johquote:
Ik ben in al de tijd slechts 3 keer bij een klant voorgesteld. Vind dat sowieso erg weinigquote:Op woensdag 23 september 2009 12:23 schreef Netsplitter het volgende:
Je zit 3,5 maand op de bank??
Wat een baggertoko is dat zeg.
Ik heb aan de lopende band werk.
vast contract, onbepaalde tijdquote:Op woensdag 23 september 2009 12:28 schreef error_404 het volgende:
Wat voor soort contract heb je met je detacheerder?
Iets meer info zou handig zijn.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:20 schreef the_jestert het volgende:
Ik ben werkzaam in de detachering. Nu zit ik al 3,5 maand "op de bank". Vanochtend kwam mijn werkgever mij vertellen dat indien er 1 december nog geen klus voor mij gevonden is ik ontslagen zal worden. Mag dit zomaar?
In principe kunnen ze je dan wel ontslaan, met 3 maanden opzegtermijn. Maar aangezien je ontslagen wordt, kun je iig wel een uitkering krijgen.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:32 schreef the_jestert het volgende:
[..]
vast contract, onbepaalde tijd
Dan is het antwoordt nee. Dat mag niet zomaar.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:32 schreef the_jestert het volgende:
[..]
vast contract, onbepaalde tijd
Bron? Mijn wetboek verteld iets anders.....quote:Op woensdag 23 september 2009 12:34 schreef error_404 het volgende:
[..]
In principe kunnen ze je dan wel ontslaan, met 3 maanden opzegtermijn.
Sorryquote:Op woensdag 23 september 2009 12:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Iets meer info zou handig zijn.
Heb je een contract voor bepaalde of onbepaalde tijd? Bij bepaalde tijd, wanneer loopt deze af?
Wat voor contract heb je? Uitzendcontract (met of zonder uitzendbeding) of detacheringscontract?
Zie bovenquote:Op woensdag 23 september 2009 12:35 schreef the_jestert het volgende:
[..]
Sorry
Volgens mij zijn de meeste vragen ondertussen al beantwoord
een vast contract zonder iets erin over uitzend beding
Correct. Ben wel aan het studeren en doe eventuele klusjes die op kantoor gedaan moeten wordenquote:Op woensdag 23 september 2009 12:34 schreef error_404 het volgende:
[..]
Je wordt nu dus ook al die tijd doorbetaald zonder dat je werkt, neem ik aan?
TS contract zeer waarschijnlijk..... Ik heb jaren dat soort contracten ook gehad, ze zijn allemaal hetzelfde....quote:Op woensdag 23 september 2009 12:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Bron? Mijn wetboek verteld iets anders.....
Ben je wel goed in wat je doet/wilt doen? Zo niet: ben je hard bezig om beter te worden, zodat je als je aan een klant voorgesteld wordt ze misschien wel ja zeggen?quote:Op woensdag 23 september 2009 12:26 schreef the_jestert het volgende:
[..]
Ik ben in al de tijd slechts 3 keer bij een klant voorgesteld. Vind dat sowieso erg weinig
Dat dus, werkgever moet goede reden hebben om je te ontslaan en nou is geen werk een economisch probleem waardoor het gerechtvaardigd wordt. Zelfde overkwam mijn broeder dus ik zou stiekem alvast verder kijken... Btw hoelang werk je er al? je krijgt voor elk jaar 1 maand oprotpremie als het goed is dus.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan is het antwoordt nee. Dat mag niet zomaar.
De werkgever zal een kantonrechterprocedure moeten beginnen. Die beslist dan of je ontslagen mag worden (dmv het verlenen van een vergunning). De opzegtermijn van (meestal) 1 maand gaat in op het moment dat de vergunning is afgegeven EN de werkgever je op de hoogte heeft gesteld.
Uiteraard kan de werkgever ook een CWI procedure beginnen ip een kantonrechtersprocedure indien de omstandigheden daar naar zijn.
quote:Op woensdag 23 september 2009 12:34 schreef error_404 het volgende:
[..]
In principe kunnen ze je dan wel ontslaan, met 3 maanden opzegtermijn.
Het kan wel in het contract staan, maar de wetgeving gaat voor wat er in een individueel contract is overeengekomen. Een contract voor onbepaalde tijd is voor de werkgever simpelweg niet op te zeggen zonder vergunning van de kantonrechter OF het CWI (of bij wederzijds goedvinden overigens).quote:Op woensdag 23 september 2009 12:37 schreef error_404 het volgende:
[..]
TS contract zeer waarschijnlijk..... Ik heb jaren dat soort contracten ook gehad, ze zijn allemaal hetzelfde....
Wbt het verlenen van een ontslagvergunning wordt er de laatse tijd niet heel erg moeilijk gedaan overigens...
Er is genoeg werk te vinden in de IT.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:38 schreef Jurgaah het volgende:
[..]
Dat dus, werkgever moet goede reden hebben om je te ontslaan en nou is geen werk een economisch probleem waardoor het gerechtvaardigd wordt. Zelfde overkwam mijn broeder dus ik zou stiekem alvast verder kijken... Btw hoelang werk je er al? je krijgt voor elk jaar 1 maand oprotpremie als het goed is dus.
Hoe dan ook sterkte mocht het zover komen
Ik gok dat TS in een bouw-gerelateerde branche werkt. Klopt dat TS?quote:Op woensdag 23 september 2009 12:38 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
Ben je wel goed in wat je doet/wilt doen? Zo niet: ben je hard bezig om beter te worden, zodat je als je aan een klant voorgesteld wordt ze misschien wel ja zeggen?
edit: je weet tenminste nu al dat je per 1 december misschien nieuw werk nodig hebt, dus mooi tijdstip om te beginnen met actief solliciteren.
Dat is niet per definitie een goede reden. Was het maar waar....quote:Op woensdag 23 september 2009 12:38 schreef Jurgaah het volgende:
[..]
Dat dus, werkgever moet goede reden hebben om je te ontslaan en nou is geen werk een economisch probleem waardoor het gerechtvaardigd wordt. Zelfde overkwam mijn broeder dus ik zou stiekem alvast verder kijken... Btw hoelang werk je er al? je krijgt voor elk jaar 1 maand oprotpremie als het goed is dus.
Hoe dan ook sterkte mocht het zover komen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |