abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73071324
Hoe is het met je meisje, Grasjes? Knapt ze al wat op?

Linda en Lotte, welkom Wat een lieve foto's zo'n klein verfrommeld koppie nog, zo schattig!

oeke, wat naar dat het nog niet over is. En jij nu ook nog niet lekker. Goed dat je even geslapen hebt. BEterschap

Hier had Senna ineens de laatste dagen erge last van krampjes weer, terwijl het echt over leek. Vanochtend was het zo erg, dat ze bijna krijsend in mijn nek omhoog kroop van de pijn Dan zit ik mee te huilen, hoor. Cinababy lijkt wel wat te werken, dus dat maar even driemaal daags geven in de hoop het ergste te voorkomen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 24 september 2009 @ 15:38:28 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73071604
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:41 schreef tichi het volgende:
In bad met je kleintje is echt te leuk, totdat je met een mooi boogje ondergepiest wordt

Maar het kan altijd erger...
Afgelopen maandag op het consultatiebureau.
Hij had een poepbroek toen we hem wilden gaan meten, dus ik gauw nog even verschonen maar de nieuwe alleen dichtgevouwen want hij moet toch af met wegen. Ik liep een beetje te wiegen want we moesten nog even wachten en toen ineens werd het wel heel warm op mijn buik. Ik was letterlijk ZEIKnat.

Het naveltje is nu net voor de eerste keer aangestipt, maandag nog een keer.
En we hebben ook een verwijzing voor de fysio gekregen, ik word gebeld voor een afspraak.
Zijn koppie is nog niet echt heel erg afgeplat, maar het is wel een klein beetje te zien en ook als ik hem in die babysleep leg blijft hij naar links draaien met zijn koppie. Hij kijkt dan dus omhoog ipv naar rechts.
Op zich net erg maar rechts moet natuurlijk wel een keer aan bod komen.
pi_73072014
Oh die plasverhalen haha
de dame hier presteert het elke keer weer om het aankleedkussen onder te plassen als ik haar uit de tub haal

vervelend van zijn voorkeur BE.
Misschien anders die ene volg-oefening eens met Oscar doen? Hier helpt dat echt heel erg goed en mevrouwtje vindt het geweldig om te doen
Succes bij de fysio alvast iig!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 24 september 2009 @ 16:03:58 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73072358
Ik probeerde dat vanmiddag maar toen wilde het niet.
De verpleegkundige op het cb deed het net en toen deed hij het heel keurig wel.
Volgens haar was dat erg goed, want normaal testen ze dat pas bij de 8 weken afspraak en hoeven ze het eerder niet te kunnen dus... Knappe kinders, die van ons!
pi_73072533
ja uiteraard! dat wisten we al toch?

blijven proberen. eerste paar keer hing ik ook als een klapjosti met mn hoofd heen en weer te gaan terwijl de cb mevrouw en fysio het wel lukte idd
hij kan het iig wel! Amélie moest denk ik gewoon even wennen aan mijn zwabberhoofd... bij mn lief volgt ze niet terwijl ze hem wel echt aankijkt. en bij mij doet ze t ook niet altijd.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73072767
BE altijd een reservesetje kleren mee naar 't CB he. ook voor jezelf, blijkbaar!
pi_73072846
oh lekker BE
Ik ben tot nu toe nog niet ondergeplast door Tess... *afklopt*
Hoop dat de fysio iet voo rjullie kan betekenen.

Oehh Tess was net boos. Ik had d'r in bed gelegd en daar was ze het niet helemaal mee eens
Had d'r vanmiddag ook oningebakerd in bed gelegd.. nou dat is dus nog geen succees...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73073261
ivm het vele spugen toch maar eens een keertje extra wegen, nou echt 5470, meneertje is gewoon 410 gram aangekomen op 14 dagen dus dat zit wel goed.

wel denken ze nu aan reflux omdat het met bogen komt en echt aardig ver ook.
maar omdat hij er nog steeds geen last van heeft, gaan we niks ondernemen.
het is vervelend, maar nog maar even aanzien.
mag de voeding eventueel indikken, maar het spugen zal er niet mee ophouden.
Roy wat langer rechtop houden was ook nog een tip(ofwel bij ons ofwel in de wipstoel)
matrasje idd wast hoger aan hoofdeind.

en over 14 dagen weer aangeven mocht het niet minderen nog.

Be Oscar was vast bang dat z'n mama het koud zou gaan krijgen
Poppedein
Oeke en kobus hopelijk beide snel weer opgeknapt.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 24 september 2009 @ 17:09:20 #184
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73074604
Wat een leuke babygymmen (??) komen hier voorbij zeg! En zo goedkoop . Ben blij dat we geen 60 euro betaald hebben. We moeten maar eens even op pad gaan... Mamanik, waar heb je die van jou vandaan??

Krampjes zijn heel vervelend, en idd, veel kindjes hebben er 's avonds last van. Zo ook onze jongens. Mijn ervaring is dat tijd heel veel doet. En de omneo voeding heeft ze ook goed gedaan geloof ik. Ik geloof niet zo erg in middeltjes als infacol en cinababy. Infacol leek hier goed te helpen hoor, maar bij ons cb zeiden ze dat helemaal niet bekend is wat dat doet op lange termijn.

Bar, hoe kan je er achter komen of het idd reflux is? Vervelend hoor...

Hihi, een klapjosti? Nog nooit gehoord

[ Bericht 6% gewijzigd door mikoxx op 24-09-2009 17:18:37 ]
pi_73075215
altijd leuk, poep- en piesverhalen!

Diaan, fijn om te horen dat het bij Lennon ook zo ging met de avondfles. Ik vind het soms best moeilijk om te besluiten waar je goed aan doet, dus dan zijn de ervaringen van andere moeders heel verhelderend!

Oeke, wat vervelend zo'n nacht! Hoop echt dat het snel beter gaat voor jullie allemaal. En ik kan me voorstellen dat je overstroomt met liefde, het is ook een mooierd (weet ik uit het fototopic).

Over de oefeningen voor de voorkeurshouding, wat ik ook moet doen is: ik leg hem op zijn niet-voorkeurszij, dan zorg ik dat ik zijn blik vang en leg ik mijn hand zachtjes op zijn wang. Dan laat ik zijn lijfje langzaam terugdraaien en dan ligt hij op zijn rug, met zijn hoofd de "goede" kant op gedraaid met mijn hand op zijn wang, totdat hij zijn hoofd weer terugdraait... is dit te volgen?
  donderdag 24 september 2009 @ 17:39:26 #186
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_73075625
quote:
Op donderdag 24 september 2009 17:09 schreef mikoxx het volgende:
Wat een leuke babygymmen (??) komen hier voorbij zeg! En zo goedkoop . Ben blij dat we geen 60 euro betaald hebben. We moeten maar eens even op pad gaan... Mamanik, waar heb je die van jou vandaan??

Krampjes zijn heel vervelend, en idd, veel kindjes hebben er 's avonds last van. Zo ook onze jongens. Mijn ervaring is dat tijd heel veel doet. En de omneo voeding heeft ze ook goed gedaan geloof ik. Ik geloof niet zo erg in middeltjes als infacol en cinababy. Infacol leek hier goed te helpen hoor, maar bij ons cb zeiden ze dat helemaal niet bekend is wat dat doet op lange termijn.

Bar, hoe kan je er achter komen of het idd reflux is? Vervelend hoor...

Hihi, een klapjosti? Nog nooit gehoord
Mijne komt bij Bart Smit vandaan, maar het plaatje komt uit het Intertoys boek (het sinterklaasboek)
die kregen wij gelukkig 3 weken geleden al en sindsdien is Milan er elke keer mee bezig hahaha
pi_73076701
Ja ik volg het Tichi zoiets kregen we hier ook door idd. En gewoon op de buik leggen en de aandacht aan de andere kant trekken. Alleen mijn dame blijft keurig liggen dan en valt in slaap belangrijkere dingen te doen, t zal me roesten wat er aan de andere kant van mijn hoofd gebeurt
dat heeft ze niet van mij...

En die krampjes ja ik vind het echt heel zielig, moet wel zeggen dat die cinababy hier wel werkt. Of in elk geval, ik merk dat ze sneller van de overtollige lucht af is zeg maar en dat ze zo een half uur ofzo nadat ik het gegeven heb rustiger wordt. Omneo is hier nog niet echt een optie vind ik, ik geef bv en om dan alle voedingen af te gaan kolven en mengen alleen omdat Amélie af en toe last heeft van die krampjes vind ik wel erg veel gedoe.

Even over vitaminedruppels he...
Ik heb echt van alles geprobeerd, rechtop, liggend, half-rechtop, van een lepeltje af, van mn pink af, recht in haar mondje druppelen maar het resultaat is allemaal hetzelfde. Spugen.
Ze spuugt dus standaard vlak nadat die druppels gegeven zijn, nadat ze eerst drie minuten aan het schuimen en bellenblazen is Heeft iemand de gouden tip voor me want ik weet het even niet meer, zo blijf ik bezig natuurlijk.
Het enige wat tot nu toe een beetje werkt is een druppeltje geven, tien minuten wachten en het haar weg laten werken en dan het volgende druppeltje. Maar met 15 druppels vitamine totaal en 9 druppels cinababyspul heb ik daar een dagtaak aan
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73077194
Huup, geen idee of het een oplossing zou zijn, maar wij hebben eigen merk druppels van de DA en moeten 4 D en 3 K geven.. dat samen op een lepeltje is prima te doen, want maar een hele kleine hoeveelheid vloeistof!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_73077317
Ff tussendoor:

Ik heb twee gegadigden voor babygebarencursus (Vicky en Huup (?)), zijn er nog meer liefhebbers? Heb er vijf nodig.... Graag PM bij interesse.

En oh sorry BE, ik heb nog heel niet teruggezwaaid! Bij deze
  donderdag 24 september 2009 @ 20:06:21 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73080453
Leuk idee, die gebarencursus, maar ik pas... ik ben daar niet consequent genoeg voor denk ik.
  donderdag 24 september 2009 @ 20:07:25 #191
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_73080504
Poep en plas... altijd leuk!

Raissa, heel toevallig hebben we vanavond na de maaltijd een bordje pap gegeven en dit ging er grotendeels in! Dus dat houden we erin en hopelijk blijft dit goed gaan.
18-11-2008 Maarten Alexander
  donderdag 24 september 2009 @ 20:26:24 #192
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73081338
O men..... sinds maandag geven we de jongens in de laatste fles 3 scheppen nutrilon forte omdat ze de nacht niet doorkomen, maar nu vallen ze om van de krampjes (en die waren we net kwijt....). Dit trekken we niet... dus we stoppen vanaf NU met de forte voeding. Met 4 mnd mogen ze nutrix in de fles, ze zijn nu 3,5 maand. Zou t iets zijn om met nutrix in de laatste fles te beginnen of zorgt dat ook voor meer krampjes?

Sorry, lees later bij hoor Nu druk in de weer met troosten...
  donderdag 24 september 2009 @ 20:30:23 #193
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_73081510
Bar, wat goed dat Roy toch lekker is aangekomen! Hopelijk heeft hij toch geen reflux

Mamanik, fijn dat het goed gegaan is met de rijstebloem. Lekker iets langer slapen.

Poppedein, wat klink je heerlijk verliefd!

Diaan, wat een leuke foto van je vrolijke mannetje En lekker geshopt ook! Moet ook maar weer eens bij de name it winkel kijken dus.

Oeke, aww een attaque d'amour KLinkt echt superlief

BE, altijd goed, ondergeplast worden terwijl je ergens anders bent

Huuphuup klapjosti..

Zie ook nog leuke babygyms voorbij komen en arme baby's met darmkrampjes

Hier ging het vandaag redelijk. Isis is gelukkig wel gezellig maar af en toe even een zielig huiltje als ze niet afgeleid wordt. De antibiotica wil ze niet meer dus het is echt erin proppen met die spuit. Neemt ze me nu nog niet in dank af. Ze heeft gelukkig wel 3 flessen op dus het minimum is gehaald (had al ORS gehaald voor het geval dat) en ze slaapt heel diep. Morgen moet het beter gaan

Edit: sorry Mikoxx, ik weet niet of dat verschil maakt.. Isis sliep ook pas met 6 maanden door (tot 5 uur)
maar met een tweeling kan ik me voorstellen dat je op raakt..
  donderdag 24 september 2009 @ 20:44:35 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73082068
Mikoxx, ik kan je niet helpen. Heb geen idee wat Nutrix is...
pi_73082158
Rijstebloem
  donderdag 24 september 2009 @ 20:54:49 #196
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73082481
Oh getsie, geen ervaringsdeskundigen aanwezig? Weet iemand waar het fv topic is gebleven? Hij staat niet in de lijst
pi_73082567
Wij hebben Meike destijds rijstebloem door de fles gedaan, maar toen werd ze alleen maar eerder wakker ipv later.
Lekker motiverend he

Poppedein, och men wat klink je heerlijk zeg!

Wij zijn vandaag voor het eerst met Lars de stad in geweest, op zoek naar broekjes maat 50, want de broekjes die ik hier heb zakken hem van zijn ieniemienie-kontje af....
Maar er is niet echt veel keus merk ik wel, we hebben er uiteindelijk 2 gevonden....
En intussen draait de wasmachine overuren om de broekjes die wel passen weer schoon te krijgen.

Morgen gaat mijn lief met Meike naar de dierentuin en ben ik voor het eerst alleen met Lars, dat wordt een knuffel-kus-kroelochtendje!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 24 september 2009 @ 20:57:48 #198
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_73082587
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:54 schreef mikoxx het volgende:
Oh getsie, geen ervaringsdeskundigen aanwezig? Weet iemand waar het fv topic is gebleven? Hij staat niet in de lijst
Ik heb het topic even omhoog gehaald voor je
  donderdag 24 september 2009 @ 21:03:01 #199
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73082788
Dank Grasjes!
  donderdag 24 september 2009 @ 21:03:56 #200
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73082820
Ah Linda en Lotte! En toch nog iemand van de 17 september kliek die de 'magische' 20-09-2009 gehaald heeft! Knap hoor! Ik ga dadelijk spieken in het kinderfototopic of je al recentere, ontrkeukelde fotos geplaatst hebt, en zo niet: hint hint!

Ik ben vandaag met mijn moeder en Thomas naar de Ikea geweest. Het is nog wat lastig door zijn twee-uurs ritme, maar ik heb gewoon op een rustig plekje in het restaurant zitten voeden. Hydrofieldoek over de schouder en niemand die wat zag. Heerlijk! Mijn moeder heeft bedspulletjes en aankleedkussen en dergelijke gescoord, zodat Thomas tzt bij hen kan logeren. Ik vind het zo'n leuk idee dat hij daar ook een eigen plekje krijgt
Na het winkelen zijn we nog bij zijn andere oma langsgegaan voor een kop thee, dus we hebben een heel gezellige dag gehad.

Ik heb van de lokale VBN-dame het advies gekregen om bij krampjes met de 'lege' bost te voeden zodat hij de vettere melk krijgt in plaats van de suikerrijke melk. Omdat Eigenlijk blokvoeden dus, en dat lijkt wel wat zoden aan de dijk te zetten hier. Ik wil niet te hard juichen nu, we zijn nog niet zo lang bezig nu. Maar ik heb goede hoop!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')