abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:49:49 #211
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_73102347
Het volgende is gebeurd, ik heb na het inleveren van mijn ov een aanbieding gehad voor een gratis kortingskaart.
Hier heb ik gebruik van gemaakt, besteld via mijn-NS, pasfoto stond al in het systeem werd vermeld, en dat kon ook best kloppen

Komt ie vandaag binnen, geboortedatum klopt, naam klopt, maar de pasfoto is een voor mij onbekende dame . Moet ik hiernu gewoon de laatste week dat ik in NL ben gewoon mee reizen met mijn ID-kaart erbij? Het is niet MIJN fout dat die knakkers van NS er een verkeerde foto op geprint hebben.

En als ze dan een boete uitschrijven, moet ik dan mijn adres waar ik over een weekje uit ben opgeven, of mijn nieuwe adres in het buitenland ?
pi_73102488
quote:
ROTTERDAM (ANP) - Het goederenvervoer dat gebruik maakt van de havenlijn langs Barendrecht wordt voor een deel omgeleid via Gouda. Daartoe wordt regulier onderhoud aan de lijn tussen Gouda en Rotterdam uitgesteld.

Dat is de uitkomst van overleg tussen de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb, die voorzitter is van de veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond, burgemeester Jan van Belzen van Barendrecht en spoorbeheerder ProRail. Een woordvoerder van Aboutaleb maakte dat vrijdag bekend.

Een ander deel van het goederenvervoer gaat over de twee sporen bij Barendrecht die inmiddels weer vrij zijn. Mogelijk komt daar in de loop van vrijdagmiddag een derde spoor bij.

De maatregelen zijn nodig omdat tot aan Zwitserland goederentreinen stilstaan als gevolg van de treinbotsing op de route bij Barendrecht, die van en naar de Rotterdamse haven gaat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:59:31 #213
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73102590
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Zal wel enigszins overdreven zijn, misschien staat er in Zwitserland een trein stil omdat hij hier toch niet terecht kan en ze hebben aangegeven dat het slimmer is om pas morgen te gaan rijden of zo.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73102748
als het nog steeds zo is dat de hele Betuweroute beveiligingstechnisch 1 blok is (wat vanaf het begin zo was) dan kom je al snel een eind natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:06:16 #215
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73102773
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
als het nog steeds zo is dat de hele Betuweroute beveiligingstechnisch 1 blok is (wat vanaf het begin zo was) dan kom je al snel een eind natuurlijk
Bedoel je dat op dat hele stuk spoor in beide richtingen maar één trein tegelijk mag rijden?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73102830
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:06 schreef De_Hertog het volgende:

Bedoel je dat op dat hele stuk spoor in beide richtingen maar één trein tegelijk mag rijden?
Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar if so: ja Zevenaar - Kijfhoek 1 blok.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:11:02 #217
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73102891
Flink blok dan, 150 kilometer.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73102906
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
als het nog steeds zo is dat de hele Betuweroute beveiligingstechnisch 1 blok is (wat vanaf het begin zo was) dan kom je al snel een eind natuurlijk
Inmiddels kunnen de treinen toch om het kwartier rijden? Mij lijkt niet dat dat kan als de hele route maar 1 blok is.
pi_73103508
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:11 schreef De_Hertog het volgende:
Flink blok dan, 150 kilometer.
Ja, vet onhandig. Een trein kan pas van de Kijfhoek vertrekken als de vorige het land uit is Maar misschien weet iemand hoe het tegenwoordig geregeld is?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:37:11 #220
47190 MassimO
æ³o & h³æ
pi_73103551
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, vet onhandig. Een trein kan pas van de Kijfhoek vertrekken als de vorige het land uit is Maar misschien weet iemand hoe het tegenwoordig geregeld is?
Automatisch blokstelsel

De meeste spoorlijnen zijn tegenwoordig uitgerust met een automatisch blokstelsel op de vrije baan. Als de trein door bijvoorbeeld een spoorstroomloop gedetecteerd wordt (blokbezetting), valt het sein dat toegang geeft tot het betreffende blok automatisch op rood. Omdat een trein een lange remweg heeft, gaat het sein van het vorige blok op geel, opdat de machinist de remming al eerder kan inzetten. Op deze manier houden de treinen voldoende afstand van elkaar.

Seinen van het automatisch blokstelsel zijn in Nederland te herkennen aan wit bord met daarop de letter 'P' onder de lichten. Men spreekt dan ook van 'P-seinen'. De 'P' is hier een afkorting voor 'Permissief'; in bepaalde situaties is het de machinist toegestaan langs een rood P-sein rijden.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Blokstelsel#Automatisch_blokstelsel
Face, please don't hate me for this palm I am about to bestow upon thee.
AFCA
pi_73103584
ja duh ik weet hoe het blokstelsel werkt Waar het om gaat is of de Betuweroute nog steeds 1 blok is, of dat het inmiddels in meerdere blokken opgedeeld is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:40:12 #222
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_73103621
Op de Betuweroute staan, afgezien van de aansluitbogen, juist géén lichtseinen.
pi_73103778
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:40 schreef JDude het volgende:
Op de Betuweroute staan, afgezien van de aansluitbogen, juist géén lichtseinen.
MAR HOEVEEL BLOKKEN ZIJN HET NOU????
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73103929
Op de Betuwe route liggen pak 'm beet 2630 betonblokken
hula
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:58:51 #225
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73104087
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

MAR HOEVEEL BLOKKEN ZIJN HET NOU????
Ik zou het niet weten, maar kan me niet voorstellen dat het nog steeds één blok is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73104712
Daarnet kreeg ik een sms dat iemand de trolleybussen uit Gent zag staan op een trein.
Die bussen zijn sedert een paar maand afgevoerd en doorverkocht.

Wie weet passeren ze de komende dagen nog in Nederland
pi_73104948
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

MAR HOEVEEL BLOKKEN ZIJN HET NOU????
Dat wil ik je best vertellen, maar dan moet jij me eerst een betrouwbare bron aanwijzen waar het aantal blokken tussen Utrecht Centraal spoor 7a en Amersfoort spoor 1 te zien is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2009 17:36:46 ]
  Redactie Sport vrijdag 25 september 2009 @ 17:41:38 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73105069
google maps, kwestie van seinen tellen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73105209
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:41 schreef dennistd het volgende:
google maps, kwestie van seinen tellen
Nee, dan heb je niet alle, want wisselstraten zijn over het algemeen in meerdere blokken opgedeeld.
pi_73105396
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:36 schreef Igen het volgende:
Dat wil ik je best vertellen, maar dan moet jij me eerst een betrouwbare bron aanwijzen waar het aantal blokken tussen Utrecht Centraal spoor 7a en Amersfoort spoor 1 te zien is.
Wat kan je eigenlijk met die kennis? Of is het gewoon leuk om te weten zoals wel meer dingen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 september 2009 @ 18:04:44 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73105598
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

MAR HOEVEEL BLOKKEN ZIJN HET NOU????
Volgens mij een onbeperkt aantal waarvan er uit veiligheidsoverwegingen maar enkele gebruikt worden. Een blok heeft dan ook geen vaste lengte meer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 25 september 2009 @ 18:18:10 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73105912
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij een onbeperkt aantal waarvan er uit veiligheidsoverwegingen maar enkele gebruikt worden. Een blok heeft dan ook geen vaste lengte meer.
Jawel, ERTMS Level 2 heeft vaste blokken. Glijdend variabel blok is Level 3.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 25 september 2009 @ 18:18:28 #233
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73105923
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, dan heb je niet alle, want wisselstraten zijn over het algemeen in meerdere blokken opgedeeld.
Volgens mij verwar je blokken met secties.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73106041
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens mij verwar je blokken met secties.
O ja, klopt.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 september 2009 @ 19:18:43 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73107657
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jawel, ERTMS Level 2 heeft vaste blokken. Glijdend variabel blok is Level 3.
Ah. Ik meende dat het bij ERTMS Level 2 al losgelaten was.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 25 september 2009 @ 19:20:36 #236
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73107718
Level 2 is het vervangen van lichtseinen door cabineseinen dacht ik
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 25 september 2009 @ 20:15:51 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73109365
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:20 schreef dennistd het volgende:
Level 2 is het vervangen van lichtseinen door cabineseinen dacht ik
Het heeft te maken met de overdracht van informatie tussen baan en trein. Ook bij Level 1 is er alleen cabinesignalering, alleen krijgt de trein zijn info daar van bakens, dus vaste plaatsen. Bij Level 2 wordt de informatie continu toegeleverd via GSM-R. Op de HSL zijn zowel Level 1 als Level 2 aangelegd. Met Level 1 kan maximaal 160km/u worden gereden, wat nu dus ook gebeurt. Level 1 is het terugvalscenario voor als Level 2 niet werkt en schijnt te zijn vereist door de EU. (Normaal gesproken kun je bij uitval van Level 2 nog maar 20km/u rijden.)

Heb ik netjes Wiki overgetypt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73109465
Met level 1 heb je geen cabinesignalering maar nog gewoon de lichtseinen naast het spoor:



Daarom mag je ook maar 160 km/u, want met hogere snelheden kun je lichtseinen langs de baan niet meer goed genoeg herkennen.
  vrijdag 25 september 2009 @ 20:24:03 #239
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73109622
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 20:19 schreef Igen het volgende:
Met level 1 heb je geen cabinesignalering maar nog gewoon de lichtseinen naast het spoor:

[ afbeelding ]

Daarom mag je ook maar 160 km/u, want met hogere snelheden kun je lichtseinen langs de baan niet meer goed genoeg herkennen.
Waarom rijdt de HSL dan 160 zonder seinen langs de baan op Level 1?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73109922
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 20:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom rijdt de HSL dan 160 zonder seinen langs de baan op Level 1?
O ja.
quote:
Das verbreitete Missverständnis, in Level 1 benötige man grundsätzlich noch streckenseitige Lichtsignale, basiert darauf ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')