Ik wist nog niet toen ik met de post bezig was waarom TS het zo snel voor elkaar wilde hebben...quote:Op woensdag 23 september 2009 02:00 schreef brandsie het volgende:
met extra geldzwaaien heeft geen zin als er beslag gelegd gaat worden. meestal heb je dan dat geld niet in zak zitten.
je loopt alleen wel het risico dat je dan met een contract zit opgescheept met bepalingen die je misschien juist NIET wilde hebbenquote:Op woensdag 23 september 2009 07:52 schreef ralph_lisse het volgende:
Hi.
Meestal hebben notarissen voor dit soort zaken gewoon model contracten dus in principe 1 of 2 dagen moet voldoende zijn.
Gr
quote:Op woensdag 23 september 2009 08:02 schreef Lienekien het volgende:
Wat wil je dan voorkomen aan die beslaglegging door een samenlevingscontract?
En heb je ook stilgestaan bij de kosten van een samenlevingscontract?
Dit dus. Bij ons duurde het alles bij elkaar iets van 2 weken. Een samenlevingscontract in combinatie met 2 testamenten koste ons 700 euro.quote:Op woensdag 23 september 2009 07:55 schreef Essebes het volgende:
[..]
je loopt alleen wel het risico dat je dan met een contract zit opgescheept met bepalingen die je misschien juist NIET wilde hebben![]()
de normale volgorde is:
bij notaris langs om uitleg te krijgen en wensen te bespreken
notaris maakt concept op
concept zelf beoordelen en evt. aan laten passen
naar notaris voor passeren aangepaste versie.
...maar wát denk je dan even snel te kunnen regelen? Dacht je dat je, door een samenlevingscontract op te stellen, je je kunt onttrekken aan een invordering? Je krijgt er hooguit méér invorderingen bij, niet minderquote:Op woensdag 23 september 2009 08:13 schreef lekzzz het volgende:
Is het niet zo dat als het opstellen van het contract later is, dan de aankondiging van de beslaglegging, dat je dan geen poot hebt om op te staan? Anders zou iedereen het zo even snel snel kunnen regelen.
Lijkt mij wel ja, anders zou het een makkelijke manier zijn om er onderuit te komen.quote:Op woensdag 23 september 2009 08:13 schreef lekzzz het volgende:
Is het niet zo dat als het opstellen van het contract later is, dan de aankondiging van de beslaglegging, dat je dan geen poot hebt om op te staan? Anders zou iedereen het zo even snel snel kunnen regelen.
En hoe kan een samenlevingscontract daarbij helpen?quote:Op woensdag 23 september 2009 01:55 schreef sammieboris het volgende:
beslag leggen op inboedel, echt kut.
iets anders dan "Oeps...wat ben ik een eikel..." zou ook gek zijn...quote:Op woensdag 23 september 2009 16:20 schreef jitzzzze het volgende:
Ook leuk dat TS nog antwoord geeft enzo
Yep die truc kennen ze vast nog nietquote:Op woensdag 23 september 2009 13:20 schreef Lastpost het volgende:
Ik zou gewoon vrijwel alles elders onder brengen hoor, desnoods bij Citybox of een variant hierop tijdelijk een opslag huren en daar de boel onderbrengen.
Zo'n samenlevingscontract gaat hierbij helaas niet werken, dan maar gewoon alles van enige waarde buitens huis zien te krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |