Gevalletje graag duidelijkheid willen hebbenquote:
Dat lijkt mij dus ook. Het verschil zal niet al te groot zijn, maar ik wil het ff glashelder hebben.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:09 schreef Jordy-B het volgende:
Zijn ze niet praktisch hetzelfde?
dat wil zeggen: onvoorziene omstandigheden zijn een vorm van overmacht, maar overmacht hoeft niet alleen onvoorziene omstandigheden te betekenen.
HBO MER. Alleen is dit een minor "De bedrijfsjurist" van de rechtenstudie..quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:09 schreef Tazar_Yoot het volgende:
tvp, ook laast les over gehad
welk niveau doet TS?
Kan je lezen klapjosti? Het is geen huiswerkquote:Op dinsdag 22 september 2009 22:14 schreef Onnoman het volgende:
Hmmm Privaatrecht...
Ik weet wel wat dat is.. dat is het recht om je ballen te krabben wanneer je jeuk hebt..
In de volksmond heet dat ook wel... het recht om je privaat te krabben,
Dus ga morgen naar je lerares... laat je broek zakken, laat je snikkel zien en zeg dat je je huiswerk goed hebt gemaakt!
Volgens mij is overmacht en onvoorziene omstandigheden in twee verschillende wetsartikelen verdisconteerd. Dus in je wetboek kijken.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:11 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Gevalletje graag duidelijkheid willen hebben
[..]
Dat lijkt mij dus ook. Het verschil zal niet al te groot zijn, maar ik wil het ff glashelder hebben.
[..]
HBO MER. Alleen is dit een minor "De bedrijfsjurist" van de rechtenstudie..
En als je het wetsartikel leest, dan zie je dat het op iets anders slaat dan overmacht.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:17 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Volgens mij is overmacht en onvoorziene omstandigheden in twee verschillende wetsartikelen verdisconteerd. Dus in je wetboek kijken.
Je weet wat voor abra kadabra er in het wetboek staat. Daarom verzoek ik om een beetje een voorbeeld.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:17 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Volgens mij is overmacht en onvoorziene omstandigheden in twee verschillende wetsartikelen verdisconteerd. Dus in je wetboek kijken.
De plaatsing van de wetsartikelen op zichzelf geeft al een aanwijzing. Overmacht ziet op niet nakomen van een verbintenis. Onvoorziene omstandigheden ziet op de rechtsgevolgen van een overeenkomst.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:22 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Je weet wat voor abra kadabra er in het wetboek staat. Daarom verzoek ik om een beetje een voorbeeld.
Vooruit. Hier een voorbeeld uit de praktijk.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:22 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Daarom verzoek ik om een beetje een voorbeeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |