abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73037858
Mijlpaal in de hernieuwde wegenaanleg is bereikt

bron
quote:
wo 23 sep 2009, 13:44
Schop in de grond bij Leiderdorp DEN HAAG - Door een damwand in te trillen heeft minister Camiel Eurlings (Verkeer) woensdagmiddag het startschot gegeven voor de verbreding van de A4 bij Leiderdorp. Dat gebeurde na een druk op de knop door werkgeversvoorzitter Bernard Wientjes, ANWB-directeur Guido van Woerkom en voorzitter Alexander Sakkers van Transport en Logistiek Nederland (TLN). Zij hebben krachtig gelobbyd, omdat de snelweg een belangrijke verkeersslagader in de Randstad is.

De stemming was feestelijk. De A4 Burgerveen-Leiden is de eerste van dertig fileknelpunten die met spoed worden aangepakt. Deze kabinetsperiode, voor mei 2011, moeten de projecten zijn uitgevoerd.

In de zomer van 2007 haalde de Raad van State nog een streep door de plannen voor de flessenhals op de A4 vanwege gebrekkig luchtonderzoek. De zaak was mede aangezwengeld door Milieudefensie. Wientjes reageerde destijds des duivels. Hij pleitte ervoor de overheidssteun aan de milieuorganisatie stop te zetten.

De weg krijgt zes rijstroken in plaats van de huidige vier, en wordt over 1400 meter verdiept aangelegd. Het project dat - twee jaar later dan voorzien - in 2014 klaar moet zijn, kost 680 miljoen euro.

De bewuste wetgeving die Eurlings begin dit jaar door Tweede en Eerste Kamer loodste, voorziet in vereenvoudigd luchtonderzoek en simpelere (milieu-)procedures.

Meta Meijer van Milieudefensie noemt de kritiek op haar organisatie onterecht. „De dertig projecten zijn opnieuw berekend. Ze worden iets minder slecht dan oorspronkelijk was gebeurd. Daar hebben we succes geboekt.” Milieudefensie strijdt bij de A4 bij Leiderdorp nog steeds voor invoering van een maximumsnelheid van 80 kilometer per uur op het verdiepte stuk snelweg. „De inpassingsmaatregelen deugen wel, maar dit laten we niet over onze kant gaan.”

[ Bericht 3% gewijzigd door henkway op 23-09-2009 14:33:27 ]
pi_73038264
De TT is een beetje misleidend, die A4 ligt er al sinds mensenheugenis.
pi_73038322
De zoveelste Whiskey_Tango, doet gij uw intrede maar
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 september 2009 @ 14:46:50 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_73038400
Belachelijk dat een milieuorganisatie subsidie krijgt van het rijk terwijl het belangrijke projecten jarenlang kan frustreren.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_73038774
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:46 schreef Netsplitter het volgende:
Belachelijk dat een milieuorganisatie subsidie krijgt van het rijk terwijl het belangrijke projecten jarenlang kan frustreren.
Eens. De lui bij Milieudefensie en verwante organisaties zijn inmiddels zeer bekwaam in het frustreren van het besluitvormingsproces.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 23 september 2009 @ 15:00:58 #6
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73038844
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:41 schreef bluespice het volgende:
De TT is een beetje misleidend, die A4 ligt er al sinds mensenheugenis.
Audi viral spam!

Ontopic:
Het duurt even, maar dan krijg je ook wat!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 23 september 2009 @ 15:02:23 #7
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_73038893
Neem anders eens een trein, die rijdt precies parallel aan die A4.
pi_73039731
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:02 schreef Grumpey het volgende:
Neem anders eens een trein, die rijdt precies parallel aan die A4.
Word anders eens minder ouderwets. Voor veel mensen biedt de trein sowieso geen uitkomst, omdat ze geen treinstation voor de deur hebben en qua reistijd veel langer onderweg zijn dan per auto, of omdat ze de auto gewoon nodig hebben voor hun werk.

Openbaar vervoer is leuk voor mensen die daarmee geholpen zijn, maar we moeten echt eens af van het achterhaalde idee dat het altijd een volwaardig alternatief is voor de auto. Dat is het in veel gevallen gewoon NIET.
pi_73039919
Even een applausje voor Camiel Eurlings!
De meest daadkrachtige minister sinds jaren!
pi_73040336
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:46 schreef Netsplitter het volgende:

eens het is niet de wil van het volk om hen subsidie te geven, maar die ambtenaren strooien graag, ook tijdens de VVD periode trouwens
pi_73040643
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:36 schreef Revolution-NL het volgende:
Even een applausje voor Camiel Eurlings!
De meest daadkrachtige minister sinds jaren!
Op zijn ministerie in elk geval wel, ja. Al is "daadkrachtigheid" meer dan alleen het aanleggen van wegen. Ook niet onbelangrijk vind ik het terugdringen van het aantal doden en gewonden in het verkeer.
pi_73040828
Lijkt me eindelijk eens tijd voor een feestje, kan ik eindelijk eens doorrijden.
pi_73041294
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:02 schreef isogram het volgende:

[..]

Op zijn ministerie in elk geval wel, ja. Al is "daadkrachtigheid" meer dan alleen het aanleggen van wegen. Ook niet onbelangrijk vind ik het terugdringen van het aantal doden en gewonden in het verkeer.

Dat interesseerd me dus echt helemaal niks .
Van leven ga je dood. Mensen moeten niet zo lopen overdreven zeuren om veiligheid.
pi_73041407
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:20 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat interesseerd me dus echt helemaal niks .
Van leven ga je dood. Mensen moeten niet zo lopen overdreven zeuren om veiligheid.
Ik ben ervoor dat alle personen in een kinderwagen een helm op moeten doen, en gordels om

Nou zonder dollen, ik denk wel dat alle verkeer op de snelwegen in de toekomst centraal aangestuurd gaat worden via GPS en sensors ofzo, handig bij mist
Ook dat het aantal electrische voertuigen op een zeker moment 50% zal zijn en de snelheid op alle snelwegen 100 KM is, niet meer en niet minder, soort individueel OV dus

Dan kan het aantal ongelukken op de snelwegen naar 0,0

[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 23-09-2009 19:56:13 ]
pi_73057199
Begin aanleg? Wat zijn al die voorbereidingen dan, die al jaren aan de gang zijn bij de A4? Of gaan ze nu asfalt storten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')