En dat je daardoor geen tijd hebt om fulltime te werken, nee ik zou het er niet in zetten. Komt wel ter sprake in het gesprek. Of wel er in zetten, maar er niet bij vermelden dat ze dan eerder weg moet.quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:13 schreef geevee het volgende:
Ik zou het er wel inzetten, dat geeft aan dat je je steeds wil ontwikkelen!
Ze kan het feit dat ze de avondstudie doet best in haar CV zetten, dat is gewoon positief.quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:07 schreef mighty_myte het volgende:
Mijn vriendin is al een maand tevergeefs een baan aan het zoeken.
Nu vertelt ze dat ze in haar c.v. heeft gezet dat ze een avondstudie doet en daarom op dinsdag en donderdag maar tot 16 uur beschikbaar is.
Ik zeg haar dat het niet slim is dat er in te zetten omdat ze haar c.v. meteen aan de kant schuiven als ze lezen dat ze beperkt beschikbaar is.
Volgens mij kan ze beter pas in een solicitatiegesprek zeggen dat ze mogelijk soms eerder weg moet ivm haar studie.
Kan ze het beter niet of wel in haar c.v. zetten?
Qua doorzettingvermorgen zou het wel eens heel goed uit kunnen pakken. En zoals al eerder gezegd is, gewoon aangeven in een gesprek dat je op sommige dagen graag wat vroeger wilt beginnen omdat je die studie volgt. Belangrijk is dat je op gesprek komt, en dat je dus geen redenen in je brief zet die aanleiding kunnen zijn tot het niet uitnodigen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:07 schreef mighty_myte het volgende:
Mijn vriendin is al een maand tevergeefs een baan aan het zoeken.
Nu vertelt ze dat ze in haar c.v. heeft gezet dat ze een avondstudie doet en daarom op dinsdag en donderdag maar tot 16 uur beschikbaar is.
Ik zeg haar dat het niet slim is dat er in te zetten omdat ze haar c.v. meteen aan de kant schuiven als ze lezen dat ze beperkt beschikbaar is.
Volgens mij kan ze beter pas in een solicitatiegesprek zeggen dat ze mogelijk soms eerder weg moet ivm haar studie.
Kan ze het beter niet of wel in haar c.v. zetten?
Je had het ook in de advertentie kunnen zetten, josti. Dan weet je tenminste zeker dat degenen die reageren ook echt nachtdiensten kunnen draaien, en had jij hen inderdaad een ritje naar het bedrijf kunnen besparen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:31 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Na 5 minuten gevraagd of ze ook nachten kon draaien.
Dat is flauwekul, want die uren kan ze op andere momenten compenseren natuurlijk. Van werknemers wordt maar verwacht dat ze altijd zo flexibel zijn, terwijl dat andersom vaak juist niet het geval is. Werkgevers moeten zich ook maar eens realiseren dat de maatschappij in dat soort zaken aan het veranderen is.quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:17 schreef Dennis101 het volgende:
En dat je daardoor geen tijd hebt om fulltime te werken
Ik kan me er voorstellen dat er genoeg werkgevers die er niet zo happig op zijn om iemand aan te nemen die 2 dagen per week eerder weg moet (hangt natuurlijk volledig van baan waarop je solliciteert). Niet ieder bedrijf kan flexibele uren gebruiken, je kan niet overal iets eerder beginnen of eerder weggaan.quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat is flauwekul, want die uren kan ze op andere momenten compenseren natuurlijk. Van werknemers wordt maar verwacht dat ze altijd zo flexibel zijn, terwijl dat andersom vaak juist niet het geval is. Werkgevers moeten zich ook maar eens realiseren dat de maatschappij in dat soort zaken aan het veranderen is.
Met advertenties in de krant wel jaquote:Op dinsdag 22 september 2009 20:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je had het ook in de advertentie kunnen zetten, josti. Dan weet je tenminste zeker dat degenen die reageren ook echt nachtdiensten kunnen draaien, en had jij hen inderdaad een ritje naar het bedrijf kunnen besparen.
Dus je verwacht dat sollicitanten jou alle informatie geven, maar verzwijgt zelf essentiele functie-informatie? Sorry hoor, maar dan ben je zelf ook niets beter
Dat zei je er niet bij.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:31 schreef Deacon_Tigra het volgende:
[..]
Met advertenties in de krant wel ja
niet op open sollicitaties
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |