Ik wist nog niet toen ik met de post bezig was waarom TS het zo snel voor elkaar wilde hebben...quote:Op woensdag 23 september 2009 02:00 schreef brandsie het volgende:
met extra geldzwaaien heeft geen zin als er beslag gelegd gaat worden. meestal heb je dan dat geld niet in zak zitten.
je loopt alleen wel het risico dat je dan met een contract zit opgescheept met bepalingen die je misschien juist NIET wilde hebbenquote:Op woensdag 23 september 2009 07:52 schreef ralph_lisse het volgende:
Hi.
Meestal hebben notarissen voor dit soort zaken gewoon model contracten dus in principe 1 of 2 dagen moet voldoende zijn.
Gr
quote:Op woensdag 23 september 2009 08:02 schreef Lienekien het volgende:
Wat wil je dan voorkomen aan die beslaglegging door een samenlevingscontract?
En heb je ook stilgestaan bij de kosten van een samenlevingscontract?
Dit dus. Bij ons duurde het alles bij elkaar iets van 2 weken. Een samenlevingscontract in combinatie met 2 testamenten koste ons 700 euro.quote:Op woensdag 23 september 2009 07:55 schreef Essebes het volgende:
[..]
je loopt alleen wel het risico dat je dan met een contract zit opgescheept met bepalingen die je misschien juist NIET wilde hebben![]()
de normale volgorde is:
bij notaris langs om uitleg te krijgen en wensen te bespreken
notaris maakt concept op
concept zelf beoordelen en evt. aan laten passen
naar notaris voor passeren aangepaste versie.
...maar wát denk je dan even snel te kunnen regelen? Dacht je dat je, door een samenlevingscontract op te stellen, je je kunt onttrekken aan een invordering? Je krijgt er hooguit méér invorderingen bij, niet minderquote:Op woensdag 23 september 2009 08:13 schreef lekzzz het volgende:
Is het niet zo dat als het opstellen van het contract later is, dan de aankondiging van de beslaglegging, dat je dan geen poot hebt om op te staan? Anders zou iedereen het zo even snel snel kunnen regelen.
Lijkt mij wel ja, anders zou het een makkelijke manier zijn om er onderuit te komen.quote:Op woensdag 23 september 2009 08:13 schreef lekzzz het volgende:
Is het niet zo dat als het opstellen van het contract later is, dan de aankondiging van de beslaglegging, dat je dan geen poot hebt om op te staan? Anders zou iedereen het zo even snel snel kunnen regelen.
En hoe kan een samenlevingscontract daarbij helpen?quote:Op woensdag 23 september 2009 01:55 schreef sammieboris het volgende:
beslag leggen op inboedel, echt kut.
iets anders dan "Oeps...wat ben ik een eikel..." zou ook gek zijn...quote:Op woensdag 23 september 2009 16:20 schreef jitzzzze het volgende:
Ook leuk dat TS nog antwoord geeft enzo
Yep die truc kennen ze vast nog nietquote:Op woensdag 23 september 2009 13:20 schreef Lastpost het volgende:
Ik zou gewoon vrijwel alles elders onder brengen hoor, desnoods bij Citybox of een variant hierop tijdelijk een opslag huren en daar de boel onderbrengen.
Zo'n samenlevingscontract gaat hierbij helaas niet werken, dan maar gewoon alles van enige waarde buitens huis zien te krijgen.
Juist. Vrijwel geen enkele constructie zal je helpen als het de BD is die bodembeslag legt.quote:Op vrijdag 25 september 2009 08:49 schreef Alicey het volgende:
Wie gaat er trouwens beslag leggen? Het maakt nogal verschil of dat de belastingdeurwaarder, de gerechtsdeurwaarder of het CJIB is.
Behoren die computer en machine tot je inboedel?quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:03 schreef sammieboris het volgende:
Stel ik heb van mijn pc een bon waarop staat dat ik heb betaald.
Mogen ze deze dan toch meenemen?
Of bijvoorbeeld als mijn machine door mij zelf is gekocht en daar bewijzen van zijn?
En mogen ze huisdieren meenemen?
In geval van bodembeslag maakt dit weinig uit (er vanuit gaande dat zijn vraag gericht was op mijn antwoord).quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:08 schreef Natalie het volgende:
[..]
Behoren die computer en machine tot je inboedel?
Op wiens spullen worden beslag gelegd, die van jou? Zo ja, dan ja.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:03 schreef sammieboris het volgende:
Of bijvoorbeeld als mijn machine door mij zelf is gekocht en daar bewijzen van zijn?
Vast wel, maar hoe willen ze dáar achter komen dan als je het op de naam van een ander zet.quote:Op woensdag 23 september 2009 22:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep die truc kennen ze vast nog niet
Als het jou beslag is dan wel ja. En huisdieren zijn in de ogen van de wet, hoe vreemd ook, een gebruiksvoorwerp en kunnen dus volgens mij ook meegenomen worden.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:03 schreef sammieboris het volgende:
Maar nu heb je het over op een andere naam zetten, eerst alleen over buiten het huis plaatsen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:28 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Vast wel, maar hoe willen ze dáar achter komen dan als je het op de naam van een ander zet.![]()
Al mogen dit soort suggesties hier geloof ik niet eens, dus ik hou me maar koest.
Nee een bewijs van de dierenarts zegt niets. Dat is alleen degene die de rekeningen betaald. Het eigendom van het beest ligt bij de persoon die het gekocht heeft. En dat moet je dan wel weer kunnen bewijzen natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:39 schreef sammieboris het volgende:
Hmm de meningen over of huisideren wel of niet in beslag kunnen worden zijn verdeeld.
Ik heb ze wel op mijn naam bij de dierenarst.
Het gekke is dat er op het certificaat van een van de gechipte kat staat dat het Geen eigendoms verklaring is. Dus volgens de wet geen officieel bewijs lijkt mij.
De wet gaat uit van eerste levensbehoeftes. Een pc en een bank horen daar niet bij, een koelkast kan nog een twijfelgeval zijn.quote:Verder.. waarom stamt de wet nog uit de 19de eeuw?
Ik toch echt een PC nodig.. Werk/ studie en dergelijke.
En een bank ter ontspanning. En mijn koelkast is toch ook wel erg handig om de melk en het brood vers te houden lijkt mij.
Een dagvaarding betekent dat jij opgeroepen wordt om voor de rechter je verhaal te komen doen. Een dwangbevel is iets wat een deurwaarder heeft zodat ie jou spullen in beslag kan nemen. Verkregen naar aanleiding van een rechterlijke uitspraak.quote:Wat heeft een deurwaarder nodig om het beslag te mogen komen leggen?
Iets van een dwangbevel ofzo?? Of dagvaarding..? En wat is het verschil?
Lijkt me ook niet echt eerste levensbehoefte nee. Vraag me steeds meer af hoe TS het zover heeft kunnen laten komenquote:Op zaterdag 26 september 2009 09:06
De wet gaat uit van eerste levensbehoeftes. Een pc en een bank horen daar niet bij, een koelkast kan nog een twijfelgeval zijn.
Dat heeft TS volgens mij nergens uitgelegd. Zoals ik het begrijp is er een dreigende inbeslagname en probeert TS daar onderuit te komen door snel een samenlevingscontract op te stellen en vervolgens te beweren dat het niet spullen van TS zijn maar van de andere partij.quote:Op zaterdag 26 september 2009 10:53 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet echt eerste levensbehoefte nee. Vraag me steeds meer af hoe TS het zover heeft kunnen laten komenof heb ik er ergens overheen gelezen?
Klopt, daar is meestal een heel proces aan voor af gegaan met voldoende kansen om alles nog recht te trekken. Vandaar dat meer uitleg van TS ook gewenst is.quote:Op zaterdag 26 september 2009 11:13 schreef lekzzz het volgende:
Je moet het volgens mij wel heel bont maken als alles in beslag genomen dreigt te worden
Onjuist. Een dwangbevel is door de overheid uitgevaardigd ter incassering van een vordering. De overheid hoeft hierbij *niet* langs de rechter en kan zonder tussenkomst van rechter een gerechtsdeurwaarder inschakelen. Het dwangbevel levert een executoriale titel op en dat is wat de gerechtsdeurwaarder nodig heeft om beslag te leggen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 09:06 schreef karr-1 het volgende:
Een dagvaarding betekent dat jij opgeroepen wordt om voor de rechter je verhaal te komen doen. Een dwangbevel is iets wat een deurwaarder heeft zodat ie jou spullen in beslag kan nemen. Verkregen naar aanleiding van een rechterlijke uitspraak.
Zo gek is dat niet. Gerechtsdeurwaarders leggen nu eenmaal geen halve beslagen. Er wordt bij een beslaglegging overal beslag op gelegd waar beslag op gelegd kan worden.quote:Op zaterdag 26 september 2009 11:13 schreef lekzzz het volgende:
Je moet het volgens mij wel heel bont maken als alles in beslag genomen dreigt te worden
Maar dan moet je het toch evengoed te bont makenquote:Op maandag 28 september 2009 08:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zo gek is dat niet. Gerechtsdeurwaarders leggen nu eenmaal geen halve beslagen. Er wordt bij een beslaglegging overal beslag op gelegd waar beslag op gelegd kan worden.
Het hangt denk ik een beetje af van je definitie van te bont. In de meeste gevallen is het wel zo dat wanneer je goed contact onderhoudt met de schuldeiser en/of deurwaarder en je inzet om op een realistische manier aan je verplichtingen te voldoen, je niet snel te maken krijgt met beslaglegging.quote:Op maandag 28 september 2009 17:20 schreef lekzzz het volgende:
Maar dan moet je het toch evengoed te bont maken
ja dat bedoel ik, maar goed afwachten of TS nog reageertquote:Op maandag 28 september 2009 18:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het hangt denk ik een beetje af van je definitie van te bont. In de meeste gevallen is het wel zo dat wanneer je goed contact onderhoudt met de schuldeiser en/of deurwaarder en je inzet om op een realistische manier aan je verplichtingen te voldoen, je niet snel te maken krijgt met beslaglegging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |