abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73502334
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 22:07 schreef TNA het volgende:

[..]

In wezen zijn we het er waarschijnlijk allemaal over eens dat het erg fijn zou zijn als die man ter plekke op natuurlijke wijze een hartaanval had gekregen: dood. Maar zodra we zoiets zelf induceren mag het niet meer. Ik vind de redenering "arts, eed, mag niet" veel te simpel.
Hij had ook zichzelf van de zaak af kunnen halen en de boel vervolgens kunnen saboteren. Of be a guy, kom voor je principes op en vermoord die man gewoon. Maar als iemand jou als arts om hulp vraagt en je hebt hem toegezegd deze hulp als arts te geven, dan kun je hem echt niet vermoorden, das moreel gewoon nog verwerpelijker. Als arts heb je een redelijk unieke vertrouwensband met je patient, je kunt dit niet zomaar schenden.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 21:48:54 #252
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73502420
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:47 schreef Ayurvedwa het volgende:

[..]

Hij had ook zichzelf van de zaak af kunnen halen en de boel vervolgens kunnen saboteren.
Dat is helemaal hypocriet "Hey, ik wil een gast vermoorden. Oh wacht, ik ben z'n dokter, eed enzo. Hey Cameron, neem jij de case over? Kan ik in mijn nieuwe rol als toevallige passant die gast afmaken. Maakt uiteindelijk niets uit of ik dat als arts of 'bijstander' doe, maar dit voelt toch een stuk fijner"
pi_73502525
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 19:38 schreef Imperfect-Angel het volgende:

[..]

Ach als in 1944 en een of andere arts Hitler een dodelijk spuitje had gegeven dan had de wereld gejuiched en was die arts een held geweest. Ik vind Chase ook een held op kleiner niveau.
Of iemand anders had het overgenomen en had een nog agressievere strategie gevoerd, waarbij veel meer doden waren gevallen. Zo ook hier, Chase vermoordt deze gast, en de gematigden nemen het over. Maar het had net zo goed kunnen zijn dat er nu burgeroorlog uitgebroken zou zijn en dat daardoor het dodental niet 2 maar 4 miljoen geworden zou zijn. Was hij dan nog steeds een held?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 21:51:13 #254
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73502527
Ik vind het nogal wat, eigenlijk, zo'n handeling baseren op iets dat je op TV hoort en een of twee mensen die best wel kunnen liegen om iets heel anders gedaan te krijgen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 8 oktober 2009 @ 21:54:01 #255
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73502643
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:51 schreef Ayurvedwa het volgende:

[..]

Of iemand anders had het overgenomen en had een nog agressievere strategie gevoerd, waarbij veel meer doden waren gevallen. Zo ook hier, Chase vermoordt deze gast, en de gematigden nemen het over. Maar het had net zo goed kunnen zijn dat er nu burgeroorlog uitgebroken zou zijn en dat daardoor het dodental niet 2 maar 4 miljoen geworden zou zijn. Was hij dan nog steeds een held?
Nee, natuurlijk niet, maar als de consequenties geheel onduidelijk zijn kun je beter geen moord plegen (dat scheelt tenminste nog één leven). Dat maakt de morele discussie direct dood.
pi_73502756
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:48 schreef TNA het volgende:

[..]

Dat is helemaal hypocriet "Hey, ik wil een gast vermoorden. Oh wacht, ik ben z'n dokter, eed enzo. Hey Cameron, neem jij de case over? Kan ik in mijn nieuwe rol als toevallige passant die gast afmaken. Maakt uiteindelijk niets uit of ik dat als arts of 'bijstander' doe, maar dit voelt toch een stuk fijner"
Wat is erger, een totale vreemde die je een mes in de rug steekt, of je vader die dat doet? Het resultaat is in beide gevallen hetzelfde, maar ik denk dat de meeste mensen het verwerpelijker vinden dat een vader zijn zoon vermoordt dan dat een vreemde dat doet. Waarom? Omdat in het 2e geval een stuk vertrouwen geschonden wordt.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 21:57:35 #257
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73502805
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:56 schreef Ayurvedwa het volgende:

[..]

Wat is erger, een totale vreemde die je een mes in de rug steekt, of je vader die dat doet? Het resultaat is in beide gevallen hetzelfde, maar ik denk dat de meeste mensen het verwerpelijker vinden dat een vader zijn zoon vermoordt dan dat een vreemde dat doet. Waarom? Omdat in het 2e geval een stuk vertrouwen geschonden wordt.
Ja, maar je kunt niet zomaar uit de rol van vader stappen. Dat is heel iets anders dan een arts die hoe dan ook een patiënt wil vermoorden, maar voor de vorm de patiënt eerst nog even doorgeeft aan een andere arts.
pi_73503042
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:51 schreef Ayurvedwa het volgende:

[..]

Je schetst een totaal andere situatie met totaal andere gevolgen dus verandert mijn mening dan ook: ja Chase blijft in mijn ogen een held maar de gevolgen ervan zijn zo dramatisch slecht dus kan hij het maar beter niet doen.

Ik heb niks tegen het uitschakelen van figuren die vieze gruweldaden op hun geweten hebben hoor tenzij de gevolgen hiervan te dramatisch zijn voor onschuldige mensen. Ben ook voor de doodstraf. Waarom zo'n viezerik als bijv. Dutroux in leven houden?

[ Bericht 1% gewijzigd door Imperfect-Angel op 08-10-2009 22:15:35 ]
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
  donderdag 8 oktober 2009 @ 22:45:54 #259
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73505029
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:56 schreef Ayurvedwa het volgende:

[..]

Als ik doodga door een mes in mijn rug, heb ik weinig tijd meer om erover na te denken verder, dus dat zou me niet zo uit maken
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_73530736
Steve Billings "I went to Vietnam, and so forth."

Toffe aflevering 6x03
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_73543487
Goede aflevering zeg!!! Moeilijk, dat met die dictator. Ik ga daar ook niet te lang over nadenken wat betreft 'wat zou je zelf doen?'

Vond het verhaal met die buurman ook mooi. Ik dacht eerst, wtf gaat ie nou doen??? Maar zooo mooi hoe het eindigde
Tralalalaaa
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:24:08 #262
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73543868
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:03 schreef Take_A_Picture het volgende:
Vond het verhaal met die buurman ook mooi. Ik dacht eerst, wtf gaat ie nou doen??? Maar zooo mooi hoe het eindigde
Wel geniaal dat 'ie niet gewoon tegen die man zegt dat 'ie 'm kan genezen, maar 'm ontvoert en vastbindt
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:47:56 #263
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_73544370
Fijn om James Earl Jones weer eens in actie te zien. En vooral te horen, wat een machtige stem heeft die man toch!
pi_73578441
voor de schrijvers, weer een goede aflevering.
Deze serie vult wel een beetje het gat op dat ontstond na The Wire.
pi_73578459
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:47 schreef Woodpecker het volgende:
Fijn om James Earl Jones weer eens in actie te zien. En vooral te horen, wat een machtige stem heeft die man toch!
is idd wel charismatisch
  maandag 12 oktober 2009 @ 18:13:14 #266
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73636919
Ik vond het een aardige aflevering. Niet slecht, maar een beetje standaard bij vlagen, maar dan met Foreman die de leiding heeft en House die de puzzel mag oplossen. Die vader had voor mij niet heel veel toegevoegde waarde.
Ook al vind ik 13 helemaal niets en mag die verhaallijn wat mij betreft zo snel mogelijk ophouden, dat gedoe met haar reis was toch wel vermakelijk.

Direct na deze aflevering kwam uiteraard de preview voor volgende weet met daarin: "House is hearing things... Chase is hiding things..." Dat kan nog wat worden volgende week.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_73641397
Wat OMG al zei, leuke ep maar niet veel bijzonders.

Volgende week: It's a case with one of the most bizarre twists in House history!

Revenge of the Dictator misschien
pi_73641545
Toffe ep hoor. En het was dan geen karma (geloof ik niet in), maar wel een subtiel staaltje 'butterfly effect' in actie. Als die vent niet zichzelf financieel had geruineerd had House niet die short sell gedaan, had Wilson niet daarop gereageerd, had House niet gezegd "I was born with a heart three sizes too small, geen eureka momentje. Leuke ep
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:23:58 #270
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73641706
Prima aflevering. Niet zo indrukwekkend als de eerdere afleveringen dit seizoen, maar dat wordt ook wel erg lastig. De vader die zijn vermogen weggaf vond ik enigszins moralistisch, maar het einde waar hij met zijn zoontje lachend pizza zat te eten had toch ook wel weer een goede kern. Verhaallijn met Thirteen wist met niet zo erg te boeien. Maar goed, het is ook geen schande dat er weer eens een meer 'standaard' aflevering tussen zit na de seizoensopening en de ijzersterke aflevering van vorige week.

Ik voelde wel de hele aflevering die spanning rondom Chase en Foreman Wel tof hoe House die case 'oploste', net als vorige week de man met de fantoompijn. Al met al vond ik het geen topaflevering, maar wel een gewoon goede.

Promo voor volgende week belooft weer een meer speciale aflevering.

Edit: promo was al gepost

[ Bericht 20% gewijzigd door TNA op 13-10-2009 21:46:44 ]
pi_73643294
Hulde voor de youtube popup zeg, cool gedaan.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_73653163
Ik vond het een prima aflevering!
Lekker verhaal,top!
Blijft een top serie!!!
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_73658398
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 11:23 schreef TNA het volgende:
Prima aflevering. Niet zo indrukwekkend als de eerdere afleveringen dit seizoen, maar dat wordt ook wel erg lastig. De vader die zijn vermogen weggaf vond ik enigszins moralistisch, maar het einde waar hij met zijn zoontje lachend pizza zat te eten had toch ook wel weer een goede kern. Verhaallijn met Thirteen wist met niet zo erg te boeien. Maar goed, het is ook geen schande dat er weer eens een meer 'standaard' aflevering tussen zit na de seizoensopening en de ijzersterke aflevering van vorige week.

Ik voelde wel de hele aflevering die spanning rondom Chase en Foreman Wel tof hoe House die case 'oploste', net als vorige week de man met de fantoompijn. Al met al vond ik het geen topaflevering, maar wel een gewoon goede.

Promo voor volgende week belooft weer een meer speciale aflevering.

En tussen Chase en Cameron. Ze werd op het eind voor de 2e keer alleen wakker....

House die de relatie tussen Foreman en 13 probeert te redden omdat hij niet wilt dat Foreman zoals hem eindigt, best lief....

Interessante promo voor volgende week!
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:14:44 #274
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_73658600

Dat nummer op het einde vond ik erg mooi
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_73669911
Het was wel overduidelijk dat house er tóch wel achter zou komen wat foreman en chase probeerden te verbergen...

maar vond dat toch wel weer leuk
they say a dirty mind is a joy forever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')