abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73010921
Mijn vriendin is al een maand tevergeefs een baan aan het zoeken.
Nu vertelt ze dat ze in haar c.v. heeft gezet dat ze een avondstudie doet en daarom op dinsdag en donderdag maar tot 16 uur beschikbaar is.

Ik zeg haar dat het niet slim is dat er in te zetten omdat ze haar c.v. meteen aan de kant schuiven als ze lezen dat ze beperkt beschikbaar is.
Volgens mij kan ze beter pas in een solicitatiegesprek zeggen dat ze mogelijk soms eerder weg moet ivm haar studie.

Kan ze het beter niet of wel in haar c.v. zetten?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:13:27 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_73011125
Ligt eraan naar wat voor een baan ze op zoek is. Betreft dit een tijdelijke fulltime baan? Een specifieke opleiding vereist? Verder lijkt het me wel zo eerlijk om het te vermelden, of je ze kan het pas melden als er naar gevraagd wordt.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_73011132
Ik zou het er wel inzetten, dat geeft aan dat je je steeds wil ontwikkelen!

Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_73011274
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:13 schreef geevee het volgende:
Ik zou het er wel inzetten, dat geeft aan dat je je steeds wil ontwikkelen!

En dat je daardoor geen tijd hebt om fulltime te werken, nee ik zou het er niet in zetten. Komt wel ter sprake in het gesprek. Of wel er in zetten, maar er niet bij vermelden dat ze dan eerder weg moet.
pi_73011288
Als de studie te maken heeft met het werk zeg ik: doen!!
pi_73011293
Die studie wel erin. Maar waarom zou je erin zetten dat je eerder weg moet op die dagen. Dat is info voor een veel later stadium.
pi_73011354
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:07 schreef mighty_myte het volgende:
Nu vertelt ze dat ze in haar c.v. heeft gezet dat ze een avondstudie doet en daarom op dinsdag en donderdag maar tot 16 uur beschikbaar is.

Ik zeg haar dat het niet slim is dat er in te zetten omdat ze haar c.v. meteen aan de kant schuiven als ze lezen dat ze beperkt beschikbaar is.
Volgens mij kan ze beter pas in een solicitatiegesprek zeggen dat ze mogelijk soms eerder weg moet ivm haar studie.

Ze kan het feit dat ze de avondstudie doet best in haar CV zetten, dat is gewoon positief.

Het feit dat ze dinsdag en donderdag vroeger weg moet, is meer van praktische/operationele aard en hoort niet thuis in de CV volgens mij.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:31:11 #8
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_73011786
Ik ben zelf ook werkgever ,en ik zou het erin zetten.
Zo kan ik sneller een selectie maken

bv ik zoek iemand voor 38 uur , diegene moet ook avond & nachtdiensten draaien.

Als dan bv erin staat dat je een aantal avonden niet kan werken, gooi ik je CV zo aan de kant

Als je het er niet inzet, nodig ik je uit voor het eerste gesprek.
Dan ga ik er naar vragen in het gesprek, en houd het daarna op
Kortom, kost mij en jouw tijd ,die ik graag anders had willen spenderen

Tijd geleden iemand gehad, leuke CV, geen belemmeringen.
Na 5 minuten gevraagd of ze ook nachten kon draaien.
Kon niet vanwege een klein kind thuis, naja jammer.
Stond zo weer buiten
Had haar weer een ritje naar het bedrijf gescheeld.

Als het een functie voor alleen overdag, en de studie is s'avonds.
Dan is het natuurlijk helemaal goed .
Het ligt dus echt aan de functie waar je op solliciteert
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_73011997
Hoe lang heb je nog nodig voor de studie?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_73016221
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:07 schreef mighty_myte het volgende:

Qua doorzettingvermorgen zou het wel eens heel goed uit kunnen pakken. En zoals al eerder gezegd is, gewoon aangeven in een gesprek dat je op sommige dagen graag wat vroeger wilt beginnen omdat je die studie volgt. Belangrijk is dat je op gesprek komt, en dat je dus geen redenen in je brief zet die aanleiding kunnen zijn tot het niet uitnodigen.

Ik heb zelf ook zulke afspraken gemaakt met een jongen uit mijn team over het eerder weggaan op sommige dagen. Op sommige dagen eerder weg kan best, als je de uren op andere dagen inhaalt.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_73016422
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:31 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Na 5 minuten gevraagd of ze ook nachten kon draaien.
Je had het ook in de advertentie kunnen zetten, josti. Dan weet je tenminste zeker dat degenen die reageren ook echt nachtdiensten kunnen draaien, en had jij hen inderdaad een ritje naar het bedrijf kunnen besparen.

Dus je verwacht dat sollicitanten jou alle informatie geven, maar verzwijgt zelf essentiele functie-informatie? Sorry hoor, maar dan ben je zelf ook niets beter
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_73016602
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:17 schreef Dennis101 het volgende:
En dat je daardoor geen tijd hebt om fulltime te werken
Dat is flauwekul, want die uren kan ze op andere momenten compenseren natuurlijk. Van werknemers wordt maar verwacht dat ze altijd zo flexibel zijn, terwijl dat andersom vaak juist niet het geval is. Werkgevers moeten zich ook maar eens realiseren dat de maatschappij in dat soort zaken aan het veranderen is.
pi_73016757
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:14 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat is flauwekul, want die uren kan ze op andere momenten compenseren natuurlijk. Van werknemers wordt maar verwacht dat ze altijd zo flexibel zijn, terwijl dat andersom vaak juist niet het geval is. Werkgevers moeten zich ook maar eens realiseren dat de maatschappij in dat soort zaken aan het veranderen is.
Ik kan me er voorstellen dat er genoeg werkgevers die er niet zo happig op zijn om iemand aan te nemen die 2 dagen per week eerder weg moet (hangt natuurlijk volledig van baan waarop je solliciteert). Niet ieder bedrijf kan flexibele uren gebruiken, je kan niet overal iets eerder beginnen of eerder weggaan.
  dinsdag 22 september 2009 @ 21:31:08 #14
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_73019996
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:11 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Je had het ook in de advertentie kunnen zetten, josti. Dan weet je tenminste zeker dat degenen die reageren ook echt nachtdiensten kunnen draaien, en had jij hen inderdaad een ritje naar het bedrijf kunnen besparen.

Dus je verwacht dat sollicitanten jou alle informatie geven, maar verzwijgt zelf essentiele functie-informatie? Sorry hoor, maar dan ben je zelf ook niets beter
Met advertenties in de krant wel ja

niet op open sollicitaties
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_73039898
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:31 schreef Deacon_Tigra het volgende:

[..]

Met advertenties in de krant wel ja

niet op open sollicitaties
Dat zei je er niet bij.

Verder is het dan in ieder geval niet de "schuld" van de sollicitante als ze wordt afgewezen. Zij kon ook niet weten dat jij om nachtdiensten verlegen zit. Nu doe jij het voorkomen alsof die sollicitante een onwillig stuk vreten was dat niets voor de baan over had.

En daarbij, nachtdiensten draaien is nogal wat, en heus niet iedereen wil en kan dat doen. Dat heeft nogal wat implicaties op iemands leven. Dat had je je dus wel eens mogen realiseren en was het misschien beter geweest als je die mevrouw naar aanleiding van haar sollicitatie even had opgebeld en had gezegd "ik wil je wel uitnodigen voor een gesprek, maar ik heb ook behoefte aan iemand die nachtdiensten draait". Dan was het meteen duidelijk geweest, had je voor jullie beiden veel tijd kunnen besparen en had je die vrouw hier niet hoeven afschilderen als een onflexibel persoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')