Maar dat IS House (de serie) toch? Ze werken tegenwoordig al veel meer met arcs in plaats van zo episodisch als in het begin (hoewel, zelfs met Vogler was het al een beetje een arc) en die wekelijkse ziekte-van-de-week hoort gewoon in het stramien. Niet zo gek dat ze daar weinig van afwijken, dan blijft er van het systeem niks meer over en wordt het een dramaserie in plaats van een detective.quote:Op maandag 28 september 2009 16:36 schreef Mavro het volgende:
[..]
Eensch. Ik vind het ook jammer dat de afleveringen nu weer volgens het vaste schema lijken te gaan lopen.
Ik heb altijd het idee dat die schrijvers of onder druk staan of zelf commercieel zijn. Kijkcijfers gaan vaak namelijk voor een echt diepgaand verhaal, kijk naar Firefly als serie. Natuurlijk hebben ze bij House veel krediet, maar de vraag is of de schrijvers veel aandurven qua verhaal of dat weer wordt teruggevallen op de oude formule.quote:Op maandag 28 september 2009 17:00 schreef Richardfun het volgende:
Ik denk toch echt dat de progressie die we in House gezien hebben in de premiere, wel doorgezet wordt in de rest van het seizoen. Zoveel vertrouwen heb ik wel in de schrijvers na zo'n top season premiere.
Die twee zijn niet mutually exclusive. Ze kunnen best een ziekte van de week doen, en daar omheen de ontwikkeling van House. Het is toch nooit zo geweest dat er helemaal niks gebeurde in een ep behalve de patient?quote:Op maandag 28 september 2009 17:19 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat die schrijvers of onder druk staan of zelf commercieel zijn. Kijkcijfers gaan vaak namelijk voor een echt diepgaand verhaal, kijk naar Firefly als serie. Natuurlijk hebben ze bij House veel krediet, maar de vraag is of de schrijvers veel aandurven qua verhaal of dat weer wordt teruggevallen op de oude formule.
Ik vond het zo wel goed met dat psychiatrische ziekenhuis. House kan altijd zijn psychiater nog bezoeken en veel meer zat er ook niet in de karakters van Alvie of Freedom Master.quote:Op maandag 28 september 2009 17:34 schreef Mavro het volgende:
Ja maar... waarom dat stramien dan niet nog een paar afleveringen doorzetten in bijv. het asylum? Dat je dus een soort van asylum-arc krijgt? Dat had me wel leuk geleken. Ik bedoel het meet op die manier.
Ik ben er van overtuigd dat we idd wel weer een overkoepelend verhaal krijgen dit seizoen, maar nu weten we nog niet wat dat is toch?
Nee, Chase krijgt een buitenechtelijke affaire met Foreman, waarna House de PI betaalt om te kijken of Wilson ook weleens meedoet. Intussen gaat hij met Cameron en Cuddy naar bed, net als Taub, waarna Thirteen moet testen van wie Cameron zwanger is geraakt. Vanwege de onmogelijke situatie schrijven de schrijvers iedereen eruit en eindigt de serie in aflevering 8 met House die sterft aan lupus.quote:Op maandag 28 september 2009 17:37 schreef Mr.Noodle het volgende:
Het verhaal verloopt als volgt. House krijgt z'n Medical License niet terug, gaat uiteindelijk sadistische neigingen krijgen van Cuddy en Co en belandt uiteindelijk weer terug in het Mental Asylum..
But... but... it's NEVER lupusquote:Op maandag 28 september 2009 17:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
House die sterft aan Lupus, dat zal toch wel het ultieme einde zijn. How Ironic..
"I fínally have a case of lupus!"quote:Op maandag 28 september 2009 19:45 schreef Merkie het volgende:
Het is toch wel een keer lupus geweest?
Ben je serieus? Heb ik op je ballen getrapt door de aflevering niet geweldig te noemen?quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:50 schreef NvM het volgende:
[..]
Zo cool dat jij probeert van de massa af te wijken. En dan nog wel in dit topic, jij durft!
Goedkope aannames mag je voor jezelf houden. Wat vond je niet goed aan de eerste twee afleveringen van seizoen 6? En wat vond je wél goede afleveringen van House?quote:Op maandag 28 september 2009 20:01 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ben je serieus? Heb ik op je ballen getrapt door de aflevering niet geweldig te noemen?
Jij begon ermee, of ben je dat alweer vergeten?quote:Op maandag 28 september 2009 20:11 schreef NvM het volgende:
[..]
Goedkope aannames mag je voor jezelf houden.
Dat gaf ik al aan, ik vond het ontzettend voorspelbaar. Ze hadden best wat originelers kunnen doen met een psychiatrische inrichting als setting, maar het leek gewoon een slap aftreksel van andere films, series en boeken die dat onderwerp hebben behandeld, maar dit keer met een vleugje House.quote:Wat vond je niet goed aan de eerste twee afleveringen van seizoen 6?
Een hoop, maar vooral de finale van vorig seizoenquote:En wat vond je wél goede afleveringen van House?
Voor degene die niet kunnen wachten...quote:House.An.Insiders.Guide.WS.PDTV.XviD-aAF
Release Date: 2009.09.28
Genre: Documentary
Behind-the-scenes look at the US medical drama, featuring an
interview with creator David Shore and a tour of the Los
Angeles-based set
Inderdaad, vond het erg goed en "in character" allemaal. Alleen dat lachje bij die gehaktballen vond ik raarquote:Op dinsdag 29 september 2009 03:13 schreef OMG het volgende:
Leuke aflevering weer, goed dat het niet meteen weer een standaard House aflevering was. De patiënt kon ik eigenlijk niet uitstaan..
Het obsessieve koken van House kon ik wel waarderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar we zullen zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |