quote:ROTTERDAM (ANP) - Het goederenvervoer dat gebruik maakt van de havenlijn langs Barendrecht wordt voor een deel omgeleid via Gouda. Daartoe wordt regulier onderhoud aan de lijn tussen Gouda en Rotterdam uitgesteld.
Dat is de uitkomst van overleg tussen de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb, die voorzitter is van de veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond, burgemeester Jan van Belzen van Barendrecht en spoorbeheerder ProRail. Een woordvoerder van Aboutaleb maakte dat vrijdag bekend.
Een ander deel van het goederenvervoer gaat over de twee sporen bij Barendrecht die inmiddels weer vrij zijn. Mogelijk komt daar in de loop van vrijdagmiddag een derde spoor bij.
De maatregelen zijn nodig omdat tot aan Zwitserland goederentreinen stilstaan als gevolg van de treinbotsing op de route bij Barendrecht, die van en naar de Rotterdamse haven gaat.
Zal wel enigszins overdreven zijn, misschien staat er in Zwitserland een trein stil omdat hij hier toch niet terecht kan en ze hebben aangegeven dat het slimmer is om pas morgen te gaan rijden of zo.quote:
Bedoel je dat op dat hele stuk spoor in beide richtingen maar één trein tegelijk mag rijden?quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
als het nog steeds zo is dat de hele Betuweroute beveiligingstechnisch 1 blok is (wat vanaf het begin zo was) dan kom je al snel een eind natuurlijk
Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar if so: jaquote:Op vrijdag 25 september 2009 16:06 schreef De_Hertog het volgende:
Bedoel je dat op dat hele stuk spoor in beide richtingen maar één trein tegelijk mag rijden?
Inmiddels kunnen de treinen toch om het kwartier rijden? Mij lijkt niet dat dat kan als de hele route maar 1 blok is.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
als het nog steeds zo is dat de hele Betuweroute beveiligingstechnisch 1 blok is (wat vanaf het begin zo was) dan kom je al snel een eind natuurlijk
Ja, vet onhandig. Een trein kan pas van de Kijfhoek vertrekken als de vorige het land uit isquote:
Automatisch blokstelselquote:Op vrijdag 25 september 2009 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, vet onhandig. Een trein kan pas van de Kijfhoek vertrekken als de vorige het land uit isMaar misschien weet iemand hoe het tegenwoordig geregeld is?
MAR HOEVEEL BLOKKEN ZIJN HET NOU????quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:40 schreef JDude het volgende:
Op de Betuweroute staan, afgezien van de aansluitbogen, juist géén lichtseinen.
Ik zou het niet weten, maar kan me niet voorstellen dat het nog steeds één blok is.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
MAR HOEVEEL BLOKKEN ZIJN HET NOU????
Dat wil ik je best vertellen, maar dan moet jij me eerst een betrouwbare bron aanwijzen waar het aantal blokken tussen Utrecht Centraal spoor 7a en Amersfoort spoor 1 te zien is.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
MAR HOEVEEL BLOKKEN ZIJN HET NOU????
Nee, dan heb je niet alle, want wisselstraten zijn over het algemeen in meerdere blokken opgedeeld.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:41 schreef dennistd het volgende:
google maps, kwestie van seinen tellen
Wat kan je eigenlijk met die kennis? Of is het gewoon leuk om te weten zoals wel meer dingen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:36 schreef Igen het volgende:
Dat wil ik je best vertellen, maar dan moet jij me eerst een betrouwbare bron aanwijzen waar het aantal blokken tussen Utrecht Centraal spoor 7a en Amersfoort spoor 1 te zien is.
Volgens mij een onbeperkt aantal waarvan er uit veiligheidsoverwegingen maar enkele gebruikt worden. Een blok heeft dan ook geen vaste lengte meer.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
MAR HOEVEEL BLOKKEN ZIJN HET NOU????
Jawel, ERTMS Level 2 heeft vaste blokken. Glijdend variabel blok is Level 3.quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij een onbeperkt aantal waarvan er uit veiligheidsoverwegingen maar enkele gebruikt worden. Een blok heeft dan ook geen vaste lengte meer.
Volgens mij verwar je blokken met secties.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, dan heb je niet alle, want wisselstraten zijn over het algemeen in meerdere blokken opgedeeld.
O ja, klopt.quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij verwar je blokken met secties.
Ah. Ik meende dat het bij ERTMS Level 2 al losgelaten was.quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jawel, ERTMS Level 2 heeft vaste blokken. Glijdend variabel blok is Level 3.
Het heeft te maken met de overdracht van informatie tussen baan en trein. Ook bij Level 1 is er alleen cabinesignalering, alleen krijgt de trein zijn info daar van bakens, dus vaste plaatsen. Bij Level 2 wordt de informatie continu toegeleverd via GSM-R. Op de HSL zijn zowel Level 1 als Level 2 aangelegd. Met Level 1 kan maximaal 160km/u worden gereden, wat nu dus ook gebeurt. Level 1 is het terugvalscenario voor als Level 2 niet werkt en schijnt te zijn vereist door de EU. (Normaal gesproken kun je bij uitval van Level 2 nog maar 20km/u rijden.)quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:20 schreef dennistd het volgende:
Level 2 is het vervangen van lichtseinen door cabineseinen dacht ik
Waarom rijdt de HSL dan 160 zonder seinen langs de baan op Level 1?quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:19 schreef Igen het volgende:
Met level 1 heb je geen cabinesignalering maar nog gewoon de lichtseinen naast het spoor:
[ afbeelding ]
Daarom mag je ook maar 160 km/u, want met hogere snelheden kun je lichtseinen langs de baan niet meer goed genoeg herkennen.
O ja.quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom rijdt de HSL dan 160 zonder seinen langs de baan op Level 1?
quote:Das verbreitete Missverständnis, in Level 1 benötige man grundsätzlich noch streckenseitige Lichtsignale, basiert darauf ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |