abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 september 2009 @ 22:00:06 #76
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_73258001
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:28 schreef niet_toegestaan het volgende:
He kersentaart. Jou huid ziet er helemaal niet "acne-achtig" uit. Snap niet dat jij een paardenmiddel als roa voorgeschreven krijgt..
Waarschijnlijk gewoon milde -maar wel erg hardnekkige- acné?
Geef rijst en train je Engels!
pi_73258371
quote:
He kersentaart. Jou huid ziet er helemaal niet "acne-achtig" uit. Snap niet dat jij een paardenmiddel als roa voorgeschreven krijgt..
Ik ben sinds 21 april bezig hè. Zo mooi als nu was het hiervoor niet. Veel mee-eters en onderhuidse 'puisten'.
Dus ik zie het eigenlijk als een soort compliment.

En ja, de acné is erg hardnekkig. Ik (Mijn ouders) hebben zoveel geld uitgegeven aan drogisterij middeltjes die uiteindelijk toch niet werkten. Eerst clearsil daarna al snel over op dingen als Vichy/Biotherm en dat werd hem ook niet. Ik wilde voor ons school kerstgala vorig jaar gewoon clean zijn dus ik ben een maand daarvoor naar de huisarts gegaan en gevraagd of hij niet iets had.

Uiteindelijk Minocycline gekregen voor 3 maanden. Het haalde weinig uit voor mij. Op m'n borst had ik wat lichte acné en dat is weggegaan, alleen dat kwam na het stoppen net zo hard terug. Verder werd ik er erg moe van.

Ik had voordat ik aan de minocycline ging al gelezen over Roaccutane, alleen vond ik het toen nog veel te heftig. Maar na de Minocycline kuur was ik het zo verschrikkelijk zat dat ik naar de huisarts ben gegaan en om roa heb gevraagd. Zij vond het prima en verwees me door naar de dermatoloog.
En gelijk een lichte (20 MG/dag) isotretinoïne Actavis gekregen. En daarna gewoon een steeds hogere dosering.
pi_73259386
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 10:57 schreef GeordyPride het volgende:
Hebben jullie ook last van afschilfering van de huid? en wat is daar tegen te doen? Ik snap dat daar een vochtinbrengende creme voor te gebruiken is maar zorgt dat niet weer voor meer vettigheid?
Daar was ik eerst ook bang voor, maar ik heb tot nu toe nog geen last gehad van nieuwe ontstekingen doordat mijn huid te vettig was door Cetaphil. De creme wordt ook vrij snel opgenomen, dus er blijft geen vettige laag achter ofzo (iig niet bij mij). Ik heb vooral last van verschilfering op mijn voorhoofd, wangen, armen en bij mijn enkels, maar Cetaphil doet echt wonderen hoor !
pi_73264894
quote:
Logisch toch dat het er nu een stuk beter uitziet als hij al een tijdje aan de roa is?
pi_73272784
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:34 schreef Poppi het volgende:
Vraagje;
- zijn er ook mensen die ervaringvhebben met roaccutane die een wat bruinere huid hebben?
- werkt roaccutane naar tevredenheid, ondanks de bijwerkingen? Als je het vergelijkt met hoe het was voordat je begon.
-Ik slik nu 8 weken ROA en heb ook een bruinere huid, wat wil je precies weten?
-Voor zover werkt het prima, mijn voorhoofd is nagenoeg glad (hoewel ik gisteren wel 3 ontstekinkjes had ), maar verder heb ik (bijna) nergens meer last van.
pi_73298264
Bijna 2 weken bezig nu. Gelukkig is de ergste break out verdwenen. Mijn god, de witte kopjes kwamen er ineens allemaal uit. Als ze nu komen opzetten drogen ze uit en zijn snel weg als ik er maar vanaf blijf. Qua bijwerkingen heb ik eigenlijk alleen wat last van droge lippen maar Aquaphor is geweldig. En merk dat ik rond 5u na een lange dag op de Uni gebroken ben als een tijger na sluipjacht.
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_73310349
Vandaag toch afspraak met derma gehad. Even korte samenvatting. In 2006 erge acne gekregen, oktober 2007 begonnen met een antibiotica kuur. Werkte top. In maart 2008 was ik klaar en ging ik naar de huidtherapeut om maandelijks mijn huid te onderhouden. Dat heeft een half jaar perfect gewerkt. Toen kwam het langzaam aan weer terug. Tot 2 weken geleden ik de knoop doorhakte samen met mn huidtherapeut om toch weer terug naar de derma te gaan. Vanochtend afspraak. Gelukkig zag hij direct in dat ik het weg wil, dus maandag bloedprikken en vrijdag word ik gebeld

Kan eerlijk gezegd niet wachten, ondanks alle bijwerkingen, om te beginnen. Het is niet zo ernstig als bij de meeste van jullie (het is ook echt gecentreerd op mijn voorhoofd en rechterwang ) maar ik hoop dat ik even goed resultaat als jullie krijg .
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:11:09 #83
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_73311021
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 16:48 schreef dreamzk het volgende:
Vandaag toch afspraak met derma gehad. Even korte samenvatting. In 2006 erge acne gekregen, oktober 2007 begonnen met een antibiotica kuur. Werkte top. In maart 2008 was ik klaar en ging ik naar de huidtherapeut om maandelijks mijn huid te onderhouden. Dat heeft een half jaar perfect gewerkt. Toen kwam het langzaam aan weer terug. Tot 2 weken geleden ik de knoop doorhakte samen met mn huidtherapeut om toch weer terug naar de derma te gaan. Vanochtend afspraak. Gelukkig zag hij direct in dat ik het weg wil, dus maandag bloedprikken en vrijdag word ik gebeld

Kan eerlijk gezegd niet wachten, ondanks alle bijwerkingen, om te beginnen. Het is niet zo ernstig als bij de meeste van jullie (het is ook echt gecentreerd op mijn voorhoofd en rechterwang ) maar ik hoop dat ik even goed resultaat als jullie krijg .
Succes! en nu hopen dat het voor altijd weg mag blijven!
pi_73312101
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 16:48 schreef dreamzk het volgende:

Zo'n huidtherapeut, wat doet die precies voor je? Op mijn linkerwang heb ik namelijk nogal wat littekens. En hoe kom je terecht bij een huidtherapeut?
pi_73313107
Heb me ook een tijd lang bij een huidtherapeut laten behandelen. Bij mij heette zo´n behandeling dan een gezichtsreiniging waarbij ze de huid schoonmaken met fruitzuur, scrubben, vervolgens alles uitknijpen en daarna nog een maskertje hier en daar. Is meer kortetermijn om de huid wat te zuiveren, uiteindelijk toch maar voor ROA gekozen voor meer resultaat.

De meesten kunnen ook microdermabrasie uitoefenen. Het bovenste huidlaagje wordt er dan vanaf geslepen en de opperhuid gaat zich dan weer herstellen waardoor littekens nogal verbeterd kunnen worden.
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_73313621
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 18:16 schreef GeordyPride het volgende:
Heb me ook een tijd lang bij een huidtherapeut laten behandelen. Bij mij heette zo´n behandeling dan een gezichtsreiniging waarbij ze de huid schoonmaken met fruitzuur, scrubben, vervolgens alles uitknijpen en daarna nog een maskertje hier en daar. Is meer kortetermijn om de huid wat te zuiveren, uiteindelijk toch maar voor ROA gekozen voor meer resultaat.

De meesten kunnen ook microdermabrasie uitoefenen. Het bovenste huidlaagje wordt er dan vanaf geslepen en de opperhuid gaat zich dan weer herstellen waardoor littekens nogal verbeterd kunnen worden.
Idd wel iets om misschien te doen... Volgens mij moet je daar wel even mee wachten... In handleiding staat 5 tot 6 maanden. Als jullie het hebben gedaan, hoor ik het graag, ben wel benieuwd wat dat precies is! Of het helpt enzo.
pi_73317887
Zucht. Na 26 dagen 20 mg Roacutane wordt mijn huid weer aanzienlijk slechter aan één kant. Erger dan normaal zelfs! Is dit normaal?
pi_73318272
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 20:51 schreef BasilicumPlant het volgende:
Zucht. Na 26 dagen 20 mg Roacutane wordt mijn huid weer aanzienlijk slechter aan één kant. Erger dan normaal zelfs! Is dit normaal?
Ik ben nu ongeveer 2,5 maand bezig maar ik heb eigenlijk om de zoveel tijd een nieuwe outbreak alleen merk ik wel dat ze steeds minder worden
pi_73323253
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:47 schreef niet_toegestaan het volgende:

[..]

Zo'n huidtherapeut, wat doet die precies voor je? Op mijn linkerwang heb ik namelijk nogal wat littekens. En hoe kom je terecht bij een huidtherapeut?
Ik word maandelijks dus gescrubed en dan alles uitknijpen, met de vingers en als dat niet lukt komt er een naald bij te pas. Niet echt een toppertje, maar het helpt wel voor eventjes. Ook een eenmalige fruitzuur behandeling gehad voor de littekens. 4 weken 1x per week fruitzuur op mn huid en daarna schoonmaken, heeft een klein beetje geholpen, alhoewel de littekens nu weer overtroffen worden door de opkomende acne.

Ik weet niet waar je woont maar mijn derma heeft me doorverwezen naar de huidtherapeut. Mischien moet je het daar maar na vragen, of anders google?
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_73324857
Hey jongens ik heb altijd al last gehad van puistjes geen acne maar heel vaak ontstoken puistjes... En ze bleven terug komen , de ene periode waren ze minder en de andere veel meer... Ik ben nu 24 en ben naar mn huisarts gegaan en wilde perse de roa gebruiken. Hij zei weer zoals altijd dat het reuze meevalt... Maar ik bedreigde hem door te zeggen dat ik ze anders via dokteronline.nl zou gaan bestellen. Toen heeft hij mij zonder naar mn bloed te kijken en zo 2x per dag roa voorgeschreven... Maar toen ik eenmaal bij de apotheek was kreeg ik isotretinoïne® 10mg. Ik ben 4september ermee begonnen en na paar dagen had ik een droge huid en lippen... na 1week heb ik het zelf verhoogd naar 3per dag en dat vond hij wel goed, hij vond dat ikhet kon hebben en dat ik pas na 2 maanden pas mn bloed hoeft te laten testen... Maar al twee weken voelt mn gezicht minder droog aan.. en mn lippen. ok ik gebruik wel vaseline voor mn lippen en een dagcreme voor mn gezicht,.. maar als ik mensen hoor op internet .. moet ik een superdroge huid hebben,schaafwondjes,schilfering, enz enz/ maar daar heb ik dus 1weekje last van gehad... Ik neem ook al een week 2x2 per dag , dus dat is 4 in totaal.... ik weet niet of het nog werkt bij me... enne zijn er mensen die en isotretinoïne® en Roa hebben gebruikt... en daarin verschillen hebben ontdekt..... anders ga ik 3x2 per dag innemen...
pi_73329024
Dat van die schaafwondjes heb ik nog nooit gehoord .
Ik slik het al bijna 9 weken en de enige bijwerking tot nu toe is droge lippen. M'n huid is wel iets droger dan normaal, maar met een goede bodylotion/gezichtscrème zie je daar eigenlijk niks van.

Gelukkig heeft je huisarts (eindelijk) ROA voorgeschreven want die ontstekingen zijn niet leuk, ook al zijn het er maar een paar .
pi_73335505
schaafwondjes, ik wel last van gehad vooral op mn handen
omdat je huid een stuk dunner is en dus sneller beschadigd

had zelfs een panty aan, stootte men voet en de panty was nog perfec theel maar men huid was helemaal kapot haha.
Jij was ook ooit nieuw.
pi_73336997
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 16:06 schreef Vaganza het volgende:
schaafwondjes, ik wel last van gehad vooral op mn handen
omdat je huid een stuk dunner is en dus sneller beschadigd

had zelfs een panty aan, stootte men voet en de panty was nog perfec theel maar men huid was helemaal kapot haha.
Ik ook! Dat gaat snel! Mijn huid is nu meer herstellende daarvan dan van puistjes/bultjes oid...

Vaganza hoe gaat ie nu?
pi_73337371
Behoor ik toch tot die kleine kleine groep, waarbij Roa niet helpt?
pi_73337445
Inmiddels ben ik al weer bijna een jaar gestopt. En het heeft echt fantastisch geholpen.
pi_73337769
t geet wa.

opzich wel goed!
klein puistje op mn wang, verder nix
ben nog wel wat moe en heb snel spierpijn maar t gaat steeds beter
hopen dat ik niet binnenkort weer een kuur hoef t edoen
Jij was ook ooit nieuw.
pi_73338300
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:17 schreef 24ayar het volgende:
Behoor ik toch tot die kleine kleine groep, waarbij Roa niet helpt?
Je bent toch net begonnen? Hier kan je toch nog niks over zeggen? Ik ben nu 6 mnd bezig. Roa is een kwestie van geduld. Ik zit nu aan 5670 mg, nu ziet het er mooi uit, in de eerste maand was het bij mij nog 1 grote uitbarsting. Het idee is dat je 120 mg per kilo binnen krijgt, dus geduld. Nadat je gestopt bent kan het ook nog doorwerken, dus het is geen sneltrein oplossing, maar als het goed is wel voor lange termijn (keep my fingers crossed). Ik had trouwens ook geen acne zoals je dat je misschien voorsteld, alleen wel milde resistente acne, voor iemand van 25 iets wat iig niet hoort (en wat niet vanzelf weggaat). Altijd zat er wel iets, waarbij de rest van de huid heel gaaf was en puisten echt enorm rood werden, dus viel het heel erg op. Wilde er gewoon heel graag vanaf. Iig gewoon volhouden, niet te ongeduldig, wel beetje uitkijken met de dosis en niet zelfstandig boven maximale toegestane dosis per dag gaan, het is wel echt een medicijn, geen gewone vitaminepil ofzo. Succes!
pi_73338984
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:31 schreef Vaganza het volgende:
t geet wa.

opzich wel goed!
klein puistje op mn wang, verder nix
ben nog wel wat moe en heb snel spierpijn maar t gaat steeds beter
hopen dat ik niet binnenkort weer een kuur hoef t edoen
Goed te horen! Dat geeft hoop!
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:17:55 #99
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_73340976
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:21 schreef Libereco het volgende:
Inmiddels ben ik al weer bijna een jaar gestopt. En het heeft echt fantastisch geholpen.

* Onbepaald is jaloers
pi_73342011
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:17 schreef Onbepaald het volgende:

[..]

* Onbepaald is jaloers
Miss Butterfly sluit zich hierbij aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: