ik vraag toch niet wat jij er van vindquote:Op donderdag 26 november 2009 17:36 schreef invine het volgende:
waarom? het is tering irritant om muziek op je site te hebben
nee natuurlijk nietquote:Op donderdag 26 november 2009 18:50 schreef Semmm het volgende:
Oke maar dit wat ik nu heb is niet met FF werkend te krijgen?
Ook niet, met position krijg je 'm nooit gecentreerd.quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:11 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik zou 'position' doen, maar ik weet niet of het daar aan ligt
1. Gebruik [code] tags voor je codequote:Op vrijdag 27 november 2009 15:42 schreef freeke het volgende:
oke dat is dus gelukt, maar nu het volgende:
<div id="header">
</div>
en ik wil een foto bovenop de header hebben zeg maar, als ik dit doe :
<div id="header">
<div id="header_foto"></div>
</div>
gaat de hele zooi weer verschuiven
Dit is header_foto css:
.header_foto
{
margin: 0 auto;
width:982px;
height:144px;
background:url(img/header.png) repeat-x;
}
Hoe op te lossen? Want ik wil nog meer dingen in de header kwijt zoals tekst. een div over een div plaatsen met dat je zelf de positie bepaald dat is mogelijk toch? Hoe precies?
Alvast bedankt
Ik denk dat je hier al teveel van hem verwachtquote:Op vrijdag 27 november 2009 16:24 schreef Wielewagen het volgende:
[..]
1. Gebruik [code] tags voor je code
2. kom eens met een volledig voorbeeld, met die snipplets kunnen we niets. Liefst gewoon een linkje naar je werk.
3. watvoor doctype gebruik je
4. http://w3schools.com <<-- start reading.
IE6 werkt daar ook mee helaas :/quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:35 schreef Wielewagen het volgende:
't was haast wel te raden ja. Begin eens met een doctype.
En knal dat "text-align" uit je body. IE5.5 hoef je echt niet meer te ondersteunen.
Ja ach, die 2 regels in je css boeit me vrij weinigquote:Op zaterdag 28 november 2009 13:18 schreef Wielewagen het volgende:
[..]
Heb ik zelf inmiddels ook schijt aan.
Maar als het werkt? Zoals ik al zeg, die 2 regels tekst extra in je css zijn ook geen probleem lijkt me? En dan werkt het ook nog is voor 5.5 mocht er een ergens een ouderwets iemand op je website komen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:49 schreef Light het volgende:
[..]
In IE6 kun je een site prima centreren zonder text-align: center; te gebruiken.
Ik had toevallig even windows aanstaan om een website te testen, en die was in IE6 gewoon keurig gecentreerd met margin:0 auto;.quote:
Bedankt voor je moeite Wielewagen! Ga nu verder prutsenquote:Op zaterdag 28 november 2009 12:35 schreef Wielewagen het volgende:
't was haast wel te raden ja. Begin eens met een doctype.
En knal dat "text-align" uit je body. IE5.5 hoef je echt niet meer te ondersteunen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 | include("scripts/initdb_port.php"); $content = ""; $sql= "SELECT * FROM tbl_port ORDER BY id LIMIT 0,4"; $res= mysql_query($sql); while($news = mysql_fetch_array($res)){ $content .= " <h2><a href='page.php?id=".$news["id"]."'> ".$news["titel"]."<!--<div class='klein'>click me!</div>--></a></h2>"; } mysql_close(); ?> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" /> <title>d2GRAPHICS</title> <link href="style/style.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> </head> <body> <div id="main_l"> <div id="content"> <h2>d2GRAPHICS</h2> <h2>WEB, GRAFISCH & MEER</h2> <h2>THINGS I MADE...</h2> <?php echo $content ?> <h2><a href="portfolio.php">MORE »</a></h2> </div> </div> <div id="main_r"> <div id="contact"> <h3><a href="contact.php">« CONTACT </a></h3> </div> </div> </body> </html> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | font-size: 4.8em; font-family: Arial; color: #FFFFFF; background-color: #000000; padding: 5px; width: auto; float: left; } |
Een blockelement met "width: auto;" hoort net zo breed te worden als noodzakelijk is voor de inhoud.quote:Op donderdag 3 december 2009 17:21 schreef VanderMeulen het volgende:
a) Een div heeft automatisch width 100%
b) Je moet die h2 niet floaten, maar inline maken.
Beter nog, code en opmaak van elkaar gescheiden houden. Dus eerst een blok php waarin je alles verzamelt wat je wilt laten zien, daarna (of in een ander bestand) pas de html. In de html kun je dan nog wel php gebruiken om te zorgen dat alles goed wordt weergegeven (lussen enzo).quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:11 schreef Mirel het volgende:
Zo min mogelijk tabels maken voor de php code, en proberen hetzelfde effect te bereiken met een aantal divs, met de nodige php code daar in.
1 |
Geen inline-afbeelding gebruiken, maar een achtergrondafbeelding. Die kun je wél met css veranderen.quote:Op woensdag 9 december 2009 13:19 schreef RenRen- het volgende:
Hullo, ik heb een vraag.
Ik heb plaatjes als knoppen (Fout, fout, ik weet er alles van), en nou wil ik bij de rollover En bij de klik dat de afbeelding verandert.
Nou kan ik daar geen goede code voor vinden in HTML, maar ik hoorde dat je dit ook met CSS kan bereiken.
Weet iemand hier de codes voor? Voor HTML, als het werkt, vind ik het ook prima, als ik er maar een code voor heb.
Ik hoop dat de uitleg duidelijk genoeg is
http://www.irenka.dds.nlquote:Op woensdag 9 december 2009 @ 20:15 schreef VanderMeulen het volgende:
[..]
Geen inline-afbeelding gebruiken, maar een achtergrondafbeelding. Die kun je wél met css veranderen.
Ja je kan beter een imagemap gebruiken dan worden alle afbeeldingen in één keer geladenquote:Op woensdag 9 december 2009 21:14 schreef RenRen- het volgende:
[..]
http://www.irenka.dds.nl
Dit heb ik gedaan, maar het duurt wel even voor de plaatjes geladen zijn. (Dankje nog)
Het is dan wel maar voor school, maar voor later moet dit anders (Een eigen portfolio ofzo) Hij is inderdaad nog niet af, daar wordt nog aan gewerkt
Ik hoop dat je een CSS sprite bedoelt.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:37 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ja je kan beter een imagemap gebruiken dan worden alle afbeeldingen in één keer geladen
En wat is dat?quote:Op woensdag 9 december 2009 @ 21:37 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ja je kan beter een imagemap gebruiken dan worden alle afbeeldingen in één keer geladen
da's een imagemap ja, ik pm je een voorbeeld van mezelfquote:Op woensdag 9 december 2009 22:05 schreef RenRen- het volgende:
[..]
En wat is dat?
Wat ik de volgende keer wel wil doen, zijn alle drie die afbeeldingen in één afbeelding zetten, en dan de imagelocation veranderen, of iets dergelijks.
Ga ik tzt wel onderzoek naar doen
Een meer gangbare naam voor zo'n ding is een sprite.quote:Op woensdag 9 december 2009 22:06 schreef TwyLight het volgende:
[..]
da's een imagemap ja, ik pm je een voorbeeld van mezelf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |