTF! Dan is haar kind intelligent genoeg om de waarheid te zien, en ipv dat ze daarvoor beloond wordt, wordt ze alleen maar nog meer voorgelogen. Echt om van te kotsen...