abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73020525
ik heb in mijn voorruit een sterretje zitten. nu wil ik na carglass gaan, maar heeft dit invloed op mijn schadevrije jaren en gaat dit dan van mijn eigen risico af?

alvast bedankt
  dinsdag 22 september 2009 @ 21:43:43 #2
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_73020553
Beter een ster in je ruit dan een ster op je bumper/motorkap
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_73020558
Lees je verzekeringsvoorwaarden eens door zou ik zeggen.
  dinsdag 22 september 2009 @ 21:44:10 #4
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_73020575
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:43 schreef Prowl het volgende:
Beter een ster in je ruit dan een ster op je bumper/motorkap
Als ik mercedes wil rijden bel ik wel n taxi
  dinsdag 22 september 2009 @ 21:45:13 #5
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_73020619
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:43 schreef bulla het volgende:
ik heb in mijn voorruit een sterretje zitten. nu wil ik na carglass gaan, maar heeft dit invloed op mijn schadevrije jaren en gaat dit dan van mijn eigen risico af?

alvast bedankt
Als je ruitschade hebt meeverzekerd heeft het geen gevolgen en kost het niets volgens mij
pi_73020657
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:43 schreef Dennis101 het volgende:
Lees je verzekeringsvoorwaarden eens door zou ik zeggen.
En anders gewoon eens informeren wat het kost om het zelf te betalen, buiten de verzekering om. Mocht t niet te veel zijn kun je dat ook nog overwegen.
pi_73020674
dit is dus meeverzekerd, maar kan nergens lezen of het enige gevolgen heeft
pi_73020890
Nee en ik heb ook ruitschade meeverzekerd, heb niets gelezen over een noclaim en ook geen melding van gehad
pi_73021489
Alleen met je vooruit vervangen zal dit hoogstwaarschijnlijk geld kosten, zeg 50% van je eigen risico, een sterretje repareren kost je 9/10 keer niets...
pi_73021662

stomme tune in mijn hoofd
pi_73021933
Niet verzekerd: eigen rekening
Wel verzekerd: gratis (hele ruit meestal eigen risico)
Ging bij mij niet van schade vrije jaren af maar ligt aan je eigen verzekering/ Lees de voorwaarden eens
pi_73022503
Als je WA + verzekerd bent heeft dit geen invloed op je schadevrije jaren/premie. Of je moet een ruk verzekering hebben Bij helemaal een nieuwe ruit heb je vaak eigen risico.

Gewoon de voorwaarden van je verzekering ff lezen, alleen harsen kost je sowieso dan al niets als je daarvoor verzekerd bent.
pi_73028644
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:16 schreef sebaz het volgende:
Niet verzekerd: eigen rekening
Wel verzekerd: gratis (hele ruit meestal eigen risico)
Ging bij mij niet van schade vrije jaren af maar ligt aan je eigen verzekering/ Lees de voorwaarden eens

sterretje i ruit: te repareren is gratis (mits hiervoor verzekerd, maar dat is meestal wel)
is sterretje te groot en moet de ruit vervangen worden: eigen risico. Echter dit eigen risico is bij onze polis bijv. lager dan het standaard eigen risico (¤ 67 tov ¤170).

Carglass kan dit volgens mij echter direct zien als je ze belt voor een afspraak. Volgens mij hebben ze inzicht in de verzekeringssituatie van de auto.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_73031398
quote:
Op woensdag 23 september 2009 08:00 schreef Essebes het volgende:

[..]

sterretje i ruit: te repareren is gratis (mits hiervoor verzekerd, maar dat is meestal wel)
is sterretje te groot en moet de ruit vervangen worden: eigen risico. Echter dit eigen risico is bij onze polis bijv. lager dan het standaard eigen risico (¤ 67 tov ¤170).

Carglass kan dit volgens mij echter direct zien als je ze belt voor een afspraak. Volgens mij hebben ze inzicht in de verzekeringssituatie van de auto.
Toen ik een nieuwe voorruit kreeg moest ik bij Ditzo 75 Euro eigen risico betalen. Vond ik nog meevallen als je bedenkt dat de rekening van Carclass meer dan 400 Euro was
pi_73035019
Soms wel, soms niet.
  woensdag 23 september 2009 @ 12:40:21 #16
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73035106
quote:
Op woensdag 23 september 2009 12:36 schreef Tha_Duck het volgende:
Soms wel, soms niet.
Als je glasschade meeverzekerd hebt, sowieso NIET.

De hele reden dat je verzekeringsmaatschappij graag heeft dat je een sterretje laat vullen en daar ook voor betaald is dat dat vele malen goedkoper is dan een hele ruit laten vervangen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_73035848
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:27 schreef sebaz het volgende:

[..]

Toen ik een nieuwe voorruit kreeg moest ik bij Ditzo 75 Euro eigen risico betalen. Vond ik nog meevallen als je bedenkt dat de rekening van Carclass meer dan 400 Euro was
Hhmm had je een speciale ruit ofzo? Ik had bij NOVUS iets van 340,- ofzo alles bij elkaar. En daar zat meteen mijn eigen risico van ¤70,- in. Bij Unive is het trouwens ook zo dat wanneer je bij een bij hen aangesloten schadebedrijf de ruit liet vervangen, 50% van je eigen risico ervanaf ging. Dus daar kan je ook nog even naar kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')